Who is John Galt? Brad Pitt is!Het ziet er naar uit dat het meesterwerk van Ayn Rand, Atlas Shrugged, uiteindelijk als film gaat verschijnen! Het boek stamt alweer uit 1957 maar is nog steeds actueel.
Als hoofdrolspelers worden al genoemd voor Dagny Taggart:
Angelina Jolie en voor John Galt:
Brad Pitt. Beiden staan bekend als fan van Ayn Rand.
Toen Ayn Rand nog leefde, strandden pogingen om het boek te verfilmen op de eis van Ayn dat zij het volledige script eerst moest goedkeuren. Zij was namelijk niet echt tevreden met de ervaring die ze had opgedaan bij de film "The Fountainhead". (Vertaald: "De Eeuwige Bron")
Na haar dood in 1982 zijn er verschillende pogingen gedaan om Atlas Shrugged te verfilmen. Elke keer hoopten we dat het zou lukken. Maar steeds was het te moeilijk of de financiering kwam niet rond. Nu lijkt het echter wel te slagen!
De internationale productie en distributie maatschappij Lionsgate heeft de wereldwijde distributierechten verkregen en schijnt ook de financiering van ongeveer 35 miljoen dollar rond te hebben.
Een extra hoopgevend punt is dat John Aglialoro, die de "screen rights" heeft en een mede producer zal zijn, in het bestuur zit van The Objectivist Center (TOC). David Kelley, de oprichter van TOC heeft aan het script kunnen meewerken. Het objectivisme is de filosofische stroming die opgericht is door Ayn Rand.
Uitgebreider gegevens over de verfilming van Atlas Shrugged zijn te lezen op:
Variety.com en op "
The Bidinotto Blog"
Geheel los van de film speelt ook de nieuwe actie om de Nederlandse vertaling van Atlas Shrugged: "Wereldschok", opnieuw uit te geven.
Ook u kunt dat stimuleren. Zie "
Atlas Shrugged in het Nederlands"
Bron:
Vrijspreker.nl Het artikel is niet helemaal letterlijk overgenomen. Ik heb hier en daar wat toegevoegd ter verduidelijking
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)