quote:Op dinsdag 11 april 2006 18:25 schreef maxamius het volgende:
ik krijg hoofdpijn van somige geuren die dames dragen.
heb dan meestal ook gelijk een hekel aan de dame in kwestie
ehehehe lulligquote:Op dinsdag 11 april 2006 18:25 schreef maxamius het volgende:
ik krijg hoofdpijn van somige geuren die dames dragen.
heb dan meestal ook gelijk een hekel aan de dame in kwestie
Who doesn'tquote:Op dinsdag 11 april 2006 20:30 schreef Wojworshebn het volgende:
Ik krijg ook hoofdpijn van gezeur.
Heb ik ook last van en 't duurde bij mij ook een paar dagen voor de * munt * vielquote:Op dinsdag 11 april 2006 17:50 schreef Babbelzz het volgende:
Ik heb al enkele dagen als ik een uurtje thuis ben daarna hoofdpijn en kom er zojuist achter dat dit veroorzaakt wordt door Hyacinten.
Ik weet er niet meer van af, maar zoals jouw verklaring zou luiden, vind ik het raar dat ik persoonlijk dus de geur in eerste instantie wél lekker vond?quote:Op dinsdag 11 april 2006 23:18 schreef ForeverEternalFreak het volgende:
Voor zover ik weet hangt dat af van de soort geur, en is het dan meestal te wijten aan een allergie of overgevoeligheid voor een stof. Maar ik ben geen bioloog/chemicus, dus als er een expert aanwezig is...
Parfum: waarschijnlijk een chemisch bestanddeel waarvoor je allergisch bent (veel geuren zijn vrijwel geheel synthetisch opgebouwd)
Natuurlijke geur: een molecuul waar je lichaam overgevoelig/allergisch voor is. Er zijn naar mijn weten onderzoeken geweest waaruit bleek dat je ook een zekere 'afkeer' voor een geur (bewust of onbewust) kunt opbouwen door een nare ervaring of een trauma waarbij die geur betrokken was. Dit zou er dan voor zorgen dat je die associatie blijft maken.
Ik ben heel benieuwd of er iemand is die hier nog meer van af weet.
Snap ik ook niet helemaal. Ik vind sommige parfums best lekker ruiken, maar toch krijg ik er hoofdpijn van. Sommige vind ik trouwens ook ronduit smerig hoor (Loulouquote:Op woensdag 12 april 2006 00:10 schreef Elefes het volgende:
Ik weet er niet meer van af, maar zoals jouw verklaring zou luiden, vind ik het raar dat ik persoonlijk dus de geur in eerste instantie wél lekker vond?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |