abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 april 2006 @ 17:23:16 #1
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_36797184

Het beroemde boek van Ayn Rand omstreeks 2007 in de bioscoop! Het nieuws stamt alweer uit 2002 en hier een update uit 2004. De rechten voor verfilming waren eerst in handen van Crusader Entertainment, maar zijn over gegaan naar Baldwin Entertainment Group. Bekenste film in de portifolio van Baldwin Ent. is de film Ray, met Jamie Foxx. Howard Baldwin die de film produceert, heeft grootse plannen met de verfilming van het beroemde boek dat intellectueel Amerika eind jaren '50 deed opschudden. Baldwin produceerde in het verleden o.a. films als.Ray, The Patriot, Sudden Death en Sahara.

Binnenkort zal er vast meer informatie vrijkomen over eventueele casting en regie.
Tot zover bekent doet James V. Hart 't screenplay. Hij deed al eerder hetzelfde bij Tomb Raider, Dracula en had ervaring bij bioscoopversies van de Muppet Show.

Ik zou zeggen, fantaseer er lekker op los. Wie mag John Galt spelen, en welke acteur kan het beste Hank Rearden vertolken en wie doet James Taggert?

Bronnen:
http://www.missliberty.com/FilmAtlas.html
http://www.vrijspreker.nl/blog/index.php?itemid=25

Discussies over boeken, filosofie en persoon van Ayn Rand gaarne in http://forum.fok.nl/topic/839969
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
  zondag 9 april 2006 @ 17:54:33 #2
24054 search64
Avec le grande
pi_36798176
Serieus, dit wordt echt niks. Het boek heeft een mooi verhaal hoor, maar het had zoveel diepgang dat het nooit verfilmd kan worden, vind ik. Een van de mooiste boeken die ik heb.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_36798881
Een meesterlijk boek, en een verfilming ervan zou heel leuk zijn, maar niet mogelijk. Tenzij ze meteen in 1 keer een trilogie opnemen, is het niet te doen. Zoals search64 al zegt, het boek heeft te veel diepgang om er een standaard lengte film van te maken. Dat zou alleen mogelijk zijn als je gaat knippen in het verhaal, en dan verknal je het verhaal.

Edit: om maar eens een voorbeeld te geven: John Galt's radio speech. Die zal al een goed half uur duren (als het al niet meer is). En een gemiddeld persoon die naar de film gaat zal niet naar speech van half uur willen luisteren. Dus zal je daarin moeten knippen, en dan is het effect van die speech weg.

[ Bericht 30% gewijzigd door Gio op 09-04-2006 18:34:45 ]
  zondag 9 april 2006 @ 23:46:25 #4
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_36809610
Ayn Rand is zelf schrijfster van filmscripts geweest voor ze doorbrak met haar boeken. Ze heeft in de jaren 70 geprobeert om van Atlas Shrugged een TV serie te maken. Helaas kwam daar vanwege persoonlijke problemen weinig van terecht. Mischien hebben ze haar schets voor de TV serie gebruikt?
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
  zaterdag 13 mei 2006 @ 17:10:00 #5
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_37791294
Who is John Galt? Brad Pitt is!
Het ziet er naar uit dat het meesterwerk van Ayn Rand, Atlas Shrugged, uiteindelijk als film gaat verschijnen! Het boek stamt alweer uit 1957 maar is nog steeds actueel.

Als hoofdrolspelers worden al genoemd voor Dagny Taggart: Angelina Jolie en voor John Galt: Brad Pitt. Beiden staan bekend als fan van Ayn Rand.

Toen Ayn Rand nog leefde, strandden pogingen om het boek te verfilmen op de eis van Ayn dat zij het volledige script eerst moest goedkeuren. Zij was namelijk niet echt tevreden met de ervaring die ze had opgedaan bij de film "The Fountainhead". (Vertaald: "De Eeuwige Bron")

Na haar dood in 1982 zijn er verschillende pogingen gedaan om Atlas Shrugged te verfilmen. Elke keer hoopten we dat het zou lukken. Maar steeds was het te moeilijk of de financiering kwam niet rond. Nu lijkt het echter wel te slagen!
De internationale productie en distributie maatschappij Lionsgate heeft de wereldwijde distributierechten verkregen en schijnt ook de financiering van ongeveer 35 miljoen dollar rond te hebben.

Een extra hoopgevend punt is dat John Aglialoro, die de "screen rights" heeft en een mede producer zal zijn, in het bestuur zit van The Objectivist Center (TOC). David Kelley, de oprichter van TOC heeft aan het script kunnen meewerken. Het objectivisme is de filosofische stroming die opgericht is door Ayn Rand.

Uitgebreider gegevens over de verfilming van Atlas Shrugged zijn te lezen op: Variety.com en op "The Bidinotto Blog"

Geheel los van de film speelt ook de nieuwe actie om de Nederlandse vertaling van Atlas Shrugged: "Wereldschok", opnieuw uit te geven.
Ook u kunt dat stimuleren. Zie "Atlas Shrugged in het Nederlands"

Bron: Vrijspreker.nl

Het artikel is niet helemaal letterlijk overgenomen. Ik heb hier en daar wat toegevoegd ter verduidelijking
  zaterdag 13 mei 2006 @ 18:22:32 #6
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_37793179
Het staat nu ook op Wikipedia

Rolverdelingen
tot zover bekend zijn er al 2 rollen verdeelt
Dagney = Angelina Jolie
John Galt = Brad Pitt

Hier is mijn wishlist voor de rest van de cast
Fransisco = Antonio Banderas
- Weet het zelf nog niet of Antonio de beste keus is. Fransisco uit het boek is een latino playboy met blauwe ogen en strak achterovergekamt haar en extreem inteligent.
Ellis Wyat = Daniel Day Lewis
- Daniel lijkt me geknipt om deze Amerikaanse oliebaron met schijt aan alles en iedereen te spelen
Hank Rearden = Matt Damon
- Ik denk dat Matt heel goed de workaholic Hank kan vertolken
James Taggart = Jim Carrey (als serieuze rol)
- aangezien James in het boek een soort looser is die meelift op andermans succes en ik denk dat Jim dat wel goed kan uitbeelden
Orren Boyle = Danny deVito
- Danny is denk ik wel goed in het uitbeelden van kleine corrupte sigarenrokende zakenmannetjes
Paul Larkin = Mike Meyers (serieuze rol)
- Ik denk dat Mike heel goed is in het neerzetten van een niet-geslaagde zakenman met een tragikomische uitstraling.
Philip Rearden = Owen Wilson
- Phillip is een Moocher en ik denk dat Owen heel gooed een nietsnut kan neerzetten die zichzelf verschuilt achter benefietorganisaties
Ragnar Danneskjöld = ?
Eddie Willers = ?
  zondag 14 mei 2006 @ 16:02:18 #7
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_37816838
Nog 'n update:
Howard Baldwin van Baldwin Entertainment (producent) overweegt om er een tweedelige fim van te maken. Ook James V. Hart (screenplay) zegt dat het mogelijk een tweedelige film wordt of het verhaal flink zal moeten worden geherschreven.

[ Bericht 5% gewijzigd door Karzeuler op 14-05-2006 17:22:21 ]
  zondag 14 mei 2006 @ 21:12:48 #8
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_37826161
ben volgens mij de enige die deze topic leest

een toevoeging aan de laatste update: Baldwin wilde er een 2 delige film van maken, maar Lionsgate wilde alleen het project financieeren als het als enkele film wordt uitgebracht
Dat heeft Howard Baldwin tegenover Variety News verklaart,

Hij melde ook dat de rollen voor Jolie en Pitt in bespreking zijn. Jolie en Pitt hebben zelf aangeboden om eventueel tegen een lage vergoeding de hoofdrollen te mogen doen.

Ik hoop trouwens dat Paris Hilton de rol van betty Pope gaat doen. Zij hoeft er niets eens voor te acteren
  vrijdag 2 juni 2006 @ 02:16:38 #9
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_38462921
Even terugkomend op m'n wishlist. Van een aantal rollen ben ik nu overtuigt.

Dagney Taggart = Angelina Jolie denk dat ze daar 'n goeie rol meerzet
James Taggart = Jim Carey Hij schijnt ook helemaal into Ayn Rand te zijn, dus zal er niet raar van opkijken
Fransisco D'Anconia = Jonny Depp Ik denk dat hij de enige is die hem echt als superinteligente playboy kan neerzetten
Hank Rearden = Rob Lowe Ik las dat Rob ook helemaal into Ayn Rand is. Tijdens het lezen moest ik opeens aan zijn kop denken en vond ik hem wel een Hank Rearden.
Betty Pope = Paris Hilton, maar dat mag wel duidelijk zijn[!/sup]
Cheryll Brookes = Stacey Orrico [sup] Ik vond dat zangeresje er altijd al uitzien als zo'n minderjarig kassameisje van de Dekamarkt

Maar Brad Pitt als John Galt Kweetnie

als iemand nog sugesties heeft? Ik ben toch niet de enige die dit boek heeft gelezen
pi_38464282
Nee, maar zolang ze het blijven houden op een speelfilm en er geen officieel nieuws is, zal het van mijn kant weinig interesse trekken.
  woensdag 21 juni 2006 @ 01:12:08 #11
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_39060736
Nog meer nieuws over de Oliver Stone verfilming van The Fountainhead (ook van Ayn Rand)

http://www.theatlasphere.com/metablog/531.php
  woensdag 21 juni 2006 @ 09:24:44 #12
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_39064110
quote:
The film will be based on a script of the first part of the novel, written by Jim V. Hart and reviewed by David Kelley, founder of The Atlas Society-The Objectivist Center.
Dus mocht Brad Pitt de rol van John Galt krijgen, zullen we 'm heel weinig te zien krijgen
  dinsdag 26 september 2006 @ 21:21:36 #13
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_42152461
De rol van Jolie is nu bevestigd volgens IMDB.
  woensdag 27 september 2006 @ 17:39:19 #14
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_42174051
Nou, ik ben benieuwd hoe ze het boek willen verfilmen binnen de standaard Hollywoodfilmlengte
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')