abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47193244
Wat zij zegt
pi_47193797
Ja, dat snap ik.
Maar dat appel kaneel brood van jou, is dat ook een kant en klaar pakket waar alleen water bij moet?
pi_47196293
Ja.

Ik heb geen pak liggen maar ik kan de ingreds. van een ander pak wel hier even typen als je wilt?

Hier staat ook mss iets waar je wat aan hebt?
http://www.jerryke.be/recept?id=1434
pi_47219860
Ok danke.
Ik ga wel eens op zoek naar het kant en klare pak......
  Moderator / Miss SHO woensdag 21 maart 2007 @ 21:52:30 #205
22592 crew  Ole
pi_47527945
Het ruikt hier al weer lekker
Heb tot nu toe alleen nog kant- en klaar mixen gebruikt, van AH. Ga binnenkort ook even die van de Dirk en de LIDL proberen.

Hier midden in de stad is het wat lastig om ander meel te scoren.
Ik vind het volkorenbrood (twents en sallands ) heerlijk stevig! Volgens mij nog gezond ook voor de darmen enzo!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_47530971
wij vonden die mixen van de lidl niet erg lekker...
  Moderator / Miss SHO woensdag 21 maart 2007 @ 23:23:17 #207
22592 crew  Ole
pi_47532352
OK.. maar ik hoorde dat de ciabatta van Dirk wel OK is, Het witbrood van AH is wel goed, maar kan beter denk ik
pi_47538172
Mijn zakken met meel zijn bijna op, dus dan ga ik weer eens op pad voor wat nieuwe dingen!
Dat ciabatta klinkt ook goed.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 22 maart 2007 @ 09:54:00 #209
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_47539016
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 22:54 schreef Bluezz het volgende:
wij vonden die mixen van de lidl niet erg lekker...
Die van de molen zijn lekkerder Maar het zonnebloempittenbrood en de ciabatta zijn niet slecht van de Lidl vind ik.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 23 juni 2007 @ 15:22:05 #210
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_50759934
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 15:06 schreef gottegottegott het volgende:
hoi kookliefhebbers,

ik ben op zoek naar een broodbakmachine met name ook om pasta- en pizzadeeg te kneden. Heeft iemand een goede tip voor welk model ik hiervoor kan gebruiken? Ik heb al in wat winkels gekeken maar het verkopend personeel heeft er weinig kaas van gegeten qua verschillen tussen de verschillende apparaten. Ook zie ik sommige modellen die bij voorbaat al afvallen omdat ze zo ontzettend groot en lelijk zijn en mijn vriendin gaat me dus vermoorden als ik zoiets in de keuken zet.
Uit broodbakmachine?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_50780295
hoi, ik heb zojuist cranberry-krenten-kokosbollen gemaakt. Het deeg gekneed in mijn bbm maar ik heb de pie niet gehoord voor het bijvoegen van ingredienten. Dus heb ik het deeg eruit gehaald en zelf de ingredienten(cranberrys, krenten, gemalen amandelen) erdoor gedaan , bolletjes van gemaakt die nu in de oven liggen. Maar het probleem was dat ik er een klein scheutje olie bij gedaan heb in de bbm omdat het deeg aan de zijkanten plakte en waaeschijnlijk daardoor bleven de ingredienten niet zitten. De cranverrys en de krenten vielen er continu uit, moet ik ze gewoon door de bbm laten mengen of geen extra olie toevoegen (ook geen klein beetje)?
Trouwens, ze liggen nu in de oven en zijn helemaal uitgelopen (± 2 cm dik, 10 cm doorsnee). Weet iemand waar dat aan kan liggen? Ik hoop dat ze wel goed smaken, ze ruiken in ieder geval lekker.
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
pi_50784522
ipv olie kon je beter wat water erbij gooien, gebeurt in de bakkerij ook vaak.
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  Moderator / Miss SHO maandag 23 juli 2007 @ 00:24:04 #213
22592 crew  Ole
pi_51735735
Ik ga er maar vanuit dat dit de meest recente is

Heb net bij Xenos Koopmans mix gekocht, waldkorn, meergranen, en donker boerenbrood.
Voor maar 1 euro

(bij AH ¤ 1,50! )

scheelt toch weer! Ben nu waldkorn aan het maken, dus als ie goed is later deze week even voorraadje aanleggen
pi_51738979
Oh die waldkorn van de molen is heerlijk, benieuwd hoe hij van de aldi smaakt!

De nieuwe pinda-pinda van de molen is Boter is genoeg, je denkt dat je een broodje pindakaas hebt
  maandag 23 juli 2007 @ 12:00:09 #215
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_51743199
Tomaat/Kaas van AH is ook
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_53250477
tvp.

Ik heb net een broodbakmachine van de kringloop gehaald, dus ik kan wel wat recepten en tips gebruiken.

Er zit nu Koopmans mix voor boerenbrood in. Ben benieuwd!
  maandag 17 september 2007 @ 19:12:01 #217
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_53250778
quote:
Op maandag 17 september 2007 19:00 schreef piepster het volgende:
tvp.

Ik heb net een broodbakmachine van de kringloop gehaald, dus ik kan wel wat recepten en tips gebruiken.

Er zit nu Koopmans mix voor boerenbrood in. Ben benieuwd!
Ik denk dat je pas tips nodig hebt, als 't fout gaat. En dan is 't type machine wel handig om te vermelden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_53255086
Ik heb de Le Caf 404. (Jawel! en dat voor maar ¤3,75 bij Goed!)

Kan er niet veel info over vinden met google, dus het zal wel een vaag aldimerk zijn ofzo.

Het eerste brood is net klaar en staat nu af te koelen. Hij ziet er goed uit, zo in z'n blikje. Ik vraag me wel af of je het brood in de machine moet laten koelen. Er brandt nu wel een lampje met ´koelen´, maar de timer staat al op 0. Hij lijkt nog wel iets te doen, hij tikt namelijk. Aan de andere kant, dat klinkt net zo als tikkende verwarmingsbuizen, die uitzetten of rimpen van de warmte en kou.
pi_53260217
Sommige machines houden het brood nog een uur warm. Vandaar de tikjes.
Ik haal het er eigenlijk altijd meteen uit en laat het afkoelen en uitwasemen op een rooster.
Heb er nu een wit broodje in voor morgen ochtend.....wakker worden met de geur van vers gebakken brood.....zooooo fijn!
pi_53260447
Er is 1 dingetje wat ik niet begrijp van die machine's met een timer (ik heb de meest simpele, dus die heeft dat niet vandaar...)
Als je alles automatisch laat doen, zodat je wakker wordt met de geur van versch brood dan heb je toch een brood met de deeghaak ernog in??

Ik haal die er altijd uit namelijk na de eerste piepjes, ná het kneden dus.
pi_53262912
Ik heb hem er gisteren uitgehaald toen het brood klaar was. Dat ging erg makkelijk. En zo'n groot gat is het niet.
pi_53266030
Ja het gaatje van de deeghaak zit dan in je broodje maar dat is idd maar klein gat. Bij mij blijft de haak altijd in de bak hangen.
Heb gisteren wat nieuws uitgeprobeerd!!
Iets meer water en alvast een beetje laten kneden voordat ik de timer erop zet.
Zo kan het brood de hele n8 rijzen. Het broodje was vanmorgen iets hoger dan normaal en ook wat elastischer (ofzo)
Ga ik zeker volgende keer weer doen.
  dinsdag 18 september 2007 @ 12:58:35 #223
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_53268335
quote:
Op maandag 19 februari 2007 18:20 schreef MissHobje het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

en aangesneden :

[afbeelding]

prima resultaat! me is happy en het smaakt heerlijk
Hey die heb ik ook! Ik heb het volgende recept ermee gemaakt (staat ook gedeeltelijk in het princess boekje):

* 3 eetlepels melk
* 3 eetlepels olie
* 450 gram bloem
* 1 theelepel zout
* 4 theelepels gist
* en een gigantische eetlepel honing yummmm!
* 250 ml water

Meel erin, kuiltje in het midden en de gist daarin doen, dan zout en honing in 1 hoek, en olie in de andere hoek. Melk en water langs de randen van het meel doen.

Volgens mijn moeder is de gist zoveel omdat de princess nogal een kort programma heeft.

Je krijgt een lekker zoet brood hiermee
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_53355153
Is jullie bakblik ook ingedeukt? Ik krijg het brood er nauwelijks uit nu.
pi_53358204
Ook ik wil wel eens een broodbakmachine. Iemand tips waarop ik moet letten bij het kopen? En kan je ook verschillende formaatbroden bakken. Wij hebben niet altijd een groot brood nodig... En maak denk ik liever 2 kleine (en dus vers), dan in 1 keer een grote.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')