quote:Op dinsdag 11 april 2006 14:29 schreef jackson het volgende:
[..]
Helaas niet geldig
Nouja... beetje dan. Ik heb pas 7675 posts
quote:
Hier niet... thuis wel... ik zit op stage en dat is niet thuis... maar proost ofzoquote:
in de kantine?quote:
Ik zit ook op mn werk helaasquote:Op dinsdag 11 april 2006 14:35 schreef jackson het volgende:
[..]
Hier niet... thuis wel... ik zit op stage en dat is niet thuis... maar proost ofzo
quote:
Dat drukt de pret nogal. Ik ben gelukkig vrijdag vrijquote:
"de"quote:
Wat wil je, met die Zweedsequote:Op dinsdag 11 april 2006 14:37 schreef jackson het volgende:
[..]
Dat drukt de pret nogal. Ik ben gelukkig vrijdag vrij..... Ben nu al kapot! Maarja, da's meer van et weekend
Ik wacht.quote:
Ik hoop dan toch de koelkast, bevroren bier heb ik weinig aanquote:
Heh?! Hoe bedoel je ?!quote:
het heet toch ook gewoon een ijskastquote:Op dinsdag 11 april 2006 14:38 schreef webspider het volgende:
[..]
Ik hoop dan toch de koelkast, bevroren bier heb ik weinig aan
+3,7 scherp!quote:Op dinsdag 11 april 2006 14:38 schreef webspider het volgende:
[..]
Ik hoop dan toch de koelkast, bevroren bier heb ik weinig aan
nou zelf met mijn beperkte kennis van de nederlandse taal wist ik dat het niet het ijskast kon zijn.. dus ging ik maar voor de...quote:
ijskast is verbasterd brabantsquote:Op dinsdag 11 april 2006 14:39 schreef liefie_ het volgende:
[..]
het heet toch ook gewoon een ijskast
anders zei ik wel vriezer....
lief doen anders krijg je geen bier
Snap je nu echt niet wat ik bedoelquote:Op dinsdag 11 april 2006 14:40 schreef liefie_ het volgende:
[..]
nou zelf met mijn beperkte kennis van de nederlandse taal wist ik dat het niet het ijskast kon zijn.. dus ging ik maar voor de...
jahwel... 0 = een 5quote:
quote:Wat kun je beter zeggen: ijskast of koelkast?
Beide woorden zijn correct, en het ene is niet beter dan het andere. Hooguit is koelkast gebruikelijker dan ijskast, behalve in de uitdrukking iets in de ijskast zetten.
Een koelkast koelt etenswaren; er zit geen ijs in. In de voorloper van de koelkast, de ijskast, was dat wel het geval: dat was een goed afgesloten kast die koel werd gehouden door middel van ijsbroden (grote stukken ijs). De voor deze kast gebruikte benaming ijskast is overgegaan op de met elektriciteit gekoelde koelkast. Met name in hogere kringen is men geneigd het oude woord ijskast beter te vinden, maar dat is niet terecht.
Zie ook het advies dat etiquettedeskundige Beatrijs Ritsema over ijskast en koelkast heeft geschreven.
duh tuurlijk snap ik t welquote:Op dinsdag 11 april 2006 14:41 schreef jackson het volgende:
[..]
Snap je nu echt niet wat ik bedoel
De tering
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |