Was het niet driemaal daags?quote:Op zaterdag 8 april 2006 10:48 schreef PICHT het volgende:
Ik meende ergens gelezen te hebben dat mensen 3x per jaar kanker krijgen. Lang leve het lichaam.
Het is waarschijnlijk een ver van hun bed show op dit moment. Maar iedereen kan er zomaar mee geconfronteerd worden. Het maakt niet uit hoe gezond je leeft, of hoe oud je bent. Gelukkig had ik geen dodelijke vorm, maar toch, het is die ziekte, en dat is niet iets om luchtig over te doen.quote:Op zaterdag 8 april 2006 10:56 schreef destrovel het volgende:
Ik ben het ook met TS eens. Ook ík heb al enkele familieleden aan kanker verloren.
We zullen zien hoe iedereen die dit nu bullshit vindt erover denkt als hij/zij of een familielid kanker krijgt.
ik ken iemand met kanker. maar als ik bij die gene ben ga ik gewoon lekker door met met kanker schelden. geeft zij trouwens niks omquote:Op zaterdag 8 april 2006 11:01 schreef DaMart het volgende:
[..]
Het is waarschijnlijk een ver van hun bed show op dit moment. Maar iedereen kan er zomaar mee geconfronteerd worden. Het maakt niet uit hoe gezond je leeft, of hoe oud je bent. Gelukkig had ik geen dodelijke vorm, maar toch, het is die ziekte, en dat is niet iets om luchtig over te doen.
Check!quote:Op zaterdag 8 april 2006 10:56 schreef destrovel het volgende:
Ik ben het ook met TS eens. Ook ík heb al enkele familieleden aan kanker verloren.
We zullen zien hoe iedereen die dit nu bullshit vindt erover denkt als hij/zij of een familielid kanker krijgt.
Ja, ik -en ik denk zelfs de meeste mensen- ook, hoor.quote:
Waarom? Ik vind dat gejank om 'ze gebruiken kanker als krachttermquote:En ik blijf het gejank om 'kanker' als krachtterm bullshit vinden.
Ik heb er ook genoeg mee te maken gehad. Ik blijf het echter toch een gebrek aan relativeringsvermogen en uiting van slachtofferitis vinden om je druk te maken over gebruik van ziektes in straattaal. Wat je je wel af zou kunnen vragen is waarom het zo'n typisch Nederlands verschijnsel is..quote:Op zaterdag 8 april 2006 10:56 schreef destrovel het volgende:
Dat is maar net hoe je er zelf mee om gaat. Als ik net mijn leven weer een beetje begin op te pakken, hoef ik niet constant herinnerd te worden aan een ziekte waar ik zo min mogelijk aan probeer te denken.quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:06 schreef N.icka het volgende:
Ik heb zelf baarmoederhalskanker gehad en het maakt mij echt niet uit als er iemand met het woord kanker scheldt. Man ...het is toch niks opersoonlijks , het is gewoon een scheldwoord.
Zeikerds altijd
Zo hoort 'tquote:Op zaterdag 8 april 2006 11:06 schreef N.icka het volgende:
Ik heb zelf baarmoederhalskanker gehad en het maakt mij echt niet uit als er iemand met het woord kanker scheldt. Man ...het is toch niks opersoonlijks , het is gewoon een scheldwoord.
Zeikerds altijd
Daar lijkt het wel op. In de laatste editie van Maledicta staat er overigens een artikel over scheldwoorden in het Nederlands.quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:06 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik heb er ook genoeg mee te maken gehad. Ik blijf het echter toch een gebrek aan relativeringsvermogen en uiting van slachtofferitis vinden om je druk te maken over gebruik van ziektes in straattaal. Wat je je wel af zou kunnen vragen is waarom het zo'n typisch Nederlands verschijnsel is..
De wereld draait misschien niet om mij, maar dat neemt niet weg dat je door ziektes als scheldwoorden te gebruiken, onbewust anderen kan kwetsen. En Nederland is zo ongeveer het enige land waar men zich tot dat niveau heeft verlaagd. Dat geeft te denken natuurlijk.quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:11 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Het is net als met gelovigen die denken dat een 'godverdomme' tegen hun lievelings-opperwezen gericht is.
De wereld draait niet om jou en je god heur. En de wereld draait ook niet om jou en je ervaringen met kanker.
Met van alles kun je onbewust anderen kwetsen. Scheldt je iemand uit voor hoer, kan het zijn dat een prostituee dit hoort en gekwetst wordt, om maar een ander voorbeeld te noemen.quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:22 schreef DaMart het volgende:
[..]
De wereld draait misschien niet om mij, maar dat neemt niet weg dat je door ziektes als scheldwoorden te gebruiken, onbewust anderen kan kwetsen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |