abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36787460
Hoi
Ik stotter al zo lang als ik me kan herinneren, soms is het wat meer dan anders. Ik heb geen idee waardoor juist als ik zenuwachtig ben(presentaties enzo) heb ik helemaal geen last van stotteren en thuis bijvoorbeeld veel meer dan op school.

Het is lang niet zo erg als je soms hoort, maar ik heb er gewoon wel last van. Nu is het ook niet zo heel handig voor mijn toekomstig beroep(journalist ) om te stotteren. Dus eigenlijk wil ik er wel een keer echt van af komen....

Maar ik heb het helemaal gehad met logopedie enzo, die kijken vooral naar het psychologische effect van stotteren en willen vanalles aan je manier van leven gaan doen , daar heb ik echt helemaal niets aan het is sommige momenten gewoon meer dan andere en ik heb er geen verklaring voor en dat kan een logopedist me ook niet geven .

Nu ken ik natuurlijk de Del Ferro methode, maar dat is 10 dagen lang intern en hard werken(tenminste dat maak ik uit de site op), en motivatie is heel belangrijk. En hoe gek het ook klinkt, daar schort het bij mij gewoon aan. Vaak is het ook zo als ik bij een logopediste kom dat ik totaal niet stotter, dus voel ik het ook snel als onzin als ik daar ben.

Mijn vraag is eigenlijk of iemand ook andere manieren weet, en begrijp me goed ik wil er best wel wat voor doen, maar ik wil gewoon zekerheid dat ik er vanaf kom en niet dat er na 10 weken logopedie nog niets is gebeurt.....
pi_36787497
quote:
Op zondag 9 april 2006 11:50 schreef Remzz het volgende:
journalisist
Leuke typfout van een stotteraar
Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
pi_36787532
quote:
Op zondag 9 april 2006 11:51 schreef daReaper het volgende:

[..]

Leuke typfout van een stotteraar
  Forum Admin zondag 9 april 2006 @ 11:54:55 #4
58651 crew  murp
murp
pi_36787575
Ik zelf heb woordvindingsproblemen dat wil zeggen dat als je bijvoorbeeld appel wil zeggen, niet op de naam appel komt... heel frustrerend..

ik zou gewoon die Dell Ferro methode doen als je er echt van af wil komen, zo niet zou ik gewoon lekker je gang gaan... stotteren is toch algemeen geaccepteerd?? ik zou het niet erg vinden als iemand tegen mij praat die stottert..
pi_36787620
Aan de ene kant zeg je dat je er écht van af wilt komen, en even later blijk je weer niet gemotiveerd. Dat de oorzaak van het stotteren tussen je oren zit lijkt me duidelijk, en daarom is die psychologische analyse etc ook geheel niet gek.
Dat je daar niets mee op hebt kan ik begrijpen, maar als je er niet voor openstaat moet je accepteren dat je in sommige situaties zal blijven stotteren.

Uit ervaring kan ik vertellen dat ik altijd erg zenuwachtig wordt van stotteraars. Ze lullen godverdomme een halfuur over één slide tijdens presentaties. Oprecht goedbedoelde opmerkingen van een docent als 'kan iemand het nu even kort samenvatten' zorgen er dan voor dat ik niet meer bij te brengen ben
pi_36787720
Ja kijk daar zit ik dus ook eigenlijk mee.... Ik wil er vanaf maar hoe graag ik het ook wil ik heb de motivatie niet . Eigenlijk zoek ik iets waarbij ik er binnen 3/4 uurtjes van af ben
Maar ik weet zelf ook wel dat dat er niet is.
pi_36787748
Met zo'n instelling blijf je zwakzinnig...
pi_36787764
quote:
Op zondag 9 april 2006 11:56 schreef 205_Lacoste het volgende:
Uit ervaring kan ik vertellen dat ik altijd erg zenuwachtig wordt van stotteraars. Ze lullen godverdomme een halfuur over één slide tijdens presentaties. Oprecht goedbedoelde opmerkingen van een docent als 'kan iemand het nu even kort samenvatten' zorgen er dan voor dat ik niet meer bij te brengen ben
Oprecht goedbedoeld Als een leraar z'n opmerking zou maken zou ik trouwens ook helemaal plat liggen ja
pi_36787772
quote:
Op zondag 9 april 2006 12:00 schreef 205_Lacoste het volgende:
Met zo'n instelling blijf je zwakzinnig...
pi_36787846
quote:
Op zondag 9 april 2006 12:01 schreef Remzz het volgende:

[..]

Kleine, toepasselijke, quote van Hans Teeuwen. Als je iets graag wilt, dan moet je bereid zijn om ruggengraat te tonen. Met een instelling van, 'in een paar uur moet het klaar zijn' kom je er niet.

Die docent zei inderdaad zonder enige bijbedoeling die zin, net als bij andere presentaties. Helaas kwam 't verdomd rottig aan in dat geval Aangezien ik al met tranen van 't lachen in m'n ogen zat hielp die opmerking niet om 't minder te maken.
pi_36788970
quote:
Op zondag 9 april 2006 12:00 schreef Remzz het volgende:
Ja kijk daar zit ik dus ook eigenlijk mee.... Ik wil er vanaf maar hoe graag ik het ook wil ik heb de motivatie niet . Eigenlijk zoek ik iets waarbij ik er binnen 3/4 uurtjes van af ben
Maar ik weet zelf ook wel dat dat er niet is.
tja.. er zijn ook oplossingen die je er binnen een paar minuten er vanaf helpen, maar ik weet niet of je daar voor te porren bent.

Man dood na val van flat b.v.
pi_36794181
Topic van 3 jaar terug ... Stotteren: Del Ferro methode
pi_36795984
Ah bedankt Voor de rest ben ik er wel achter dat ik niet zoveel aan dit topic heb, ales wat hier word verteld weer ik eigenlijk wel Toch bedankt!
pi_36796047
quote:
Op zondag 9 april 2006 12:04 schreef 205_Lacoste het volgende:

[..]

Kleine, toepasselijke, quote van Hans Teeuwen. Als je iets graag wilt, dan moet je bereid zijn om ruggengraat te tonen. Met een instelling van, 'in een paar uur moet het klaar zijn' kom je er niet.

Die docent zei inderdaad zonder enige bijbedoeling die zin, net als bij andere presentaties. Helaas kwam 't verdomd rottig aan in dat geval Aangezien ik al met tranen van 't lachen in m'n ogen zat hielp die opmerking niet om 't minder te maken.
Sympathieke jongen ben je!
  zondag 9 april 2006 @ 18:11:42 #15
16715 Mylene
*schatje*
pi_36798675
Stotteren: Del Ferro methode

Daar dan graag eventueel verder Remzz.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')