abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40534508
Heb ik er overheen gelezen? Maar wat kost zo´n setje nou eigenlijk (ik weet dat het een oud topic is, maarja)
Avatar by VG Cats | Mijn dochters heten Luuke en Lena.
pi_45059370
quote:
Dit klinkt heel positief. Ik ga dat eens verder uitwerken en met mijn vechtgenote overleggen.
Heb je inmiddels al een installatie gekocht? Ben benieuwd of het de Marmitek is geworden en wat de ervaringen zijn.

Zojuist heb ik zelf via Marktplaats een knappe Marmitek set gekocht:

• Centrale SC9000
  • 3x sensor MS90
  • 2x afstandbediening KR21E

Alles zat nieuw in de verpakking van Conrad . Verkoper heeft de set gekocht en nimmer geïnstalleerd in het voormalige vrijstaande huis. Is nu net verhuisd, kwam de set tegen en besloot deze te verkopen voor 150,00 euro.

Nu zoek ik zelf nog 2 draadloze deur/raamsensoren (DS90) en 3 draadloze rookmelders (SD90).

Binnenkort dus maar aan de slag met installeren en instellen.
  •   zaterdag 6 januari 2007 @ 00:18:24 #28
    22956 Theuno
    Illusions...
    pi_45061135
    Ik zou zelf NOOIT voor een draadloos systeem gaan, als er iemand in de buurt ook zo'n systeem heeft, of andere apparatuur die op een dergelijke frequentie werkt heb je veel kans op storingen.

Bij voorkeur altijd een systeem van een erkend vakman, kost wel wat meer.. maar een conrad systeempje zonder doormelding trap je zo van de muur en daar ging je alarm.
    ... life is like a big obstacle...
    pi_45061243
    Ach ja.... die van een erkend vakman is niet van de muur te trappen?
    pi_45067040
    quote:
    Op vrijdag 5 januari 2007 23:35 schreef Rolex18038 het volgende:

[..]

Heb je inmiddels al een installatie gekocht? Ben benieuwd of het de Marmitek is geworden en wat de ervaringen zijn.

Zojuist heb ik zelf via Marktplaats een knappe Marmitek set gekocht:

• Centrale SC9000
  • 3x sensor MS90
  • 2x afstandbediening KR21E

Alles zat nieuw in de verpakking van Conrad . Verkoper heeft de set gekocht en nimmer geïnstalleerd in het voormalige vrijstaande huis. Is nu net verhuisd, kwam de set tegen en besloot deze te verkopen voor 150,00 euro.

Nu zoek ik zelf nog 2 draadloze deur/raamsensoren (DS90) en 3 draadloze rookmelders (SD90).

Binnenkort dus maar aan de slag met installeren en instellen.
  • Ehhh, nee. We hebben nog niets aangeschaft. E.e.a. heeft op een laag pitje gestaan. Veel succes met jouw installatie. Misschien kun je wat ervaringen hier posten?
    quote:
    Op zaterdag 6 januari 2007 00:18 schreef Theuno het volgende:
    Ik zou zelf NOOIT voor een draadloos systeem gaan, als er iemand in de buurt ook zo'n systeem heeft, of andere apparatuur die op een dergelijke frequentie werkt heb je veel kans op storingen.

Bij voorkeur altijd een systeem van een erkend vakman, kost wel wat meer.. maar een conrad systeempje zonder doormelding trap je zo van de muur en daar ging je alarm.
    Het heeft zeker voordelen om een erkend systeem te laten installeren door een erkend bedrijf. Maar voor mij is dit (Of iets soortgelijks) voldoende.
    pi_45067089
    quote:
    Op zaterdag 6 januari 2007 08:43 schreef Marsepein het volgende:
    Het heeft zeker voordelen om een erkend systeem te laten installeren door een erkend bedrijf. Maar voor mij is dit (Of iets soortgelijks) voldoende.
    Mee eens, hetzelfde geldt voor ons...
    pi_45068188
    Het spul van marmitek is leuk spul maar werk helaas via X10 dit is een amerikaanse standaard om via het lichtnet berichten tussen de apparaten uit te wisselen. Marmitek is niet de enige die dit protocol gebruikt. Omdat het een goedkoop systeem moet zijn is de manier waarop de signalen op het lichtnet gestuurt worden erg primitief. De aparaatjes sturen daarom alle berichten 2x achter elkaar zodat de kans dat het fout gaat iets kleiner wordt. Het protocol voorziet er verder ook niet in dat er een ontvangst bevestiging gegeven wordt. Ook het inschakelen van TL, stofzuigers, koffiezetapp, oven verstoort het sgnaal. Omdat de apparaatjes hun berichten op het lichtnet zetten moet er in de meterkast een filter geplaatst worden.

Kortom een leuk goedkoop systeem wat je niet moet kiezen als je het storingsvrij / zekerheid van werking wil.

Het draadloze spul van Elro is ook erg leuk maar zo uit te schakelen door een beetje profesionele dief. Voor X10 geldt het zelfde het is mogelijk om het systeem van binnen de woning te verstoren door een apparaatje in een wandcontactdoos te stoppen. Als je geen filter hebt geplaatst is dit ook vanuit de buren of theoretisch via een lataarnpaal te doen.
    pi_45073377
    Niet helemaal waar: een sc9000 heeft ook aansluitingen om bedraad een alarm aan te leggen met de standaard NO en NC schakelingen. Je zit dus niet vast aan X10. Aangezien dit wel makkelijker is zal het merendeel die een sc9000 heeft X10 wel gebruiken, maar het hoeft niet. Verder is X10 ook draadloos, dus je hoeft niet over het lichtnet. Voor de rest is het je eigen keus om het te gebruiken.

Ikzelf vind dit erg handig voor de rookmelders en de CO2 melder in de garage. Het basisstation geeft de meldingen mocht er iets met 1 van die dingen mis zijn (batterij bijna op, oid) dus je hoeft dat alleen op 1 centrale plek te checken ipv door het hele huis te stormen. daarnaast is die van mij geprogrammeerd zodat als er brand is alleen de lampen aangaan in de overloop, gang, slaapkamer en trappen zodat de weg naar de voor en achterdeur alleen verlicht is. Daarnaast belt ie mijn mobiel en met opnemen en een 1 drukken kan ik in huis luisteren, een 2 ter bevestiging en dan belt hij 112 met een vooringesproken melding brand op adres, woonplaats, naam en mobiel nummer van mij

Ik vind is zo'n marmitek station daarom ook niet te vergelijken met een elro oid. Toch een slag meer professioneel met tampering beveiliging en dergelijke. Tuurlijk met de "echte" alarmsystemen nog niet te vergelijken, maar wel een factor 10 goedkoper en komt aardig in de buurt.

En in tegenstelling tot een echt alarmsysteem is een sc9000 ook een home control basisstation met bijbehorende functies, dus niet alleen toegespitst op beveiliging.

En tuurlijk, mocht er iemand binnen willen komen, dan komen ze wel binnen, ook met een professionele installatie, maar je schrikt wel de gelegenheidsdieven af, de grootste groep.

Edit, nog een paar links voor toebehoren:

http://www.elekhomica.nl/index.php?cPath=35_36
    http://auction.smarthome.com/XcAPViewInCat.asp?ID=4
    http://www.elektroshop.nl/index.html?lang=nl&target=d1349.html&lmd=38988.351377

[ Bericht 5% gewijzigd door tvdleur op 06-01-2007 14:50:43 ]
    pi_45075679
    Er is inderdaad ook een radiogolf variant. Maar ook daarbij geldt dat dit gauw verstoort raakt. Denk maar aan het niet goed berijk hebben met je GSM op alle locaties (GSM is een stuk stabielere frequentie) of een transistor radio die stoort als er een auto voorbij gaat.

Maar ik gaf al aan dat het een erg leuk alternatief systeem is als je voor heel goedkoop toch iets wilt hebben waar je niet al te veel eisen an moet stellen.

En ik ben het helemaal met je eens dat Elro of de producten van Klik aan Klik uit en meer van dat soort bouwmarkt / aldi spullen troep zijn. Vooral als je verstand van digitale elektronica hebt en je zo'n setje weleens de print van bekijkt.

Voor mijn huis heb ik voor KNX gekozen ipv voor X10 dit is zeer betrouwbaar en er zijn meer mogelijkheden. De brandmelding en alarm ga ik ook hiermee regelen. Zoals je zegt ook omdat je bij brand of panier licht kan laten aan gaan om veilig je weg te kunnen vinden of inbrekers eens goed zichtbaar te maken.
    pi_45078303
    Onze woning heeft al het politiekeurmerk veilig wonen, wij willen toch nog e.e.a. qua alarm plaatsen of laten plaatsen.

Volgens mij schrikt b.v. een semi-professioneel alarm met stickers op de ramen en een oranje lamp op de gevel an behoorlijk af...
    pi_45078960
    De set is voldoende voor ons.

Behalve mijn Rolex ad. 18.000 euro (nieuwprijs) valt er niet veel te halen . En die moet hij/zij dan van mijn pols schuiven.
    Wel is het prettig dat ik voordat een eventuele inbreker naast mijn bed staat, ik hiervan op de hoogte wordt gesteld door een signaal Mede gezien het feit dat wij hier 2 prachtige dochtertjes hebben.

Het is ook wat TVDLEUR schrijft: de gelegenheidsdief schrikt het (hoop ik) af. Een professional laat zich ook niet door een professioneel systeem afschrikken. Wanneer men binnen wil komen, lukt dat ook wel.
    pi_45079040
    Dat denk ik ook, vandaar wat zaken in het zicht installeren die afschrikken, het enige dat er bij ons te halen is, is kunst.
      dinsdag 9 januari 2007 @ 22:22:12 #38
    96210 W4
    Wie, ik?
    pi_45194908
    Kijk eens op www.novodome.nl ... wij hebben een Powermax+ van Visonic daar gekocht met allerlei accesoires. Buiten het feit dat het superspul is dat ook kleinzakelijk gebruikt wordt (als in: kan ook gecertificeerd aangesloten worden) is Novodome een goede zaak qua service gebleken. Ik kwam er tijdens de installatie niet uit en zonder pardon stuurden ze per direct een nieuwe handzender. En dat terwijl ik zei: het zal wel aan mij liggen en achteraf bleek het ook aan mij te liggen. Overigens, als je hier een set koopt, wordtie geinstalleerd afgeleverd. Dus ophangen, aansluiten en werken !
    Poffervier
      dinsdag 9 januari 2007 @ 22:51:28 #39
    164868 kezmaster
    Live Life To The Max
    pi_45196251
    Zelf zijn we ook aan het kijken voor een 'simpel' alarmsysteem voor het ateliersruimte in ons nieuwe huis (http://forum.fok.nl/topic/965335).

We zoeken iets in de richting van deursensor en raamsensor. Daarnaast 1 of 2 bewegingsmelders.

Zoiets zou voor ons al goed genoeg zijn: http://www.marmitek.nl/nl/catalogus/product.php?subgroep=22&product=266
    pi_45198896
    He marsepein is dit niets voor jouw:
    http://www.homesafety.nl/Producten/Prijsindicatie.htm

http://www.homesafety.nl/Producten/Producten+overzicht.htm

paniekknop, keuze uit 3 type abbonnementen, vertrouwen op buren, indien niemand berikbaar via een beveiligingsbedrijf of alles via een beveiligingsbedrijf die eventueel ook binnen kijkt.
    pi_45199131
    quote:
    Op dinsdag 9 januari 2007 23:56 schreef klipper het volgende:
    He marsepein is dit niets voor jouw:
    http://www.homesafety.nl/Producten/Prijsindicatie.htm

http://www.homesafety.nl/Producten/Producten+overzicht.htm

paniekknop, keuze uit 3 type abbonnementen, vertrouwen op buren, indien niemand berikbaar via een beveiligingsbedrijf of alles via een beveiligingsbedrijf die eventueel ook binnen kijkt.

Dank voor de link, ik ga daar van het weekend eens beter naar kijken.
    pi_45204071
    Hebben jullie nou niet zo iets van "Er komt bij mij geen vreemde kijken voor een alarm". Ik ben altijd een beetje bang dat die een mooie inventarisatie komt doen van wat je hebt. Wie zegt me dat die persoon te vertrouwen is?

Zelf ga ik voor de Powermax+ http://www.visonic.com/Vi(...)Maxplus?OpenDocument

Zelf te installeren, en heel belangrijk voor mij, een X-10 koppeling.
    pi_45222782
    quote:
    Op woensdag 10 januari 2007 10:01 schreef deom het volgende:
    Hebben jullie nou niet zo iets van "Er komt bij mij geen vreemde kijken voor een alarm". Ik ben altijd een beetje bang dat die een mooie inventarisatie komt doen van wat je hebt. Wie zegt me dat die persoon te vertrouwen is?

En je durft nog wel buiten te komen?

Als je er standaars al vanuit gaat dat iemand niet te vertrouwen is, kun je beter bij jezelf nagaan waarom dat zo is.

De meeste mensen zetten echt hun baan niet op het spel voor die paar grijpstuivers.
    Wat voor jouw misschien veel waard is, levert in het criminele circuit vaak minder op dan je denkt.
    En je kan het abbonnement altijd zo afsluiten dat ze niet binnen mogen komen, en dus alleen controleren of waarschuwen.
    pi_45223678
    quote:
    Op woensdag 10 januari 2007 10:01 schreef deom het volgende:

de politie zegt je normaal gesproken dat die persoon te vertrouwen is, aangezien iedereen die aan inbraakinstllaties werkt volgens de regels een bewijs van goed gedrag moet halen op het politiebureau.
    pi_45229890
    Ik ben echt niet zo wantrouwend, maar heb een paar keer gelezen dat iemand een specifieke inboedelverzekering nam, en dat twee dagen nadat de inventarislijst was opgestuurd de boel werd leeggehaald. Na aanschaf van nieuwe spullen, werd weer een nieuwe lijst gemaakt en weer werd de boel leeggehaald. Het gaat er gewoon om dat ik het een beetje vreemd vindt om een volslagen vreemde alle beveiligingsaspecten van je huis te laten noteren. Welke ramen niet goed beveiligd zijn, waar een slecht slot zit, en als je dan een alarm hebt precies welke. Dat voelt net alsof je iemand op je huis laat passen als je weg bent terwijl je die persoon pas 1 minuut geleden hebt leren kennen.

Ik durf dus best buiten te komen, maar met sommige dingen hou ik gewoon rekening. Een bewijs van goed gedrag veranderd daar niets aan, want die kijkt alleen specifiek naar of er ooit iets is gedaan dat de betrouwbaarheid voor een bepaalde functie kan schaden. Als ik dus een strafblad heb van vier kantjes, zonder vuurwapem delicten, krijg ik zonder probleem een verklaring van goed gedrag is ik lid wil worden van een schietvereniging.
    pi_60684816

[ Bericht 100% gewijzigd door Chell op 09-08-2008 16:29:31 (Weg - spam) ]
      zaterdag 9 augustus 2008 @ 16:13:53 #47
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_60685215
    Lijkt me spam.. zo'n topic na 1 jaar en 7 maanden kicken met een linkje....
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')