abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 april 2006 @ 11:03:37 #1
75736 Gstyles
geen ondertiteling deze X
pi_36880943
Eminem's Friend Proof Is Fatally Shot
The death of his childhood buddy on Detroit's Eight Mile Road is another blow for the troubled rapper.
By Geoff Boucher, Times Staff Writer
April 12, 2006

Three months ago, the rapper called Proof stood and gave the best man's toast at the wedding of Eminem, adding another scrapbook moment to a long friendship that had begun when both were children in Detroit dreaming of stardom. That toast would be one of the pair's last shared moments.

Proof, whose real name was Deshaun Holton, died early Tuesday morning after being shot in the head at a club on Detroit's Eight Mile Road, a thoroughfare he and Eminem made famous to rap fans. Police had few details on Tuesday — department spokesman James Tate said that the shooting at the Triple C nightclub began after an argument and that an unidentified man was also shot in the head but had survived.

ADVERTISEMENT
Proof, 32, was dead on arrival at St. John Conner Creek, a clinic near the nightclub, according to Wende Berry, a St. John Health System spokeswoman. The second man, 35, remained in critical condition.

The news is another blow for Eminem, who recently did a drug rehab stint and last week filed for divorce, signaling a quick and bruising end to his bid to reunite with ex-wife Kim Mathers. The pair's troubles and their turbulent times as parents have been long documented in his music.

In Proof, Eminem had a friend who stood by him through the lean times and the days of stardom. In 2001, Eminem told The Times that he viewed his own success as a ride he shared with his friends: "There was like a personal agreement we made when we first got together years ago in Detroit — if any of us made it, we'd bring the others along and do something together. Everyone thought Proof would be the one to make it."

Proof was sitting next to Eminem during that interview. When asked if he worried that Eminem might forget his friend, Proof said: "Never, nothing's changed between us. We still go to Burger Kings and Taco Bells and wear Nikes. I knew we'd make an album together."

Proof was a member of D12, the hip-hop collective that included his friend Eminem and other rhymers on the Detroit scene. Their debut album, "Devil's Night," in 2001 was buoyed by Eminem's fame, and they followed it up with the 2004 release "D12 World." Last year, Proof released his solo debut, "Searching for Jerry Garcia," on his own label, Iron Fist Records.

Proof also had a part in the film "8 Mile," which was loosely based on the life of Eminem. Proof was also the clear inspiration for Future, a central character portrayed by Mekhi Phifer. Future was the organizer of "rap battles" in the movie, just as Proof had done for years in Detroit. The rapper even parlayed that reputation into a series of judged rap competitions that were filmed for DVD release.

He was famous, though, as a friend to Eminem and a constant presence in the superstar's life and work. That included a role in the Eminem music video "Like Toy Soldiers": Proof is shown as a gunshot victim undergoing surgery while an old friend frets in the corridor and raps about the violent rivalries that haunt hip-hop.

Interscope Records spokesman Dennis Dennehy issued a statement Monday that Eminem and the rest of D12 would "appreciate privacy during this difficult time."

*

--------------------------------------------------------------------------------
The Associated Press contributed to this report

R.I.P. 1975 -2006
PSN ID: GDV
Mijn vader zei altijd: 's avonds een vent, 's ochtens lekker uitslapen ;)
  woensdag 12 april 2006 @ 11:05:45 #2
75736 Gstyles
pi_36880991
sorry mods had em geloof ik in nws moeten zetten
pi_36881330
Damn rip .. maar hoop wel dat eminem weer opnieuw begint
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_36882058
zielig ook al was ik geen fan.

nu maar hopen dat ze hem niet uit gaan melken
pi_36883097
Boeie, hoort toch bij hun gangsta levensstijl
pi_36883282
Straks krijg je weer de lost and found tapes van hem!
God is gewoon een denkbeeldig vriendje voor volwassenen!
Vakantie
pi_36893461
R.I.P al vond ik D12 echt schijt. Toch jammer.
zakelijk
pi_36894166
Hij zal wel weer misbruik gaan maken van zijn dood om nog meer troep aan de man te brengen, dus juich niet te vroeg.
pi_36894223
quote:
Op woensdag 12 april 2006 18:07 schreef Tranceptor het volgende:
Hij zal wel weer misbruik gaan maken van zijn dood om nog meer troep aan de man te brengen, dus juich niet te vroeg.
ik denk niet dat hij daar zelf misbruik van gaat maken
pi_36894290
quote:
Op woensdag 12 april 2006 18:09 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

ik denk niet dat hij daar zelf misbruik van gaat maken
Je weet het maar nooit, voor je het weet heeft weer iemand het levende bewijs in de supermarkt zien lopen en is zijn dood van mythische proporties en onderdeel van een groot complot.
pi_36894349
quote:
Op woensdag 12 april 2006 18:11 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Je weet het maar nooit, voor je het weet heeft weer iemand het levende bewijs in de supermarkt zien lopen en is zijn dood van mythische proporties en onderdeel van een groot complot.
dat geloof jij? anders snap ik nog steeds niet hoe hij misbruik van zijn eigen dood kan maken
pi_36894415
quote:
Op woensdag 12 april 2006 18:13 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

dat geloof jij? anders snap ik nog steeds niet hoe hij misbruik van zijn eigen dood kan maken
Hij is niet echt dood, hij leeft nog net als 2pac. En ze lachen om die domme mensen die de waardeloze troep zich allemaal door de strot laten duwen. Zij zitten gewoon ergens lekker op een terrasje te chillen op 1 of ander eiland ondertussen. Laat die royalties maar binnenstromen!

pi_36894604
niemand de film "Death Becomes Her" gezien?
pi_36894754
quote:
Op woensdag 12 april 2006 18:22 schreef robster16 het volgende:
niemand de film "Death Becomes Her" gezien?
dat is niet echt hoor
pi_36898447
goh...
pi_36898733
Gaan we nu voor elke dode nigger een topic openen?
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_36898804
quote:
Op woensdag 12 april 2006 20:33 schreef spacemangraig het volgende:
Gaan we nu voor elke dode nigger een topic openen?
ik weet niet of wij dat gaan doen maar als een muzikant die ik goed vind sterft en hij is toevallig zwart dan zal ik er zeker een topic over openen.
  donderdag 13 april 2006 @ 16:05:51 #21
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_36924516

Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_36927642
pi_36928263
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 17:40 schreef Mr.Tear het volgende:
Proof is doodgeschoten heb ik gelezen. Jammer voor hun fans, maar had zelf verder niks met D12.

R.I.V. zeggen we daar dan maar weer op.
Wat ik hier doe?
Uit me nek lullen!
  donderdag 13 april 2006 @ 18:03:21 #24
75736 Gstyles
pi_36928457
quote:
Op woensdag 12 april 2006 11:48 schreef jimjim1983 het volgende:
deze gaat beter:
Rapper Proof van D12 doodgeschoten
jij moet je mening voor je houden mafkees! en als je wat te klagen heb --> KLB en trouwes dat topic is gesloten

hier weer verder aub..
pi_36928491
RIP...

Mijn inziens een talentvolle en aardige vent.
D12 zal nu ook nooit meer hetzelfde zijn,spijtig.

Ben daadwerkelijk wat aangeslagen door het bericht.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')