Dan lever ik echt direct seizoenskaart inquote:Ook Vloet genoemd bij Vitesse
Sparta-trainer Wiljan Vloet wordt genoemd als kandidaat om Edward Sturing op te volgen bij Vitesse. Eerder werden in Arnhem eerder al Ruud Gullit, Erik Gerets en Ernie Brandts genoemd. Vloet is sinds één jaar actief bij Sparta.
Sturing verlaat Vitesse na negentien jaar. De club, die dit seizoen op de elfde plaats eindigde, werd al met diverse trainers in verband gebracht. Op internet gaat de naam van de 43-jarige Vloet nu hardnekkig rond. Vloet stond als trainer eerder op het veld bij FC Den Bosch en Roda JC.
Ach, in het begin werd geroepen "dat wordt niks met Roda", "teveel buitenlanders, weinig communicatie"... maar ze halen aan het einde toch mooi de play-offs.quote:Op dinsdag 18 april 2006 13:54 schreef DeVinger het volgende:
Wat bedoel je?
11 Ivorianen communiceren ook primaquote:Op dinsdag 18 april 2006 19:22 schreef Klingon het volgende:
[..]
Ach, in het begin werd geroepen "dat wordt niks met Roda", "teveel buitenlanders, weinig communicatie"... maar ze halen aan het einde toch mooi de play-offs.
Hij is ook bij dit jaar wel uitgegroeid tot een van mijn favorietenquote:'Het lijkt me geweldig met Jan Wouters te mogen werken'
Monoloog Gill Swerts
De combinatie van Belgische nuchterheid en Afrikaans temperament maakte Gill Swerts (23) tot alleskunner van Vitesse. Hij heeft echter meer aan zijn dubbele afkomst te danken. Het verhaal van een spirituele klusjesman.
'Ik heb Afrikaans bloed. Mijn vader Fernand is geboren in de plaats Kabinda in het huidige Congo en zijn moeder kwam oorspronkelijk uit dat land. Samen met mijn Belgische opa heeft ze elf kinderen gekregen. Op het moment dat in het toenmalige Zaïre de burgeroorlog uitbrak, zijn ze naar Europa getrokken. Mijn vader was de jongste, waardoor sommige van mijn neven ouder zijn dan hij. Ik wil ooit nog een keer naar het dorp waar mijn vader geboren is, al is het alleen maar omdat daar nog een groot stuk grond van de familie Swerts ligt. Het land is schitterend en ik ben trots op mijn afkomst. Ik zou komende zomer met mijn vader en broer gaan, maar aangezien mijn vriendin eind mei bevalt van ons eerste kindje, hebben we het even uitgesteld.
Politiek is het in Congo nog steeds instabiel, we kunnen niet zonder gevaar daarnaartoe. Ie moet goed de plaatsen weten waar je wél en niét kunt komen. Mijn vader is daar geboren en donker van huidskleur, maar de mensen zien hem als een product van een Belg en een Afrikaanse en zullen hem daardoor niet volledig aanvaarden. Donkere mensen zijn altijd onderdrukt geweest door de blanken en dat gevoel kunnen ze niet aan de kant schuiven. Mij zullen ze helemáál als toerist zien en ik heb al gehoord dat ik mijn telefoon daarom maar goed moet verstoppen. De gedachte wat van jou is, is van mij leeft daar heel erg en hoewel dat 's avonds bij het eten leuk is, kan het ook heel vervelend zijn. Afrikanen denken dat we in het Westen alles in overvloed hebben, en dan willen ze onze telefoon omdat wij in hun ogen toch snel weer een nieuwe kunnen krijgen.
Bovendien heeft de Afrikaanse mentaliteit twee kanten. De gedrevenheid, de passie in alles wat ze doen, is ontzettend mooi. Ik denk ook wel dat ik dat heb overgenomen van mijn vaders genen. Daartegenover staan negatieve trekjes die veel Afrikanen in zich hebben. Sommigen van mijn familieleden zijn heel laks, daar kun je echt geen fatsoenlijke afspraken mee maken. In mijn ogen is dát ook het grote probleem waardoor veel landen in de Derde Wereld niet snel de stap zullen maken naar het niveau van het Westen. Hun mentaliteit spoort immers totaal niet met ónze cultuur. Bovendien moet je je afvragen of je dat moet veranderen, ze zijn toch gelukkig? De ene dag is het daar Oegoe-oegoe-dag, een dag later mogen ze van de medicijnman niet werken, haha, daar zou je hiér eens mee aan moeten komen... De manier van leven daar is simpel, maar relaxed, volkomen anders dan hier. Zet maar eens een paar inboorlingen in Nederland neer, moet je zien wat er gebeurt...
Een van de dingen die ik aan mijn gedeeltelijk Afrikaanse stamboom heb overgehouden, is mijn geloof in spiritualiteit. Voor mijn prestaties in het voetbal heb ik daar heel veel aan. In de tijd dat ik matig speelde bij Excelsior heeft mijn vader me eens aangeraden steun te zoeken bij mijn grootouders van zijn kant. Ik heb ze nooit gekend, ze zijn overleden toen ik nog niet geboren was, maar hun foto's alleen maken me al emotioneel. Vooral die van mijn opa, ik lijk als twee druppels water op hem, bijna om bang van te worden. Vóór elke wedstrijd bid ik en vraag mijn grootouders om hulp, bovendien heb ik een potje as van mijn grootvader bij de spiegel in mijn woonkamer staan. Het is een bepaald geloof in het bovenaardse, wat in de moderne, westerse wereld steeds minder op waarde wordt geschat. In mijn geval is het de kracht van mijn grootouders, voor anderen is het God. Veel mensen willen graag meteen bewijzen zien, maar daar gaat het niet om. Ik haal er kracht uit, al is het alleen maar omdat ik erin geloof.
Niet alleen met betrekking tot het voetbal heb ik er wat aan, zeker ook op momenten dat ik nadenk over het leven. Nu ik vader word, weet ik dat mijn leven er op bepaalde fronten heel anders uit gaat zien. Mijn vriendin wilde al langer een kind, maar ik vind dat ik er nu pas echt klaar voor ben, hoewel ik zeker weet dat het op sommige momenten nog steeds heel moeilijk zal worden. De verantwoordelijkheid is groot, de wereld in het Westen wordt er niet altijd beter op. Vechtpartijen in discotheken, aanrandingen; vreselijk. Als ik over straat loop en bepaalde jongeren zie lopen, hoop ik toch echt dat óns kind niét zo wordt. Meisjes van twaalf die er ordinair bij lopen, jonge kinderen met de allerduurste gadgets. Ik wil mijn kind een goede jeugd geven, waarin materialisme niet de boventoon voert. Als vader word ik geduldig, maar streng. Het gaat om wie je bént, niet om wat je hébt. Natuurlijk verdien ik als voetballer iets meer geld dan veel anderen, maar ik walg ervan te pronken met wat je allemaal kunt kopen.
Die gedachte heb ik van huis uit meegekregen. Doordat ik in een heel beschermd, hecht milieu ben opgegroeid, ben ik een echt familiemens. Samen met mijn ouders, twee zussen en een broer woonden we in het Belgische Schilde, een groen en rustig plaatsje, waar we volledig op elkaar aangewezen waren. Op mijn veertiende vertrok ik, helemaal alleen, naar Nederland om in de jeugd van Feyenoord te gaan spelen. Een hard gelag voor de familie. Zelf vond ik het vooral in de eerste weken geweldig, het was net een soort vakantie. Op het moment dat de schoolperiode aanbrak, werd het zwaar. Op tijd naar bed, met tien jongens in een huis, ik had ontzettend heimwee. Vooral als ik na de wedstrijd met mijn ouders mee naar België ging en vervolgens op maandagochtend weer in Rotterdam werd afgezet, was het zwaar. Ik vond het niet leuk, maar later ontdekte ik dat mijn ouders het er nog veel moeilijker mee hebben gehad. Bij hen ging het echt tot huilens toe, helemáál toen ik twee jaar geleden bij Feyenoord werd weggestuurd. "Hebben we ons kind afgestaan, nooit gezien en niet kunnen opvoeden om in een dom gesprek van vijf minuten weggestuurd te worden?", vroegen ze zich af.
De harde realiteit is dat er in het voetbal geen plaats meer is voor sentiment. Sommige spelers hebben dat misschien nog, maar van bovenaf wordt alles zakelijk bekeken. De clubleiding is bikkelhard en daar voel ik me niet echt bij thuis, ik heb bepaalde warmte nodig. Bovendien vind ik dat ik bij Feyenoord niet eerlijk ben behandeld. Ik ben gehaald door scouts onder technisch directeur Rob Baan, maar zijn opvolger Mark Wotte en trainer Ruud Gullit zagen het vanaf het eerste moment niet in mij zitten en hebben me ook nooit een kans willen geven. Sommige andere jongens wél, dan vraag ik me af waarom Gullit mij niét opstelde. Ik denk dat bij achteraf nog wel eens vraagtekens zal hebben gezet bij die tijd, volgens mij heeft hij het ook niet echt goed gedaan. Grappig is wel om te zien hoe mensen uit je omgeving door zoiets heel anders gaan denken over bepaalde personen. Mijn opa, een enorme Feyenoord-fan, hoopte dat ze dat seizoen Europees voetbal zouden mislopen en mijn broer Chico had er helemáál zijn mond van vol.
Chico en ik zijn geen tweeling, maar het voelt wél zo. Hij weet alles van me. Ik zie hem als mijn beste vriend, we komen altijd voor elkaar op. Bovendien zijn we allebei heel actief met topsport bezig, waardoor we elkaar op een hoger niveau kunnen brengen. Chico zit in de top van het Europese thaiboksen. Door hem ben ik me ook steeds meer in die sport gaan verdiepen, geweldig vind ik het. Als hij een gevecht heeft, ben ik bijna altijd van de partij. Dan giert de adrenaline door mijn lijf. Op het moment dat hij knock-out gaat, voel ik óók de pijn. Laatst heb ik geprobeerd een gevecht te filmen, maar de spanning was te groot. Soms sta ik echt op het punt de ring in te springen. Ik ben Chico's grootste fan, hij de mijne. Op vrije dagen gaan we hardlopen, veel trainingsonderdelen kunnen we samen doen. Toch zijn de sporten niet met elkaar te vergelijken. Ik train het hele jaar door, hij werkt toe naar enkele piekmomenten per jaar. Dat is zwaar, vergis je niet. De eerste trainingsweken loop ik hem eruit, dat is twee maanden later wel anders. Sla maar eens vijf keer tien minuten tegen een boksbal, dan weet je genoeg.
Komende zomer ben ik van plan zelf ook wat aan boksoefeningen te gaan doen, al is het alleen maar om fysiek nog een stuk sterker te worden. Hoewel ik verwacht had meer op het middenveld te staan bij Vitesse, fungeerde ik dit seizoen vooral als back en dan is een beetje body niet overbodig. Veel mensen hadden verwacht dat ik als reservespeler zou worden gehaald, maar op een paar schorsingen na heb ik elke wedstrijd in de basis gestaan. Al voel ik me soms wel de klusjesman, doordat ik steeds ergens anders sta. Bovendien heb ik door mijn spel laatst mogen debuteren in het Belgische nationale elftal tegen Luxemburg, geweldig. Wat dat betreft mag ik tevreden zijn. Na vaak van club te zijn veranderd, heb ik in Arnhem het goede gevoel gevonden en voorlopig blijf ik hier. Al hangt het er natuurlijk vanaf wat de nieuwe trainer met mij van plan is. Ik werd gelijk door mijn oom gebeld toen het bericht op tv kwam dat Ruud Gullit in beeld was, haha. Maar daar geloof ik niet in, die is veel te duur Het lijkt me geweldig ooit met Jan Wouters te mogen werken.'
Wat vinden jullie?quote:Speler v/h jaar verkiezing seizoen 2005-2006 SV "Vitesse"
Evenals vorige seizoenen zal ook nu door de supporters de speler van het jaar gekozen worden. Stembiljetten liggen in de shops en in het supportershome alwaar ze ook weer ingeleverd kunnen worden. Vanaf de laatste play-off wedstrijd kun je ook stemmen op de website van de supportersvereniging "Vitesse" www.vitesse.org. De uitreiking van deze prijs zal plaatsvinden tijdens het slotfeest op vrijdag 19 mei in het supportershome.
Geen slecht nieuws btw, zijn toch geen verkeerde namen.quote:Ook Lurling in overvolle ziekenboeg RKC
19/4/2006 10:55
Het toch al gehavende RKC Waalwijk moet het tegen Vitesse ook doen zonder Anthony Lurling. Stephane Keller is ondanks zijn rode kaart wel van de partij.
Lurling voegt met zijn dijbeenblessure zich in de ziekenboeg, die met Virgilio Teixeira, Ruud Berger, Benjamin de Ceulaer, Jochen Janssen, Maarten Martens, Jerold Promes, Cerezo Fung A Wing, Michael Krohn-Dehli en Robert Fuchs al meer dan goed gevuld is.
Hoewel Keller in het laatste competitieduel tegen een rode kaart (2x geel) aanliep, kan RKC-trainer Adri Koster tegen Vitesse een beroep doen op de Zwitser. Alleen een directe kaart heeft gevolgen voor de inzetbaarheid voor de play-offs.
Duidelijk van een afstand, want Janssen heeft het alleen in de eerste seizoenshelft goed gedaan en Knol doet het erg goed de laatste wedstrijden.quote:Op woensdag 19 april 2006 15:35 schreef methodmich het volgende:
Michael Dingsdag, zeg ik vanop een afstand.
Speler van het jaar dus. Net voor Theo Janssen en Ruud Knol.
quote:1. WAPENAAR, Harald 33 0
2. VREVEN, Stijn (BEL) 17 0
3. YAKUBU, Abubakari (GHA) 22 0
4. KNOL, Ruud 27 1
5. FRÄNKEL, Purrel 32 0
7. HERSI, Youssouf * 25 10
8. JANSSEN, Theo 29 7
9. GLUSCEVIC, Igor (SER) 7 0
10. AMOAH, Matthew (GHA) 18 9
11. ESAJAS, Etienne 11 1
14. JANSEN, Michael 0 0
15. DINGSDAG, Michael 33 1
16. SCHAAF, Remco van der 27 2
17. KNOPPER, Richard 23 3
19. BENSON, Fred (GHA) 28 7
20. BERG, Peter van den 4 0
21. ROJER, Eldridge 21 0
22. COUTINHO, Gino 1 0
23. DORS, Luciën 0 0
24. DE MEERSMAN, Tim (BEL) 1 0
25. BLONDELLE, Siebe (BEL) 3 1
26. KAYA, Onur (BEL) 9 0
27. SUART, Hesdey 0 0
28. SWERTS, Gill (BEL) 30 2
6. DE MUL, Tom (BEL) 27 2
10. JUNKER, Mads (DEN) 16 4
23. VERHAEGH, Paul 12 0
Wuh?quote:Op woensdag 19 april 2006 20:50 schreef Tyler..Durden het volgende:
Mweheheheh.
4-0![]()
Prachtig om te zien hoe leger dat stadion er per minuut uitziet.
quote:Op woensdag 19 april 2006 20:50 schreef Tyler..Durden het volgende:
Mweheheheh.
4-0![]()
quote:Op woensdag 19 april 2006 20:50 schreef Tyler..Durden het volgende:
Mweheheheh.
4-0![]()
Precies...wat moet je anders dan lachen...een 0-4 weggeven. Beschamend is het ook ja...quote:
Op de radio zeiden ze dat hij geblesseerd raakte en dus uit voorzorg gewisseld werd. Ik snap niet dat ie vd berg zolang warm liet lopen: haal dan eerder Purrel of Hersi eruit!quote:Op woensdag 19 april 2006 21:59 schreef brighton het volgende:
[..]
Precies...wat moet je anders dan lachen...een 0-4 weggeven. Beschamend is het ook ja...
Ben benieuwd wat onze jongens te zeggen hebben?
En waarom Junker eruit na een uur? Is 'ie eindelijk op dreef...'tactische zet' van Sturing of geblesseerd?
Nee, omdat ze toen de selectie ernaar hadden (topscorer van Europa, etc. etc.)quote:Op woensdag 19 april 2006 23:44 schreef Baklap het volgende:
Vitesse is toch die club die schreeuwde subtopper te zijn omdat ze een nieuw stadion hadden?
Ah ze speelde een keer niet om degradatie te ontlopen bedoel je.quote:Op woensdag 19 april 2006 23:52 schreef WebForce het volgende:
[..]
Nee, omdat ze toen de selectie ernaar hadden (topscorer van Europa, etc. etc.)
Ja en daar balen we van dat we geen kampioen zijn geweest nog! Poeh, poehquote:Op donderdag 20 april 2006 00:00 schreef Baklap het volgende:
Gelukkig hebben ze al een keer een prijs gepakt dus mogen ze meepraten.
Ow wacht..dat was het kampioenschap in de eerste divisie
Dat was in de tijd dat Aalbers 35 miljoen gulden meer uitgaf dan er aanwezig wasquote:Op woensdag 19 april 2006 23:55 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Nou, volgens mij schreeuwde ze bij Vitesse topper (in wording) te zijn.
Ja nu we een realistisch beleid voeren is dat een heel stuk lastigerquote:Op donderdag 20 april 2006 00:53 schreef savelkoul het volgende:
[..]
Dat was in de tijd dat Aalbers 35 miljoen gulden meer uitgaf dan er aanwezig was
Van der Schaaf:quote:Ik zag na 5 minuten al dat het 4-4 werd!
quote:Dit was gewoon het seizoen in één wedstrijd
Fans van Roomsch Katholieke Clubsch zijn altijd welkomquote:Op donderdag 20 april 2006 13:02 schreef Klingon het volgende:
Er gaan zondag ook twee fans van RKC (klasgenoten) met mij mee op Zuid
Ze bidden ook altijd voor iedere wedstrijdquote:Op donderdag 20 april 2006 13:09 schreef Elvislives het volgende:
[..]
Fans van Roomsch Katholieke Clubsch zijn altijd welkom![]()
Roomsch Katholieke Combinatiequote:Op donderdag 20 april 2006 13:09 schreef Elvislives het volgende:
[..]
Fans van Roomsch Katholieke Clubsch zijn altijd welkom![]()
quote:Op donderdag 20 april 2006 09:09 schreef Yozzz het volgende:
Waar blijven de opmerkingen van de spelers?
Jansen:
[..]
Van der Schaaf:
[..]
Dat irriteert mij ook altijd met die buitenspelval!! Gebeurt telkens weer...quote:Op donderdag 20 april 2006 10:29 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Wat een lamzakken. Typerend bij die 1e goal toen Schaaffie er maar gewoon vanuit ging dat de scheids floot voor een in gooi
.
Ja dan konden we echt onze lol niet op hierquote:Op donderdag 20 april 2006 14:36 schreef Baklap het volgende:
Mooiste zou zijn als Vitesse er door NEC uitgeknikkerd zou worden.
Gerets is al 2 keer op de tribune gespotquote:Op donderdag 20 april 2006 16:32 schreef Elvislives het volgende:
Ah als in sensatie? Ja dat zou wel de ultieme wraak voor NEC zijn inderdaad. Ik moet sowieso nog zien hoever Vitesse nog gaat komen hierin: Dingsdag 4 wedstrijden geschorst, hele elftal een mentale klap gehad en natuurlijk een gevoel van "waar doen we het eigenlijk voor?"
Wordt hóóg tijd dat Vitesse de trainer bekend gaat maken, anders gaan jongens als Sprockel, Due enzo voor andere clubs kiezen!!
Klopt, maar Galatasaray zou ook wel moeilijk doen, mócht Gerets geinteresseerd zijn.quote:Op donderdag 20 april 2006 17:01 schreef Yozzz het volgende:
[..]
Gerets is al 2 keer op de tribune gespot![]()
Hij lijkt op de-boer-die-nog-steeds-een-vrouw-zoekt: Teusquote:Op donderdag 20 april 2006 17:26 schreef Yozzz het volgende:
Nah, ik denk ook nog steeds:
[afbeelding]
Inclusief spelfoutenquote:Beste Supporters, iedereen vindt het altiijd geweldig om over positieve dingen, complimentjes in ontvangst te nemen, maar kunnen er niet tegen als er iets negatiefs over hun word gezegd of geschreven.
Nou ik ben iemand die weet wat hij goed doet, maar ook wel degelijk weet wat hij FOUT doet. Dat wat gister is gebeurt is absoluut niet goed te praten en ben me er wel degelijk van bewust dat ik de supporters, maar ook de club en het team in diskrediet heb gebracht.
Als je in een uitwedstrijd 0 - 4 voorstaat mag je dat nooit en te nimmer meer weggeven. Ik ben een speler die totaal niet tegen zijn verlies kan en dat kan bij mij soms lijden tot een vorm van "kortsluiting" doordat ik zo graag wil winnen. Ook weet ik, dat ik, als prof voetballer een voorbeeld functie heb en dat ik me ten aller tijden moet weten te beheersen, maar dat neemt niet weg dat ook ik een mens blijf. Ook tegenover mijn tegenstander is dit niet fair en dit had ook met fatale gevolgen af kunnen lopen voor mijn tegenstander, door zo een onbezonnen actie van mij.
Ik weet dat er heel veel mensen zullen zeggen, "Dit is niet de eerste keer dat er zoiets gebeurt omstreeks dit persoontje en als er een opstootje is, is dit persoontje er altijd bij betrokken of direct of dan wel voor iemand anders". Daar kan ik jullie alleen maar gelijk in geven en als je een stapje hogerop wilt moet daar wel degelijk verandering in komen.
Helaas kunnen we zulke dingen niet meer terug draaien, want dan waren er een stuk minder "ongelukjes" gebeurt, ook in het dagelijks leven. Voor de mensen die het belangrijk vinden om te weten en meteen daarover beginnen te klagen. Voor het feit wat gebeurt is, zal ik moeten boeten. Ik kan alleen maar zeggen dat dit ook wel degelijk gebeurt. Wat niet meer als terecht is overigens.
Hoop dat jullie de aankomende wedstrijden net zo goed achter de ploeg blijven staan als afgelopen zondag, want je zag wel degelijk dat dit positieve effecten met zich meebracht.
Mijn oprechte excuses. Hoop dat jullie dit kunnen aanvaarden en zoniet kan ik jullie daar ook nog gelijk in geven.
Michael Dingsdag
quote:'Jan Wouters gaat aan de slag bij PSV'
Jan Wouters heeft de door hem gewenste baan in Nederland gevonden. De 45-jarige Utrechter wordt assistent-trainer bij PSV, zo meldt RTV Utrecht.
Wouters is nu nog assistent-trainer bij Glasgow Rangers, waar hij al sinds 2001 werkzaam is. In zijn loopbaan als speler kwam de ex-international tussen 1993 en '96 uit voor de Eindhovenaren. Wouters werd geen kampioen met PSV.
De aanstelling van Wouters doet vermoeden dat PSV ook al een nieuwe hoofdcoach heeft gevonden. Voorzitter Rob Westerhof heeft al eens aangegeven dat de opvolger van Guus Hiddink zijn eigen assistenten mag meenemen.
Roomsch Katholieke Huissense Voetbal Vereniging (RKHVV) denk ikquote:Op zaterdag 22 april 2006 11:50 schreef methodmich het volgende:
Bij RKSVV of hoe heet die club?
West heb ik ook nog gezeten toen mijn vader nog betaaldequote:Op zaterdag 22 april 2006 12:20 schreef Yozzz het volgende:
[..]
Roomsch Katholieke Huissense Voetbal Vereniging (RKHVV) denk ikIs ook een soort RKC
![]()
Ik ben er weer bij! Voor de eerste keer op West![]()
Daar is niks mis mee!quote:Vitesse wil De Ceulaer huren
Vitesse wil net als RKC Waalwijk volgend seizoen de beschikking hebben over Benjamin De Ceulaer. De Belgische aanvaller van Feyenoord speelde dit seizoen al voor RKC en leek terug te keren naar de Kuip. Een blessure, die de Belg opliep in het duel met ADO, heeft de staf van Feyenoord doen twijfelen. De Stadionclub wil Benji misschien nog een jaar verhuren.
Een vertrek is echter wel afhankelijk van een vertrek van Romeo Castelen. Mocht de donkere Oranje-international naar een andere club vertrekken, wil Feyenoord De Ceulaer behouden. Bij Vitesse moet hij de naar Ajax terugkerende Tom de Mul vervangen, die dit seizoen op huurbasis in de Gelredome speelde.
Een beetje straf verdienen ze welquote:Op zondag 23 april 2006 14:49 schreef brighton het volgende:
Ik ben ook thuisgebleven. Werd om half2 wakker en had nog geen kaartje, tja.Noem me maar een nepsupporter
![]()
Het is niet het toetje van het seizoen waar ik op zit te wachten...hoewel een confrontatie met nec wel leuk zou zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |