Desiderius | maandag 10 april 2006 @ 01:29 |
Ik begin me steeds meer te irriteren aan een fluitend geluid dat sinds kort onder de motorkap vandaan komt als ik een tijdje met m'n auto op pad ben. Is er een standaard iets wat een behoorlijk hoog fluitachtig geluid geeft tijdens het rijden, of kan het echt van alles zijn (ik ben een auto-leek ![]() | |
Alexxxxx | maandag 10 april 2006 @ 02:14 |
wellicht moet de V-snaar vervangen worden? Kun je het geluid nader omschrijven? | |
Diepvriez | maandag 10 april 2006 @ 05:38 |
...een of andere vandaal heeft zeker ongevraagd een turbo voor je gemonteerd.... slechte zaak.... ![]() | |
allsystemshalt | maandag 10 april 2006 @ 07:56 |
![]() ![]() En straks klagen zeker als je ergens langs de weg stil komt te staan ![]() | |
gammapooka | maandag 10 april 2006 @ 07:58 |
Word het geluid harder naarmate je meer gas geeft ? Dan is het idd je V snaar zoals Alexxxxx zegt | |
dahei | maandag 10 april 2006 @ 08:31 |
Ik heb dit ook. Je hoort het voornamelijk als de deur of raam openstaat. De V snaar is het niet. Ik ben er namelijk al even mee naar de garage geweest en zij hebben dit gecontroleerd en zelfs nog iets gespannen.... Ik lees even mee... | |
Asics | maandag 10 april 2006 @ 08:37 |
jouw auto heeft gewoon een goede bui! ![]() | |
mhorvers | maandag 10 april 2006 @ 08:44 |
ik denk dat je een vogel hebt aangereden :-) dit kan verschillende oorzaken hebben: - V-snaar cq Pulleys - Turbo? | |
man_in_love | maandag 10 april 2006 @ 09:17 |
Bij onze Seat loopt er iets aan bij de remmen als het buiten lekker warm is. Hij is er al tig keer voor bij de garage geweest en die hebben het geconstateerd maar kunnen de oorzaak niet vinden. Het zou iets bij de remschijf zijn maar niet de remklauw of de blokken. En als het buiten kouder is dan +/- 15 graden hebben we er geen last van. Het gebeurt alleen als we boven een bepaalde snelheid rijden en het is een jankerig piepend geluid dat dan pas stopt als de auto (zo goed als) stilstaat. Behalve alles vervangen (duur) zonder garantie dat het dan weg is is er bij ons niets aan te doen. Kwestie van mee leren leven dus! Misschien dat het ook wel zoiets bij jou is? | |
Het_Biertje | maandag 10 april 2006 @ 09:18 |
dat kan een lekke pakking zijn, de volvo van mij had daar ook eens last van. Ik was toen 300 eu lichter ![]() | |
MikeyMan | maandag 10 april 2006 @ 10:02 |
quote:Lekker warm...? Gast, het vriest zowat... Haal je luchtfilter eens los en probeer het dan nog eens... ![]() | |
method21 | maandag 10 april 2006 @ 10:16 |
quote: ![]() | |
MonoSynth | maandag 10 april 2006 @ 10:18 |
Radio wat harder zetten? | |
Benji-NL | maandag 10 april 2006 @ 10:22 |
om wat voor auto gaat het uberhaubt | |
Desiderius | maandag 10 april 2006 @ 11:50 |
quote:Zo heftig komt het dus ook weer niet op me over.. | |
Desiderius | maandag 10 april 2006 @ 11:52 |
quote:Het is er eigenlijk nooit meteen, als ik een kwartiertje onderweg ben komt het vrij plotseling en het verandert wel met toerental maar stationair weer niet.. Het is een punto trouwens | |
MikeyMan | maandag 10 april 2006 @ 11:55 |
quote:Dan is dat het waarschijnlijk... | |
Desiderius | maandag 10 april 2006 @ 11:58 |
quote: ![]() | |
blup | dinsdag 11 april 2006 @ 17:23 |
Turbo | |
JosvG | dinsdag 11 april 2006 @ 17:28 |
quote: ![]() ![]() | |
Desiderius | woensdag 12 april 2006 @ 16:26 |
het is trouwens niet echt fluitend maar meer 'snerpend' en het gaat om een punto 1100 ![]() | |
Inorbit | woensdag 12 april 2006 @ 21:07 |
quote:lijkt me sterk op een punto. misschien heeft het wat met de koeling van de motor te maken aangezien het pas later op begint te spelen | |
Halfgedraaide | woensdag 12 april 2006 @ 21:20 |
quote:hahahaha Zie de situatie voor me. S'nachts brengt een onverlaat proffesioneel een turbo van 1000den euro's aan op TS zijn auto. ![]() | |
questionmark | donderdag 13 april 2006 @ 22:49 |
het kan een lek zijn ergens in het luchtsysteem of carb. oplossing, kap open, en luisteren waar het precies vandaan komt, fototje maken van gebied en dan kan men hier wat meer zeggen ![]() | |
Desiderius | donderdag 13 april 2006 @ 23:18 |
quote:het probleem doet zich eigenlijk pas voor als ik even onderweg ben, dus dan kan ik niet kijken waar het zich afspeelt ![]() | |
Bad_Moon_Rising | donderdag 13 april 2006 @ 23:31 |
Weet je zeker dat het uit je motor komt en niet van je wieldoppen ? Wij hadden nl. ook zo'n fluitend geluid en de garage kon niets vinden. Totdat we een keer al rijdend werden ingehaald door één van onze wieldoppen ![]() Maar het piepende geluid was opeens verdwenen ! Bleek dus dat al die tijd de wieldop niet goed had gezeten ![]() | |
BazzoS | vrijdag 14 april 2006 @ 00:46 |
quote:Punto HGT? GT turbo? | |
Inorbit | zondag 16 april 2006 @ 18:35 |
quote:ik zeg ook niet "lijkt me onmogelijk op een punto" maar die verzie's zijn vrij zeldzaam niet? | |
DonJames | zondag 16 april 2006 @ 19:46 |
Het is de spanrol van de distributie. Die gaat snerpen/fluiten als hij versleten is. Nieuwe distributieriem+spanrol monteren dus! Komt wel vaker voor bij de FIRE-motor, maar het is gelukkig niet veel werk. | |
Desiderius | donderdag 20 april 2006 @ 01:00 |
quote:het geluid is spontaan opgehouden.. Kan dat? ![]() | |
rameijer | donderdag 20 april 2006 @ 10:41 |
Vogel van honger omgekomen? ![]() | |
Desiderius | donderdag 20 april 2006 @ 12:28 |
quote:Dat zal het zijn ![]() | |
Desiderius | zondag 23 april 2006 @ 00:22 |
ik dacht vorige week dat het opgehouden was, maar het is terug ![]() Ik zal maar eens een afspraak bij de garage gaan maken geloof ik.. Het is trouwens nu niet 1 zelfde fluitend/jankend geluid meer maar het beweegt qua toon wat van hoog naar laag. Mischien zegt iemand dat nog iets? | |
_Floddertje_ | zondag 23 april 2006 @ 00:23 |
Misschien vindt je auto jou een lekker ding? | |
Desiderius | zondag 23 april 2006 @ 00:37 |
quote:rijden zal ze, of ze nu wil of niet ![]() | |
deriopramos | maandag 24 april 2006 @ 01:36 |
Kijk ff of je koelvloeistof niet donker van kleur is of beetje drapperig . | |
Jalu | donderdag 27 april 2006 @ 00:09 |
quote:Heb ik bij mijn Punto ook gehad inderdaad. Is wel belangrijk om te vervangen, als hij vastslaat heb je een groter probleem... | |
Desiderius | zaterdag 13 mei 2006 @ 17:45 |
quote:Ik heb het even aangezien, dacht dat het weg was en aan het natte weer lag, maar nu met dit mooie weer is het er ook. Poosje rijden -> zingen zowel op snelweg als bebouwde kom. Zal maandag maar eens de garage opzoeken , distributieriem kapoet heb ik geen zin in.. ![]() | |
2cv | zaterdag 13 mei 2006 @ 18:11 |
Fluiten of piepen of gillen ? Waar lijkt het het mest op ? | |
DonJames | zaterdag 13 mei 2006 @ 18:41 |
quote:Ach die FIRE-blokjes gaan niet kapot bij een gesprongen ditributieriem. Maar je staat natuurljk wel stil langs de weg. | |
Desiderius | zaterdag 13 mei 2006 @ 19:25 |
quote:Beetje snerpend van hoog naar hoger geluid en dan wat extra gas, is't weer weg. paar minuten later komt het weer.. meer fluitend/zingend/jankend dan piepen | |
Desiderius | zaterdag 13 mei 2006 @ 19:26 |
quote:wilde er eigenlijk nog mee naar germany dinsdag ![]() | |
2cv | zaterdag 13 mei 2006 @ 19:36 |
quote:V-snaar. Zal nu wel compleet versleten zijn. Laat hem vervangen (doordat je er mee doorrijdt heb je mij overtuigd dat je in dusverre technisch bent dat je het beter niet zelf kan doen) en goed spannen. Anders geeft dat ding op den duur nog maar 1 geluid: BANG waarna de resten V-snaar je halve motor aan gort slaan (= veel duur om te repareren). | |
junkiexp | zaterdag 13 mei 2006 @ 19:52 |
Heeft ie stuurbekracteging? | |
Desiderius | zondag 14 mei 2006 @ 01:40 |
quote:Dacht dat je de Vsnaar juist hoorde piepen als je koude auot hebt (met starten) deze heeft juist aan het begin nog geen lawaai.. Maar zal je advies ter harte nemen en 'm morgen ontzien.. | |
Desiderius | zondag 14 mei 2006 @ 01:41 |
quote:Neen. | |
2cv | zondag 14 mei 2006 @ 01:50 |
quote:Heeft ook met het toerental te maken. Meer snelheid kan meer kracht op de snaar beteken nen dus slippen en gillen. | |
Desiderius | zondag 14 mei 2006 @ 01:57 |
quote:Mischien een stomme vraag, maar kan ik dat ook zien aan die snaar of zit die ergens ver weg? De distributieriem weet ik waar deze zit, en het geluid lijkt me ook uit die richting te komen als ik het hoor. Tenzij die Vsnaar daar ook zit natuurlijk ![]() | |
MikeyMan | zondag 14 mei 2006 @ 10:19 |
de vsnaar zit bij de dynamo in de buurt... En wordt daar ook vaak door gespannen... En natuurlijk logischerwijs aan de zijkant van de motor... | |
Desiderius | zondag 14 mei 2006 @ 11:46 |
quote:En valt er aan die snaar ook te zien of ie in trouble is? | |
MikeyMan | zondag 14 mei 2006 @ 12:04 |
Nouja, als je het canvas ziet, moet er een nieuwe op... Maar je kunt voelen of de spanning goed is... cm of 2 speling/kwartslag kunnen draaien is genoeg... | |
DonJames | zondag 14 mei 2006 @ 13:16 |
quote:Je weet wel waar de ditributieriem zit, maar niet waar de V-snaar zit? Haal je die twee niet toevallig door elkaar? De V-snaar zie je zo lopen, de ditributieriem zit achter wat plastic kapjes verstopt. | |
MikeyMan | zondag 14 mei 2006 @ 13:25 |
quote:dat ook nog ja... ![]() | |
Desiderius | zondag 14 mei 2006 @ 14:09 |
uhm nou de distributieriem zit achter een smal kapje (Gewoon rubberen riem), tenminste neem aan dat daar de distribut. zit en dat is ook de enige 'riem' die ik makkelijk zie/kan vinden dus waar die vsnaar dan moet zijn? Een vriend van me merkte trouwens op dat het ook nog kan zijn dat de spanrollen niet vervangen kunnen zijn ten tijde van laatste distributieriem vervanging.. | |
MikeyMan | zondag 14 mei 2006 @ 14:13 |
quote:Dat zou kunnen, maar dat zou extreem dom -en duur- zijn... | |
Desiderius | zondag 14 mei 2006 @ 14:19 |
Heb overigens de vsnaar gevonden ![]() Distributieriem zit wat losser.. [ Bericht 7% gewijzigd door Desiderius op 14-05-2006 14:24:34 ] | |
MikeyMan | zondag 14 mei 2006 @ 14:20 |
quote:Das ook weer niet de bedoeling... ![]() Slecht voor je waterpomp, dynamo en spanrollen, voor zover ik weet... | |
Desiderius | zondag 14 mei 2006 @ 14:22 |
quote:hij moet toch gewoon zonder morren wel wat mee kunnen geven? Ik trek er ook niet keihard aan, maar hij lijkt me gewoon 'strak' gespannen.. | |
DonJames | zondag 14 mei 2006 @ 16:14 |
quote:De punto 1.1 van TS heeft alleen de dynamo aan de V-snaar zitten, en het is een heel kort snaartje. Is dus niet zo erg dat 'ie strak staat. Ik hou het nog steeds op de spanrol. Dat is niet veel werk bij die punto, en iemand die een beetje handig is kan het zelf, je hebt er geen speciale gereedschappen voor nodig. (maar je moet wel weten waar je mee bezig bent) | |
Desiderius | maandag 15 mei 2006 @ 11:33 |
quote:Ik rijd er vanmiddag even mee langs de garage ![]() Bedankt peoples. | |
junkiexp | maandag 15 mei 2006 @ 12:08 |
-dubbel- | |
junkiexp | maandag 15 mei 2006 @ 12:08 |
quote:Nou ja,ik denk niet dat de lagers van de dynamo het heel tof vinden hoor ![]() | |
Desiderius | maandag 15 mei 2006 @ 17:47 |
Net geweest, heeft er verschillende x in gereden vanmiddag kon niets horen. Zul je altijd zien, jij hoort iets gaat naar de garage en het is weer weg.. Distributie en Vsnaar leken prima in zijn ogen. Tja we racen gewoon door dan maar he ![]() [ Bericht 22% gewijzigd door Desiderius op 15-05-2006 17:58:24 ] | |
2cv | maandag 15 mei 2006 @ 18:01 |
Ach, het gaat vanzelf stuk ![]() | |
yup | maandag 15 mei 2006 @ 18:02 |
quote:Gebeurt wel vaker, dat mensen spanrollen vergeten. Vraag Herr.Flick maar of willekeurige mensen met vastgelopen 2.0i 16v Opel blokjes... (distributie wel vervangen, maar plastic spanrollen niet, na verloop van tijd distributie kapot en motor in de soep.) Je kan het ook aan mij vragen, aangezien de distributie van de Space Wagon van me pa ook kapot is gegaan door een defectieve spanrol... Geloof mij maar dan dat je niet blij word ervan. | |
Desiderius | maandag 15 mei 2006 @ 18:40 |
quote:of het is iets onbenulligs en onschuldigs ![]() | |
MikeyMan | maandag 15 mei 2006 @ 19:02 |
quote:Geloof het meteen... Tis ook gewoon stom, als je dan toch aan de gang bent... | |
2cv | maandag 15 mei 2006 @ 19:11 |
quote:Geen enkele autofabrikant stopt iets in een auto wat nutteloos is. | |
DonJames | maandag 15 mei 2006 @ 20:35 |
quote:Wat ik bedoel is dat een heel kort riempje bij gelijkblijvende spanning veel strakker aanvoelt dan een lange riem. | |
Desiderius | dinsdag 16 mei 2006 @ 01:10 |
quote:Ik bedoel geen nutteloos onderdeel maar dat het geluid gewoon iets is wat geen problemen gaat geven. Dat een auto uit nuttige onderdelen bestaat, dat snap ik nog wel ![]() | |
2cv | dinsdag 16 mei 2006 @ 16:58 |
Als een onderdeel stuk gaat maar je hebt er geen last van, dan is/was het een nutteloos onderdeel. Echter, nutteloze onderdelen zitten er niet in een auto dus krijg je er ellende mee. | |
Desiderius | dinsdag 23 mei 2006 @ 13:19 |
quote:als m'n sigarettenaansteker kapot gaat, heb ik er geen last van hoor ![]() | |
rameijer | dinsdag 23 mei 2006 @ 14:58 |
![]() ![]() | |
junkiexp | dinsdag 23 mei 2006 @ 17:19 |
Alles wat rammelt,dat heb je nog ![]() | |
arnold-d | vrijdag 26 mei 2006 @ 15:37 |
zolang het nog rijd. rijd het nog ![]() als je ff hard gas geeft stopt het denk ik.. dan is het je distrubutiriem moet ie ff wat straker gesteld worden ![]() | |
DonJames | vrijdag 26 mei 2006 @ 17:03 |
quote:WTF? Meen je dat nou serieus? De Distributieriem slipt niet, en mag ZEKER niet strakker gezet worden.. | |
2cv | vrijdag 26 mei 2006 @ 17:12 |
Als 'ie wel slipt mag je er wel heel snel een nieuwe om zetten ! Daarbij, dan loopt 'ie niet eens ... |