wimwerf | maandag 10 april 2006 @ 11:54 |
Ik ben Wim...ik woon in Utreg...ik ben 30 (ouwe lul)...en dit is mn hobby auto..![]() ![]() ![]() ![]() ![]() t is een sierra cossie....is nu stage 3 getuned....toen is stage 2 was, is hij op de rollers geweest...resultaat 307pk en 428Nm...hij heeft nu een grotere turbo/intercooler en een andere chip..oja..en meer turbodruk.. Mvg Wim | |
MikeyMan | maandag 10 april 2006 @ 12:00 |
Tijd voor een nieuw rollerbankje dan... Ziet er impressive uit onder de motorkap... Ook 4x4 toch? | |
Festini | maandag 10 april 2006 @ 12:00 |
leuke wagen ![]() | |
PLAE@ | maandag 10 april 2006 @ 12:01 |
Maar je hebt geen benzine om naar het dichtsbijzijnde benzinestation te rijden om effe je banden fatsoenlijk op te pompen? ![]() | |
MikeyMan | maandag 10 april 2006 @ 12:02 |
quote: ![]() | |
-Muse- | maandag 10 april 2006 @ 12:05 |
Ooh geil! Die Cosworth's klinken zo goed <3 | |
-_Tommy_- | maandag 10 april 2006 @ 12:07 |
wat is stage 3 enzo? is er een boekje met dit erin en het is stage 3, dat erin en het is stage 2? in een spel snap ik het wel, maar in real life niet zo... | |
RobertvanWinkle | maandag 10 april 2006 @ 12:13 |
Dat vraag ik me nu altijd af. Helpen blauwe kabels beter dan zwarte of zijn het alleen de looks? Verder best mooie auto, al had ik mijn geld in een ander autoproject gestopt. | |
Hugster | maandag 10 april 2006 @ 12:24 |
quote:Dat zijn kwalitatief zeer goede Samco slangen ![]() Ziet er goed uit allemaal zeg ![]() ![]() ![]() | |
ReneH83 | maandag 10 april 2006 @ 12:26 |
ieder zijn hobby ![]() vind het alleen zo standaard worden tegenwoordig. Welke kant je ook opkijkt, je ziet/ hoort er altijd wel eentje voorbij komen met een sportuitlaatje, verlagingkje hier en daar, geblindeerde raampjes, sport stuurtje, klauwtje over het stuurtje en brullen maar.. ik bedoel.. wat is er zo stoer (ofzo) aan?? volgens mij is het veel stoerder (ofzo) om tegenwoordig in een standaard auto te rijden ![]() ![]() Wat ik tot nu toe het toppunt vond is een Cuore met Spinners ![]() heb echt in een deuk gelegen toen ik het zag... ![]() p.s. sommige auto's zien er wel heel erg slick uit, maar het gros is echt..... ![]() | |
Johnny_Footballhero | maandag 10 april 2006 @ 12:27 |
Mooie auto. Al vind ik de eerdere Sierra een mooiere Cosworth-versie hebben. ![]() | |
Pearly | maandag 10 april 2006 @ 12:27 |
quote:het is een schaduweffect waar jij op mis-kijkt. | |
-Muse- | maandag 10 april 2006 @ 12:28 |
quote:Jij snapt overduidelijk niet om wat voor soort auto het hier gaat... ![]() | |
Sjoem | maandag 10 april 2006 @ 12:29 |
Ziet er mooi uit onder de motorkap ![]() | |
SicSicSics | maandag 10 april 2006 @ 12:30 |
ook leuk. Nummerplaat op de tweede foto is afgeplakt en op de eerste niet! ![]() Maar vette bak man! Hoop dat je er veel plezier aan beleeft enzo, heo vind het vrouwtje het eigenlijk, of is die er niet? | |
Hugster | maandag 10 april 2006 @ 12:30 |
quote:Nee dat kun je wel zeggen ja ![]() | |
ReneH83 | maandag 10 april 2006 @ 12:30 |
quote:zo'n ding op 4 wielen en een motor aan de voorkant ![]() maare.. vertel eens dan wat voor soort het is nooit te jong om iets te leren ![]() | |
bas-beest | maandag 10 april 2006 @ 12:32 |
quote:en jij hebt geen geld om naar de dichtsbijzijnde opticiën te lopen en een bril aan te schaffen? ![]() @TS, mooi spul. Heeft op deze manier wel wat weg van een 'sleeper' quote: | |
wimwerf | maandag 10 april 2006 @ 12:32 |
hehehe...nee de banden staan niet plat...ze zijn 40 hoog...en er zit 2.3bar in... ja de mijne is 4wd....t is een wolf in schaapskleren... vwb de stages.... stage 1: chip+actuator(drukregelaar op de turbo) is goed voor 270-280pk stage 2:chip+actuator+injectors+3barmap sensor is goed voor 310-330pk stage 3: als stage 2+t34 turbo+rs500 intercooler wat goed is voor 340-360pk stage 4: als stage 3+grotere injectors en nog meer turbodruk...een frisse motor is wel een pré...dit is 400pk territorium.... er wordt aangeraden wanneer je begint met tunen met een cossie dat je een goede luchtfilter+uitlaat gebruikt de pk's is ook afhankelijk vd gezondheid vd motor en ook wat voor een programma in de chip zit..(de ene gaat voor meer koppel...de andere voor meer pk's) voor de rest zitten er andere remmen op van AP racing...poly bussen in t onderstel...gele koni's... mvg wim | |
okkie-man | maandag 10 april 2006 @ 12:33 |
quote:215/40/R17 | |
Nerdmans | maandag 10 april 2006 @ 12:34 |
quote:We hebben het hier over een deftig getuned Cossietje.. Waar heb jij het over kerel? Op je vraag, wat is er zo stoer aan.... Als je Ooit een auto , met 300 pk en 400 nm die dat met 4x4 op de weg zet tot je bechikking hebt, praten we wel verder ![]() @ TS Je pakt het goed aan kerel, geen bling bling, maar kapje open en een juweel van een blok lacht je met een demonische smile toe ![]() | |
Pieldeprutkarbonkel | maandag 10 april 2006 @ 12:34 |
Je hebt de remmerij iig goed voor elkaar ![]() Velgen vind ik persoonlijk minder...mooiste vind ik de 16" originele Escort Cosworth velgen eronder ! | |
Gstyles | maandag 10 april 2006 @ 12:36 |
Haha ze zeggen vaak het gaat niet om het uiterlijk maar om het innerlijk.... ik kan er op in komen ![]() | |
Aarde | maandag 10 april 2006 @ 12:38 |
allemaal verbieden auto's met dat soort pk's ... racen hoort niet op de weg thuis, de tools daarvoor dus ook niet ![]() | |
wimwerf | maandag 10 april 2006 @ 12:39 |
vwb de bougiekabels....ziet er wat leuker uit..maar zijn niks beter dan origineel... vwb de samco's...tja..betere kwaliteit dan de originele slangen....en t ziet er leuk uit... hehehe....jep..ik ben getrouwd en mijn vrouw rijd ook in deze auto...tja...qua tuning hoeft het van haar niet zo...TOTDAT ze zelf achter het stuur zit en er komt zo'n bijdehandje naast dr staan..(meegemaakt).... voor wie niet weet wat het hier betrefd buiten het feit dat het een auto is met 4 wielen....deze auto en vooral de techniek heeft zijn sporen ruimschoots verdient in de rally, touringcar racerij etc etc... er zijn mooiere cossies....maar dit was voor mij de meest praktische gezien mijn gezinssituatie... ![]() mvg wim | |
Sjoem | maandag 10 april 2006 @ 12:39 |
quote: ![]() * Sjoem voelt aan je hoofd. | |
Hammet | maandag 10 april 2006 @ 12:41 |
Sorry, maar ik vind het een ontzettende pauperbak ![]() ![]() | |
okkie-man | maandag 10 april 2006 @ 12:43 |
Heb je ook een foto van de achterzijde ![]() | |
wimwerf | maandag 10 april 2006 @ 12:47 |
quote:hehehe...jep...vind ik ook mooi...echter met mijn sierra en vooral de 4wd systeem maakt het voor mij maar weinig keus qua velg met zulke remmen... ach...je ziet deze velg niet zo vaak...maakt het ook wel weer leuk.... hier nog een paar fotootjes van wat spul... een rs500 intercooler met een 1.5liter spa fles ervoor ![]() mn remmen...AP racing 4pots 330mm x 28mm ![]() hier een vergelijk met mn oude intercooler...hehehe zoek de verschillen ![]() mn turbosmart megasonic dumpvalve.... ![]() mn auto met die van mn maatje... ![]() mn rollenbank grafiek toen ie stage 2 was.. ![]() mvg Wim | |
punchdrunk | maandag 10 april 2006 @ 12:50 |
quote:ik zag laatst een fiat panda met spinners rijden.. ik heb ook flink gegniffeld. het meisje achter het stuur kon er gelukkig ook wel om lachen | |
wimwerf | maandag 10 april 2006 @ 12:50 |
quote:jep.... ![]() ![]() mvg Wim | |
wimwerf | maandag 10 april 2006 @ 12:52 |
quote:ach...smaken verschillen toch....dat vind ik van de meeste tupperware/neon/sticker auto's ook... oftewel...de schapen in wolfskleren... ![]() | |
okkie-man | maandag 10 april 2006 @ 12:52 |
Top hoor ![]() | |
-Muse- | maandag 10 april 2006 @ 12:56 |
Godnondeju! ![]() ![]() Leuke intercooler heb je daar, die zal wel goed koelen ![]() | |
Hugster | maandag 10 april 2006 @ 12:59 |
je remmen zijn echt sick ![]() ![]() heel vet ![]() | |
Sjoem | maandag 10 april 2006 @ 13:03 |
![]() ![]() | |
-_Tommy_- | maandag 10 april 2006 @ 13:05 |
wel verstandig van zulke remmen, wordt volgens mij vaak vergeten, iig wel in mijn wauw kijk mijn scooter opgevoerd zijn tijdperk ik had er destijds schijfremmen van 125cc motor opgelegd, maar mensen reden rustig 100+ op een rapido met trommelremmen... verder vind ik dat stage gebeuren beetje vaag, is dus gewoon index op vermogen? | |
wimwerf | maandag 10 april 2006 @ 13:05 |
hehehe...je moet wat hé om je monstertje tegen te houden... de remmen die standaard gemonteerd zitten op een 2wd cossie zijn veel beter dan degene die op mijn auto en die op een escort cossie gemonteerd zitten... het hield niet echt over zeg maar...;) | |
One_conundrum | maandag 10 april 2006 @ 13:05 |
Phat ![]() | |
Croupouque | maandag 10 april 2006 @ 13:07 |
Zoveel geld uitgeven om een paar seconden sneller dan anderen de maximaal toegestane snelheid te kunnen rijden, je moet het er maar voor over hebben. | |
wimwerf | maandag 10 april 2006 @ 13:07 |
quote:dat stage verhaal heb ik boven ergens uitgelegd.....maar dat relateerd naar de engelse tuning industrie...vandaar "stages"... tja..met een cossie gaat er een tuning wereld voor je open...vandaar ook de stages...niet iedereen wilt gelijk 500pk...moet je ook niet willen...want je rijd je hartstikke dood.... ![]() | |
funkmaster | maandag 10 april 2006 @ 13:10 |
mooi project, eindelijk iemand die meer geld uitgeeft aan technische tunining dan aan een taartschep en plastic bumperkits ![]() zelf ben ik niet zo Ford-minded dus ik had het denk ik met een andere auto gedaan, maar zoals al gezegd: smaken verschillen.... mag ik vragen hoeveel zoiets precies kost, puur de technische kant?? | |
wimwerf | maandag 10 april 2006 @ 13:12 |
quote:dat noemen ze een hobby hebben....als dit mn hobby niet was...lekker aan mn auto knutselen...dan had ik t echt niet gedaan. ach ja...wat is een paar seconden....standaard gaat ie 6.9 sec naar de 100.....is nu onder de 5 sec... de maximum snelheid van mn auto weet ik niet....hij doet 215km/u in zn 4....doet 240km/u in zn 5 bij 5500 toeren...en hij kan tot 7000....tja...top boeit me niet eerlijk gezegd.. het is ook de kick qua acceleratie, bochten snelheid, t remmen e.d. wat het tot een leuk feestje maakt om ermee te rijden.... mvg wim | |
koffiekoekje | maandag 10 april 2006 @ 13:17 |
Je APK ![]() | |
wimwerf | maandag 10 april 2006 @ 13:20 |
quote:hehehe...ik zou bijna zeggen...don't ask...;) maarre...ok.. remmen...1900 euro turbo...950 euro intercooler...300 pond wielen...1100 euro uitlaat...2000 gulden dumpvalve...400 euro stage 2 tuning pakket...2000 gulden om en nabij samco slangen....250 euro voor de turbo slangen, 160 euro voor de dikke koelwater slangen, 210 euro voor de dunne koelwater slangen alu tankjes....pfff...veel... de auto rijd op 98....gemiddeld 1 op 9...op de snelweg 1 op 11...op zn onzuinigst 1 op 3 á 4 tja...ik kan ook een andere auto kopen.....maar dit is nou eenmaal mn hobby... mvg Wim | |
wimwerf | maandag 10 april 2006 @ 13:21 |
quote:i know...maar hij staat in de stalling...en hij is geschorst...;) dont worry...ik heb een 2e auto... | |
SicSicSics | maandag 10 april 2006 @ 13:30 |
quote:Te gek dat je (jullie) dat leuk kunnen combineren! En het is idd een wolf in schaapskleren, ik vind het een hele interessante auto! Helemaal omdat het tegen woordig maar wat vaak andersom is! | |
koffiekoekje | maandag 10 april 2006 @ 13:37 |
quote:O in dat geval Goed werk! ![]() Zit er trouwens nog een "originele" motor in? (kan het er als leek niet zo uithalen of daar nou iets mee is gebeurd qua uithonen, totaal ander blok of wat dan ook) | |
Hugster | maandag 10 april 2006 @ 13:52 |
echt zo'n vette bak ![]() ![]() | |
wimwerf | maandag 10 april 2006 @ 14:26 |
@koffiekoekje...het is nog wel de originele motor....origineel qua vermogen issie niet meer..;) | |
koffiekoekje | maandag 10 april 2006 @ 15:52 |
quote:Ziet er in iedergevel netjes uit onder de motorkap ![]() | |
B_BOY | maandag 10 april 2006 @ 16:13 |
leuke auto. | |
Jo0Lz | maandag 10 april 2006 @ 16:17 |
quote:De blauwe kabels zijn veul sneller! Net als mijn paarse netwerkkabels ![]() ![]() | |
Jo0Lz | maandag 10 april 2006 @ 16:19 |
Waarom doe je trouwens niet alle foto's met geblindeerd nummerbord? Als je niet wil dat wij het weten, post dan geen foto's waarop het WEL te zien is ![]() | |
wimwerf | maandag 10 april 2006 @ 16:22 |
quote:de foto met mn auto waarbij mn nummerbord is geblindeerd heb ik niet zelf gemaakt...die had iemand anders gemaakt en op een site gezet....tja...die foto kopieer ik dan vervolgens... ![]() | |
Jo0Lz | maandag 10 april 2006 @ 16:29 |
quote:Ach zooo! Nu, dan is dat opgehelderd! Verder, pracht auto! ![]() ![]() | |
wimwerf | maandag 10 april 2006 @ 16:54 |
hehehe....hij staat nu in de stalling....ik wil mn motor reviseren....en dan zie ik t wel weer...:) | |
verliefdekloon | maandag 18 september 2006 @ 17:35 |
ik snap niet waarom mensen dan niet meteen een NSX of evo 7 aanschaffen. nu heb je nog steeds een ford die er niet uit ziet. | |
Tommeh | maandag 18 september 2006 @ 20:33 |
Geweldige auto wim! Heel mooi en wat je zegt, wolf in schaapskleren. Een tijdje terug reed ik nog achter een Cossy op de snelweg : hij schakelde terug en de vlammen spoten eruit, echt heel mooi. Hij ziet er ook netjes uit! | |
verliefdekloon | maandag 18 september 2006 @ 20:36 |
quote:je onderscheid een racer echt wel van een ricer hoor ![]() hier in mijn buurt rijden een supra en een esocrt cossie rond. beidden optisch nauwelijks getuned. de cossie heeft de achterbank eruit gesloopt, een rolkooi, porsche schijfremmen, rolkooi en een cossie spoiler achter. minimale veranderingen maar ziet er wel geinig uit. ikzelf vind japanners eigenlijk wel mooi. die hebben tenminste standaar al fatsoenlijke motoren erin liggen. | |
HansU | maandag 18 september 2006 @ 23:24 |
Ziet er zeer mooi uit Wim, vooral onder de kap ![]() Een Siera Cosworth is ook nog eens echte klassieker, wees er dus zuinig op. | |
flyguy | maandag 18 september 2006 @ 23:35 |
cosworth! heerlijk | |
TheFreshPrince | dinsdag 19 september 2006 @ 00:03 |
Je zal er maar naast staan met je CRX, vol zelfvertrouwen vol gas geven, vol spinnend wegscheuren en dan nog net de kentekenplaat kunnen lezen in de verte ![]() Mijn Nissan 2.0D uit '93 doet de 0 naar 100 in eh, nou ja, ehm, hij doet de 0 naar 100. | |
TheThirdMark | dinsdag 19 september 2006 @ 00:11 |
quote:Je hebt helemaal gelijk. Ik vind het altijd erg vermakelijk om te zien hoe een op zich eenvoudige auto (zoals die van TS) er met gemak een compleet over getunde CRX/Civic/BMW uit trekt. | |
#ANONIEM | dinsdag 19 september 2006 @ 01:11 |
![]() | |
yup | dinsdag 19 september 2006 @ 01:55 |
Erg leuke auto, een van de legendes uit de jaren '90. Is RWD toch? Nog beter ![]() Motoren zijn volgens mij behoorlijk tunebaar, maar ik had begrepen dat ze toch wat zwakke punten hebben? | |
PNG | dinsdag 19 september 2006 @ 03:04 |
Heel leuke auto ! TOP ! | |
sub_overide | dinsdag 19 september 2006 @ 07:51 |
Top auto mooi blok, heb zelf eens in scorpio cosworth gereden en dat ging ook als gek alleen wel een grote bak | |
glasbak | dinsdag 19 september 2006 @ 08:07 |
Leuk voor je vingertjes, die open distributieriem ![]() | |
TR08 | dinsdag 19 september 2006 @ 08:52 |
Als je wat extra vuldruk wilt is het misschien een goed plan om je inlaat lucht ergens voor de radiator weg te happen en dan pas door een filter te leiden. Op de neus heb je namelijk de hoogste luchtdruk en als je dan hard rijdt stijgt je vuldruk ook ietsje. Het sterkst is het effect waarschijnlijk op de bumper. De inlaat druk neemt toe met 0.5*luchtdichtheid*V^2, dus bij 120 (34m/s) krijg je 0.6*34^2 Pa kado (=7 mbar oid). Niet veel op zich, maar misschien wel een % of wat tov de overdruk die je turbo geeft, dus met geluk een pk of 4-5 er zo maar bij, plus het effect neemt toe met toenemende snelheid, en bij het inhalen als je neus naast iemand anders zijn auto zit (je hebt dan iets meer wind van voren) ![]() | |
StefanP | woensdag 20 september 2006 @ 03:42 |
quote:Omdat een NSX er misschien wel snel uitziet, maar door elke auto kapot gereden wordt? Ik vind dat altijd zo'n zielige auto... hoofdschuddend zie ik ze rijden met hun 280pk ![]() Anyway, mooie motorruimte TS... maar je banden lijken me veel te smal voor je velgen. Het lijkt wel zo'n golfje waar ze de smalst mogelijke banden op leggen. Hoe lang heb je de auto al en doe je zelf het werk er aan? | |
flyguy | woensdag 20 september 2006 @ 12:07 |
quote:kdenk wel dat een nsx-r op heel wat circuitjes een geduchte tegenstander is.... | |
D. | woensdag 20 september 2006 @ 14:59 |
quote:lijkt me stug he ![]() | |
WhiteAssNigga | woensdag 20 september 2006 @ 16:43 |
quote:Denk dat een standaard NSX ook een aardige tegenstander is met pak 'm beet 270km/h top... | |
Chokeme | woensdag 20 september 2006 @ 17:18 |
Ja wrede bak TS ![]() Wolf in schaapskleren = ![]() | |
Michellll | woensdag 20 september 2006 @ 17:22 |
Ts je hebt een super auto geen bodykitjes enzo Respect kan je al die gti gastjes eens flink te pakken nemen ![]() | |
BaraCuda | woensdag 20 september 2006 @ 18:26 |
quote:Uiterlijk is dit ding helemaal standaard op velgen na. Verder ligt er een beest van een motor onder de kap. Zo'n project mag je echt niet zien als "gros" | |
pro2call | woensdag 20 september 2006 @ 21:24 |
quote:en jij hebt geen hobby's????? | |
Hugster | woensdag 20 september 2006 @ 23:40 |
En dat voor een agent ![]() ![]() Die willen ook lol hebben natuurlijk ![]() |