abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 april 2006 @ 01:46:24 #1
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_36757364
Naar aanleiding van een losse opmerking van Louis van Gaal in Studio Sport, ging ik ook even denken, en vond het een best goed idee van em Dit is waar ik op uit kwam ...

Boezzie van Gaal's nieuwe competitie-opzet komt hier op neer

- Eredivisie terug van 18 naar 12 clubs
- Kom je op 26 eerste-divisieclubs
- Die deel je op in 2 competities van 13, bij voorkeur een soort Noord/Zuid oid verdeling.
- Play-off model zoals nu (2 t/m 9 voor Europees)
- Nr 12 degradeert direct
- Kampioenen beide eerste divisies tegen elkaar voor directe promotie
- Evt 11 en 12 degraderen en beide kampioenen promoveren
(- Evt nog binnen de beide eerste divisies een soort regeling waar amateurploegen kunnen promoveren naar hun regionale divisie)

Iemand aanvullingen, commentaar, ideetjes oid? Ik ben benieuwd
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_36757615
Lijkt me helemaal kut.
pi_36757645
Wat is hier het nut van
stupidity has become as common as common sense was before
  zaterdag 8 april 2006 @ 02:09:37 #4
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_36757666
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 01:46 schreef The_BoezelaaR het volgende:

- Eredivisie terug van 18 naar 12 clubs
12 clubs = 22 speeldagen...wat doen we de rest van het jaar?
Of dubbele competitie = 44 speeldagen, wel wat veel met ook nog play-offs.
Bezochte-/geplande wedstrijden:
(104) 08-02-2014 WSV - ESC 2-0 (Districtsbeker Oost)
(105) 09-02-2014 Excelsior - FC Den Bosch 4-1 (Jupiler League)
(106) 14-02-2014 FC Den Bosch - Sparta (Jupiler League)
pi_36757687
wat dacht je van 1 prof competitie de rest gewoon amateur. er is toch miniem verschil tussen eerste divisie en hoofdklasse.

Nederlandse competitie is een lachertje..zoek manieren om dat te verbeteren. Ploegen als RBC, willem 2 ed horen gewoon met de amateurs mee te spelen
pi_36757688
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 02:09 schreef fanneke het volgende:

[..]

12 clubs = 22 speeldagen...wat doen we de rest van het jaar?
Of dubbele competitie = 44 speeldagen, wel wat veel met ook nog play-offs.
Of drie keer tegen elkaar, net als in Schotland.
  zaterdag 8 april 2006 @ 02:18:24 #7
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_36757746
Schotland spelen ze met 12 clubs 4 keer tegen elkaar.

Vind het op zich wel een aardig idee hoor, maar 12 clubs is wat weinig. 16 clubs zou al wat beter zijn, 30 speeldagen. Maandje minder last. Maar of die vier wedstrijden nou de moeite zijn / het verschil maken? Denk dat je daarvoor eerder moet kijken naar oefeninterlands en achterlijke systemen om de Europacups.

Gewoon terug naar 16 CL clubs, van elk land 1, geen gezeik. Dan maak je de UEFA Cup wat interessanter doordat er grotere ploegen om spelen, en heb je desnoods nog een derderangs toernooitje voor clubs als Middlesbrough en Steaua.

Daarmee schrap je zo 8 wedstrijden weg.

Vind bovendien ook dat er een generale competitieopzet zou moeten komen, of tenminste een aantal standaarden die gehanteerd worden. Nu wordt er in alle landen met een ander aantal teams en een andere competitiestructuur gewerkt. Maak dat uniform, is gelijk ook eerlijker voor de ESM Gouden Schoen en uberhaupt de competitielast.

[ Bericht 15% gewijzigd door twi op 08-04-2006 02:23:48 ]
pi_36758410
Krijg je Schotland systeem... ( 4 maal tegen elkaar spelen )

Ik ga liever van 18 naar 20 clubs dan van 18 naar minder.
pi_36759962

Ik zou naar 16 clubs gaan. Gewoon een competitie spelen om de europese plekken. Daarna play-offs voor het kampioenschap en degradatie door de bovenste 8 en onderste 8.
pi_36761514
Ik zou alles houden zoals het nu is en de play-offs weer afschaffen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 8 april 2006 @ 11:57:31 #11
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_36761699
Wat te denken van het volgende systeem:

- 18 clubs Eredivisie
- 18 clubs Eerste Divisie
- Nummers 16, 17 en 18 Eredivisie degraderen rechtstreeks
- Nummer 1, 2 en 3 van de Eerste Divisie promoveren rechtstreeks
- Nummers 16, 17 en 18 Eerste Divisie degraderen rechtstreeks
- Hun plaats wordt ingenomen door de drie beste hoofdklassers, te bepalen door knock-out systeem met de nummers 1 en 2 uit de zes hoofdklasses.
- Geen play-offs in de Eredivisie, gewoon weer alles zoals vroeger.
- Geen poule-systemen in de KNVB-Beker
pi_36761896
Aardig verhaal, tot punt 4. Punt 5 en 6 schrappen, punt 7 en 8 zijn weer goed.
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 8 april 2006 @ 12:11:46 #13
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_36762046
Die discussie heb ik wel eens vaker gevoerd, maar ik denk dat wanneer hoofdklassers kunnen promoveren en clubs uit de Eerste Divisie kunnen degraderen het voetbal wat competitiever wordt. De toegenomen belangen zijn vervolgens een prikkel voor Eerste Divisie-clubs om te presteren, net zoals voor hoofdklassers. Dat komt weer ten goede van de aandacht van het publiek, sponsoren, tv-gelden, etcetera.
pi_36762098
90 % van de hoofdklassers wil niet promoveren en dat is nog een lage schatting, want er is een dikke kans dat je daar zelfs 95 of 99 % van kan maken.
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 8 april 2006 @ 12:15:05 #15
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_36762141
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 10:41 schreef BliksemSchigt het volgende:

Ik zou naar 16 clubs gaan. Gewoon een competitie spelen om de europese plekken. Daarna play-offs voor het kampioenschap en degradatie door de bovenste 8 en onderste 8.
Op zich ook een mooie
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_36762181
Spakenburg (ofzo) - Fortuna Sittard lijkt me momenteel toch geen vreemde wedstrijd.
Als RBC mee kan doen in de eredivisie! Zijn er zeker een paar amateurs klaar voor
de eerste divisie.

De playoffs in de eerste divisie lijkt me trouwens wel leuk, best of 3.
Volgend jaar in de eredivisie??
Hell To The Liars
pi_36762252
Nou, Spakenburg is dan weer wat ongelukkig gekozen.

Maar die zitten er ook niet op te wachten. Het zegt meer over Fortuna dat die club momenteel niet profwaardig is.
www.thuisuiteten.nl
pi_36762313
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 11:50 schreef methodmich het volgende:
Ik zou alles houden zoals het nu is en de play-offs weer afschaffen.
Hier ben ik het helemaal mee eens.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  zaterdag 8 april 2006 @ 12:28:11 #19
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_36762469
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 12:13 schreef methodmich het volgende:
90 % van de hoofdklassers wil niet promoveren en dat is nog een lage schatting, want er is een dikke kans dat je daar zelfs 95 of 99 % van kan maken.
In de huidige situatie, waarin men jarenlang heeft kunnen bouwen aan een kloof tussen de prof- en amateurcompetities zou ik als ik voorzitter van zo'n club zou zijn er ook niet veel voor voelen. Maar als die kloof gedicht is, en dat kan mijns inziens alleen door een promotie/degradatieregeling zal de overstap wat makkelijker gaan denk ik. Nu zijn clubs qua accomodatie misschien er niet op voorbereid om de Eerste Divisie in te gaan. Maar met de toegenomen aandacht van publiek en sponsoren, zoals ik die verwacht, kan dat verholpen worden. Langzamerhand wordt de kloof dan gedicht.
pi_36763888
Zelk ben ik meer voor iets zoals dit:

- Eredivisie van 12 club
- Eerste divisie van 12 clubs
- Tweede divisie van 14 clubs
- Géén play-offs
- Rechtstreekse degradatie #11 + #12 Eredivisie voor #1 + #2 Eerste divisie
- Rechtstreekse degradatie #11 + #12 Eerste divisie voor #1 + #2 Tweede divisie
- Landelijke beker
- Gezamelijke competitie met België
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  zaterdag 8 april 2006 @ 13:26:42 #21
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_36763953
- Eredivisie met 20 clubs, play offs afschaffen en drie rechtstreekse degradanten;
- Eerste divisie met 20 clubs, twee rechtstreekse promovendie, nummers drie tot en met zes spelen play offs voor één promotieplaats. Nummers 19 en 20 degraderen;
- Twee regionale overgangsklassen, naar voorbeeld van de Duitse regionalliga's. Nummer 1 van elke overgangsklasse promoveert rechtstreeks, de nummers twee spelen samen met de nummer 18 van de eerste divisie om één plek in de eerste divisie.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  zaterdag 8 april 2006 @ 13:31:03 #22
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_36764080
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 12:28 schreef Heerlijkheid het volgende:

[..]

In de huidige situatie, waarin men jarenlang heeft kunnen bouwen aan een kloof tussen de prof- en amateurcompetities zou ik als ik voorzitter van zo'n club zou zijn er ook niet veel voor voelen. Maar als die kloof gedicht is, en dat kan mijns inziens alleen door een promotie/degradatieregeling zal de overstap wat makkelijker gaan denk ik. Nu zijn clubs qua accomodatie misschien er niet op voorbereid om de Eerste Divisie in te gaan. Maar met de toegenomen aandacht van publiek en sponsoren, zoals ik die verwacht, kan dat verholpen worden. Langzamerhand wordt de kloof dan gedicht.
Ik denk dat het allemaal wel los zal lopen. Clubs als Quick Boys, Ijsselmeervogels en De Treffers zijn qua organisatie echt wel klaar voor de eerste divisie. Bovendien is het, in tegenstelling tot in het huidige systeem, geen ramp als een club niet klaar is voor het betaalde voetbal, ze degraderen dan immers vanzelf weer. Bovendien denk ik dat het voor clubs als Einhoven en Veendam, die al jaren onder in de eerste divisie spelen juist een manier om de club weer tot leven te wekken. Een strijd tegen degradatie levert immers heel wat meer publiciteit op dan anoniem meedraaien in de eerste divisie.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_36767806
Of alles weer zoals vroeger
pi_36767865
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 16:08 schreef the_legend_killer het volgende:
Of alles weer zoals vroeger
De situatie voor de Play-offs? Of nog verder terug?
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_36767904
Voor de play-offs
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')