abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_36860325
Ik moet de uitbouw van mijn huis (keuken) van +/- 24m2 (4 x 6 meter)
en mijn dakkapel op zolder +/- 6 m2, dus bij elkaar ongeveer 30m2, opnieuw laten dekken.

Mijn vraag is nu:

Met welke kosten moet ik rekening houden (ik heb echt geen flauw idee wat dat kost)??

En dan heb ik het dus over het (eventueel) weghalen van de oude bitume en het opbrengen van nieuwe bitume, plus eventueel nieuwe dakrandjes.

En weet iemand het prijsverschil tussen bitume en kunststof folie?

ps
eventueel goede ervaringen met dakdekkers uit de regio Goirle, Berkel-Enschot,Tilburg zijn ook van harte welkom...
  dinsdag 11 april 2006 @ 19:56:47 #2
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_36865218
Ligt er grind op eigenlijk?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 11 april 2006 @ 20:50:20 #3
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_36867316
Misschien kun je beter een aannemer bellen om een prijs te vragen. Dit soort prijzen kunnen per regio best verschillen.

Bellen kost niets en je hebt een beter idee dan de meesten hier kunnen geven.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_36870880
Ik was voor 14 vierkante meter 650 euro ex btw kwijt. Dan ligt er kunstof spul op met 15 jaar garantie, nieuwe zinken delen. Ik had zelf grind er al af en bitumen al weg. Ze konden dus zo aan de gang.

Hoelang ze bezig zijn geweest weet ik niet, ik was er niet bij.

(Dit is overigens 1 van de weinige klussen die ik heb laten doen)
  dinsdag 11 april 2006 @ 22:47:10 #5
139929 GerritB
Ik wil geen ondertitel
pi_36871663
Hou het op zo'n ¤ 35,-- p/m² voor een kunststof bedekking, bitumen is maar iets goedkoper, dit is exclusief sloopwerk en afvoeren ( afvoeren is duur als je dit laat doen ).
Als je voor kunststof ga, neem dan geen kunststof met p.v.c.
Een goede bedekking is ECB.
Deze dakbedekking wordt op de naden en randen
vastgeschroefd op de onderliggende constructie.
De naden worden dicht geföhnd.
Het aanbrengen van E.C.B.stadsuitloop/doorvoeren waardoor er een homogeen dak onstaat..
ECB gaat ongeveer 30 jaar mee tegen 15 jaar voor bitumen.
Het minimale prijs verschil tussen beide bedekkingen komt door de hoge olieprijs ( vooral bij bitumen dus duur )
pi_36893318
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 22:47 schreef GerritB het volgende:
Hou het op zo'n ¤ 35,-- p/m² voor een kunststof bedekking, bitumen is maar iets goedkoper, dit is exclusief sloopwerk en afvoeren ( afvoeren is duur als je dit laat doen ).
Als je voor kunststof ga, neem dan geen kunststof met p.v.c.
en die bitumen afvoeren mag je dat als particulier gewoon bij de mileu straat doen?
  woensdag 12 april 2006 @ 20:23:25 #7
139929 GerritB
Ik wil geen ondertitel
pi_36898379
ja als paticulier mag je dit gratis aanbieden.
  woensdag 12 april 2006 @ 22:40:09 #8
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_36904816
ECB is dat dat kunstof spul?
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  woensdag 12 april 2006 @ 22:44:54 #9
139929 GerritB
Ik wil geen ondertitel
pi_36905005
ecb is idd kunststof
pi_38092235
Heb nu voor 30m2 bituum , nieuwe daklijsten, nieuwe paddestoeltjes, en de goot bijlappen (op de naad lekt hij) 1100 euro betaald.. (wel in de "avond uren")
pi_41963596
Ik heb zojuist een offerte laten maken, ook "zonder BTW".

Voor een uitbouw met plat dak, waarvan 2x3 meter mastiek met grind vervangen moet worden + isolatie doormiddel van platen van 50mm, en 2x6m leer alleen van een nieuw laagje moet worden voorzien.

De heren vragen 2000 euro! Wel alles inclusief (afvoeren, randjes, aansluiting op de muur van de bovenverdieping, etc.). Maar ik vind het enorm veel geld. Gaat om 125 euro / m2, terwijl het grootste deel gewoon een nieuw laagje is!

Dat moet tochg goedkoper kunnen?
pi_41963816
Als je van dat deel van 2x3 meter nu zelf e.e.a. eraf haalt en afvoert. Scheelt dat niet enorm in de kosten?

En vraag gerust meerdere offertes! (Bij verschillende bedrijven he )
pi_41964050
JA, ik ga de heren eens een voorstel doen. Wat je zegt, weg met die rommel en dan op een schoon dak laten beginnen. Eens kijken wat het dan mag kosten. Ik zou zeggen: 2 man nog geen dag werk, zeg 12 uur x 50 euro ofzo = 600 euro werkloon. Materiaal is iets van 300-400 euro max. Met 1000 moet het klaar zijn.

Een andere dakdekker heeft me een prijskaartje gegeven voor alleen de 2x3 meter vervangen. Niet over isolatie gehad. Vroeg 900 met puin afvoeren, 800 als ik dat doe. Dat lijkt me reëler.

En misschien ga ik het gewoon wel zelf doen. Er schijnt tegenwoordig plakspul te zijn waarbij je geen brander nodig hebt en wat ook door de handige amateur goed te verwerken is.
pi_41965339
Je wilt het dus zelf doen. Doen. Dan spaar je een hoop geld uit en je kunt nog trots zijn op je zelf.
Oude laag laten zitten. Schoon vegen. Schoon spuiten. Hierovereen smeer je een hechtprimer.
Huur een brander. Haal rollen bij de bouwmarkt. En branden maar. Dat kun je makkelijk zelf.
info vind je oa hier:
http://www.polygum-nederland.nl/nl/content_producten.htm

Weet je waarom er trouwens grind op ligt?

[ Bericht 28% gewijzigd door Solingjan op 19-09-2006 22:05:35 ]
pi_42003079
Als je het zelf doet wel eerst ff je verzekeringspolis nakijken. Je wilt niet achteraf lezen in de kleine lettertjes dat het zelf dakdekken buiten de polis valt. Je zult niet de eerste zijn die een brandje veroorzaakt.

Maaar... als je nadenkt en netjes werkt is het prima zelf te doen, dat dan weer wel
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_42011047
Dat kan heul niet!!!1~!1ONE!!!
Lid van de ronde tafel!
pi_42057039
@ Solingjan

Ja, zelf doen vind ik wel een optie. Op die site die je linkt staat op de optie van koudlijmen. Ik heb me eens in een Praxis laten vertellen dat je tegenwoordig je hele dak kunt vervangen zonder er maar een gasbrander bij te hebben. Kant en klare rollen met de lijm er al aan. En darbij de nodige afschotrommel of hoe dat ook maar heet. Ik zie dat branden niet zo zitten eigenlijk.

Ik wil dan trouwens meteen een "warm" dak maken. De dakdekker had het over platen van 50mm. Ik zie op diverse site diverse soorten isolatiemateriaal van 30 tot 120mm. Nadeel van dit spul is dat je ook je afschot hoger moet maken. Maar goed, eenmaal de boel los, dan meteen maar goed.

Ik denk overigens dat het een voorjaarsklus gaat worden. Heb er de tijd bijna niet meer voor. Eerst een noodreparatie aan de loodslab en dan hopen dat we de winter doorkomen.

Iemand ervaring met plakproducten?

DD
pi_42058543
Je zou natuurlijk op het bestaande door kunnen gaan. Waarom 50 mm? Ik heb bij mij 100 mm De meerkosten haal je er zo uit. Plus het houdt een hoop warmte tegen. Dus binnen koeler. Je dakbeschot wordt uiteraard dan hoger maar dat is toch op te lossen. Ik zou de zijkanten(mastiek) weghalen en de platen ze zijn meen ik iets van 60 x100cm er opleggen.
Waar de mastiek komt opbouwen tot aan de bovenkant van de platen.
Daktrim plaatsen. Dakleer rollen en branden. Stel niks voor gewoon doen. 2x 3 m is in een halfuur gepiept.
Het afwerken van de banen naar de daktrim duurt wat langer maar in in halve dag moet dit toch gefikst zijn.
Voor 2x3 m ben je hooguit 200-250 euro kwijt. Rol dakleer, impregneer over oude laag, mastiek, trim, huur brander, paar pilsjes.
Ik wilde bij mij ook eens een stukje laten repareren bij de afvoer! 1m2. Vroeg de dakdekker 250 euro voor. Heb toen met een maat het hele dak 8 x 4 m voor 250 euro gedaan.
Isolatie platen heb ik niet meegerekend.
pi_42058651
quote:
Op donderdag 21 september 2006 00:04 schreef Gompy58 het volgende:
Als je het zelf doet wel eerst ff je verzekeringspolis nakijken. Je wilt niet achteraf lezen in de kleine lettertjes dat het zelf dakdekken buiten de polis valt. Je zult niet de eerste zijn die een brandje veroorzaakt.

Maaar... als je nadenkt en netjes werkt is het prima zelf te doen, dat dan weer wel
Altijd een emmer water er bij zetten.!!
pi_42070713
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 21:28 schreef Solingjan het volgende:

[..]

Altijd een emmer water er bij zetten.!!
Het vervelende is alleen dat je vaak een brand maakt aan de onderkant van het dak. En als daar gips zit, duurt het even voor je het door hebt, en dan doe je met 1 emmer water ook erg weinig. Dus erg opppassen hoor. Natuurlijk kan het, maar bereid je goed voor!
pi_42077201
Heb samen met de buuv. ons schuurtje laten doen. waren 1200 euro kwijt dus ik uiteindelijk:

600 Euro voor:
3x3=9 4kantemeter
grind en (30 jaar) bitumen afvoeren.
Nieuw dakbedekking met aluminium lijst en het verrotte boeiboord gestuct zodat ik er wat voor kan zeten.

Pas toen de rekening kwam had ik door dat het al gebeurd was
laat me toch, ben een blindganger
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')