Hoi
![]()
Ik stotter al zo lang als ik me kan herinneren, soms is het wat meer dan anders. Ik heb geen idee waardoor juist als ik zenuwachtig ben(presentaties enzo) heb ik helemaal geen last van stotteren en thuis bijvoorbeeld veel meer dan op school.
Het is lang niet zo erg als je soms hoort, maar ik heb er gewoon wel last van. Nu is het ook niet zo heel handig voor mijn toekomstig beroep(journalist
![]()
) om te stotteren. Dus eigenlijk wil ik er wel een keer echt van af komen....
Maar ik heb het helemaal gehad met logopedie enzo, die kijken vooral naar het psychologische effect van stotteren en willen vanalles aan je manier van leven gaan doen
![]()
, daar heb ik echt helemaal niets aan het is sommige momenten gewoon meer dan andere en ik heb er geen verklaring voor en dat kan een logopedist me ook niet geven
![]()
.
Nu ken ik natuurlijk de Del Ferro methode, maar dat is 10 dagen lang intern en hard werken(tenminste dat maak ik uit de site op), en motivatie is heel belangrijk. En hoe gek het ook klinkt, daar schort het bij mij gewoon aan. Vaak is het ook zo als ik bij een logopediste kom dat ik totaal niet stotter, dus voel ik het ook snel als onzin als ik daar ben.
Mijn vraag is eigenlijk of iemand ook andere manieren weet, en begrijp me goed ik wil er best wel wat voor doen, maar ik wil gewoon zekerheid dat ik er vanaf kom en niet dat er na 10 weken logopedie nog niets is gebeurt.....