Die honeymoon hoeft niet eens inclusief, die prijs kan ik zelf overal zien. Das best een beetje centjes trouwens.quote:Op woensdag 12 april 2006 14:58 schreef Herkauwer het volgende:
Ik heb van mensen die zijn gaan trouwen het volgende bedrag gehoord: ¤15000. Inclusief groot feest en alle gezelligheid er omheen, ik weet alleen niet dit inclusief honeymoon was.
Dit bedrag heb ik van 2 verschillende mannen gehoord, geen idee of het aangedikt was
Kun je de prijzen, bij benadering, specificeren?quote:Op woensdag 12 april 2006 15:04 schreef blackie007 het volgende:
15000 euro is een goeie indicatie.
Hiervoor had ik :
Jurk + accesoires
Pak + accesoires
Kerk (eventueel)
Catering feest locatie ( +/- 200 mensen)
Restaurant
Bedankjes
Uitnodigingen
Gemeente huis
Ondertrouw
Cadeau getuigen
Cadeau ceremonie meester.
Ik vergeet vast nog wat, bij vragen hoor ik het wel.
Edit:
Fotograag
Exclusief auto:
Kon een TT lenen van een vriend![]()
quote:Op woensdag 12 april 2006 15:07 schreef PsyCha het volgende:
je leven
ben al veroordeeld tot levenslangquote:Op woensdag 12 april 2006 15:07 schreef PsyCha het volgende:
je leven
Zoiets wilde ik ook zeggenquote:Op woensdag 12 april 2006 15:07 schreef PsyCha het volgende:
je leven
Totaal dag mensen 25 x 50 = ¤ 1250quote:Op woensdag 12 april 2006 15:07 schreef sanger het volgende:
[..]
Kun je de prijzen, bij benadering, specificeren?
Mijn dank is groot!quote:Op woensdag 12 april 2006 15:10 schreef blackie007 het volgende:
[..]
Totaal dag mensen 25 x 50 = ¤ 1250
Totaal mensen receptie 80 x 10 = ¤ 800
Totaal mensen receptie feest 107 x 24.34 = ¤ 2605
Totaal aantal personen 212 = ¤ 6000
Gemeentenhuis kosten
Woe 22-9-2004 Ondertrouw 18:30 = ¤ 48
Vrijdag 3-6-2005 Bruiloft 14:00 = ¤ 400
Audi
1 dag huur = ¤ 50
Bedankjes
180 bedankjes = ¤ 65
Bloemen
Bloemen = ¤ 300
Kleding
Pak = ¤ 750
Jurk = ¤ 1600
Vakantie
Onbekende bestemming 9 dagen = ¤ 2218.74
Ringen
2 paar gouden ringen = ¤ 946
Kerk
Dienst 2 uur = ¤ 300
Kaarten
Opstart kosten = ¤ 50
Trouwkaarten = ¤ 232
Totaal = ¤ 282
Foto reportage = ¤ 1499
quote:Op woensdag 12 april 2006 15:07 schreef PsyCha het volgende:
je leven
Maar dan krijg je geen huwelijksnacht......quote:Op woensdag 12 april 2006 15:15 schreef pooier het volgende:
liefde overwint toch alles? daar heb je geen bruiloft voor nodig
gemiddeld dus rond de 13000 euries...
ik zou zeggen, neem haar mee op vakantie, verklaar je eeuwige liefde aan haar met een mooie ring
en thats it!
trouwen is ouderwets en lomp duur om zo jullie band te bezegelen
slaat natuurlijk nergens op
Fotoreportage is standaard tussen de 500-1000 euro. Wij hebben een boek met de foto's gedrukt en geplastificeerd in het boek (a3 formaat) (Erg lastig uitleggen, erg mooi)quote:Op woensdag 12 april 2006 15:14 schreef sanger het volgende:
[..]
Mijn dank is groot!
Die prijs van die fotoreportageis dat altijd zo duur of hadden jullie speciale wensen?
Ook weer bedankt voor deze info!quote:Op woensdag 12 april 2006 15:40 schreef blackie007 het volgende:
[..]
Fotoreportage is standaard tussen de 500-1000 euro. Wij hebben een boek met de foto's gedrukt en geplastificeerd in het boek (a3 formaat) (Erg lastig uitleggen, erg mooi)
precies, dan moet je ook goed gek zijn!quote:Op woensdag 12 april 2006 15:48 schreef Gallorini het volgende:
Kenker![]()
Zo duur allemaal? Zoveel ga ik dus echt nooit van mijn leven uitgeven aan een bruiloft he. Wat een onzin.
heb je me vorige post niet gelezen? Wat ik wil, wil ik. Wat jij wilt, wil jij.quote:Op woensdag 12 april 2006 15:53 schreef pooier het volgende:
[..]
precies, dan moet je ook goed gek zijn!
alleemaal sprookjes maar naar een paar maanden ben je het vergeten en gaat het normale leven weer verder en dan hangt je mooie pakkie weer in de kast en ben je je ring verloren tijdens het zwemmen op je huwelijksreis.
de irritaties beginnen en dan mag je weer lappen voor de scheiding![]()
Altijd als ik iets per se wil schijn ik de hoofdprijs te moeten betalenquote:Op woensdag 12 april 2006 15:48 schreef Ingridh007 het volgende:
En hoeveel euro has je zelf in gedachte sanger?
Je wensenlijstje klinkt duur.
Voor zover ik er verstand van heb
Heb ik ook, dus heeft het 10 jaar geduurd..quote:Op woensdag 12 april 2006 16:04 schreef sanger het volgende:
Dus als het ¤ 15.000 of meer moet kosten is dat geen probleem alleen duurt het dan wat langer![]()
Psst, fok! heeft ook een fotografie-forumquote:Op woensdag 12 april 2006 15:44 schreef Levitation het volgende:
Misschien moet ik nog snel even bevriend raken met een fotograaf, tjonge wat is dat duur!![]()
Of van je BMW..quote:Op woensdag 12 april 2006 16:17 schreef Inorbit het volgende:
Whhoooo. zo veel? ik moet van mijn vriendin af!
Precies. Je kan het zo duur maken als je zelf wil. Ik was met 7000 euro klaar.quote:Op woensdag 12 april 2006 16:19 schreef Solopeople het volgende:
Wat een onzin bedragen allemaal zeg.
Mensen laten zich graag gek maken geloof ik. Beetje tegen elkaar opbieden met feestjes en bandjes en hapjes. Voor 1000 euro kun je leuk trouwen en hoef je echt niet de cheapskate uit te hangen.quote:Op woensdag 12 april 2006 16:21 schreef Gunner het volgende:
[..]
Precies. Je kan het zo duur maken als je zelf wil. Ik was met 7000 euro klaar.
Als mensen lekker dik willen doen en andere trouwerijen willen overtreffen qua bourgondischeid. Zelf weten maar dan ben je wel sneu bezigquote:Op woensdag 12 april 2006 16:22 schreef Solopeople het volgende:
[..]
Mensen laten zich graag gek maken geloof ik. Beetje tegen elkaar opbieden met feestjes en bandjes en hapjes. Voor 1000 euro kun je leuk trouwen en hoef je echt niet de cheapskate uit te hangen.
laat het haar maar niet horen dat ik het zo als eerst steldequote:
Als ik een paar bedragen zo zie ben je echt belazerdquote:Op woensdag 12 april 2006 15:10 schreef blackie007 het volgende:
Ach, als je spaart voor kwaliteit en het mooiste wilt, dan zie je dat niet zo. In mijn geval kan het heus wel goedkoper, maar ik wil het zo.quote:Op woensdag 12 april 2006 16:24 schreef Gunner het volgende:
[..]
Als ik een paar bedragen zo zie ben je echt belazerd![]()
Wat heeft dat met dik doen te maken? Misschien hebben ze het er wel voor over om er een mooie dag van te maken, helemaal naar hun wensen. Ik kan me dat goed voorstellenquote:Op woensdag 12 april 2006 16:23 schreef Gunner het volgende:
[..]
Als mensen lekker dik willen doen en andere trouwerijen willen overtreffen qua bourgondischeid. Zelf weten maar dan ben je wel sneu bezig
Ik heb niet op een cent gekeken, maar dit is imho gewoon een mooi bedrag. Achteraf viel het me mee. Iedereen moet doen zoals zij het willen, maar ik krijg nu meer de indruk dat ze de TS laten geloven dat het ALTIJD 15K kost. En dat is dus niet zoquote:Op woensdag 12 april 2006 16:30 schreef Elefes het volgende:
En als jij dat niet wilt, prima, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat één van de twee opties raar of slecht is.
Prima! Begrijp me niet verkeerd, iedereen moet het op zijn manier doen! Het enige wat ik wil zeggen dat je het zo duur en goedkoop kan maken als jezelf wilquote:Op woensdag 12 april 2006 16:28 schreef Puur het volgende:
[..]
Ach, als je spaart voor kwaliteit en het mooiste wilt, dan zie je dat niet zo. In mijn geval kan het heus wel goedkoper, maar ik wil het zo.
En waar zou ik volgens jou belazerd zijn?quote:Op woensdag 12 april 2006 16:24 schreef Gunner het volgende:
[..]
Als ik een paar bedragen zo zie ben je echt belazerd![]()
Kerkdienst a 300 euro? Verder wil ik benadrukken dat als je het naar je zin hebt gehad dat het belangrijkste isquote:Op woensdag 12 april 2006 16:37 schreef blackie007 het volgende:
[..]
En waar zou ik volgens jou belazerd zijn?
Oke, hier ben ik het ook helemaal mee eensquote:Op woensdag 12 april 2006 16:32 schreef Gunner het volgende:
[..]
Prima! Begrijp me niet verkeerd, iedereen moet het op zijn manier doen! Het enige wat ik wil zeggen dat je het zo duur en goedkoop kan maken als jezelf wil
quote:Op woensdag 12 april 2006 18:38 schreef ArnhemCasual het volgende:
Wacht maar tot ze van je gaat scheiden ... Dan plukken die wijven je helemaal leeg.
TS trouwt waarschijnlijk ook maar met 1 persoonquote:Op woensdag 12 april 2006 15:19 schreef Puur het volgende:
ts gaat natuurlijk met minder mensen trouwen en kan natuurlijk ook nog wel bezuinigen tov bovenstaande lijst.
Ik zou geeneens geld willen krijgenquote:Op vrijdag 14 april 2006 12:02 schreef Qwie het volgende:
Wat ik hier vooral mis is dat mensen niet vertellen hoeveel kadootje en geld ze kregen als kado bij de bruiloft. Mijn nichtje heeft mij na haar bruiloft verteld dat ze het bijna breakeven had gehaald! Moet wel zeggen dat ze boerendochter is en dat het gebruikelijk is dat boeren veel geld geven tijdens een bruiloft.
Idem hiero. Altijd dat gevraag om geld. Het is soms je reinste gebedel... afschuwelijk. Hele gedichten wijden mensen er aanquote:Op vrijdag 14 april 2006 12:45 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik zou geeneens geld willen krijgen![]()
Ik trouw omdat ik dat wil, en niet voor de cadeua's
Een spullen krijgen weer je nix aan hebt is lekkerquote:Op vrijdag 14 april 2006 12:50 schreef Fastcruiser het volgende:
[..]
Idem hiero. Altijd dat gevraag om geld. Het is soms je reinste gebedel... afschuwelijk. Hele gedichten wijden mensen er aan, en anders zo'n zielig envelopje
![]()
Op onze kaart staat dan ook: "Cadeautip: Jullie aanwezigheid!".
Inderdaad! Zo hoorde ik mijn collega, toen ze na haar reis terug kwam op het werk, zeggen: "Het feest was leuk maar toen we thuis kwamen, hebben we eerst het geld zitten tellen, super gewoon!"...quote:Op vrijdag 14 april 2006 14:42 schreef Fastcruiser het volgende:
... bij mij hoeven gasten niets te geven wil ik zeggen... geen kado's en geen geld.
Ik hoor te vaak om me heen dat mensen hopen dat ze winst kunnen maken op hun bruiloft... waar ben je dan mee bezig...
Heb als gast dan al gauw het gevoel dat ik meebetaal aan het feest waar ik te gast ben. Dat gevoel wil ik anderen besparen.
En dan zeker ringen laten maken van 't afvalijzer van Corus en de huwelijksreis naar Texel boekenquote:Op vrijdag 14 april 2006 23:06 schreef x302 het volgende:
WTF 20.000¤ om te trouwen.
Geezes. Foto's? Haal zo'n knul die fotostudies doet. Zijn evengoed en je geeft hem/haar 100¤ en is ie tevreden.
Kaarten? Maak je op de computer en print je zelf.
Auto? Huur zo'n Paardenkoets. Leuker en kost max 300¤ Je hoeft er toch ook niet een hele dag in te rijden !!
Ceremoniemeester? Vraag een vriend.
Eten? Bepaal je zelf, maar huur een zaaltje (150¤) en laat het eten doen door iemand die je kent. Even lekker en kost misschien 1000¤ voor een stuk of 40 mensen.
2500¤ moet toch haalbaar zijn.
Als er mensen willen trouwen voor 20.000¤ bel mij eens, je krijgt wat je ook maar wil en ik stop die resterende 10000¤ wel in mijn eigen zak
niet overdrijven hequote:Op vrijdag 14 april 2006 23:15 schreef OnlineGokker het volgende:
Wel veel geld uitgeven aan een huis + inboedel en een auto, maar geld uitgeven voor de belangrijkste dag is overdreven
en nog een hoop andere dagenquote:Op vrijdag 14 april 2006 23:41 schreef OnlineGokker het volgende:
[..]
Okee, op de geboorte van je kinderen na dan.:)
Ben ik alweer te laat dusquote:Op woensdag 12 april 2006 15:29 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar dan krijg je geen huwelijksnacht......
Nu even serieus. Ik wil graag trouwen voordat we kinderen nemen. Dat anderen er anders over denken prima, maar als ik dat wil doe ik het toch wel.
Ik sla over als je het niet erg vindt. Je zou bij lange na niet voldoen aan onze wensenquote:Op vrijdag 14 april 2006 23:06 schreef x302 het volgende:
WTF 20.000¤ om te trouwen.
Geezes. Foto's? Haal zo'n knul die fotostudies doet. Zijn evengoed en je geeft hem/haar 100¤ en is ie tevreden.
Kaarten? Maak je op de computer en print je zelf.
Auto? Huur zo'n Paardenkoets. Leuker en kost max 300¤ Je hoeft er toch ook niet een hele dag in te rijden !!
Ceremoniemeester? Vraag een vriend.
Eten? Bepaal je zelf, maar huur een zaaltje (150¤) en laat het eten doen door iemand die je kent. Even lekker en kost misschien 1000¤ voor een stuk of 40 mensen.
2500¤ moet toch haalbaar zijn.
Als er mensen willen trouwen voor 20.000¤ bel mij eens, je krijgt wat je ook maar wil en ik stop die resterende 10000¤ wel in mijn eigen zak
Me ouders hadden ook een superfotograaf, perfecte fotos, en het was een goede kennis ook nogquote:Op vrijdag 14 april 2006 23:27 schreef Mr.Zed het volgende:
Zoals men in voorgaande posts al heeft laten weten: je kan het zo duur maken als je wilt.
Vrienden van mij zijn gratis getrouwd, op de eigen motor, met een feestje in de lokale kroeg.
Ik zelf ben getrouwd in een kasteeltje (er zijn er zat die je daarvoor kunt afhuren) in een speciaal gemaakt pak en met een unieke wandelstok, mijn bruid liep in een door haar zelf ontworpen jurk en ik heb echt geen idee meer wat dat allemaal gekost heeft (verdrongen, denk ik), op de stok na: die kostte me 480,--€ (ja... zilversmid en zo...)
Het enige advies wat ik je absoluut wel wil geven: zorg voor een goede fotograaf.
Ga vooraf bij verschillende fotograven langs en maak een praatje, kijk of het "klikt".
Ik heb een aantal keren meegemaakt dat een fotograaf dingen deed die echt niet kunnen op een bruiloft.
Bekijk ook albums die ze al hebben gemaakt.
Ik heb diverse albums gezien die ik gewoon echt niet mooi vond, omdat het mijn stijl niet was.
Als je van plan bent om te sparen voor een speciale dag, moet je er zeker van zijn dat je een goede herinnering krijgt (je album).
Bespaar daar dus absoluut als laatste op.
Pas op met de vrouwtjesquote:Op woensdag 12 april 2006 18:38 schreef ArnhemCasual het volgende:
Wacht maar tot ze van je gaat scheiden ... Dan plukken die wijven je helemaal leeg.
Roofkip.quote:Liefde is mooi, maar bedenk dat veel vrouwen zich ontpoppen als roofkip
Het is krap voor jou, wil niet zeggen dat je voor 15.000 euro geen mooie bruiloft kan krijgen.quote:Op zaterdag 15 april 2006 11:09 schreef sanger het volgende:
Ik heb ondertussen al het 1 en ander gezien.
Ringen = ¤ 1300
Pak = ¤ 800
Jurk= ¤ 2000 (gemiddeld)
Locatie = ¤ 6000 (voltrekking, receptie en avondfeest all-in)
Vervoer gasten = ¤ 750 ( 1bus daggasten, 1 bus avondgasten)
Trouwauto = ¤ 500 (schatting)
Decoratie = ¤ 800 (bloemen, trouwboeket etc)
Muziek = ¤ 2000 (wellicht nog duurder)
Fotograaf = ¤ 1750 (ga uit van een durrdere dan valt het later altijd mee)
Totaal = ¤ 15.900 en dan ben ik vast nog wel het 1 en ander vergeten (als je iets mist, zeg het me dan)
Ik denk dat die 15.000 indd een beetje aan de krappe kant is.
waarom nodig je niet eens gans nederland uit, kan je lekker je trouw op afbetaling financierenquote:Op zaterdag 15 april 2006 14:04 schreef Rekkie het volgende:
Die had 1100 gast
Denk dat de cultuur daar ook een rol in speelt. In nederland wordt trouwen nou eenmaal minder opgeblazen dan in andere landen. In Polen bijvoorbeeld duurt het 2-3 dagen en ben je de hele middag, avond en nacht aan het dansen en eten.quote:Op zaterdag 15 april 2006 15:15 schreef Omkron het volgende:
Wel een gok hoor.. 65K over de balk slingeren.. en dan misschien een jaar later scheiden..
Ik vind onze fotograaf helemaal geweldig.. Pas als je helemaal een klik hebt kun je er denk ik ook het geld aan uitgeven.quote:Op vrijdag 14 april 2006 23:27 schreef Mr.Zed het volgende:
Het enige advies wat ik je absoluut wel wil geven: zorg voor een goede fotograaf.
Ga vooraf bij verschillende fotograven langs en maak een praatje, kijk of het "klikt".
Ik heb een aantal keren meegemaakt dat een fotograaf dingen deed die echt niet kunnen op een bruiloft.
Bekijk ook albums die ze al hebben gemaakt.
Ik heb diverse albums gezien die ik gewoon echt niet mooi vond, omdat het mijn stijl niet was.
Nee, dat is de familie van de vrouw. Maar aangezien tegenwoordig de meeste mensen laat trouwen in vergelijk met vroeger, denkt de familie tegenwoordig meestal: spaar er zelf maar voor...quote:Op zaterdag 15 april 2006 16:55 schreef VrijeVal het volgende:
sorry.. even tussendoor.. maar was/is het niet de vrouw die de trouwerij "hoort" te betalen ??
Je zet hoog in, qua prijzen. Als je goed rondkijkt kan je echt wel goedjkoper zijn.quote:Op zaterdag 15 april 2006 11:09 schreef sanger het volgende:
Ik heb ondertussen al het 1 en ander gezien.
Ringen = ¤ 1300
Pak = ¤ 800
Jurk= ¤ 2000 (gemiddeld)
Locatie = ¤ 6000 (voltrekking, receptie en avondfeest all-in)
Vervoer gasten = ¤ 750 ( 1bus daggasten, 1 bus avondgasten)
Trouwauto = ¤ 500 (schatting)
Decoratie = ¤ 800 (bloemen, trouwboeket etc)
Muziek = ¤ 2000 (wellicht nog duurder)
Fotograaf = ¤ 1750 (ga uit van een durrdere dan valt het later altijd mee)
Totaal = ¤ 15.900 en dan ben ik vast nog wel het 1 en ander vergeten (als je iets mist, zeg het me dan)
Ik denk dat die 15.000 indd een beetje aan de krappe kant is.
Nee joh, die gasten betaalden het gewoon *katjing* cashquote:Op zaterdag 15 april 2006 14:51 schreef x302 het volgende:
[..]
waarom nodig je niet eens gans nederland uit, kan je lekker je trouw op afbetaling financieren![]()
Je moet natuurlijk wel met de juiste trouwenquote:Op woensdag 12 april 2006 18:38 schreef ArnhemCasual het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |