Ik stond dus vrijdagavond rond een uur of kwart voor zes op Amsterdam Centraal, onderderg naar een FP-meet, die overigens erg gezellig was.
Ik weet niet hoe het met de roltrappen op Amsterdam Centraal gaat, maar er gingen er twéé naar beneden. Ik ga dus op de linker roltrap naar beneden, en ik loop op de rollende trap sneller door naar beneden. Ik kan niet helemaal doorlopen want er staan twee oudere mensen voor me.
Opeens zie ik onderaan de trap een of andere NS-hufter met een sleutel aan het paaltje draaien waar die lamp in zit, en plotsklaps stopt mijn roltrap ermee, en rolt opeens de andere kant op (naar boven dus.) De mensen voor mij struikelen. Ik kan blijven staan, maar ga dus terug omhoog. Ik heb de meneer overeind geholpen, en bovenaan gekomen ga ik met de andere trap weer rollend omlaag. Onderaan aangekomen kon ik de NS'ser niet meer vinden.
Bedankt voor jullie luisterend oor, ik moest mijn frustratie even kwijt, en mijn klachtenbrief naar de NS gaat morgen op de post. Eens kijken wat die lui als excuus hebben.
:-D I am Willem-Alexander Claus George Ferdinand van Oranje-Nassau and I approve this message.