Ik heb eigenlijk alleen de eerste paar posts gelezen, maar doe toch maar een uitspraak..
Er zijn 2 verschillende snelheidsfactoren:
1. de snelheid waarmee de data van het internet binnenkomt, jouw verbinding dus.
2. de snelheid waarop jouw oude pc'tje de programma's draait om iets met die internetpagina's/mail/etc. te doen.
Met een snelle internetverbinding (1) heb je ook een snelle pc (2) nodig om het volledig te kunnen benutten. Op een trage pc gaat is een snelle (dure) internetverbinding soms wel een beetje overbodig, en kun je even goed af met een (relatief!) trage verbinding.
Jouw stelling, dat een goedkoper abo het internetten op jouw pc nóg verder vertraagt is dan weer niet het geval
![]()
In principe kan elke computer waar windows 98 of XP op draait prima overweg met een snelle breedband internetverbinding.
Goedkoper abonnementje kun je altijd doen, eerste voorbeeld wat ik even tegenkom rond je budget:
Chello Easy kabelinternet á ¤22,95 p/maand.
De snelheid is dan ruim voldoende om binnen een paar seconde meerdere webpagina's te openen en ondertussen je mail te checken, of je kunt bijv. een mp3 bestand binnen een minuutje of 5 downloaden. Veel verschil met wat je nu hebt zul je vast niet merken
![]()
Eerlijk gezegd denk ik dat het opschonen van je oude computertje al een enorm verschil kan maken. Kwestie van even een vriend oid met verstand van pc;s aan de mouw trekken en vragen of hij een keer je pc wil formatteren (alles eraf gooien, Windows + andere meuk opnieuw installeren), dan draait je pc weer als nieuw
Als dat nog nooit eerder gedaan is, dan is de kans groot dat daar de "mankementen" en traagheid mee verdwijnen