Gebruik je ergens anders een DELETE-query?quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:07 schreef mooya het volgende:
[..]
Tnx, maar dit werkt nog niet
Kep nog een vaag probleem waar ik niet uit kom:
Ik heb mijn website bij Lycos (jah ik weet het) gehost.
Als ik op één pagina een Insert Query doen dan worden de gegevens niet opgeslagen en ik krijg ook geen fout. Het vreemde is dat dit soms het geval is en dat er WEL een increment uitgevoerd worde van de KEY.
Dus ik heb gewoon missende records..
Vaag of niet?
quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:40 schreef JeRa het volgende:
[..]
Gebruik je ergens anders een DELETE-query?
Heb je een link naar jouw post? Dat is wat makkelijker.quote:Op dinsdag 11 april 2006 21:41 schreef mooya het volgende:
[..]
Heb je nog een idee voor de query een paar threads terug?
Jep ik heb wel alle gegevens in een database zitten, maar ik krijg het niet voor elkaar om de text die in het invuldveld staat in de database te krijgen dmv de wijzig knop.quote:Op woensdag 12 april 2006 09:25 schreef ikke_ook het volgende:
Staat Kees in een database?Dan een form maken die een file met een query aanroept en Kees in Jan veranderd
Je vraag is nogal onduidelijk en breed...
Heb je wel een basiskennis van HTML met betrekking tot formulieren, invoervelden e.d.? Je weet hoe je een POST-formulier maakt en deze met PHP kunt uitlezen na de submit?quote:Op woensdag 12 april 2006 09:31 schreef bloodyserious het volgende:
[..]
Jep ik heb wel alle gegevens in een database zitten, maar ik krijg het niet voor elkaar om de text die in het invuldveld staat in de database te krijgen dmv de wijzig knop.
heb ik:quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:10 schreef JeRa het volgende:
[..]
Heb je een link naar jouw post? Dat is wat makkelijker.
Kun je wat specifieker zijn dan "het werkt nog niet"? Hoe ziet de layout van de albums en de master-tabellen eruit?quote:Op woensdag 12 april 2006 11:03 schreef mooya het volgende:
[..]
heb ik:
[PHP/(My)SQL] voor dummies - Deel 25
de antwoorden daaronder werken niet..
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | --submenu1a --submenu1b ----submenu1b.1 ----submenu1b.2 --submenu1c menu2 menu3 --submenu3a menu4 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | 1------menu1-------0------------1---- 2------menu3-------0------------3---- 3----submenu3a-----2------------1---- 4------menu2-------0------------2---- 5------menu4-------0------------4---- 6----submenu1b-----1------------2---- 7----submenu1a-----1------------1---- 8----submenu1c-----1------------3---- 9---submenu1b.1----6------------1---- 10--submenu1b.2----6------------2---- |
Je begrijpt mijn vraag goed, dus als ik het goed begrijp dan moet ik het zo doen:quote:Op woensdag 12 april 2006 21:47 schreef ikke_ook het volgende:
$adminaddress = "email.hotmail.com,2e emailadres";
Zoiets?Of begrijp ik je vraag verkeerd?
Typische manier van scripten heb je trouwens.En je script werkt alleen als register_globals aan staat.
Dat gaat niet werken, tenzij je tussen de mailadressen een puntkomma ; zetquote:Op woensdag 12 april 2006 21:47 schreef ikke_ook het volgende:
$adminaddress = "email.hotmail.com,2e emailadres";
Zoiets?Of begrijp ik je vraag verkeerd?
Typische manier van scripten heb je trouwens.En je script werkt alleen als register_globals aan staat.
De manual denkt daar nogal anders over.quote:Op woensdag 12 april 2006 22:37 schreef Light het volgende:
[..]
Dat gaat niet werken, tenzij je tussen de mailadressen een puntkomma ; zet
Goed, ik denk dat ik eerst weer wakker moet zijn zodat ik weer helder kan nadenkenquote:Op woensdag 12 april 2006 22:47 schreef JeRa het volgende:
[..]
De manual denkt daar nogal anders over.
Dit werkt dus welquote:Op woensdag 12 april 2006 22:37 schreef Light het volgende:
[..]
Dat gaat niet werken, tenzij je tussen de mailadressen een puntkomma ; zet
Euh dicht?quote:Op woensdag 12 april 2006 23:28 schreef _van_puffelen het volgende:
[..]
Thnx, dit topic kan nu dicht...
Nou vooruit, omdat jij het bentquote:Op woensdag 12 april 2006 23:28 schreef _van_puffelen het volgende:
Thnx, dit topic kan nu dicht...
1 2 3 4 | @mysql_select_db(smoelen) or die( "Unable to select database"); $query="SELECT * FROM smoelen"; $result=mysql_query($query); |
1 |
1 2 3 4 | if (mysql_errno()) echo mysql_error(); mysql_select_db('smoelen') or die( "Unable to select database"); if (mysql_errno()) echo mysql_error(); |
1 |
User bestaat en kan inloggen, database bestaat ook. Maar zoals de melding al aangeeft heeft de user geen rechten op de database. Die zul je dus eerst moeten geven.quote:Op donderdag 13 april 2006 18:41 schreef timbastiaansen het volgende:
[ code verwijderd ]
WTF, ik weet zeker dat mijn gebruikersnaam en wachtwoord goed zijn, en database smoelen bestaat ook.
Uhm, hoe doe je dat, ik kan wel bij de wscp.pcextreme.nl en dan bij mysql-beheer bij gebruiker deze opties aanvinken:quote:Op donderdag 13 april 2006 18:43 schreef Light het volgende:
[..]
User bestaat en kan inloggen, database bestaat ook. Maar zoals de melding al aangeeft heeft de user geen rechten op de database. Die zul je dus eerst moeten geven.
1 2 3 4 | SELECT INSERT UPDATE DELETE CREATE ALTER INDEX DROP CREATE TEMP TABLES LOCK TABLES REFERENCES 6664he |
Einde informatie in dit heldere 'integratie' document. Er wordt dus nergens vermeld wat er in die XML staat. Niet getreurt dacht ik, ik kan in ieder geval de URL waar het heen moet opgeven in de configuratie en vervolgens wat test transacties doen.quote:iDEAL Basic biedt twee mogelijkheden om een notificatie te ontvangen indien een iDEAL transactie is afgerond:
1. Email: De acceptant ontvangt na iedere transactie een notificatie per e-mail
2. XML: De acceptant ontvangt na iedere transactie een XML bericht ter notificatie. Dit bericht wordt verstuurd naar een voorgedefinieerde URL.
MySQL biedt ook de mogelijkheid rechten per database en per tabel in te stellen. Als de user rechten wel heeft, maar niet op de bepaalde database, dan kom je er alsnog niet in.quote:Op donderdag 13 april 2006 18:46 schreef timbastiaansen het volgende:
[..]
Uhm, hoe doe je dat, ik kan wel bij de wscp.pcextreme.nl en dan bij mysql-beheer bij gebruiker deze opties aanvinken:
[ code verwijderd ]
Maar alles tot en met "DROP" is aangevinkt, klopt dat dan?
Ok, waar moet je die rechten dan instellen??quote:Op donderdag 13 april 2006 19:32 schreef Light het volgende:
[..]
MySQL biedt ook de mogelijkheid rechten per database en per tabel in te stellen. Als de user rechten wel heeft, maar niet op de bepaalde database, dan kom je er alsnog niet in.
Oke ik hoop dat ik je goed begrijp:quote:Op donderdag 13 april 2006 19:16 schreef Swetsenegger het volgende:
Probleempje,
ik heb hier een stukje documentatie voor me liggen van iDEAL (betalingsmethode op internet).
Hierin het volgende...
[..]
Einde informatie in dit heldere 'integratie' document. Er wordt dus nergens vermeld wat er in die XML staat. Niet getreurt dacht ik, ik kan in ieder geval de URL waar het heen moet opgeven in de configuratie en vervolgens wat test transacties doen.
Maar... nu komt die url aan bij bijvoorbeeld catch.php.... Hoe lees ik die XML dan uit?
Ik heb hier phpMyAdmin 2.7.0-pl1quote:Op donderdag 13 april 2006 19:34 schreef timbastiaansen het volgende:
[..]
Ok, waar moet je die rechten dan instellen??
Ik zit hier met phpMyAdmin 2.6.4-pl2 en kan nergens iets van de rechten vinden, maar ik zoek nog even verder...quote:Op donderdag 13 april 2006 19:47 schreef Light het volgende:
[..]
Ik heb hier phpMyAdmin 2.7.0-pl1
Rechten -> Wijzig rechten (voor betreffende user, en je moet zelf de rechten hebben om rechten te kunnen wijzigen) -> Scroll naar beneden naar "Database-specifieke privileges" en selecteer daar de database waarvoor rechten moeten worden ingesteld.
Het kan zijn dat het bij andere versies van phpMyAdmin anders werkt, maar dat kan ik zo niet nakijken.
Ik weet niet of je me goed begrijpt, dity is de informatie welke ik van de ING bank hebquote:Op donderdag 13 april 2006 19:43 schreef H4ze het volgende:
[..]
Oke ik hoop dat ik je goed begrijp:
Je zou eerst met file_get_contents() dat hele bestand in een string op kunnen slaan en deze ff uitlezen zodat je de values etc in die xml file weet. De variabele die vanuit file_get_contents() ontstaat gebruik je dalijk ook weer. Vervolgens maak je een nieuwe xml parser mbv xml_parser_create(). Vervolgens maak je gebruik van xml_parse_into_struct. Mbv van de daarin gedefinieerde vars kan je de boel uitlezen uit je xml bestand.
Beetje lastig uit leggen, sorry. Ik heb nog wel een voorbeeld file voor je, waarin ik iets soortgelijks doe. Voeg me maar toe op msn of mail me maar voor die file indien je 'm wilt.
Dat ligt dus maar net aan hoe ING dat doet, heel flauw gezegd maar het is wel zoquote:Op donderdag 13 april 2006 19:59 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het parsen en verwerken geloof ik allemaal wel. Het gaat mij om die eerste stap. ING stuurt een XML naar catch.php. Wat moet ik in catch.php zetten om die xml bv naar een folder te 'moven'? Vind ik 'm in $FILES? in $POST.... Waar staat die XML als die wordt aangeboden op een php pagina en hoe kan ik er wat mee.
Dat idee had ik ook.quote:Op donderdag 13 april 2006 20:24 schreef JeRa het volgende:
[..]
Dat ligt dus maar net aan hoe ING dat doet, heel flauw gezegd maar het is wel zoze kunnen het als een POST-variabele opsturen of als een multipart form-data geval, waarna je het dus in je $_FILES kunt vinden.
Persoonlijk vind ik het erg onprofessioneel om zelfs zóiets niet te vermelden in de documentatie. Weet je zeker dat ze dat nergens vermelden?
Dat vind ik niet echt handig van de bank. Als ze een XML bestand naar een vooraf opgegeven URL versturen dan zou ik toch op z'n minst verwachten dat ze de structuur van het bestand laten zien, en dat ze vertellen hoe het bestand wordt verstuurd (get, post, file upload). Dat ze niet vertellen hoe je het bestand moet verwerken snap ik nog wel, maar als ze niet vertellen wat er verwerkt moet worden dan is het toch lastig scripten.quote:Op donderdag 13 april 2006 22:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat idee had ik ook.
Ik weet absoluut zeker dat er verder niets instaat, want ik heb het 19 pagina's tellende document meerdere malen doorgelezen
Ik ben ook al met ze aan het mailen
Lees en huiverquote:Op donderdag 13 april 2006 23:03 schreef Light het volgende:
[..]
Dat vind ik niet echt handig van de bank. Als ze een XML bestand naar een vooraf opgegeven URL versturen dan zou ik toch op z'n minst verwachten dat ze de structuur van het bestand laten zien, en dat ze vertellen hoe het bestand wordt verstuurd (get, post, file upload). Dat ze niet vertellen hoe je het bestand moet verwerken snap ik nog wel, maar als ze niet vertellen wat er verwerkt moet worden dan is het toch lastig scripten.
Het antwoordquote:Dezelfde opmerking geldt voor notificatie na afronding van de iDeal betaling. Hierbij wordt gemeldt dat de notificatie via email of via een XML kan geschieden. Uit oogpunt van efficiency geven wij de voorkeur aan de 2e methode, echter nergens tref ik een voorbeeld van deze XML aan, zodat ik deze notificatie in het backend kan verwerken.
Kortom... nix, nada. Hier heb ik niets aan.quote:De xml notificatie is net zo beperkt als de e-mail notificatie. Wij willen namelijk niet stimuleren deze stap te automatiseren. Reden hiervoor is van technische aard en heeft te maken met de verantwoordelijkheid voor het 'statusverzoek'. In het ideal basic verhaal doet het idealsysteem 1 statusverzoek. Toch blijft de winkelier zelf verantwoordelijk voor het statusverzoek. Wordt het statusverzoek niet uitgevoerd (bijvoorbeeld doordat de consument de browser te vroeg afsluit) dan is het aan de winkelier zelf om een status op te halen. De winkelier weet zonder zo'n verzoek niet of er een transactie is gedaan.
Dat antwoord lijkt te komen van een of andere sales support die er vooral op gericht is om je te wijzen op je verantwoordelijkheden en verplichtingen. Van techniek hebben ze geen kaas gegeten, maar de development afdeling zul je wel niet zomaar te pakken krijgen.quote:Op donderdag 13 april 2006 23:10 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Lees en huiver
Een vraag uit mijn eerste mail
[..]
Het antwoord
[..]
Kortom... nix, nada. Hier heb ik niets aan.
Ja ik BEGRIJP dat er geen rechten aan deze notificatie verleent kunnen worden. Ik ga hem dan ook alleen gebruiken als melding in de database. NIET als eind controlle voor het verzenden van de produkten. Maar dat was mijn vraag niet
Mocht iemand geinteresserd zijn. Ik wil je de documentatie wel mailen.
Ik moet dus het formaat yyyy-MM-dd HH:mm:ss terug krijgen, een half uur in de toekomstquote:Op donderdag 13 april 2006 23:28 schreef Light het volgende:
$time = strtotime('+30 minutes');
Da's iig beter leesbaar, en levert je evengoed een timestamp op. Dus wel met strftime verder verwerken.
We bieden een dienst, maar eigenlijk is die zó onbetrouwbaar dat we liever niet hebben dat iemand het gebruikt :| Hou er dan helemaal je mond over.quote:Op donderdag 13 april 2006 23:10 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Lees en huiver
Een vraag uit mijn eerste mail
[..]
Het antwoord
[..]
Kortom... nix, nada. Hier heb ik niets aan.
Dan kun je net zo goed date() gebruiken.quote:Op donderdag 13 april 2006 23:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik moet dus het formaat yyyy-MM-dd HH:mm:ss terug krijgen, een half uur in de toekomst
Thanks, ik had 'm net gevondenquote:Op donderdag 13 april 2006 23:40 schreef Light het volgende:
[..]
Dan kun je net zo goed date() gebruiken.
date('Y-m-d H:i:s', strtotime('+30 minutes'));
1 2 3 4 | FROM albums LEFT JOIN `master` ON `albums`.`albumid` = `master`.`albumid` GROUP BY master.albumid |
1 2 3 4 5 | albumid id titel albumid artiest titel |
1 2 3 4 5 6 7 8 | $numitems = count($items) / 4; for ($i = 0; $i < $numitems; $i++) { echo '<input type="hidden" name="itemnum[' . $i . ']" value="' . htmlentities($items[$i * 4 + 0]) . '">'; echo '<input type="hidden" name="itemdesc[' . $i . ']" value="' . htmlentities($items[$i * 4 + 1]) . '">'; echo '<input type="hidden" name="itemcnt[' . $i . ']" value="' . htmlentities($items[$i * 4 + 2]) . '">'; echo '<input type="hidden" name="itemprice[' . $i . ']" value="' . htmlentities($items[$i * 4 + 3]) . '">'; } |
Top, even kijkenquote:Op vrijdag 14 april 2006 15:01 schreef JeRa het volgende:
@Swetsenegger
Je kunt alles eerst omzetten naar afzonderlijke objecten, maar ik zou het gewoon zo doen:
[ code verwijderd ]
Komt rechtstreeks uit het ING documentatie verhaalquote:Vergeet vooral de htmlentities() niet als je iets in een HTML-tag zet
Op de manier zoals ik beschreef krijg je voor elke eigenschap per item een array terug (het is dan gewoon een array die je uit $_POST kunt halen), je zou het eventueel ook nog in één grote array kunnen proppen door de namen te veranderen naar "item[$i][0]", "item[$i][1]" etcquote:Op vrijdag 14 april 2006 15:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Komt rechtstreeks uit het ING documentatie verhaal.
Staan wel meer vage constructies is in trouwens.
Ah bedankt, gewoon T en .SSSZ toevoegen gaf inderdaad ongeveer wat jij hier vertelt.quote:Op vrijdag 14 april 2006 16:30 schreef DaFan het volgende:
T is de Timesetting van de machine (bv MDT). Niet zeker wat het betekent maar zo staat het in een boek wat ik hier heb
S = 'English ordinal suffix, textual, two characters, e.g. th, nd.
Z = Time-zone offset in seconds. (-43000 to 43000)
Hoop dat je er wat aan hebt.
In het voor beeld in de pdf zie ik dit staanquote:Op vrijdag 14 april 2006 16:20 schreef Swetsenegger het volgende:
Hmz, mijn hashcode mislukt terwijl ik zeker weet dat alles erin staat.
Ik twijfel alleen bij de tijd aan de manier waarop de parameter in de string staat welke gehasht wordt:
yyyy-MM-ddTHH:mm:ss.SSSZ
2006-04-14 Wat is die T? 16:30:00 wat is .SSSZ?
Iemand een idee?
1 |
Je kunt alleen rechten instellen voor gebruikers met betrekking tot databases, tables en kolommen. Dit kan alleen als je al rechten hebt op die databases én de GRANT-privilege hebt.quote:Op vrijdag 14 april 2006 18:01 schreef timbastiaansen het volgende:
Ik zit hier met phpMyAdmin 2.6.4-pl2 en kan nergens iets vinden waar ik de rechten voor een database in kan stellen? Weet iemand waar dat kan?
Op welke pagina zie je dat?quote:Op vrijdag 14 april 2006 17:19 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
In het voor beeld in de pdf zie ik dit staan
[ code verwijderd ]
Het lijkt er dus op dat je de T en Z letterlijk over moet nemen.
Inderdaad was dat 1 van de vage constructies die ik bedoldequote:Het replacen van & amp;, & gt; etc vind ik ook een beetje dubieus. Gaan ze er vanuit dat alle post-data html encoded is? Dat is in php standaard niet zo, misschien in java wel? (Dat voorbeeld is namelijk java, geen php)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 | Datumtijd velden zijn gedefinieerd volgens ISO 8601: - Datumtijd: yyyy-MM-ddThh:mm:ss.sssZ - Periode: PnYnMnDTnHnMnS. Er wordt gecommuniceerd met een absolute tijd, te weten ‘universal time’ UTC (zonder zomer/wintertijd). Als het om een relatieve tijdsaanduiding gaat (in Transaction.expirationPeriod) begint dit veld met de letter ‘P’. Referentiegids – iDEAL winkel integratie © Copyright 2006, ING Bank en Postbank. Versie 1.3, april 2006 Pagina 30 of 51 Voorbeeld: 2000-12-28T13:59:59.393Z . - Jaar: 2000. - Maand: 12 (december). - Dag: 28. - T: scheidingsteken tussen datum en tijd. - Uur: 13 (1 uur ’s middags).24h notatie. - Minuten: 59. - Seconden: 59. - Milliseconden: 393. - Z: Tijd op de (nul-meridiaan. Voorheen GMT, nu UTC) . Voorbeeld: P3DT6H10M - P: relatieve tijdsaanduiding. - 3 dagen. - T: scheidingsteken. - 6 uur. - 10 minuten. |
Dan moet je gmdate() gebruiken ipv date()quote:Op vrijdag 14 april 2006 19:34 schreef Swetsenegger het volgende:
alleen geeft dit de tijd 2 uur LATER dan in nederland in plaats van 2 uur vroeger zoals verwacht?
Overigens gaat die regel PHP niet het gewenste resultaat opleveren.quote:Op vrijdag 14 april 2006 19:34 schreef Swetsenegger het volgende:
Ah, er is dus nog een document, met de logische naam 'referentie gids' waarin alle info staat over de datum zoals hierboven en *tromgeroffel* de XML file(s)
-edit-
mbt de tijd in UTC
Het kan wel. Je moet er in ieder geval voor zorgen dat je met een true color plaatje begint. Dus eerst een lege true color image maken, daar de andere plaatjes op plakken.quote:Op vrijdag 14 april 2006 21:18 schreef BaggerUser het volgende:
kan je met php geen transparantie gebruiken of ligt dit anders?
en dan met gmdate begrijp ik ipv date?quote:Op vrijdag 14 april 2006 20:20 schreef Light het volgende:
[..]
Overigens gaat die regel PHP niet het gewenste resultaat opleveren.
[ code verwijderd ]
Tussen de seconden en de milliseconden hoort een punt, geen dubbele punt. En aan het eind hoort de Z van Zulu time als teken te worden vermeld.
Euh ja, met gmdate. Die Z erachter geeft aan dat de tijd in UTC / GMT wordt gegeven. Vandaar ook gmdate()quote:Op vrijdag 14 april 2006 21:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
en dan met gmdate begrijp ik ipv date?
Die punt staat in het ene voorbeeld wel, en in het andere voorbeeld staat een dubbele punt (voorbeeld van ideal bedoel ik dan)
En waarom moet die Z erachter (ik weet dat het wat met UTC te maken heeft, maar wat precies?)
Ah ok,quote:Op vrijdag 14 april 2006 22:03 schreef Light het volgende:
[..]
Euh ja, met gmdate. Die Z erachter geeft aan dat de tijd in UTC / GMT wordt gegeven. Vandaar ook gmdate()
je bedoelt dus een plaatje met 1 egale kleur mee beginnen?quote:Op vrijdag 14 april 2006 21:43 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Het kan wel. Je moet er in ieder geval voor zorgen dat je met een true color plaatje begint. Dus eerst een lege true color image maken, daar de andere plaatjes op plakken.
Deze maak ik ook met php
[afbeelding]
Je moet een true color plaatje als bass nemen. Dat kan nieuwe (lege) true color image zijn (gemaakt met imageCreateTrueColor()), of een 24 bits png of jpeg.quote:Op vrijdag 14 april 2006 23:10 schreef BaggerUser het volgende:
[..]
je bedoelt dus een plaatje met 1 egale kleur mee beginnen?
Met reset().quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:41 schreef Chandler het volgende:
Kleine vraag:
Hoe kan ik simpel het eerste object uit een array halen zonder een for loop te gebruiken? en dan is het eerste getal niet een 1
bv action[5] ik wil uit de action de 5 halen...
iemand een idee?
current() levert het huidige element op, niet noodzakelijk het eerste.quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:55 schreef SuperRembo het volgende:
Dat kan met array_shift() of current(). Ligt eraan wat je verder met de array wil.
Ja, eventueel voorafgegaan door reset().quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:58 schreef Light het volgende:
[..]
current() levert het huidige element op, niet noodzakelijk het eerste.
en end() geeft het laatste element in een array terug.quote:
Handig, zo'n vertraging. En een weekend, dan weet je iig dat je verder kunt zonder dat je ze weer moet lastig vallen.quote:Op zaterdag 15 april 2006 13:28 schreef Swetsenegger het volgende:
Overigens staan op het ideal 'dashboard' opeens alle testen op geslaagd. Blijkbaar zit er een vertraging op
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | $KOP = "KOP,".date("Y,m,d").",3509,INT20060320-055\n\r"; fwrite($file,$KOP); while($data2 = mysql_fetch_array($data)) { $RGL = "RGL,".$data2['waarde1'].",".$data2['waarde2'].",\n\r"; fwrite($file,$RGL); } ?> |
1 |
1 2 3 | RGL,1200002,1, RGL,1200094,1, |
Dat vond ik dus ook. Tests zijn afgerond, nu moet ik wachten op activatie.quote:Op zaterdag 15 april 2006 13:41 schreef Light het volgende:
[..]
Handig, zo'n vertraging. En een weekend, dan weet je iig dat je verder kunt zonder dat je ze weer moet lastig vallen.
\r\n ipv \n\rquote:Op zaterdag 15 april 2006 13:58 schreef mschol het volgende:
oke zit met het volgende probleem:
ik wil een meerdere regels wegschrijven in een text bestand maar elke regel moet op een aparte regel staan (dus telkens een return achter elke regel)
echter als ik dit doe dan voert hij geen return in?
een code snippet:
[ code verwijderd ]
vervolgens krijg ik zoiets eruit in het bestand:
[ code verwijderd ]
als ik het selecteer en kopieer komt het er trouwens wel goed uit:
[ code verwijderd ]
wie kan me dit uit leggen?
hoe zorg ik ervoor dat het onder windows (en later ook linux gewoon eruit komt zoals hierboven?
Microsoft is compatible met de standaard.quote:Op zaterdag 15 april 2006 15:36 schreef SuperRembo het volgende:
Tja, unix gebruikt \n, mac \r, windows \r\n en er bestaat vast ook een systeem dat \r\n gebruikt. Het hoe en waarom kan je lezen in de End-of-Line Story.
quote:Many today use Windows, based on MS-DOS, which came along later and
adopted CR LF as its EOL convention. This simplifies the picture; no
EOL translation is actually required when MS-DOS systems move text
across the Internet.
Tot op heden niet.quote:Op zaterdag 15 april 2006 18:45 schreef HuHu het volgende:
Heb je van de ING dan geen test-account gekregen Swets?
Dat wordt lastig, want dit is iDEAL. Geen CC betalingen, maar gewoon betalen bij een webshop met internet bankieren. www.ideal.nlquote:Ik had toen een niet-werkend creditcard nummer gekregen waarmee ik testbetalingen kon uitvoeren. Maakte niet uit welk bedrag. Deze betalingen verschenen wel gewoon in m'n overzicht, maar werden niet afgeschreven.
Ja zou erg makkelijk zijn, anders wordt het toch een beetje springen in het duister. Ik zet niet graag iets online zonder het getest te hebben. Maar om nou zelf een aantal iDEAL betalingen te doenquote:Toen het testen klaar was werden deze betalingen verwijderd en het creditcard nummer werkte niet meer.
Overigens was dat niet bij de ING, maar het lijkt me wel handig dat een bedrijf zoiets aanbied.
Met de gemiddelde code(wijzigingen) is het niet echt een probleem om dat zonder uitvoerig testen live te zetten. Maar dat iDEAL verhaal wil je echt wel uitvoerig getest hebben, daarvoor is het te belangrijk.quote:Op zaterdag 15 april 2006 18:49 schreef Swetsenegger het volgende:
Ja zou erg makkelijk zijn, anders wordt het toch een beetje springen in het duister. Ik zet niet graag iets online zonder het getest te hebben. Maar om nou zelf een aantal iDEAL betalingen te doen
Precies.quote:Op zaterdag 15 april 2006 19:33 schreef Light het volgende:
[..]
Met de gemiddelde code(wijzigingen) is het niet echt een probleem om dat zonder uitvoerig testen live te zetten. Maar dat iDEAL verhaal wil je echt wel uitvoerig getest hebben, daarvoor is het te belangrijk.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 | $create = ImageCreateTrueColor(); $im = ImageCreateFromPNG("php_images/fotolijst727215.png"); $x_coordinaat = '5'; $y_coordinaat = '4'; $foto_path = 'mehtap.png'; $foto = imagecreatefrompng($foto_path); $foto_width = imagesx($foto); $foto_height = imagesy($foto); imagecopymerge($im, $foto, 31, 10, 0, 0, $foto_width, $foto_height, 100); // output the image header("Content-type: image/png"); imagepng($im); ImageDestroy($im); ?> |
quote:resource imagecreatetruecolor ( int x_size, int y_size )
Zorg dat je die warring niet meer kijgt.quote:Op zaterdag 15 april 2006 22:20 schreef BaggerUser het volgende:
ik ben even vastgelopen, ik weet even niet hoe ik verder moet
ik heb nu:
http://80.61.232.209/essek/image.php
code:
[ code verwijderd ]
Tenminste, niet meer geprint krijgt. Of door de juiste parameters toe te veogenquote:Warning: Wrong parameter count for imagecreatetruecolor() in C:\FoxServ\www\essek\image.php on line 2
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | include "header.php"; $list=explode("/",$_SERVER["REQUEST_URI"]); $chosenId=$list[2]; $smarty->assign("progs",$bitFolio->listProgs($chosenId)); $smarty->display("details.tpl"); include "footer.php"; ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | include "header.php"; $list=explode("/",$_SERVER["REQUEST_URI"]); $chosenId=intval($list[2]); $smarty->assign("progs",$bitFolio->listProgs($chosenId)); $smarty->display("details.tpl"); include "footer.php"; ?> |
1 2 | echo intval($list[2]); |
1 2 3 4 5 6 | $list=explode("/",$_SERVER["REQUEST_URI"]); echo intval($list[2]); ?> |
quote:Not Found
The requested URL /test/1 was not found on this server.
Apache/1.3.33 Server at loyaluntu Port 80
Yepsquote:Op zaterdag 15 april 2006 22:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hoe doe je die friendly urls? MultiViews?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | $ctype="application/force-download"; $cfg['file_name'] = 'data.txt'; header("Pragma: public"); header("Expires: 0"); header("Cache-Control: must-revalidate, post-check=0, pre-check=0"); header("Content-Type: $ctype"); header( "Content-Disposition: inline; filename=".$cfg['file_name'].";" ); header("Content-Transfer-Encoding: binary"); header("Content-Length: ".filesize($cfg['file_name'])); readfile($cfg['file_name']); ?> |
Hmm.... ik nie snap niequote:Op zaterdag 15 april 2006 22:46 schreef Knut het volgende:
Het gaat bij alle urls mis. Maar alleen als ik er een intval in zet.
ik zit nu een beetje te testen
Het gaat niet mis als ik er http://loyaluntu/details.php/1 van maak.
maar wel als ik ik van http://loyaluntu/details/1 uitga
Let wel. Dit gaat gewoon goed als ik GEEN intval gebruik.
quote:Op zaterdag 15 april 2006 22:51 schreef mschol het volgende:
hmm wie weet welke headers ik moet verzenden om ervoor te zorgen dat in IE 6.x een txt bestand automatisch kan worden gedownload?
heb nu de volgende headers:
[ code verwijderd ]
nij bovenstaande headers wordt het txt bestand gewoon in de browser weergegeven![]()
1 2 3 4 | header('Content-type: application/txt'); header('Content-Disposition: attachment; filename="downloaded.txt"'); ?> |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |