FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / wie ben ik met mn auto...
wimwerfmaandag 10 april 2006 @ 11:54
Ik ben Wim...ik woon in Utreg...ik ben 30 (ouwe lul)...en dit is mn hobby auto..






t is een sierra cossie....is nu stage 3 getuned....toen is stage 2 was, is hij op de rollers geweest...resultaat 307pk en 428Nm...hij heeft nu een grotere turbo/intercooler en een andere chip..oja..en meer turbodruk..

Mvg
Wim
MikeyManmaandag 10 april 2006 @ 12:00
Tijd voor een nieuw rollerbankje dan... Ziet er impressive uit onder de motorkap... Ook 4x4 toch?
Festinimaandag 10 april 2006 @ 12:00
leuke wagen
PLAE@maandag 10 april 2006 @ 12:01
Maar je hebt geen benzine om naar het dichtsbijzijnde benzinestation te rijden om effe je banden fatsoenlijk op te pompen?
MikeyManmaandag 10 april 2006 @ 12:02
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:01 schreef PLAE@ het volgende:


Maar je hebt geen benzine om naar het dichtsbijzijnde benzinestation te rijden om effe je banden fatsoenlijk op te pompen?
Tzijn waarschijnlijk /35 banden...
-Muse-maandag 10 april 2006 @ 12:05
Ooh geil! Die Cosworth's klinken zo goed <3
-_Tommy_-maandag 10 april 2006 @ 12:07
wat is stage 3 enzo? is er een boekje met dit erin en het is stage 3, dat erin en het is stage 2?

in een spel snap ik het wel, maar in real life niet zo...
RobertvanWinklemaandag 10 april 2006 @ 12:13
Dat vraag ik me nu altijd af. Helpen blauwe kabels beter dan zwarte of zijn het alleen de looks?
Verder best mooie auto, al had ik mijn geld in een ander autoproject gestopt.
Hugstermaandag 10 april 2006 @ 12:24
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:13 schreef RobertvanWinkle het volgende:
Dat vraag ik me nu altijd af. Helpen blauwe kabels beter dan zwarte of zijn het alleen de looks?
Verder best mooie auto, al had ik mijn geld in een ander autoproject gestopt.
Dat zijn kwalitatief zeer goede Samco slangen

Ziet er goed uit allemaal zeg Dikke remmen, grote turbo
ReneH83maandag 10 april 2006 @ 12:26
ieder zijn hobby

vind het alleen zo standaard worden tegenwoordig. Welke kant je ook opkijkt, je ziet/ hoort er altijd wel eentje voorbij komen met een sportuitlaatje, verlagingkje hier en daar, geblindeerde raampjes, sport stuurtje, klauwtje over het stuurtje en brullen maar..

ik bedoel.. wat is er zo stoer (ofzo) aan??
volgens mij is het veel stoerder (ofzo) om tegenwoordig in een standaard auto te rijden *niet serieus bedoeld*

Wat ik tot nu toe het toppunt vond is een Cuore met Spinners
heb echt in een deuk gelegen toen ik het zag...

p.s. sommige auto's zien er wel heel erg slick uit, maar het gros is echt.....
Johnny_Footballheromaandag 10 april 2006 @ 12:27
Mooie auto. Al vind ik de eerdere Sierra een mooiere Cosworth-versie hebben.
Pearlymaandag 10 april 2006 @ 12:27
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:01 schreef PLAE@ het volgende:


Maar je hebt geen benzine om naar het dichtsbijzijnde benzinestation te rijden om effe je banden fatsoenlijk op te pompen?
het is een schaduweffect waar jij op mis-kijkt.
-Muse-maandag 10 april 2006 @ 12:28
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:26 schreef ReneH83 het volgende:
ieder zijn hobby

vind het alleen zo standaard worden tegenwoordig. Welke kant je ook opkijkt, je ziet/ hoort er altijd wel eentje voorbij komen met een sportuitlaatje, verlagingkje hier en daar, geblindeerde raampjes, sport stuurtje, klauwtje over het stuurtje en brullen maar..

ik bedoel.. wat is er zo stoer (ofzo) aan??
volgens mij is het veel stoerder (ofzo) om tegenwoordig in een standaard auto te rijden

Wat ik tot nu toe het toppunt vond is een Cuore met Spinners
heb echt in een deuk gelegen toen ik het zag...

p.s. sommige auto's zien er wel heel erg slick uit, maar het gros is echt.....
Jij snapt overduidelijk niet om wat voor soort auto het hier gaat...
Sjoemmaandag 10 april 2006 @ 12:29
Ziet er mooi uit onder de motorkap
SicSicSicsmaandag 10 april 2006 @ 12:30
ook leuk. Nummerplaat op de tweede foto is afgeplakt en op de eerste niet!

Maar vette bak man! Hoop dat je er veel plezier aan beleeft enzo, heo vind het vrouwtje het eigenlijk, of is die er niet?
Hugstermaandag 10 april 2006 @ 12:30
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:28 schreef -Muse- het volgende:

[..]

Jij snapt overduidelijk niet om wat voor soort auto het hier gaat...
Nee dat kun je wel zeggen ja
ReneH83maandag 10 april 2006 @ 12:30
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:28 schreef -Muse- het volgende:

[..]

Jij snapt overduidelijk niet om wat voor soort auto het hier gaat...
zo'n ding op 4 wielen en een motor aan de voorkant


maare.. vertel eens dan wat voor soort het is
nooit te jong om iets te leren
bas-beestmaandag 10 april 2006 @ 12:32
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:01 schreef PLAE@ het volgende:


Maar je hebt geen benzine om naar het dichtsbijzijnde benzinestation te rijden om effe je banden fatsoenlijk op te pompen?
en jij hebt geen geld om naar de dichtsbijzijnde opticiën te lopen en een bril aan te schaffen?


@TS, mooi spul. Heeft op deze manier wel wat weg van een 'sleeper'
quote:
They look like stock, but they go like stink"
wimwerfmaandag 10 april 2006 @ 12:32
hehehe...nee de banden staan niet plat...ze zijn 40 hoog...en er zit 2.3bar in...

ja de mijne is 4wd....t is een wolf in schaapskleren...

vwb de stages....

stage 1: chip+actuator(drukregelaar op de turbo) is goed voor 270-280pk
stage 2:chip+actuator+injectors+3barmap sensor is goed voor 310-330pk
stage 3: als stage 2+t34 turbo+rs500 intercooler wat goed is voor 340-360pk
stage 4: als stage 3+grotere injectors en nog meer turbodruk...een frisse motor is wel een pré...dit is 400pk territorium....

er wordt aangeraden wanneer je begint met tunen met een cossie dat je een goede luchtfilter+uitlaat gebruikt

de pk's is ook afhankelijk vd gezondheid vd motor en ook wat voor een programma in de chip zit..(de ene gaat voor meer koppel...de andere voor meer pk's)

voor de rest zitten er andere remmen op van AP racing...poly bussen in t onderstel...gele koni's...

mvg
wim
okkie-manmaandag 10 april 2006 @ 12:33
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:02 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Tzijn waarschijnlijk /35 banden...
215/40/R17
Nerdmansmaandag 10 april 2006 @ 12:34
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:26 schreef ReneH83 het volgende:
ieder zijn hobby

vind het alleen zo standaard worden tegenwoordig. Welke kant je ook opkijkt, je ziet/ hoort er altijd wel eentje voorbij komen met een sportuitlaatje, verlagingkje hier en daar, geblindeerde raampjes, sport stuurtje, klauwtje over het stuurtje en brullen maar..

ik bedoel.. wat is er zo stoer (ofzo) aan??
volgens mij is het veel stoerder (ofzo) om tegenwoordig in een standaard auto te rijden *niet serieus bedoeld*

Wat ik tot nu toe het toppunt vond is een Cuore met Spinners
heb echt in een deuk gelegen toen ik het zag...

p.s. sommige auto's zien er wel heel erg slick uit, maar het gros is echt.....
We hebben het hier over een deftig getuned Cossietje..
Waar heb jij het over kerel?
Op je vraag, wat is er zo stoer aan....
Als je Ooit een auto , met 300 pk en 400 nm die dat met 4x4 op de weg zet tot je bechikking hebt, praten we wel verder

@ TS

Je pakt het goed aan kerel, geen bling bling, maar kapje open en een juweel van een blok lacht je met een demonische smile toe
Pieldeprutkarbonkelmaandag 10 april 2006 @ 12:34
Je hebt de remmerij iig goed voor elkaar

Velgen vind ik persoonlijk minder...mooiste vind ik de 16" originele Escort Cosworth velgen eronder !
Gstylesmaandag 10 april 2006 @ 12:36
Haha ze zeggen vaak het gaat niet om het uiterlijk maar om het innerlijk.... ik kan er op in komen
Aardemaandag 10 april 2006 @ 12:38
allemaal verbieden auto's met dat soort pk's ... racen hoort niet op de weg thuis, de tools daarvoor dus ook niet
wimwerfmaandag 10 april 2006 @ 12:39
vwb de bougiekabels....ziet er wat leuker uit..maar zijn niks beter dan origineel...

vwb de samco's...tja..betere kwaliteit dan de originele slangen....en t ziet er leuk uit...

hehehe....jep..ik ben getrouwd en mijn vrouw rijd ook in deze auto...tja...qua tuning hoeft het van haar niet zo...TOTDAT ze zelf achter het stuur zit en er komt zo'n bijdehandje naast dr staan..(meegemaakt)....

voor wie niet weet wat het hier betrefd buiten het feit dat het een auto is met 4 wielen....deze auto en vooral de techniek heeft zijn sporen ruimschoots verdient in de rally, touringcar racerij etc etc...

er zijn mooiere cossies....maar dit was voor mij de meest praktische gezien mijn gezinssituatie...

mvg
wim
Sjoemmaandag 10 april 2006 @ 12:39
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:38 schreef Aarde het volgende:
allemaal verbieden auto's met dat soort pk's ... racen hoort niet op de weg thuis, de tools daarvoor dus ook niet


* Sjoem voelt aan je hoofd.
Hammetmaandag 10 april 2006 @ 12:41
Sorry, maar ik vind het een ontzettende pauperbak
okkie-manmaandag 10 april 2006 @ 12:43
Heb je ook een foto van de achterzijde .
wimwerfmaandag 10 april 2006 @ 12:47
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:34 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Je hebt de remmerij iig goed voor elkaar

Velgen vind ik persoonlijk minder...mooiste vind ik de 16" originele Escort Cosworth velgen eronder !
hehehe...jep...vind ik ook mooi...echter met mijn sierra en vooral de 4wd systeem maakt het voor mij maar weinig keus qua velg met zulke remmen...

ach...je ziet deze velg niet zo vaak...maakt het ook wel weer leuk....

hier nog een paar fotootjes van wat spul...

een rs500 intercooler met een 1.5liter spa fles ervoor


mn remmen...AP racing 4pots 330mm x 28mm


hier een vergelijk met mn oude intercooler...hehehe zoek de verschillen


mn turbosmart megasonic dumpvalve....


mn auto met die van mn maatje...


mn rollenbank grafiek toen ie stage 2 was..


mvg
Wim
punchdrunkmaandag 10 april 2006 @ 12:50
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:26 schreef ReneH83 het volgende:
i
Wat ik tot nu toe het toppunt vond is een Cuore met Spinners
heb echt in een deuk gelegen toen ik het zag...
ik zag laatst een fiat panda met spinners rijden.. ik heb ook flink gegniffeld. het meisje achter het stuur kon er gelukkig ook wel om lachen
wimwerfmaandag 10 april 2006 @ 12:50
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:43 schreef okkie-man het volgende:
Heb je ook een foto van de achterzijde .
jep....



mvg
Wim
wimwerfmaandag 10 april 2006 @ 12:52
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:41 schreef Hammet het volgende:
Sorry, maar ik vind het een ontzettende pauperbak
ach...smaken verschillen toch....dat vind ik van de meeste tupperware/neon/sticker auto's ook...

oftewel...de schapen in wolfskleren...
okkie-manmaandag 10 april 2006 @ 12:52
Top hoor
-Muse-maandag 10 april 2006 @ 12:56
Godnondeju!

Leuke intercooler heb je daar, die zal wel goed koelen
Hugstermaandag 10 april 2006 @ 12:59
je remmen zijn echt sick
heel vet
Sjoemmaandag 10 april 2006 @ 13:03


-_Tommy_-maandag 10 april 2006 @ 13:05
wel verstandig van zulke remmen, wordt volgens mij vaak vergeten, iig wel in mijn wauw kijk mijn scooter opgevoerd zijn tijdperk

ik had er destijds schijfremmen van 125cc motor opgelegd, maar mensen reden rustig 100+ op een rapido met trommelremmen...

verder vind ik dat stage gebeuren beetje vaag, is dus gewoon index op vermogen?
wimwerfmaandag 10 april 2006 @ 13:05
hehehe...je moet wat hé om je monstertje tegen te houden...

de remmen die standaard gemonteerd zitten op een 2wd cossie zijn veel beter dan degene die op mijn auto en die op een escort cossie gemonteerd zitten...

het hield niet echt over zeg maar...;)
One_conundrummaandag 10 april 2006 @ 13:05
Phat
Croupouquemaandag 10 april 2006 @ 13:07
Zoveel geld uitgeven om een paar seconden sneller dan anderen de maximaal toegestane snelheid te kunnen rijden, je moet het er maar voor over hebben.
wimwerfmaandag 10 april 2006 @ 13:07
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:05 schreef -_Tommy_- het volgende:
wel verstandig van zulke remmen, wordt volgens mij vaak vergeten, iig wel in mijn wauw kijk mijn scooter opgevoerd zijn tijdperk

ik had er destijds schijfremmen van 125cc motor opgelegd, maar mensen reden rustig 100+ op een rapido met trommelremmen...

verder vind ik dat stage gebeuren beetje vaag, is dus gewoon index op vermogen?
dat stage verhaal heb ik boven ergens uitgelegd.....maar dat relateerd naar de engelse tuning industrie...vandaar "stages"...

tja..met een cossie gaat er een tuning wereld voor je open...vandaar ook de stages...niet iedereen wilt gelijk 500pk...moet je ook niet willen...want je rijd je hartstikke dood....
funkmastermaandag 10 april 2006 @ 13:10
mooi project, eindelijk iemand die meer geld uitgeeft aan technische tunining dan aan een taartschep en plastic bumperkits

zelf ben ik niet zo Ford-minded dus ik had het denk ik met een andere auto gedaan, maar zoals al gezegd: smaken verschillen....

mag ik vragen hoeveel zoiets precies kost, puur de technische kant??
wimwerfmaandag 10 april 2006 @ 13:12
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:07 schreef Croupouque het volgende:
Zoveel geld uitgeven om een paar seconden sneller dan anderen de maximaal toegestane snelheid te kunnen rijden, je moet het er maar voor over hebben.
dat noemen ze een hobby hebben....als dit mn hobby niet was...lekker aan mn auto knutselen...dan had ik t echt niet gedaan.

ach ja...wat is een paar seconden....standaard gaat ie 6.9 sec naar de 100.....is nu onder de 5 sec...

de maximum snelheid van mn auto weet ik niet....hij doet 215km/u in zn 4....doet 240km/u in zn 5 bij 5500 toeren...en hij kan tot 7000....tja...top boeit me niet eerlijk gezegd..

het is ook de kick qua acceleratie, bochten snelheid, t remmen e.d. wat het tot een leuk feestje maakt om ermee te rijden....

mvg
wim
koffiekoekjemaandag 10 april 2006 @ 13:17
Je APK
wimwerfmaandag 10 april 2006 @ 13:20
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:10 schreef funkmaster het volgende:
mooi project, eindelijk iemand die meer geld uitgeeft aan technische tunining dan aan een taartschep en plastic bumperkits

zelf ben ik niet zo Ford-minded dus ik had het denk ik met een andere auto gedaan, maar zoals al gezegd: smaken verschillen....

mag ik vragen hoeveel zoiets precies kost, puur de technische kant??
hehehe...ik zou bijna zeggen...don't ask...;)

maarre...ok..

remmen...1900 euro
turbo...950 euro
intercooler...300 pond
wielen...1100 euro
uitlaat...2000 gulden
dumpvalve...400 euro
stage 2 tuning pakket...2000 gulden om en nabij
samco slangen....250 euro voor de turbo slangen, 160 euro voor de dikke koelwater slangen, 210 euro voor de dunne koelwater slangen
alu tankjes....pfff...veel...

de auto rijd op 98....gemiddeld 1 op 9...op de snelweg 1 op 11...op zn onzuinigst 1 op 3 á 4

tja...ik kan ook een andere auto kopen.....maar dit is nou eenmaal mn hobby...

mvg
Wim
wimwerfmaandag 10 april 2006 @ 13:21
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:17 schreef koffiekoekje het volgende:
Je APK
i know...maar hij staat in de stalling...en hij is geschorst...;)

dont worry...ik heb een 2e auto...
SicSicSicsmaandag 10 april 2006 @ 13:30
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:39 schreef wimwerf het volgende:
hehehe....jep..ik ben getrouwd en mijn vrouw rijd ook in deze auto...tja...qua tuning hoeft het van haar niet zo...TOTDAT ze zelf achter het stuur zit en er komt zo'n bijdehandje naast dr staan..(meegemaakt)....
Te gek dat je (jullie) dat leuk kunnen combineren! En het is idd een wolf in schaapskleren, ik vind het een hele interessante auto! Helemaal omdat het tegen woordig maar wat vaak andersom is!
koffiekoekjemaandag 10 april 2006 @ 13:37
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:21 schreef wimwerf het volgende:

[..]

i know...maar hij staat in de stalling...en hij is geschorst...;)

dont worry...ik heb een 2e auto...
O in dat geval Goed werk!

Zit er trouwens nog een "originele" motor in? (kan het er als leek niet zo uithalen of daar nou iets mee is gebeurd qua uithonen, totaal ander blok of wat dan ook)
Hugstermaandag 10 april 2006 @ 13:52
echt zo'n vette bak
wimwerfmaandag 10 april 2006 @ 14:26
@koffiekoekje...het is nog wel de originele motor....origineel qua vermogen issie niet meer..;)
koffiekoekjemaandag 10 april 2006 @ 15:52
quote:
Op maandag 10 april 2006 14:26 schreef wimwerf het volgende:
@koffiekoekje...het is nog wel de originele motor....origineel qua vermogen issie niet meer..;)
Ziet er in iedergevel netjes uit onder de motorkap
B_BOYmaandag 10 april 2006 @ 16:13
leuke auto.
Jo0Lzmaandag 10 april 2006 @ 16:17
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:13 schreef RobertvanWinkle het volgende:
Dat vraag ik me nu altijd af. Helpen blauwe kabels beter dan zwarte of zijn het alleen de looks?
Verder best mooie auto, al had ik mijn geld in een ander autoproject gestopt.
De blauwe kabels zijn veul sneller!
Net als mijn paarse netwerkkabels
Jo0Lzmaandag 10 april 2006 @ 16:19
Waarom doe je trouwens niet alle foto's met geblindeerd nummerbord?
Als je niet wil dat wij het weten, post dan geen foto's waarop het WEL te zien is
wimwerfmaandag 10 april 2006 @ 16:22
quote:
Op maandag 10 april 2006 16:19 schreef Jo0Lz het volgende:
Waarom doe je trouwens niet alle foto's met geblindeerd nummerbord?
Als je niet wil dat wij het weten, post dan geen foto's waarop het WEL te zien is
de foto met mn auto waarbij mn nummerbord is geblindeerd heb ik niet zelf gemaakt...die had iemand anders gemaakt en op een site gezet....tja...die foto kopieer ik dan vervolgens...

Jo0Lzmaandag 10 april 2006 @ 16:29
quote:
Op maandag 10 april 2006 16:22 schreef wimwerf het volgende:

[..]

de foto met mn auto waarbij mn nummerbord is geblindeerd heb ik niet zelf gemaakt...die had iemand anders gemaakt en op een site gezet....tja...die foto kopieer ik dan vervolgens...

Ach zooo!
Nu, dan is dat opgehelderd!


Verder, pracht auto! Zou er wel eens een testritje mee willen maken
wimwerfmaandag 10 april 2006 @ 16:54
hehehe....hij staat nu in de stalling....ik wil mn motor reviseren....en dan zie ik t wel weer...:)
verliefdekloonmaandag 18 september 2006 @ 17:35
ik snap niet waarom mensen dan niet meteen een NSX of evo 7 aanschaffen.

nu heb je nog steeds een ford die er niet uit ziet.
Tommehmaandag 18 september 2006 @ 20:33
Geweldige auto wim! Heel mooi en wat je zegt, wolf in schaapskleren. Een tijdje terug reed ik nog achter een Cossy op de snelweg : hij schakelde terug en de vlammen spoten eruit, echt heel mooi. Hij ziet er ook netjes uit!
verliefdekloonmaandag 18 september 2006 @ 20:36
quote:
Op maandag 18 september 2006 20:33 schreef Tommeh het volgende:
Geweldige auto wim! Heel mooi en wat je zegt, wolf in schaapskleren. Een tijdje terug reed ik nog achter een Cossy op de snelweg : hij schakelde terug en de vlammen spoten eruit, echt heel mooi. Hij ziet er ook netjes uit!
je onderscheid een racer echt wel van een ricer hoor

hier in mijn buurt rijden een supra en een esocrt cossie rond.
beidden optisch nauwelijks getuned.
de cossie heeft de achterbank eruit gesloopt, een rolkooi, porsche schijfremmen, rolkooi en een cossie spoiler achter.

minimale veranderingen maar ziet er wel geinig uit.
ikzelf vind japanners eigenlijk wel mooi. die hebben tenminste standaar al fatsoenlijke motoren erin liggen.
HansUmaandag 18 september 2006 @ 23:24
Ziet er zeer mooi uit Wim, vooral onder de kap
Een Siera Cosworth is ook nog eens echte klassieker, wees er dus zuinig op.
flyguymaandag 18 september 2006 @ 23:35
cosworth! heerlijk
TheFreshPrincedinsdag 19 september 2006 @ 00:03
Je zal er maar naast staan met je CRX, vol zelfvertrouwen vol gas geven, vol spinnend wegscheuren en dan nog net de kentekenplaat kunnen lezen in de verte

Mijn Nissan 2.0D uit '93 doet de 0 naar 100 in eh, nou ja, ehm, hij doet de 0 naar 100.
TheThirdMarkdinsdag 19 september 2006 @ 00:11
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:30 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Te gek dat je (jullie) dat leuk kunnen combineren! En het is idd een wolf in schaapskleren, ik vind het een hele interessante auto! Helemaal omdat het tegen woordig maar wat vaak andersom is!
Je hebt helemaal gelijk. Ik vind het altijd erg vermakelijk om te zien hoe een op zich eenvoudige auto (zoals die van TS) er met gemak een compleet over getunde CRX/Civic/BMW uit trekt.
#ANONIEMdinsdag 19 september 2006 @ 01:11
yupdinsdag 19 september 2006 @ 01:55
Erg leuke auto, een van de legendes uit de jaren '90.

Is RWD toch? Nog beter

Motoren zijn volgens mij behoorlijk tunebaar, maar ik had begrepen dat ze toch wat zwakke punten hebben?
PNGdinsdag 19 september 2006 @ 03:04
Heel leuke auto ! TOP !
sub_overidedinsdag 19 september 2006 @ 07:51
Top auto mooi blok, heb zelf eens in scorpio cosworth gereden en dat ging ook als gek alleen wel een grote bak
glasbakdinsdag 19 september 2006 @ 08:07
Leuk voor je vingertjes, die open distributieriem Hoort dat zo bij bij dit type of is de kap eraf gehaald wegens ruimtegebrek?
TR08dinsdag 19 september 2006 @ 08:52
Als je wat extra vuldruk wilt is het misschien een goed plan om je inlaat lucht ergens voor de radiator weg te happen en dan pas door een filter te leiden.
Op de neus heb je namelijk de hoogste luchtdruk en als je dan hard rijdt stijgt je vuldruk ook ietsje.
Het sterkst is het effect waarschijnlijk op de bumper.
De inlaat druk neemt toe met 0.5*luchtdichtheid*V^2, dus bij 120 (34m/s) krijg je 0.6*34^2 Pa kado (=7 mbar oid).
Niet veel op zich, maar misschien wel een % of wat tov de overdruk die je turbo geeft, dus met geluk een pk of 4-5 er zo maar bij, plus het effect neemt toe met toenemende snelheid, en bij het inhalen als je neus naast iemand anders zijn auto zit (je hebt dan iets meer wind van voren)
StefanPwoensdag 20 september 2006 @ 03:42
quote:
Op maandag 18 september 2006 17:35 schreef verliefdekloon het volgende:
ik snap niet waarom mensen dan niet meteen een NSX of evo 7 aanschaffen.

nu heb je nog steeds een ford die er niet uit ziet.
Omdat een NSX er misschien wel snel uitziet, maar door elke auto kapot gereden wordt? Ik vind dat altijd zo'n zielige auto... hoofdschuddend zie ik ze rijden met hun 280pk

Anyway, mooie motorruimte TS... maar je banden lijken me veel te smal voor je velgen. Het lijkt wel zo'n golfje waar ze de smalst mogelijke banden op leggen. Hoe lang heb je de auto al en doe je zelf het werk er aan?
flyguywoensdag 20 september 2006 @ 12:07
quote:
Op woensdag 20 september 2006 03:42 schreef StefanP het volgende:

[..]

Omdat een NSX er misschien wel snel uitziet, maar door elke auto kapot gereden wordt? Ik vind dat altijd zo'n zielige auto... hoofdschuddend zie ik ze rijden met hun 280pk

Anyway, mooie motorruimte TS... maar je banden lijken me veel te smal voor je velgen. Het lijkt wel zo'n golfje waar ze de smalst mogelijke banden op leggen. Hoe lang heb je de auto al en doe je zelf het werk er aan?
kdenk wel dat een nsx-r op heel wat circuitjes een geduchte tegenstander is....
D.woensdag 20 september 2006 @ 14:59
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 00:03 schreef MaGNeT het volgende:
Je zal er maar naast staan met je CRX, vol zelfvertrouwen vol gas geven, vol spinnend wegscheuren en dan nog net de kentekenplaat kunnen lezen in de verte
lijkt me stug he
WhiteAssNiggawoensdag 20 september 2006 @ 16:43
quote:
Op woensdag 20 september 2006 12:07 schreef flyguy het volgende:

[..]

kdenk wel dat een nsx-r op heel wat circuitjes een geduchte tegenstander is....
Denk dat een standaard NSX ook een aardige tegenstander is met pak 'm beet 270km/h top...
Chokemewoensdag 20 september 2006 @ 17:18
Ja wrede bak TS Ben ik van plan ook ooit aan te schaffen als mijn budget het toelaat.

Wolf in schaapskleren =
Michellllwoensdag 20 september 2006 @ 17:22
Ts je hebt een super auto geen bodykitjes enzo Respect kan je al die gti gastjes eens flink te pakken nemen
BaraCudawoensdag 20 september 2006 @ 18:26
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:26 schreef ReneH83 het volgende:
ieder zijn hobby

vind het alleen zo standaard worden tegenwoordig. Welke kant je ook opkijkt, je ziet/ hoort er altijd wel eentje voorbij komen met een sportuitlaatje, verlagingkje hier en daar, geblindeerde raampjes, sport stuurtje, klauwtje over het stuurtje en brullen maar..

ik bedoel.. wat is er zo stoer (ofzo) aan??
volgens mij is het veel stoerder (ofzo) om tegenwoordig in een standaard auto te rijden *niet serieus bedoeld*

Wat ik tot nu toe het toppunt vond is een Cuore met Spinners
heb echt in een deuk gelegen toen ik het zag...

p.s. sommige auto's zien er wel heel erg slick uit, maar het gros is echt.....
Uiterlijk is dit ding helemaal standaard op velgen na.
Verder ligt er een beest van een motor onder de kap.

Zo'n project mag je echt niet zien als "gros"
pro2callwoensdag 20 september 2006 @ 21:24
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:07 schreef Croupouque het volgende:
Zoveel geld uitgeven om een paar seconden sneller dan anderen de maximaal toegestane snelheid te kunnen rijden, je moet het er maar voor over hebben.
en jij hebt geen hobby's?????
Hugsterwoensdag 20 september 2006 @ 23:40
En dat voor een agent

Die willen ook lol hebben natuurlijk