abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 april 2006 @ 12:32:53 #26
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_36788546
quote:
Op zondag 9 april 2006 12:19 schreef FloggingMolly het volgende:
Enig idee waar dit in Nederland te koop is?
Elke fatsoenlijke traiteur of speciaalzaak heeft 'm.
Lindt heeft ook een chocolade van 72% ( de grand cru ) in de schappen van de super liggen..begin daar eens mee, net zo gezond.
Zodra het boven de 70% zit, is het interessant om te proberen.
pi_36788595
Ik heb altijd een hele collectie chocolade liggen, maar zelden iets anders dan pure chocolade. Deze Lindt heb ik vaak, maar ik neem met name veel mee uit Frankrijk, waar ze in een beetje supermarkt al iets ruimer gesorteerd zijn.

Wellicht dat ik het van vroeger gewend ben, maar ik heb echt geen moeite met de smaak. Ik ben niet zo'n enorme zoetekauw, dus het bitter/zure trekt me wel. Het is ook ideaal om mee te koken, daar gebruik ik het nog het meeste voor. Eigenlijk is 90% van wat ik in huis haal boven de 90%, maar 99% zoals die Lindt, is toch wat de klok slaat.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zondag 9 april 2006 @ 12:35:37 #28
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_36788614
ik vind de puur van cote d'or in die papieren verpakking ook goed te doen, al heeft die een aanmerkelijke lager cacao percentage. melk of wit blief ik nie.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_36788639
De eerste keer dat ik deze chocolade probeerde vond ik het toch wel erg vreemd. Net of je inderdaad gewoon een lepel cacao uit een pak eet. Droog, bitter maar ooooooh zo lekker
  zondag 9 april 2006 @ 12:42:01 #30
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_36788752
Ik krijg al hoofdpijn na 2 blokjes.. Kan er gewoon niet tegen denk ik.. Word ook onwijs misselijk. Dat van dat opbouwen geloof ik dan ook wel, maar omdat ik na 1 blokje al de hele dag serieus met koppijn rondloop lijkt mij dat niet zo'n goed idee in mijn geval. Gewone pure chocolade niet zo'n last van, vreemd genoeg.
* neo2000 envys you all.
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_36788774
quote:
Op zondag 9 april 2006 12:19 schreef FloggingMolly het volgende:
Enig idee waar dit in Nederland te koop is?
Hmm, volgens mij heb ik het op m'n werk wel iets vergelijkbaars zien liggen. Probeer eens een wat grotere biologische winkel voor de biologische variant..
I will take the sun in my mouth
pi_36788802
Hoe maken ze daar ooit een reep van?
Oh, and that's a bad miss!
  zondag 9 april 2006 @ 12:45:16 #33
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_36788843
De biologische supers die ik ken verkopen eigenlijk geen chocolade, maar charob ofziets.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_36788995
Wat raar. Hij hebben juist superveel chocolade, en juist weer wat minder charobe..
(Leiden, Hooigracht)
pi_36789039
quote:
Op zondag 9 april 2006 12:45 schreef Pietverdriet het volgende:
De biologische supers die ik ken verkopen eigenlijk geen chocolade, maar charob ofziets.
In Engeland vind je de mooiere 99% chocolades vaak bij de biologische produkten (waarschijnlijk de enige reden waarom ik er ooit kwam). In Nederland kom ik nauwelijk in dit soort winkels (alleen voor de risotto, gek genoeg hebben ze alle verschillende rijstsoorten liggen hier), dus ik zou het niet weten.

Het eten van 90-99% cacao-houdende chocolade zou volgens klinisch onderzoek van de American Heart Association bloeddrukverlagend werken, past in het rijtje met rode wijn, fruit, thee, etc...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zondag 9 april 2006 @ 12:53:12 #36
45206 Pietverdriet
pi_36789054
quote:
Op zondag 9 april 2006 12:50 schreef warrel het volgende:
Wat raar. Hij hebben juist superveel chocolade, en juist weer wat minder charobe..
(Leiden, Hooigracht)
Heb in een stad gewoont waar de klanten van zulke winkels hard core antroposofen waren. Wellicht dat dit de oorzaak hiervan
pi_36789108
Dit lijstje bevat een aantal repen die ik nog wil proberen: http://www.winddance.com/(...)Chocolate_Table.html

Ik ben dòl op heel erg puur. Hoe puurder hoe beter

edit: hmm, dat is wel allemaal puur en niet zwart
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_36789126
Hahaha Tsjah, er komen veel klanten die toch wel een beetje 'anders' zijn dan in een gewone supermarkt..
Bij mij valt het trouwens heel erg mee, maar natuurlijk zitten er wel van die fanatiekelingen tussen
pi_36789241
quote:
Op zondag 9 april 2006 12:52 schreef Drive-r het volgende:
Het eten van 90-99% cacao-houdende chocolade zou volgens klinisch onderzoek van de American Heart Association bloeddrukverlagend werken, past in het rijtje met rode wijn, fruit, thee, etc...
En het hoort thuis in het zogenaamde poly-meal Dat is een alternatief voor de polypil tegen allerlei aandoeningen.

Polymeal bestaat uit:
- pure chocolade (geloof zo'n 50 gram per dag)
- groente & fruit
- amandelen
- vis
- knoflook
- rode wijn

artikel
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 9 april 2006 @ 13:05:14 #40
45206 Pietverdriet
pi_36789405
quote:
Op zondag 9 april 2006 12:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En het hoort thuis in het zogenaamde poly-meal Dat is een alternatief voor de polypil tegen allerlei aandoeningen.

Polymeal bestaat uit:
- pure chocolade (geloof zo'n 50 gram per dag)
- groente & fruit
- amandelen
- vis
- knoflook
- rode wijn

artikel
Humor dat artikel:

"spending more—for example, on your favourite bottle of wine or brand of chocolate—might also be rewarded by an improved quality of life"

"The Polymeal should not be combined with additional consumption of alcohol, in order to avoid intoxication and conflicts with friends, relatives, and authorities;"
pi_36789839
quote:
Op zondag 9 april 2006 12:00 schreef Spekkiemonster het volgende:

[..]

maar je kan beter 2 blokjes van deze chocola eten als van gewone chocola 2 blokjes (toch??)
Als je te dik bent en moet afvallen, kun je maar beter helemaal geen chocola nemen. Óók niet deze chocola. Gewoon jezelf netjes aan 3 maaltijden en 2 tussendoortjes houden.

En daarnaast kun je best vet en suiker eten. Lekker juist, daar leeft je lichaam van Maar gewoon niet té véél! En zorgen dat je een normaal eetpatroon hebt.
pi_36789918
Ik ben al 15 kilo afgevallen en eet echt wel eens chocolade Gewoon niet te veel en niet te vaak.
pi_36789941
Gut, al eet je alleen maar chocola de hele dag dan val je nog af Als je je maar aan de max. hoeveelheid cal. houdt
pi_36789952
quote:
Op zondag 9 april 2006 13:25 schreef Evil-Cherry het volgende:
Gut, al eet je alleen maar chocola de hele dag dan val je nog af Als je je maar aan de maz. hoeveelheid cal. houdt

Maar of dàt nou zo gezond is. En het lijkt me een beetje saai en eenzijdig
pi_36789976
Gezond is het niet nee

Chocola? Saai? Eenzijdig? Ga je mond spoelen

pi_36790075
quote:
Op zondag 9 april 2006 13:20 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

Als je te dik bent en moet afvallen, kun je maar beter helemaal geen chocola nemen. Óók niet deze chocola. Gewoon jezelf netjes aan 3 maaltijden en 2 tussendoortjes houden.

En daarnaast kun je best vet en suiker eten. Lekker juist, daar leeft je lichaam van Maar gewoon niet té véél! En zorgen dat je een normaal eetpatroon hebt.
Pff, dit zijn allemaal van die wijsheden... Als je maanden of zelfs jaren aan een stuk lijnt, kun je echt niet nooit iets lekkers eten. Dat houdt niemand vol. Maar goed, als je iets wilt weten over afvallen, ga dan gewoon eens kijken in één van de topics in LIF, want daar is alles wat hier genoemd wordt al zo vaak voorbij gekomen.
Dan kunnen we het hier gewoon over chocolade hebben met de mensen die het wél eten.

Ontopic: ziet er best lekker uit. Ik denk dat ik die van 70% eerst maar eens ga kopen, om te wennen idd. Die met 99% cacao daar wacht ik dan nog maar even mee. AH heeft van die zwarte pakjes met extra pure chocolade, een of ander Zwitsers merk. Weet iemand of die goed is?
Piet, heb jij een receptje met pure chocolade (zoals die mousse die je noemt) dat een beetje te doen is voor de amateurkok? Ik ben namelijk gek op pure chocolade, dus alle nieuwe dingen om uit te proberen zijn welkom.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_36790135
Ik geloof dat mijn puurste ooit 97% was, die van 99% ken ik niet Was wel hetzelfde merk overigens.
pi_36790832
quote:
Op zondag 9 april 2006 13:30 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Pff, dit zijn allemaal van die wijsheden... Als je maanden of zelfs jaren aan een stuk lijnt, kun je echt niet nooit iets lekkers eten. Dat houdt niemand vol.
Wat dat betreft kun je jezelf beter verwennen met iets wat je lekker vind. En niet zoiets van "ja maar daar zit minder vet in, dus neem ik dat maar"

Het gaat erom dat je niet constant chocola eet, óók geen 99%...
pi_36790910
quote:
Op zondag 9 april 2006 13:58 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

Wat dat betreft kun je jezelf beter verwennen met iets wat je lekker vind. En niet zoiets van "ja maar daar zit minder vet in, dus neem ik dat maar"

Het gaat erom dat je niet constant chocola eet, óók geen 99%...
Nou, je kunt daar wel degelijk rekening mee houden om de schade te beperken. Leren om (relatief) gezond te snacken is belangrijk als je een dieet lang wilt volhouden.
Maar nogmaals, deze discussie ga ik hier niet voeren. Kom maar naar het topic in Lifestyle, daar zijn nog veel meer mensen die hierin geïnteresseerd zijn.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_36795369
quote:
Op zondag 9 april 2006 14:02 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]
Leren om (relatief) gezond te snacken is belangrijk als je een dieet lang wilt volhouden.
Jup, daar heb ik het ook over. Ben alleen niet zo goed met woorden.. :S
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')