abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36861155
Waarom kun je hoofdpijn krijgen van een geur.

Ik heb al enkele dagen als ik een uurtje thuis ben daarna hoofdpijn en kom er zojuist achter dat dit veroorzaakt wordt door Hyacinten.

Wat gebeurt er in je lijf waardoor je hoofdpijn krijgt van een sterke geur?
pi_36861195
Geen idee. Ik ben superbenieuwd. Ik kan ook hoofdpijn krijgen van de smaak van kersenvlaai.
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
pi_36861716
Denk dat het te maken heeft met vluchtige/geurloze stoffen die in de geur meereizen waarvoor je allergies bent. Ik heb het vooral bij lijm enzo dat ik koppijn krijg.
  dinsdag 11 april 2006 @ 18:13:49 #4
45443 SjaakdeBever
want de arch-vile was te groot
pi_36861819
ik denk dat geuren via je neusholte sneller naar je bovenkamer kunnen?
pi_36862159
ik krijg hoofdpijn van somige geuren die dames dragen.
heb dan meestal ook gelijk een hekel aan de dame in kwestie
  dinsdag 11 april 2006 @ 18:29:22 #6
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_36862237
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 18:25 schreef maxamius het volgende:
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_36862717
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 18:25 schreef maxamius het volgende:
ehehehe lullig
Bomen zijn relaxt
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 11 april 2006 @ 20:16:44 #8
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_36865947
Ik krijg ook barstende koppijn van parfums Vooral erg vervelend in bussen en treinen en zo, dan kun je het niet altijd ontlopen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 11 april 2006 @ 20:22:28 #9
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_36866190
Ik krijg ook altijd koppijn van de geurkaarsen. Ik weet niet wat het is maar heb het tot nu toe met alle geurkaarsen gehad.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_36866448
Is het niet gewoon de overvloed aan (bepaalde) prikkels waar je koppijn van krijgt? Ik kan namelijk ook hoofpijn krijgen van beeld en geluid (sommige lichteffecten en ruis bijvoorbeeld).
pi_36866505
Ik krijg ook hoofdpijn van gezeur.
  dinsdag 11 april 2006 @ 20:31:15 #12
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_36866571
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 20:30 schreef Wojworshebn het volgende:
Ik krijg ook hoofdpijn van gezeur.
Who doesn't
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_36866585
ik denk dat het niet prettig vinden van een geur leidt tot een stressreactie in het lichaam en dientengevolge hoofdpijn.
  Moderator dinsdag 11 april 2006 @ 20:33:28 #14
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_36866657
het kan ook gewoon de stof zijn die de geur geeft die de hoofdpijn veroorzaakt. Bijvoorbeeld van esters (die ruiken lekker, word veel gebruikt in snoepjes) als je daarvan teveel binnen krijgt (door je neus) krijg je koppijn. Die koppijn kan dan weer komen door bijv. dehydratie !
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 11 april 2006 @ 20:36:25 #15
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_36866772
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 17:50 schreef Babbelzz het volgende:

Ik heb al enkele dagen als ik een uurtje thuis ben daarna hoofdpijn en kom er zojuist achter dat dit veroorzaakt wordt door Hyacinten.
Heb ik ook last van en 't duurde bij mij ook een paar dagen voor de * munt * viel

Geen idee waardoor het komt dat je er hoofdpijn van krijgt. Misschien een soort allergie
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Moderator dinsdag 11 april 2006 @ 20:37:07 #16
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_36866794
bij hyacinten kan het gewoon een lichte allergie zijn !
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_36871976
Ik heb wel eens een parfum gekocht wat ik wel best lekker vond. Toen ik in de trein zat daarna een beetje gespoten, en toen kreeg ik er hoofdpijn van. Heb het parfum maar aan mijn zus gegeven, als ik er nu nog aan denk krijg ik al zowat hoofdpijn En als er iemand voorbij loopt die het draagt (of iets wat er op lijkt) ook .
Interessante vraag verder!
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  dinsdag 11 april 2006 @ 23:18:50 #18
47571 ForeverEternalFreak
Per sempre vita eterna
pi_36872869
Voor zover ik weet hangt dat af van de soort geur, en is het dan meestal te wijten aan een allergie of overgevoeligheid voor een stof. Maar ik ben geen bioloog/chemicus, dus als er een expert aanwezig is...

Parfum: waarschijnlijk een chemisch bestanddeel waarvoor je allergisch bent (veel geuren zijn vrijwel geheel synthetisch opgebouwd)
Natuurlijke geur: een molecuul waar je lichaam overgevoelig/allergisch voor is. Er zijn naar mijn weten onderzoeken geweest waaruit bleek dat je ook een zekere 'afkeer' voor een geur (bewust of onbewust) kunt opbouwen door een nare ervaring of een trauma waarbij die geur betrokken was. Dit zou er dan voor zorgen dat je die associatie blijft maken.

Ik ben heel benieuwd of er iemand is die hier nog meer van af weet.
It's a silly time to learn to swim when you start to drown
It's a silly time to learn to swim on the way down
pi_36874824
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 23:18 schreef ForeverEternalFreak het volgende:
Voor zover ik weet hangt dat af van de soort geur, en is het dan meestal te wijten aan een allergie of overgevoeligheid voor een stof. Maar ik ben geen bioloog/chemicus, dus als er een expert aanwezig is...

Parfum: waarschijnlijk een chemisch bestanddeel waarvoor je allergisch bent (veel geuren zijn vrijwel geheel synthetisch opgebouwd)
Natuurlijke geur: een molecuul waar je lichaam overgevoelig/allergisch voor is. Er zijn naar mijn weten onderzoeken geweest waaruit bleek dat je ook een zekere 'afkeer' voor een geur (bewust of onbewust) kunt opbouwen door een nare ervaring of een trauma waarbij die geur betrokken was. Dit zou er dan voor zorgen dat je die associatie blijft maken.

Ik ben heel benieuwd of er iemand is die hier nog meer van af weet.
Ik weet er niet meer van af, maar zoals jouw verklaring zou luiden, vind ik het raar dat ik persoonlijk dus de geur in eerste instantie wél lekker vond?
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 12 april 2006 @ 07:56:53 #20
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_36877834
quote:
Op woensdag 12 april 2006 00:10 schreef Elefes het volgende:
Ik weet er niet meer van af, maar zoals jouw verklaring zou luiden, vind ik het raar dat ik persoonlijk dus de geur in eerste instantie wél lekker vond?
Snap ik ook niet helemaal. Ik vind sommige parfums best lekker ruiken, maar toch krijg ik er hoofdpijn van. Sommige vind ik trouwens ook ronduit smerig hoor (Loulou en er is een of ander meloenachtige geur, blegh), maar lang niet alles.

't Is wel lekker goedkoop trouwens, ik hoef nooit parfum te kopen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_36879068
Dan is de geur te sterk
pi_36881735
oke, t blijft eem af verschijnsel dus.... geurkaarsen ken ik ook, vooral als er van die chemische vanille inzit.
Wel oke dat meerdere mensen er last van hebben, hoe lastig ook.

Nieuwe theorie:
Ik vraag me af: is het niet een oerinstinkt, dat hiermee aangeeft dat bepaalde dingen niet goed voor je zijn? ik stel me zo voor dat ik een miljoen jaar geleden door woud en velden trok, dan zou ik reageren op hoofdpijn door bloemen of vrucht met rust te laten?
pi_36941400
schopje, dit raadsel moet toch meer mensen bezig houden?
pi_36944845
Ik heb juist de indruk dat mijn reukvermogen "beter" is als ik hoofdpijn heb. Ik heb veel meer last van dingen als parfum en geurkaarsen wanneer ik hoofdpijn heb. Denk dus eigenlijk dat geuren -bij mij- geen hoofdpijn veroorzaken, maar ik word wel echt doodziek van sommige geuren als ik hoofdpijn heb.

Soms merk ik pas dat ik hoofdpijn heb als ik misselijk word van een geur. Vaak kan ik de hoofdpijn redelijk negeren tot ik dus een sterke geur ruik. Wazig in ieder geval.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_36949124
of je kan dan gewoon minder hebben? omdat je zenuwen al veel gevoeliger zijn door de hoofdpijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')