abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36795381
Ik heb een nieuwe autoradio van JVC gekocht. Gister heb ik alles aangesloten, met versterker en al. Hij werkte gewoon goed. Gisteren heeft de radio het zeker 4 uur gedaan. Vandaag wou ik voorin nog 2 luidsprekers erbij aansluiten.

Ik had een paar boxen aangesloten en er kwam ook vrolijk muziek uit. Maar ineens kwam er rook uit de radio en heb ik snel de 12V kabel eruit getrokken. Ik dacht dus dat het te maken had met de luidspreker die ik er op aan had gesloten. Maar als ik de radio nu aansluit zonder die luidsprekers dan word de radio gloeiend heet en komt er rook uit. De radio zelf doet het nog wel...

En ik heb niks veranderd aan de aansluiting van de stroom sinds gisteren. De rode en gele + draden zijn aangesloten op de 12V draad, en de - Grond is ook aangesloten.

Hoe kan dit?
pi_36796860
ik heb het ook een keer gehad met mijn jvc radio en de oorzaak was kapotte isolatie op het 12v remote draadje naar de versterker waardoor er dus sluiting ontstond, mischien is dat dus het probleem, kijken wat die doet als je de blauwe remote kabel losmaakt achter op je radio ?
namaste
pi_36796945
Of kan het zijn dat de aarde kabel niet meer vast zit aan ijzer? Owja en de zekering is ook nog intact? Die moet toch eigenlijk kapot zijn?
pi_36797007
quote:
Op zondag 9 april 2006 17:13 schreef Dulk het volgende:
ik heb het ook een keer gehad met mijn jvc radio en de oorzaak was kapotte isolatie op het 12v remote draadje naar de versterker waardoor er dus sluiting ontstond, mischien is dat dus het probleem, kijken wat die doet als je de blauwe remote kabel losmaakt achter op je radio ?
Ja dat draadje heb ik nu ook los gemaakt en nog steeds wordt ie echt super heet...
pi_36797085
Als de massakabel (geen aarde, dat zit alleen in gebouwen) los is wordt de radio niet warm, er kan immers geen gesloten circuit zijn. Je kan het beste even teruggaan naar de winkel, je hebt toch garantie?
pi_36797159
quote:
Op zondag 9 april 2006 17:20 schreef DonJames het volgende:
Als de massakabel (geen aarde, dat zit alleen in gebouwen) los is wordt de radio niet warm, er kan immers geen gesloten circuit zijn. Je kan het beste even teruggaan naar de winkel, je hebt toch garantie?
Ah oke massa kabel dus
Ja ik ga ook terug naar de winkel maar ik hoop dat ik hem nog kan ruilen omdat ze waarschijnlijk mischien kunnen zien dat hij doorgebrand is, en ik weet niet cker of ik dan een nieuwe krijg.
pi_36797250
Als je draadjes verkeerd had aangesloten was inderdaad de zekering er wel uit geklapt. Het probleem zit gewoon in de radio. Zeg maar dat je een radio wil, geen electrische kachel.
pi_36797293
quote:
Op zondag 9 april 2006 17:22 schreef gekjongk het volgende:

[..]

Ah oke massa kabel dus
Ja ik ga ook terug naar de winkel maar ik hoop dat ik hem nog kan ruilen omdat ze waarschijnlijk mischien kunnen zien dat hij doorgebrand is, en ik weet niet cker of ik dan een nieuwe krijg.
Je kan het meestal ook ruiken
pi_36797604
quote:
Op zondag 9 april 2006 17:25 schreef DonJames het volgende:
Als je draadjes verkeerd had aangesloten was inderdaad de zekering er wel uit geklapt. Het probleem zit gewoon in de radio. Zeg maar dat je een radio wil, geen electrische kachel.
LOL ja idd
En je kunt het ook ruiken ja. Mijn hele auto stinkt nu naar verbrande radio

En nog iets... Ik heb de aankoopbon en het garantie bewijs. Alleen de verpakking is naar de klote omdat ik die per ongeluk in de regen had laten staan gister, word dat een probleem?
Bij de mediamarkt in Duitslang gekocht.
  zondag 9 april 2006 @ 17:35:26 #10
67725 Dulk
Taweret
pi_36797615
ik heb het ook gewoon op de garantie van jvc kunnen verhalen (en dat ding stonk echt wel )
namaste
  zondag 9 april 2006 @ 17:37:17 #11
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_36797670
Klinkt als einde van de eindtrappen. Geen kortsluiting in je speakers oid?
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_36797886
quote:
Op zondag 9 april 2006 17:37 schreef thaduck het volgende:
Klinkt als einde van de eindtrappen. Geen kortsluiting in je speakers oid?
Ik kan de radio nu nog wel aanzetten voor een paar sec. En als ik de line out van de versterker op aansluit dan werken de speakers nog ja. Maar ik moet mn radio na een paar sec uitzetten omdat het anders te heet wordt
  zondag 9 april 2006 @ 18:05:17 #13
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_36798485
En als je je versterker er is afhaalt?
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_36798798
Ja heb ik ook gedaan, dan hetzelfde verhaal.
  zondag 9 april 2006 @ 18:27:24 #15
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_36799099
voor als je m niet geruild krijgt [TK]Pioneer autoradiocdspeler
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
pi_36799329
TS, meet voor de zekerheid anders je speakers even door met een simpele multimeter. De weestand moet ongeveer 4 of 8 ohm zijn (ligt aan type speaker) Als de weerstand minder dan 2 is dan zou het kunnen zijn dat je speakers die autoradio al gemold hebben, waardoor deze nu nog steeds niet goed meer werkt en te warm wordt. Zeker als je een nieuwe radio gaat halen dan zou ik eerst maar even die speakers en eventueel de kabels gaan checken.
pi_36799344
quote:
Op zondag 9 april 2006 18:27 schreef zwartedoos het volgende:
voor als je m niet geruild krijgt [TK]Pioneer autoradiocdspeler
Voor 80 euro? voor 8 euro meer haal je een JVC met mp3... Moet je wel naar duitsland gaan
pi_36799405
quote:
Op zondag 9 april 2006 18:36 schreef The_Terminator het volgende:
TS, meet voor de zekerheid anders je speakers even door met een simpele multimeter. De weestand moet ongeveer 4 of 8 ohm zijn (ligt aan type speaker) Als de weerstand minder dan 2 is dan zou het kunnen zijn dat je speakers die autoradio al gemold hebben, waardoor deze nu nog steeds niet goed meer werkt en te warm wordt. Zeker als je een nieuwe radio gaat halen dan zou ik eerst maar even die speakers en eventueel de kabels gaan checken.
Oke tnx voor de tip, ik zal het eens proberen.
  zondag 9 april 2006 @ 18:39:51 #19
67725 Dulk
Taweret
pi_36799426
ik heb even mijn garantiebon opgezocht, en ik heb mijn radio bij deze jongens gebracht http://www.menho-esm.nl/ (dit is een jvc service center) terwijl de radio zelf heel ergens anders is gekocht, goede service en snelle reperatie (1week) en hij doet het weer als een zonnetje
namaste
  zondag 9 april 2006 @ 18:40:15 #20
67725 Dulk
Taweret
pi_36799432
mijn radio was toen wel 400 euro :S
namaste
  zondag 9 april 2006 @ 19:00:47 #21
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_36800008
quote:
Op zondag 9 april 2006 18:37 schreef gekjongk het volgende:

[..]

Voor 80 euro? voor 8 euro meer haal je een JVC met mp3... Moet je wel naar duitsland gaan
vraagprijs he, valt over te praten
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
pi_36800255
Ik ga morgen gewoon terug naar de mediamarkt en probeer hem om te ruilen. En morgen ook eerst ff met een multimeter de speakers doormeten. iig bedankt voor de tips
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')