Is APK Direct nu een officiele Volvo dealer of niet?quote:Op dinsdag 11 april 2006 08:49 schreef wietse.cc het volgende:
Een dealer heeft toch zijn verplichtingen? Hoe zit dit precies?
quote:APKDIRECT heeft altijd tijd voor u , dus er is altijd een oplossing voor eventuele problemen
Nope...quote:Op dinsdag 11 april 2006 09:00 schreef Gunner het volgende:
[..]
Is APK Direct nu een officiele Volvo dealer of niet?
Ik pak de papieren er even bij.quote:Op dinsdag 11 april 2006 08:55 schreef mrPanerai het volgende:
't zal er vooral vanaf hangen wat je op papier hebt staan... een zinnetje is héél belangrijk... "De koper koopt de auto in de staat waarin hij zich bevindt op het moment van overdracht" staat dat er niet in... dan heb je wel een heel goede kans om een eventuele gerechtelijke procedure te starten... als ie niet met je wil spreken kan je alvast beginnen door hem door een aangetekende ingebrekestelling toe te sturen...
Waarom zeg je dan;quote:
quote:Een dealer heeft toch zijn verplichtingen
Overigens, ik zie je nergens spreken over garantie, dat zal je dan wel niet hebben? Anders is het vrij eenvoudig lijkt mequote:dea·ler (de ~ (m.), ~s)
1 handelaar, met name in één merk auto's
Bij de verkoop was afgesproken dat ik bij verloop (over een mand) gratis APK zou krijgen en dat ik garantie op de bak heb.quote:Wanneer je een auto koopt via een autobedrijf of dealer, moet deze namelijk aan een aantal wettelijke eisen voldoen. Ten eerste mag de auto geen gebreken vertonen, behalve wanneer de verkoper deze heeft aangegeven.
Ik denk dat hij met dat defect van die kruk as niet door de apk komt, vraag dat maar even na bij de kwikfit ofzo, maar de verkoper zal het "per ongeluk" wel niet zienquote:Op dinsdag 11 april 2006 09:46 schreef wietse.cc het volgende:
Hij heeft mij de auto verkocht alszijnde helemaal in orde, behalve de puntjes waar ik al van wist. Ik zou er nog jaren plezier van hebben. (Dat zal ik ook, maar zo'n reparatie is toch kut).
Ik citeer de ANWB:
[..]
Bij de verkoop was afgesproken dat ik bij verloop (over een mand) gratis APK zou krijgen en dat ik garantie op de bak heb.
Wat ik zojuist noemde staat zwart op wit!quote:Op dinsdag 11 april 2006 09:47 schreef Gunner het volgende:
Je bent wel naief als je een autohandelaar op z'n woord gelooft. Heb je iets op papier staan?
Dan mag je de auto teruggeven of een gratis reparatie eisen. Staat duidelijk in de wet. Als je er met de verkoper niet uitkomt: een brief van een advocaat doet wonderen. Hij weet namelijk dat 'ie fout zit.quote:Op dinsdag 11 april 2006 09:56 schreef wietse.cc het volgende:
[..]
Wat ik zojuist noemde staat zwart op wit!
okquote:Op dinsdag 11 april 2006 09:57 schreef Cosworth het volgende:
[..]
Dan mag je de auto teruggeven of een gratis reparatie eisen. Staat duidelijk in de wet. Als je er met de verkoper niet uitkomt: een brief van een advocaat doet wonderen. Hij weet namelijk dat 'ie fout zit.
quote:Op dinsdag 11 april 2006 09:58 schreef Cosworth het volgende:
Als ik thuis ben ZOU ik het kunnen opzoeken, maar nu ik op mijn werk zit kan dat niet. Maar succes ermee.
Oja: niet bellen, langsgaan!
Aantegetekende brief...quote:APK Direct
T.a.v. Ton Lakeman
Middenweg 26A
3401MN IJsselstein
Kenmerk : Volvo V40
Inzake : Gebrekkige leverantie
Datum : 11 april 2006
Geachte heer,
Mij is gebleken dat de door u geleverde Volvo V40 met kenteken PL-VP-45 niet voldoet aan de daaraan in redelijkheid te stellen eisen. Met name heb ik het volgende bezwaar:
De auto lekt veel motorolie. Bij de aankoop van de auto, zo ook vermeld in de advertentie voor de auto, was aangegeven dat deze auto geen gebreken zou hebben en garant zou staan voor jaren rijplezier. Echter heb ik enkele dagen terug de banden van de auto laten vervangen, waarbij de monteur tot de ontdekking kwam dat de onderkant van het motorische gedeelte van de auto vochtig en vet was van de motorolie.
Bij de lokale Volvo dealer, Volvo Serva, heb ik dit mankement laten nakijken; het betreft een keerring bij de krukas. De auto dient hierdoor gerepareerd te worden.
Gezien het bovenstaande verzoek en voor zover nodig sommeren wij u, het hierboven bedoelde gebrek binnen 7 dagen na heden te (doen) herstellen, dan wel binnen genoemde termijn financiële dekking te leveren, die wel aan de daaraan te stellen eisen voldoet.
Mocht u niet aan het bovenstaande voldoen, dan behoud ik het recht voor de met u gesloten koopovereenkomst(en) te ontbinden. Bovendien stel ik u nu reeds aansprakelijk voor alle door ons geleden en nog te lijden schade.
Tragisch is dat ik u de afgelopen twee dagen heb geprobeerd telefonisch te bereiken, maar u niet te pakken kreeg omdat al mijn oproepen worden geweigerd. Ik hoop dat wij dit probleem kunnen oplossen zonder tussenkomst van mijn rechtsbijstandsverzekering.
Onder voorbehoud van alle rechten en weren.
Een kopie van dit schrijven doen wij u per gewone post toekomen.
Hoogachtend,
W.R. Wind
* Doet*quote:Op dinsdag 11 april 2006 10:03 schreef Cosworth het volgende:
Zet er even bij, dat de banden wél besproken waren. Zo laat je je goede wil zien en ontstaan er geen misverstanden.
Dank,quote:Op dinsdag 11 april 2006 10:07 schreef Cosworth het volgende:
Verder: goeie brief. Je zou nog kunnen smijten met wetsartikelen, maar of dat zin heeft?
Ik ga deze brief nu aangetekend en met handtekerning retour opsturen naar die gast; verder heb ik met het gebruik maken van de rechtsbijstandsverzering geen ervaring; 'sowieso mijn gelijk krijgen'?quote:Op dinsdag 11 april 2006 10:10 schreef Cosworth het volgende:
Oh, je hebt rechtsbijstand. Dan is er niets aan de hand, althans in die zin dat je dan sowieso je gelijk wel krijgt in dit geval.
Ja, dit is vrij overduidelijk, m.i. Zie ook de wetsartikelen hierboven.quote:Op dinsdag 11 april 2006 10:17 schreef wietse.cc het volgende:
'sowieso mijn gelijk krijgen'?
De auto krijgt beslist geen hogere waarde wanneer de krukaskeering wordt vervangen....hogere waarde krijgt een auto alleen als je slijtage delen zoals banden of remblokken vervangt of accesoires toevoegt.quote:Op dinsdag 11 april 2006 10:09 schreef wietse.cc het volgende:
[..]
(Eventueel -10% ofzo, want een auto krijgt ook een hogere waarde na een dergleijke reparatie, maar dat ga ik niet zo in zijn mond leggen natuurlijk.)
Klopt. De auto had alleen een hogere waarde gekregen als je hem gekocht had als zijnde kapot. Nu heb je de hogere waarde eigenlijk al betaald, terwijl dat onterecht was.quote:Op dinsdag 11 april 2006 10:22 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
[..]
De auto krijgt beslist geen hogere waarde wanneer de krukaskeering wordt vervangen....hogere waarde krijgt een auto alleen als je slijtage delen zoals banden of remblokken vervangt of accesoires toevoegt.
Een dergelijk zinnetje, vaak staat er zoiets als "zoals gezien, bereden en akkoord bevonden" is juridisch gezien in beginsel van geen enkele betekenis.quote:Op dinsdag 11 april 2006 08:55 schreef mrPanerai het volgende:
't zal er vooral vanaf hangen wat je op papier hebt staan... een zinnetje is héél belangrijk... "De koper koopt de auto in de staat waarin hij zich bevindt op het moment van overdracht" staat dat er niet in... dan heb je wel een heel goede kans
Dan kan je er iig mee dreigen ook al is het misschien niet zo, er vanuitgaande dat het waar is ( je bent jurist dus ik trek het niet in twijfel hoor)quote:Op dinsdag 11 april 2006 11:00 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Voor wat betreft de rechtsbijstandsverzekering; vergeet dat maar als er geen sprake is van BOVAG garantie, dan is rechtsbijstand veelal uitgesloten.
Ik vrees dat de rechtsbijstand weing voor je gaat doen.quote:]5. Specifieke uitsluitingen
Naast de algemene beperkingen geldt dat geen aanspraak
op rechtsbijstand kan worden gemaakt voor:
a) geschillen over een andere onroerende zaak dan die
u zelf bewoont, heeft bewoond of heeft verworven
om zelf te gaan bewonen;
b) geschillen over verhuur van onroerende zaken;
c) geschillen in verband met de aankoop van gebruikte
motorrijtuigen, indien deze zijn gekocht
zonder BOVAG-garantie of schriftelijke garantie
van een erkende dealer;
Hij is RDW erkend en ik heb een aankoopovereenkomst waarop staat dat hij mijn auto binnen een maand van nieuwe APK voorziet, en ik garantie heb op de bak.quote:Op dinsdag 11 april 2006 12:18 schreef Saabmobiel het volgende:
Rechtsbijstand gaat alleen weken bij BOVAG-bedrijven of schriftelijke garantie van een erkend dealer
[..]
Ik vrees dat de rechtsbijstand weing voor je gaat doen.
Ondanks dat het natuurlijk enorm kut is, zou ik in jouw geval ook wel een bovag-dealer hebben uitgekozen, of in ieder geval de auto ANWB- of DEKRA laten keuren.quote:Op dinsdag 11 april 2006 12:14 schreef wietse.cc het volgende:
En ik heb 3750 euro betaald voor de Volvo V40 uit '96. En dat is best een aanschaf voor een 18'jarige, mijn eerste auto, krijg ik dit![]()
Elke zichzelf respecterend autobedrijf is RDW erkend. Dat houdt niets anders in dat ze auto's kunnen kopen en verkopen zonder dat de koper zelf naar het postkantoor hoeft.quote:Op dinsdag 11 april 2006 12:22 schreef wietse.cc het volgende:
[..]
Hij is RDW erkend en ik heb een aankoopovereenkomst waarop staat dat hij mijn auto binnen een maand van nieuwe APK voorziet, en ik garantie heb op de bak.
Na een aantal dagen rond te hebben gekeken op de websites van verschillende autobedrijven kom je er achter dat echt heel veel van die lui zo'n (lelijke) site hebben van "Buurtaanbod"... Zo raar stond ik er dus niet van te kijken.quote:Op dinsdag 11 april 2006 12:23 schreef Cosworth het volgende:
[..]
Ondanks dat het natuurlijk enorm kut is, zou ik in jouw geval ook wel een bovag-dealer hebben uitgekozen, of in ieder geval de auto ANWB- of DEKRA laten keuren.
Een auto kopen bij zo'n louche bedrijf (dat is aan de site al te zien) is ook niet echt slim.
Gelijk krijgen is iets anders dan gelijk hebben. Als rechtsbijstand niets voor je doet kun je een advocatenkantoor vragen een aanmaning te sturen voor de kosten van de reparatie. Als dat dan niet werkt, tsja....
quote:APK Direct
T.a.v. Ton Lakeman
Middenweg 26A
3401MN IJsselstein
Kenmerk : Volvo V40
Inzake : Gebrekkige leverantie
Datum : 11 april 2006
Geachte heer,
Mij is gebleken dat de door u geleverde Volvo V40 met kenteken PL-VP-45 niet voldoet aan de daaraan in redelijkheid te stellen eisen. Met name heb ik het volgende bezwaar:
De auto lekt veel motorolie. Bij de aankoop van de auto, zo ook vermeld in de advertentie voor de auto, was aangegeven dat deze auto geen gebreken zou hebben en garant zou staan voor jaren rijplezier. Echter heb ik enkele dagen terug de banden van de auto laten vervangen, gezien het profiel van de banden bij aankoop niet optimaal meer was, zoals besproken. Bij het vervangen van de banden kwam de monteur die dit deed tot de ontdekking dat de onderkant van het motorische gedeelte van de auto vochtig en vet was van de motorolie. Spoedig ontstond er een plasje olie op de grond van de werkplaats.
Bij de lokale Volvo dealer, Volvo Serva, heb ik dit mankement laten nakijken; het betreft een keerring bij de krukas. De auto dient hierdoor gerepareerd te worden.
Na twee dagen pogingen te hebben gedaan u te bereiken heb ik u vandaag, 11 april, aan de lijn gekregen. Zoals telefonisch afgesproken ben ik met de auto bij u langs gekomen, alwaar u weigerde naar het probleem te kijken, dan wel mij een passende oplossing te bieden,ik citeer: “Ik ga dat ding niet voor je repareren”.
Gezien het bovenstaande verzoek en voor zover nodig sommeren wij u, het hierboven bedoelde gebrek binnen 14 dagen na heden te (doen) herstellen, dan wel binnen genoemde termijn financiële dekking te leveren, die wel aan de daaraan te stellen eisen voldoet.
Mocht u niet aan het bovenstaande voldoen, dan behoud ik het recht de auto bij een dealer naar keuze te laten repareren, en de kosten te verhalen op u. Bovendien stel ik u nu reeds aansprakelijk voor alle door ons geleden en nog te lijden schade.
Onder voorbehoud van alle rechten en weren.
Een kopie van dit schrijven doen wij u per gewone post toekomen.
Hoogachtend,
W.R. Wind
Voor een ruime 800 euro reparatiekosten wil ik maar al te graag wat moeite doenquote:Op dinsdag 11 april 2006 12:55 schreef longinus het volgende:
Het is nu aan de TS hoeveel moeite hij ervoor wilt doen, bellen met Kassa of Radar en in ieder geval even naar hun sites kijken voor soortgelijke gevallen.
Jammer dat je het laatste gesprek niet hebt opgenomen (erg makkelijk die MP3 spelers met opnamefunktie).
Verder raad ik iedereen aan die ee tweedehandsje koopt: laat hem keuren door de ANWB.
Mooi, die garagehouder zal er alles aan doen om je zo min mogenlijk te helpen, hij wil immers geld verdienen en niet uitgeven. Laat door een 2e kijken of de reparaties ook goed zijn uitgevoerd en niet dat het dichtgesmeerd is met kit of zo.quote:Op dinsdag 11 april 2006 12:56 schreef wietse.cc het volgende:
[..]
Voor een ruime 800 euro reparatiekosten wil ik maar al te graag wat moeite doen
Ik denk niet dat de kerel het zal gaan repareren. Hij verkoopt en keurt APK, reparaties doet hij maar heel weinig. Het zou me niets verbazen als hij blijft weigeren. Komt mij alleen maar mooit uit, dan kan ik het laten doen bij een Volvo dealer en hem aansprakelijk stellen.quote:Op dinsdag 11 april 2006 13:05 schreef longinus het volgende:
[..]
Mooi, die garagehouder zal er alles aan doen om je zo min mogenlijk te helpen, hij wil immers geld verdienen en niet uitgeven. Laat door een 2e kijken of de reparaties ook goed zijn uitgevoerd en niet dat het dichtgesmeerd is met kit of zo.
Verzamel bewijs als je kan, een goed gevuld dossier doet wonderen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |