abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36807092
quote:
Op zondag 9 april 2006 22:19 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Hoe onafhankelijk noem jij wetenschap die bij voorbaat een Schepper uitsluit?
[..]

Dat zijn jouw woorden
[..]

Jij noemt je eigen woorden achterhaald en achterlijk
[..]

Het was de Islam die Europa tot verlichting bracht. Als de Islam er niet was, was Europa eeuwen later wakkergeworden.
[..]

De verlichting is niets meer dan ontkerkelijking. Wat dat betreft ben ik uiterst blij dat de Islam die periode niet heeft gekend.
[..]

In welk opzicht? Geld? Sure, daar draait het bij veel christenen toch om?

De wetenschap sluit niets uit bij voorbaat.

Jij sluit iets uit bij voorbaat, omdat het niet past binnen je religieuze beleving.

Jij weet blijkbaar ook niet wat de verlichting is en welke grote betekenis het heeft voor de ontwikkeling van europa.
quote:
Het belangrijkste principe van de aanhangers van de Verlichting was dat men de waarheid omtrent bepaalde zaken kon vinden met behulp van de ratio (de rede, het verstand), in plaats van wat bijvoorbeeld kerkelijke autoriteiten zeiden zonder meer voor waar aan te nemen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/De_Verlichting

De grote wetenschappelijke en daarmee ook economische ontwikkelingen danken we aan de verlichting.

Indirect heeft de verlichting het mogelijk gemaakt dat vele moslims zich in europa hebben gevestigd vanwege het gunstige politieke en economische klimaat.

Zonder de verlichting was jij hier waarschijnlijk niet geweest. ( ik ga er vanuit dat jij een nakomeling bent van een immigrant )
  zondag 9 april 2006 @ 22:31:23 #102
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_36807094
Ik vind het eigenlijk een belachelijke theorie die als je er soms goed bij gaat stilstaan zelfs lachwekkend is. Laten we wel wezen, de factor tijd is van groot belang voor deze theorie, waarom duurt het miljarden jaren voor iets zou evolueren? Met deze manier van denken is het ook " logisch" als je een blikje tonijn op zolder legt, je komt na 10 miljoen jaar terug en het is een volledig geavanceerde Atari 2600 spelcomputer, gewoon wachten en het wordt wel iets.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_36807110
quote:
Op zondag 9 april 2006 22:19 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Blijf je deze onzin roepen? of geloof je nog steeds niet dat erg gelovigen de evolutietheorie aanhangen?
Welke onzin En nee, ik geloof inderdaad niet dat erg gelovigen het evolutiesprookje aanhangen.
quote:
[..]

Dat de mesn de griep niet kan genezen is evolutionair te verklaren. Maar goed, ik hoef dat iemand die de goddelijkheid inzich heeft dat niet uit te leggen. Een muur zou er nog meer mee doen.
Dat is natuurlijk ook een manier om te zeggen dat je niet meer inhoudelijk kunt reageren.
quote:
Dat jij wilt lachen is best hoor. ik denk dat de meesten hier jouw meer uitlachen
Ik heb daar vrede mee.
quote:
Voor mensen die de evolutietheorie in twijfel trekken ga ik graag in discussie. Vooral in WFL zijn er best leuke topics over en weet diegene die de theorie niet aanhangt wel wat de theorie inhoudt en komt niet met dat zinloze gezwets als jij
Oke, bedankt voor je mening.
quote:
Maar goed, als ik een topic open en stel dat jezus de zoon van allah is en ik zou jouw argumentatietechniek gebruiken zou je hetzelfde topic krijgen. Dan krijf je een discussie waarin iemand wat beweert terwijl hij die achtergrond niet kent.
quote:
Wel een eng idee he, dat de mens eigenlijk een stuk minder belangrijk en speciaal si dan altijd werd gedacht
Ik heb dat dan ook nooit gedacht
  zondag 9 april 2006 @ 22:33:13 #104
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_36807161
quote:
Op zondag 9 april 2006 22:31 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik vind het eigenlijk een belachelijke theorie die als je er soms goed bij gaat stilstaan zelfs lachwekkend is. Laten we wel wezen, de factor tijd is van groot belang voor deze theorie, waarom duurt het miljarden jaren voor iets zou evolueren? Met deze manier van denken is het ook " logisch" als je een blikje tonijn op zolder legt, je komt na 10 miljoen jaar terug en het is een volledig geavanceerde Atari 2600 spelcomputer, gewoon wachten en het wordt wel iets.

Kom op. Verdiep je eens in de theorie voordat je deze vergelijking wat geen vergelijking is plaatst
Wat is wel logisch dan. Dat er een aarde was, en ineens plaatste iemand die er ''gewoon'' altijd is'' mensen en dieren op?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_36807185
quote:
Op zondag 9 april 2006 22:24 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Mijn god zeg. Nog niet door dat de theorie een schepper niet uitsluit. Darwin was ook gelovig toen hij de theorie bedacht.
Dat hij later atheist is geworden heeft niks met zijn theorie te maken zo beweerd hij zelf.

Maar goed: Blijf je stelselmatig de evolutietheorie verdraaien en onwaarheden toeschrijven?
Dan kan je net zo goed dit topic sluiten. Een discussie over appels en peren is volkomen zinloos met in dogma's vastgeroeste mensen.
Wetenschappers bepalen hun standpunten aan de hand van onderzoek. Was dit niet zo dan was er nooit een theorie als dit geweest.
De enige reden dat een theorie als deze is ontstaan is door toedoen van de kerk en door ongeloof dat al in het hart van deze man sluimerde.
quote:
Ben ik de enige die zich waant in de tijd dat Darwin zo hard werd aangepakt en niemand hem geloofde?
Ik heb soms ook het idee dat je uit de 19e eeuw komt.
  zondag 9 april 2006 @ 22:34:35 #106
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_36807218
quote:
Op zondag 9 april 2006 22:33 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Ik heb soms ook het idee dat je uit de 19e eeuw komt.
De reincarnatie van Darwin
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_36807268
quote:
Op zondag 9 april 2006 22:25 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Waarom roep je dan wel dat een door een mens gemaakt programma altijd voorspelbaar is? Als je over de chaostheorie niks weet?
Haal jij nu niet een, door de mens gemaakt, programma door elkaar met de chaostheorie Ja, een programma is voorspelbaar qua patroon. Van chaostheorie weet ik niets, dus kan ik daar geen mening over vormen. Het 1 is een programma, het ander is een theorie. Zie jij het verschil een beetje?
pi_36807280
quote:
Op zondag 9 april 2006 22:31 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Je weet wel dat de theorie niet klopt, maar van de onderbouwingen van die theorie weet je eigenlijk niks omdat je er niet in thuis bent. Toch knap om te weten dat een theorie niet klopt terwijl je eigenlijk niet eens weet wat de theorie inhoudt en wat de onderbouwingi nhoudt.
Nu is het evolutiesprookje opeens gelijk aan een chaostheorie
  zondag 9 april 2006 @ 22:38:10 #109
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_36807344
quote:
Op zondag 9 april 2006 22:27 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Natuurlijk
Mooi, want dit mechanisme heeft ervoor gezorgd dat koeien er tegenwoordig anders uitzien als paarden. En mensen anders als varkens.
quote:
[..]

Geen idee. Daar ben ik niet in thuis.
Het is wetenschappelijk aangetoond dat dit wel het geval is. Net zoals je tussen koeien en paarden grotendeels hetzelfde skelet zult vinden, kent een vleermuis bijvoorbeeld grotendeels dezelfde botstructuur qua mensenhanden. Sterker nog, zoogdieren hebben onderling heel veel overeenkomsten qua botstructuur, wat impliceert dat alle zoogdieren dezelfde voorouders hebben gehad. Scary, isn't it?
[..]
quote:
Nee.
Dieren kennen, net als mensen de emoties angst, woede, verliefdheid, verdriet, etc. Bovendien kennen ze, ook net als mensen, een hierarchie qua dominantie. Toeval, denk je?
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_36807410
quote:
Op zondag 9 april 2006 22:31 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

De wetenschap sluit niets uit bij voorbaat.
Waarom doe jij dat wel dan?
quote:
Jij sluit iets uit bij voorbaat, omdat het niet past binnen je religieuze beleving.
Ik sluit niets uit. Ik zeg, nogmaals dan maar, dat wetenschap een instrument voor religie is.
quote:
Jij weet blijkbaar ook niet wat de verlichting is en welke grote betekenis het heeft voor de ontwikkeling van europa.
Ken je eigen geschiedenis zou ik zeggen. Een wereld zal voor je opengaan.
quote:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/De_Verlichting

De grote wetenschappelijke en daarmee ook economische ontwikkelingen danken we aan de verlichting.
En de verlichting dank je weer aan de Islam. Wat is je punt?
quote:
Indirect heeft de verlichting het mogelijk gemaakt dat vele moslims zich in europa hebben gevestigd vanwege het gunstige politieke en economische klimaat.
Ja, en indirect heeft het het mogelijk gemaakt dat ik mijn rijbewijs heb gehaald. Toedeledoki
quote:
Zonder de verlichting was jij hier waarschijnlijk niet geweest. ( ik ga er vanuit dat jij een nakomeling bent van een immigrant )
De relevantie ontgaat me nogal, vooral omdat het de voorouders van diezelfde immigranten waren die hun behoeftes al op de plee deden toen jou voorouders dat gewoon op straat deden.
pi_36807558
quote:
Op zondag 9 april 2006 22:38 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Mooi, want dit mechanisme heeft ervoor gezorgd dat koeien er tegenwoordig anders uitzien als paarden. En mensen anders als varkens.
Dat is inderdaad een aanname.
quote:
[..]
Het is wetenschappelijk aangetoond dat dit wel het geval is. Net zoals je tussen koeien en paarden grotendeels hetzelfde skelet zult vinden, kent een vleermuis bijvoorbeeld grotendeels dezelfde botstructuur qua mensenhanden. Sterker nog, zoogdieren hebben onderling heel veel overeenkomsten qua botstructuur, wat impliceert dat alle zoogdieren dezelfde voorouders hebben gehad. Scary, isn't it?
Niet bepaald. Voor mij impliceert het enkel dat sommige dingen enigszins overeenkomen en dat mensen zonder geloof daar maar al te graag hun eigen conclusies aan willen verbinden.
quote:
[..]

Dieren kennen, net als mensen de emoties angst, woede, verliefdheid, verdriet, etc. Bovendien kennen ze, ook net als mensen, een hierarchie qua dominantie. Toeval, denk je?
Je bedoelt dat de mens aanneemt dat dieren dezelfde emoties als de mens hebben? Ja, dieren hebben emoties, maar in beperkte mate. Hun hersenen zijn daarvoor niet ontworpen. Zo kennen varkens geen schaamte en eer. Een mannetjes varken kan een vrouwtje nemen waar de eigen man bijstaat, hij zal er niets aan doen. Waarom, omdat die emotie bij varkens ontbreekt. Dat moet je bij mensen niet proberen.
  zondag 9 april 2006 @ 22:47:30 #112
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_36807640
quote:
Op zondag 9 april 2006 22:35 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Haal jij nu niet een, door de mens gemaakt, programma door elkaar met de chaostheorie Ja, een programma is voorspelbaar qua patroon. Van chaostheorie weet ik niets, dus kan ik daar geen mening over vormen. Het 1 is een programma, het ander is een theorie. Zie jij het verschil een beetje?
Ik zie zeker het verschil wel. het haalt alleen jouw idee van de realtie programma programmeur onderuit.
And that is the news.''
pi_36807710
quote:
Op zondag 9 april 2006 22:40 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

De relevantie ontgaat me nogal,
jou ontgaat wel meer, vrees ik

ik sluit een schepper trouwens helemaal niet uit, dat heb ik nergens gezegd

ik sluit helemaal niets uit.. ik zeg alleen dat ik de evolutietheorie aannemelijk vind

thats all

maar jij zegt het allemaal zo zeker te weten... nou van harte hoor...

vraag je eens af: waarom heb jij zo'n behoefte aan absolute zekerheden..

relax eens, en probeer net als ik open te staan voor meerdere denkbeelden
  zondag 9 april 2006 @ 22:49:33 #114
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_36807726
Ik neem mijn aanname over je analytische vaardigheden terug.

Welterusten.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  zondag 9 april 2006 @ 22:55:28 #115
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_36807970
quote:
Op zondag 9 april 2006 22:31 schreef BansheeBoy het volgende:

voor de 1001-keer.
Toeval staat niet gelijk aan recursief gedrag.

En nee een retro spelcomputer krijg je er niet voor terug.
pi_36808032
quote:
Op zondag 9 april 2006 22:49 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

vraag je eens af: waarom heb jij zo'n behoefte aan absolute zekerheden..
Het is niet een kwestie van er behoefte aan hebben. Ik heb die zekerheden gewoon. Jij hebt toch ook geen armen omdat je daar behoefte aan hebt? Nee, je hebt ze gewoon.
quote:
relax eens, en probeer net als ik open te staan voor meerdere denkbeelden
Dat doe ik ook zeker. Ik sta echter niet open voor denkbeelden die enkel gebaseerd zijn op aannames en met losse touwtjes aan elkaar vastzitten.
pi_36808104
quote:
Op zondag 9 april 2006 22:49 schreef HenryHill het volgende:
Ik neem mijn aanname over je analytische vaardigheden terug.
Dat geeft niet. Jij kent mij immers niet en ik jou ook niet. Derhalve zal ik geen waarde hechten aan welke aanname van jou dan ook. Ik weet wie en wat ik ben. Meer hoef ik niet te weten.
quote:
Welterusten.
Thanks. Jij ook
pi_36808143
quote:
Op zondag 9 april 2006 22:55 schreef Drugshond het volgende:

[..]

voor de 1001-keer.
Toeval staat niet gelijk aan recursief gedrag.

En nee een retro spelcomputer krijg je er niet voor terug.
Hoe kun je dat zo stellig beweren? Volgens het sprookje bestaat die kans zeker, ook al is die kans uitermate klein. Zijn dit tekenen van twijfel?
pi_36808312
quote:
Op zondag 9 april 2006 22:56 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Het is niet een kwestie van er behoefte aan hebben. Ik heb die zekerheden gewoon. Jij hebt toch ook geen armen omdat je daar behoefte aan hebt? Nee, je hebt ze gewoon.
[..]

Dat doe ik ook zeker. Ik sta echter niet open voor denkbeelden die enkel gebaseerd zijn op aannames en met losse touwtjes aan elkaar vastzitten.
Ik heb armen omdat in evolutionair opzicht is gebleken dat dit bepaalde voordelen heeft.

Ik heb ze niet "gewoon"... ik geloof niet in toeval.

Maar ik ben blij om te horen dat je openstaat voor alles.

Dat is al een hele vooruitgang.
pi_36808558
quote:
Op zondag 9 april 2006 23:03 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

Ik heb armen omdat in evolutionair opzicht is gebleken dat dit bepaalde voordelen heeft.
Dat is een aanname die nergens op gebaseerd is. Je had beter 4 armen kunnen hebben als je zo beredeneert.
quote:
Ik heb ze niet "gewoon"... ik geloof niet in toeval.
Je hebt ze "gewoon" omdat een mens zo ontworpen is. Dat is inderdaad geen toeval. Ik bespeur enige vooruitgang bij je.
quote:
Maar ik ben blij om te horen dat je openstaat voor alles.
Dat is al een hele vooruitgang.
Natuurlijk. Had je een ander idee van mij dan
pi_36808670
quote:
Op zondag 9 april 2006 23:10 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Dat is een aanname die nergens op gebaseerd is. Je had beter 4 armen kunnen hebben als je zo beredeneert.
[..]

Je hebt ze "gewoon" omdat een mens zo ontworpen is. Dat is inderdaad geen toeval. Ik bespeur enige vooruitgang bij je.
[..]

Natuurlijk. Had je een ander idee van mij dan
Je hebt me overtuigt.. Ik meld me aan bij je club.

Waar moet ik me aanmelden.

Eh maar nee, even serieus.

Hoe oud denk jij trouwens dat de aarde is? En hoe oud het leven op aarde is?
pi_36808876
quote:
Op zondag 9 april 2006 23:13 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

Hoe oud denk jij trouwens dat de aarde is? En hoe oud het leven op aarde is?
Een paar miljard jaar. Hoezo?
pi_36808928
quote:
Op zondag 9 april 2006 23:19 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Een paar miljard jaar. Hoezo?
De aarde bestaat volgens jou een paar miljard jaar..

En het leven op aarde, hoe oud is dat volgens jou?
pi_36809106
quote:
Op zondag 9 april 2006 23:21 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

De aarde bestaat volgens jou een paar miljard jaar..

En het leven op aarde, hoe oud is dat volgens jou?
Ik weet het niet precies. Van welk tijdperk stammen de eerste fossielen ook alweer? Iets later dan het moment dat de aarde ontstond.

Waar wil je naartoe?
pi_36809198
quote:
Op zondag 9 april 2006 23:27 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ik weet het niet precies. Van welk tijdperk stammen de eerste fossielen ook alweer? Iets later dan het moment dat de aarde ontstond.

Waar wil je naartoe?
Ik wil graag begrijpen hoe jij denkt.

Maar goed jij zegt dus dat de aarde miljarden jaren oud is.

En je ziet ook dat gedurende die periode ( in ieder geval de laatste miljoenen jaren) er diverse levensvormen op aarde geleefd hebben?

Dat is wat jij denkt.

Dus jij gelooft wel dat bv dinosaurussen hebben geleefd?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')