12 clubs = 22 speeldagen...wat doen we de rest van het jaar?quote:Op zaterdag 8 april 2006 01:46 schreef The_BoezelaaR het volgende:
- Eredivisie terug van 18 naar 12 clubs
Of drie keer tegen elkaar, net als in Schotland.quote:Op zaterdag 8 april 2006 02:09 schreef fanneke het volgende:
[..]
12 clubs = 22 speeldagen...wat doen we de rest van het jaar?
Of dubbele competitie = 44 speeldagen, wel wat veel met ook nog play-offs.
Op zich ook een mooiequote:Op zaterdag 8 april 2006 10:41 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ik zou naar 16 clubs gaan. Gewoon een competitie spelen om de europese plekken. Daarna play-offs voor het kampioenschap en degradatie door de bovenste 8 en onderste 8.
Hier ben ik het helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:50 schreef methodmich het volgende:
Ik zou alles houden zoals het nu is en de play-offs weer afschaffen.
In de huidige situatie, waarin men jarenlang heeft kunnen bouwen aan een kloof tussen de prof- en amateurcompetities zou ik als ik voorzitter van zo'n club zou zijn er ook niet veel voor voelen. Maar als die kloof gedicht is, en dat kan mijns inziens alleen door een promotie/degradatieregeling zal de overstap wat makkelijker gaan denk ik. Nu zijn clubs qua accomodatie misschien er niet op voorbereid om de Eerste Divisie in te gaan. Maar met de toegenomen aandacht van publiek en sponsoren, zoals ik die verwacht, kan dat verholpen worden. Langzamerhand wordt de kloof dan gedicht.quote:Op zaterdag 8 april 2006 12:13 schreef methodmich het volgende:
90 % van de hoofdklassers wil niet promoveren en dat is nog een lage schatting, want er is een dikke kans dat je daar zelfs 95 of 99 % van kan maken.
Ik denk dat het allemaal wel los zal lopen. Clubs als Quick Boys, Ijsselmeervogels en De Treffers zijn qua organisatie echt wel klaar voor de eerste divisie. Bovendien is het, in tegenstelling tot in het huidige systeem, geen ramp als een club niet klaar is voor het betaalde voetbal, ze degraderen dan immers vanzelf weer. Bovendien denk ik dat het voor clubs als Einhoven en Veendam, die al jaren onder in de eerste divisie spelen juist een manier om de club weer tot leven te wekken. Een strijd tegen degradatie levert immers heel wat meer publiciteit op dan anoniem meedraaien in de eerste divisie.quote:Op zaterdag 8 april 2006 12:28 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
In de huidige situatie, waarin men jarenlang heeft kunnen bouwen aan een kloof tussen de prof- en amateurcompetities zou ik als ik voorzitter van zo'n club zou zijn er ook niet veel voor voelen. Maar als die kloof gedicht is, en dat kan mijns inziens alleen door een promotie/degradatieregeling zal de overstap wat makkelijker gaan denk ik. Nu zijn clubs qua accomodatie misschien er niet op voorbereid om de Eerste Divisie in te gaan. Maar met de toegenomen aandacht van publiek en sponsoren, zoals ik die verwacht, kan dat verholpen worden. Langzamerhand wordt de kloof dan gedicht.
De situatie voor de Play-offs? Of nog verder terug?quote:
Oke, dat is inderdaad wel beter. Eventueel de nacompetitie afschaffen en gewoon de bovenste drie van de Eerste divisie wisselen met de laatste 3 van de Eredivisie.quote:Op zaterdag 8 april 2006 16:12 schreef the_legend_killer het volgende:
Voor de play-offs
Bij 16 clubs heb je te weinig wedstrijden en zllen de televisieinkomsten dalen. Nee, 20 clubs is beter en met die overbelasting zal het wel loslopen. Met uitzondering van Duitsland bestaan de competities in de grote landen uit twintig clubs en het lijkt me niet dat de spelers daar steviger gebouwd zijn dan in Nederland.quote:Op zaterdag 8 april 2006 16:12 schreef Zwansen het volgende:
12 clubs?
Nee, doe dan gewoon 16. Daarmee hou je het aantal wedstrijden beperkt ivm overbelasting en dan gewoon 20/21 teams in de GGD. Daarvan laat je zoals in Italië de 1e 4 promoveren en de laatste 4 van de ERE degraderen. Heb je tenminste een beetje doorstroom en daarmee grotere concurrentie. Hoop ik.
Dit kan helaas alleen als alle clubs financieel gezond zijn.
Quick Boys zou niet eens willen. Die hebben heerlijke recettes in de Bollenstreek, dat trekt meer toeschouwers dan een potje tegen Veendam of Dordt. Zelfde gaat op voor de Vogels.quote:Op zaterdag 8 april 2006 13:31 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik denk dat het allemaal wel los zal lopen. Clubs als Quick Boys, Ijsselmeervogels en De Treffers zijn qua organisatie echt wel klaar voor de eerste divisie. Bovendien is het, in tegenstelling tot in het huidige systeem, geen ramp als een club niet klaar is voor het betaalde voetbal, ze degraderen dan immers vanzelf weer. Bovendien denk ik dat het voor clubs als Einhoven en Veendam, die al jaren onder in de eerste divisie spelen juist een manier om de club weer tot leven te wekken. Een strijd tegen degradatie levert immers heel wat meer publiciteit op dan anoniem meedraaien in de eerste divisie.
Weet ik niet, als puntje bij paaltje komt zullen ze het toch doen. In andere landen kan het ook, dus waarom zou het in Nederland niet kunnen?quote:Op zaterdag 8 april 2006 19:43 schreef methodmich het volgende:
[..]
Quick Boys zou niet eens willen. Die hebben heerlijke recettes in de Bollenstreek, dat trekt meer toeschouwers dan een potje tegen Veendam of Dordt. Zelfde gaat op voor de Vogels.
Er zijn al zat eerste divisieteams die profvoetbal onwaardig zijn, in grotere landen is dat andersom.quote:Op zaterdag 8 april 2006 21:02 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Weet ik niet, als puntje bij paaltje komt zullen ze het toch doen. In andere landen kan het ook, dus waarom zou het in Nederland niet kunnen?
En door de scheding tussen betaald- en amateurvoetbal af te schaffen verklein je juist de kloof.quote:Op zondag 9 april 2006 16:16 schreef methodmich het volgende:
[..]
Er zijn al zat eerste divisieteams die profvoetbal onwaardig zijn, in grotere landen is dat andersom.
Ik denk daar toch anders over, als hoofdklasseliefhebber.quote:Op zondag 9 april 2006 20:27 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
En door de scheding tussen betaald- en amateurvoetbal af te schaffen verklein je juist de kloof.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |