abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 april 2006 @ 09:22:52 #51
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_36878812
Nouja... Het stukje voorkant dat je wel kan zien, voorspelt niet veel goeds...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  woensdag 12 april 2006 @ 10:04:16 #52
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_36879561
quote:
Op woensdag 12 april 2006 09:22 schreef MikeyMan het volgende:
Nouja... Het stukje voorkant dat je wel kan zien, voorspelt niet veel goeds...
Nee.. dat je de schade linksvoor ook al rechtsvoor ziet is geen goed teken
Maar ik blijf het dubieus vinden dat je bij een schadebak juist de schade niet duidelijk op de foto zet...
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_36881314
Beide schades van TS zijn inderdaad niet erg zwaar hoor.

Zolang er niks met kreukelzone is en motor/radiator is heel, hoeft er vaak alleen nieuwe bumper motorkap en voorscherm op..

prijzen zijn idd vaak nog steeds te hoog
  woensdag 12 april 2006 @ 13:54:14 #54
5673 heijx
Qui que boue
pi_36885788
quote:
Op woensdag 12 april 2006 09:22 schreef MikeyMan het volgende:
Nouja... Het stukje voorkant dat je wel kan zien, voorspelt niet veel goeds...
quote:
Half Kenteken
Lees: Het kenteken is ingenomen omdat hij total loss is verklaard.
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
  woensdag 12 april 2006 @ 13:57:36 #55
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_36885905
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 00:02 schreef alsem het volgende:
ghehe en dan nog 3000 euri ervoor vragen
Ik zou het zonder die schade er nog niet eens voor over hebben
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  woensdag 12 april 2006 @ 14:53:07 #56
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_36887761
quote:
Op woensdag 12 april 2006 13:54 schreef heijx het volgende:

[..]


[..]

Lees: Het kenteken is ingenomen omdat hij total loss is verklaard.
Ach.. ik weet zeker dat de 'lichte schade' blaters in dit topic zelfs dat voor een paar duizend euro fiksen
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_36888134
Schade auto's zijn dikke business. Bekijk het eens anders om, koop maar eens een ruilmotor van een BMW M6.

Of als autoschadeherstelbedrijf kun je natuurlijk alles fixen voor inkoopsprijs. Spuiten kost ook slecht's alleen verf en wat uurtjes.

Prijzen zijn vraagprijzen.
  woensdag 12 april 2006 @ 21:02:17 #58
119235 Bad_Moon_Rising
Maak het beest in me los
pi_36899856
quote:
Op woensdag 12 april 2006 11:17 schreef BaraCuda het volgende:
Beide schades van TS zijn inderdaad niet erg zwaar hoor.

Zolang er niks met kreukelzone is en motor/radiator is heel, hoeft er vaak alleen nieuwe bumper motorkap en voorscherm op..
Onder lichte schade versta ik een deukje hier of een krasje daar, in ieder geval iets wat je voor een paar honderd euro kunt repareren.
De reparatie van deze auto's gaat een paar duizend euro kosten en daar vind ik het woord "licht" niet bij passen.
  donderdag 13 april 2006 @ 08:31:07 #59
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_36911344
quote:
Op woensdag 12 april 2006 21:02 schreef Bad_Moon_Rising het volgende:

[..]

Onder lichte schade versta ik een deukje hier of een krasje daar, in ieder geval iets wat je voor een paar honderd euro kunt repareren.
De reparatie van deze auto's gaat een paar duizend euro kosten en daar vind ik het woord "licht" niet bij passen.
Laat staan 'zeer licht'
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_36911408
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 12:46 schreef Cosworth het volgende:
De bmw heeft volgens de site nodig:
“rechter scherm , motorkap ,voorbumper , 2x xenon koplampen, voorfront
aircokoeler, en radiateur”

Gokje:

Rechterscherm: 100 euro.
Motorkap:150 euro.
Bumper: 300 euro.
Xenon koplampen: geen idee, maar ik las net iets van 1500 euro?
Voorfront: 50 euro
Aircokoeler: 1000 euro (incl. vullen enzo)
Radiateur: 150 euro

Ex. spuiten, monteren, etc.
Vergeet je de airbag van die bmw niet. Dat is specialistenwerk en kan derhalve flink in de papieren lopen.
Anything less than the best is a felony.
pi_36928029
quote:
Op woensdag 12 april 2006 21:02 schreef Bad_Moon_Rising het volgende:

[..]

Onder lichte schade versta ik een deukje hier of een krasje daar, in ieder geval iets wat je voor een paar honderd euro kunt repareren.
De reparatie van deze auto's gaat een paar duizend euro kosten en daar vind ik het woord "licht" niet bij passen.
Krasjes en kleine deukjes zijn vaak gebruikers sporen helaas...
Zolang de auto niet op de richtbank hoeft en de aandrijflijn allemaal nog recht is en het bij plaatwerk blijft dat makkelijk te vervangen is valt het allemaal wel mee
  donderdag 13 april 2006 @ 17:57:16 #62
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_36928299
quote:
Op donderdag 13 april 2006 17:47 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

Krasjes en kleine deukjes zijn vaak gebruikers sporen helaas...
Zolang de auto niet op de richtbank hoeft en de aandrijflijn allemaal nog recht is en het bij plaatwerk blijft dat makkelijk te vervangen is valt het allemaal wel mee
Mjah, maar geplofte airbags en xenonlampen zijn vaak ook nogal aardige schadeposten...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_36971131
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 00:28 schreef Herr.Flick het volgende:
Hoe moeten we dit dan noemen, zware schade

Dit is zware schade :

[afbeelding]
Total loss
gr gr
pi_36986581
In het algemeen gebruikt de autohandel de volgende termen:

(zeer -) lichte schade: Blikschade die door vervangen van plaatwerk / bumpers / lichtunits en spuiten hersteld kan worden. Of defecte onderdelen op de motor (waterpomp etc). Een andere naam voor dit soort schade is rijdbare schade. Het kentekenbewijs is niet ingenomen.

Gewone schade: Blikschade + herstelbare schade aan de veiligheidskooi of chassis van de auto of blikschade + motorschade. Of een vastgelopen motor. De schade is te herstellen maar het kost veel werk. Meestal is dan het kentekenbewijs deels ingenomen.

Zware schade: Technische of volledige total-loss. De auto is dan zo zwaar beschadigd dat deze alleen nog voor onderdelen geschikt is. Het kenteken is meestal volledig ingenomen.
Lokatie Maastricht Borgharen --> De atmosfeer staat op ontploffen
  zondag 16 april 2006 @ 04:30:59 #65
46960 StefanP
polemicist
pi_36997973
Die BMW uit de OP valt wel mee. Je zult versteld staan van wat ze kunnen maken. Nou ja, misschien in NL niet, maar ik zie hier in de VS vaak genoeg mooie auto's die een soortgelijke schade hebben. Supras bijvoorbeeld. Niemand doet die weg, omdat ze zeldzaam en gezocht zijn. Dus ze worden weer gemaakt. Ik zie het verschil met nieuw niet hoor! Het kost wat, maar technisch is het zeker mogelijk.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_37002636
quote:
Op zondag 16 april 2006 04:30 schreef StefanP het volgende:
hier in de VS
Hou is op met je VS adoratie. Net alsof ze hier geen auto kunnen fixen
  zondag 16 april 2006 @ 21:24:40 #67
46960 StefanP
polemicist
pi_37016748
Ach wojworsthebben is boos

sukkel.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  maandag 17 april 2006 @ 11:51:35 #68
57702 osmo
Zuiderbuur
pi_37027620
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 14:00 schreef NT-T.BartMan het volgende:
En wat doet deze schadevrije auto in de rubriek 'schade autos'??
"Sticker schade"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')