Mijn hemel! Ketter!quote:Op zaterdag 8 april 2006 23:16 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Beetje oninspirerend kantoorgebouw.
Ik vind het ook niet mooi.quote:Op zaterdag 8 april 2006 23:21 schreef k_man het volgende:
Mijn hemel! Ketter!![]()
Dat is Villa Savoy van Le Corbusier. Een waanzinnig mooie villa. Uit 1929, mind you!
Jaja, maar daar lees ik nog niet of het inmiddels nou gebouwd is? Vorige keer toen ik in Londen was nog niet, dacht ik. Anders heb ik iets gemist.quote:Op zaterdag 8 april 2006 23:17 schreef Claudia_x het volgende:
Libeskind:
Er zijn weinig gebouwen die belangrijker zijn geweest voor de moderne architectuur, schat ik.quote:
Ik heb er ook geen verstand vanquote:Op zaterdag 8 april 2006 23:25 schreef k_man het volgende:
De standaardreactie van architecten zou overigens zijn om jullie er nu van te betichten er gewoon geen verstand van te hebben. Le Corbusier en Mies van der Rohe waarderen vergt een geoefend oog.
Voor zover ik weet niet.quote:Op zaterdag 8 april 2006 23:23 schreef k_man het volgende:
Jaja, maar daar lees ik nog niet of het inmiddels nou gebouwd is? Vorige keer toen ik in Londen was nog niet, dacht ik. Anders heb ik iets gemist.
Het vergt waarschijnlijk een geoefend oog om het vakmanschap erin te herkennen, maar je hoeft geen kenner te zijn om het gebouw lelijk te vinden.quote:Op zaterdag 8 april 2006 23:25 schreef k_man het volgende:
De standaardreactie van architecten zou overigens zijn om jullie er nu van te betichten er gewoon geen verstand van te hebben. Le Corbusier en Mies van der Rohe waarderen vergt een geoefend oog.
Dat is een goede opmerkingquote:Op zaterdag 8 april 2006 23:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het vergt waarschijnlijk een geoefend oog om het vakmanschap erin te herkennen, maar je hoeft geen kenner te zijn om het gebouw lelijk te vinden.
Precies, maar wel om de schoonheid ervan te zien.quote:Op zaterdag 8 april 2006 23:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het vergt waarschijnlijk een geoefend oog om het vakmanschap erin te herkennen, maar je hoeft geen kenner te zijn om het gebouw lelijk te vinden.
Het Bungehuis is ook niet voor de hand liggend mooi, niet zoas de Oudemanhuispoort bijvoorbeeld. De foto geeft een wat geromantiseerd beeld van het Bungehuis. Het is een simpel gebouw, een eerlijk gebouw. Het gebouw ademt de handelsgeest van de gebroeders Bunge.quote:Op zaterdag 8 april 2006 23:31 schreef I.R.Baboon het volgende:
Het Bungehuis vind ik overigens niet mooi, Claudia. Het straalt wel degelijk wat uit, en ik zou er veel liever langs fietsen dan langs de troosteloze ierse architectuur (wat zeg ik, ik zou eindelijk wel weer eens willen fietsen), maar als ik dan toch in Amsterdam ben dan heb ik wel betere dingen te bekijken.
We hebben elkaar eens in de OMHP getroffen toen er een of andere lezing was. Daar was sjun ook nog aanwezig, met zijn zelf meegebrachte roestvrijstalen mok. En dan nog die keer van de #filosofiemeet in Utreg.quote:Op zaterdag 8 april 2006 23:32 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik zit trouwens te denken hoe vaak ik jou eigenlijk ontmoet heb, Claudia. Ik heb je ooit gezien terwijl ik op de OMHP met een ijsje in de hand mensen de weg probeerde te wijzen naar een zaal voor een nogal geflopte collegereeks, maar verder weet ik het niet meer. Er moet ooit een #filosofie-meet geweest zijn, maar ik word oud.
Ja, eerlijk, dat zeker. Het zou goed de troosteloosheid kunnen herbergen van een tragische kantoorklerk, die zijn dagen slijt in een onbeduidende functie, voordat wolkenkrabbers opkwamen.quote:Op zaterdag 8 april 2006 23:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het Bungehuis is ook niet voor de hand liggend mooi, niet zoas de Oudemanhuispoort bijvoorbeeld. De foto geeft een wat geromantiseerd beeld van het Bungehuis. Het is een simpel gebouw, een eerlijk gebouw. Het gebouw ademt de handelsgeest van de gebroeders Bunge.
'1929' is wat dit gebouw zo mooi maakt denk ik.quote:
Oh..quote:Op zondag 9 april 2006 10:38 schreef LXIV het volgende:
Reve is dood!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |