Elke theorie die uitgaat van een Schepper vind ik aannemelijk. Een goede onderbouwing kan ik je niet geven. Het is een geloofskwestie. Iemand die niet gelooft kan dit niet begrijpen gezien het 2 dimensionale gezichtsveld.quote:Op maandag 10 april 2006 13:58 schreef Merkie het volgende:
Zeg KB, wat vind jij dan een geloofwaardige theorie? Post dat eens met een goede onderbouwing. Ben benieuwd.
quote:Op maandag 10 april 2006 14:09 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Rrrrriiight. Omdat jij het nut er niet van weet, zal het wel nutteloos zijn. Er zijn zelfs nog altijd doktoren die menen dat de amandelen eigenlijk nutteloos zijn en het geen kwaad kan om ze bij voorbaat te verwijderen.![]()
Je kraakt alleen onze argumenten af, je komt zelf niet met jouw mening/idee erover.quote:Op maandag 10 april 2006 14:09 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Rrrrriiight. Omdat jij het nut er niet van weet, zal het wel nutteloos zijn. Er zijn zelfs nog altijd doktoren die menen dat de amandelen eigenlijk nutteloos zijn en het geen kwaad kan om ze bij voorbaat te verwijderen.![]()
Dus als ik zeg dat de evolutietheorie een geloofskwesite is en er iets/iemand het geheel geregeld heeft kan het ineens wel?quote:Op maandag 10 april 2006 14:12 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Elke theorie die uitgaat van een Schepper vind ik aannemelijk. Een goede onderbouwing kan ik je niet geven. Het is een geloofskwestie. Iemand die niet gelooft kan dit niet begrijpen gezien het 2 dimensionale gezichtsveld.
Tot het tegendeel is bewezen zie ik geen reden om iets anders aan te nemen.quote:Op maandag 10 april 2006 14:00 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat jij de evolutietheorie ongeloofwaardig vindt omdat volgens jou een soort niet uit een andere soort kan ontstaan, dát is pas een ridicule aanname.
Hmmz ik geloof wel in een schepper (Oerknal, Universele constantes (snelheid licht, feigenbaum, e.d.), maar ook in de evolutietheorie. Waar sta ik nu ? In ieder geval niet op je 2-dimensionale lijn (maar dat laatste wist ik al).quote:Op maandag 10 april 2006 14:12 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Elke theorie die uitgaat van een Schepper vind ik aannemelijk. Een goede onderbouwing kan ik je niet geven. Het is een geloofskwestie. Iemand die niet gelooft kan dit niet begrijpen gezien het 2 dimensionale gezichtsveld.
Mijn geloof velt daar geen oordeel over en ik heb mij daar niet in verdiept. Waarom sterven dieren uit? Door natuurlijke omstandigheden of door bedreiging van buitenaf.quote:Op maandag 10 april 2006 14:06 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Maar KB, ik ben nog steeds benieuwd naar jouw antwoord op mijn vraag waarom er zoveel dieren zijn uitgestorven en nieuwe diersoorten zijn bijgekomen. En dan graag jouw conclusie aan de hand van wat jij gelooft.
Ja, omdat het zo makkelijk isquote:Op maandag 10 april 2006 14:13 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Je kraakt alleen onze argumenten af
Nee. De link met de mens ontgaat mij. Jij legt verbanden die er niet zijn.quote:Is het niet heel toevallig (te toevallig) dat deze blindedarm bij planteneters wel ontwikkeld is?
Voor mij niet.quote:Voor mij is het een bewijs dat we ooit meer planten aten, misschien wel alleen maar.
[..]
Niet perse.quote:Dus als ik zeg dat de evolutietheorie een geloofskwesite is en er iets/iemand het geheel geregeld heeft kan het ineens wel?
Geen idee. Dat lijkt me iets tussen jou en je Schepper.quote:Op maandag 10 april 2006 14:18 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Hmmz ik geloof wel in een schepper (Oerknal, Universele constantes (snelheid licht, feigenbaum, e.d.), maar ook in de evolutietheorie. Waar sta ik nu ?
Dan heb je Inteligent Designquote:Op maandag 10 april 2006 14:13 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Dus als ik zeg dat de evolutietheorie een geloofskwesite is en er iets/iemand het geheel geregeld heeft kan het ineens wel?
Dat vind ik heel aannemelijkquote:Op maandag 10 april 2006 14:18 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Is een herbivoor opeens vlees gaan eten omdat de groente op was en heeft daardoor andere tanden en andere organen ontwikkeld?
Alleen omdat hij op een beer lijkt? Ik hoop niet dat je theorie op 'gelijkenissen' is gebaseerd.quote:Op maandag 10 april 2006 14:25 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Dat vind ik heel aannemelijk
Leuk voorbeeldje is de Panda.
Overduidelijk een Beer, de beren horen tot de carnivoren.
En toen gaf ik als antwoord dat enkel omdat je nu nog niet weet wat de functie daarvan is, het niet wil betekenen dat het nutteloos is.quote:Maar een panda eet alleen planten, toch heeft een panda nog kenmerken in zijn gebid van de vleeseters.
Er zijn legio voorbeelden, ik gaf ook al eerder de blinde darm van de mens als voorbeeld.
Waarop is de jouwe gebaseerd?quote:Op maandag 10 april 2006 14:27 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Alleen omdat hij op een beer lijkt? Ik hoop niet dat je theorie op 'gelijkenissen' is gebaseerd.
De panda hoor inderdaad tot dezelfde groep als de beer. itt de kleine panda die weer een aparte groep is binnen dezelfde orde.quote:Op maandag 10 april 2006 14:27 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Alleen omdat hij op een beer lijkt? Ik hoop niet dat je theorie op 'gelijkenissen' is gebaseerd.
[..]
nounou, wat een spierballentaal..quote:Op maandag 10 april 2006 13:44 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ach meneer de doemdenker toch. Allemaal hebben ze als basis het evolutiesprookje en hun onderzoek is een verlengstuk daarvan. Logisch dat ze tot de zelfde conclusies zullen komen. Is dat dan zo moeilijk om te begrijpen? Je zult pas weten dat je basis verrot is, als deze instort. Het sprookje wankelt al tijden, maar de inzittenden zijn van mening dat het wel meevalt en proberen het gebouw te redden door wat bij te metselen. Niet wetende dat dit zinloos is met een verrotte fundering.
Ik heb dat niet bepaald, daar zijn wetenschappers voor en die gaan inderdaad wel iets verder als het uiterlijk.quote:Op maandag 10 april 2006 14:27 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
[..]
Maar is het niet wel heel toevallig dat deze bij planteneters wel ontwikkeld is?quote:En toen gaf ik als antwoord dat enkel omdat je nu nog niet weet wat de functie daarvan is, het niet wil betekenen dat het nutteloos is.
Als je een koppige gelovige bent die niet verder wil kijken dan de theorie zoals deze in zijn geloof wordt verkondigt wel.quote:
Nee, je hebt gelijk. Iemand die krampachtig de evolutietheorie, de Armeense Genocide etc. ontkent heeft niets overeenkomstig met de Grijze Wolven. Vraag eens wie er in zijn plaatje staat.quote:
Het zal toch niet waar zijn.quote:Op maandag 10 april 2006 14:29 schreef speknek het volgende:
Waarop is de jouwe gebaseerd?
Straks ga je een ieder verbazen dat je weet wat genetica inhoudt.
Nee, niet echt. Getuige "ik zie een hond nog niet uit een krop sla evolueren". Dat is puur uiterlijk gelijkenissen, weinig onderliggende structuren.quote:Op maandag 10 april 2006 14:45 schreef Drugshond het volgende:
Het zal toch niet waar zijn.
Ik ben dan ook erg blij met mijn Hindoe-pentium.quote:Op maandag 10 april 2006 13:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Supercomputers zitten vol met nullen
je bedoelt dat jij vaak genoeg zegt dat de evolutie een sprookje is en er nu ook echt in gelooft.quote:Op maandag 10 april 2006 13:40 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Blijf het vaak genoeg zeggen en je zult er waarschijnlijk zelf in geloven![]()
Ik geloof niet in toeval.quote:Op maandag 10 april 2006 14:36 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Maar is het niet wel heel toevallig dat deze bij planteneters wel ontwikkeld is?
Daar toon je aan hoe 2 dimensionaal jouw wereldje is. Zo weet ik bijvoorbeeld dat 1+1 niet altijd 2 is.quote:[..]
Als je een koppige gelovige bent die niet verder wil kijken dan de theorie zoals deze in zijn geloof wordt verkondigt wel.
Als jij niet wilt geloven dat 1+1 gelijk is aan 2 wordt dat ook heel makkelijk afkraken.
Ga je gang. Ik zal je niet tegenhouden.quote:Het afkraken van een geloof is ook heel makkelijk.
Geloof is gebasseerd op (het woord zegt het al) wat je gelooft, of het nu waar is of niet. Ik kan ook geloven dat er mensen zijn die 5 meter lang worden, voor mij kan het waar zijn maar is het ook waar?
De gedachte dat alles op aarde en in het universum perfect geschapen is en onmogelijk het product van toevalligheden kan zijn.quote:Durf jezelf die vraag eens te stellen, hoe ben je tot je geloof gekomen, wat zijn de aannames die ik ervoor moet doen.
Dat kan. Dat is jouw geloof.quote:Misschien is de evolutietheorie ook wel een geloof, maar voor mij zijn de aannames die ik daarvoor moet doen een stuk logischer als voor een geloof waarvan ik moet aannemen dat er een God is die niet te beschrijven valt.
Nooit gehoord van rudimentaie organen?quote:Op maandag 10 april 2006 14:18 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Is een herbivoor opeens vlees gaan eten omdat de groente op was en heeft daardoor andere tanden en andere organen ontwikkeld?
Even herinneren wie "0" heeft geintroduceerd in Europa?quote:Op maandag 10 april 2006 14:48 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ik ben dan ook erg blij met mijn Hindoe-pentium.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |