abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 april 2006 @ 19:20:00 #76
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_37354167
quote:
Op donderdag 27 april 2006 18:06 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Na een paar biertjes in de kroeg reed ik op m'n brommer in een stad in Thailand zonder helm en zonder papieren een eenrichtingsweg in.....

Aan het eind van die weg stond een zeer streng kijkende Thaise politie-agent op me te wachten...

Na ondervraging moest ik mee naar het bureau en ik begon hem toch een beetje te knijpen!

Daar moest ik aan de nog strenger kijkende beambte maar liefst 4 Euro betalen...hij keek me indringend aan en zei "next time you pay 400 Baht"(8 Euro)!

Was die stad toevallig Ban Phe? In de buurt van Ko Samet Daar heb ik ook mijn eerste en enige bekeuring gekregen... ook voor 1 richtingsverkeer in de verkeerde richting rijden.

Wat mij opvalt aan jouw bekeuring is dat alle gegevens (Paspoort nummer, TM-nummer) erbij staan, bij mij stond echt alleen het kenteken. (Ook geen ID laten zien). Overigens hoefde ik deze bekeuring niet direct te betalen, en heeft mij uiteindelijk niets gekost... (Alleen mijn Thaise familie wel )
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 29 april 2006 @ 16:42:35 #77
144541 zwelgje81
http://forum.fok.nl/topic/8562
pi_37405372
quote:
Op donderdag 27 april 2006 18:06 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Na een paar biertjes in de kroeg reed ik op m'n brommer in een stad in Thailand zonder helm en zonder papieren een eenrichtingsweg in.....

Aan het eind van die weg stond een zeer streng kijkende Thaise politie-agent op me te wachten...

Na ondervraging moest ik mee naar het bureau en ik begon hem toch een beetje te knijpen!

Daar moest ik aan de nog strenger kijkende beambte maar liefst 4 Euro betalen...hij keek me indringend aan en zei "next time you pay 400 Baht"(8 Euro)!

[afbeelding]
Ging dat maar ook hier in nederland zo
pi_37407383
Op de laatste dag van mijn reis door Mexico vroeg m'n Mexicaanse maat of ik zin had in een beetje coke...

Nou...dat sla ik niet af...en zei dat ik wel mee zou betalen...

Dat hoefde niet want het kostte daar maar 3 Euro per gram...

Laatste dag !!! argh
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
pi_37407815
quote:
Op zondag 16 april 2006 10:12 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Kwam 's morgens vroeg in m'n uppie in een restaurantje in Thailand en bestelde een "kafe yin" (ice-coffee)...waarop de ober zei " ah you speak Thai, how nice"....met een lachend gezicht zei ik " yeah..i can also say saparot pan (ananas shake), Heineken saam kuat (3 bier) and kao pat gai kai dao (rijst met kip en ei)...

Komt ie 10 minuten later naar m'n tafel met een icecoffee, ananas shake, 3 flesjes Heineken en een Thaise rijstmaaltijd.
Deze is echt geweldig

Ik heb ook wel een grappige blunder. Eind 2001 was ik mijn moeder op vakantie in Australie, we hadden een auto gehuurd, reden van Melbourne langs de kust naar Surfers Paradise en dan onder weg gewoon in motels slapen.
We hadden een stuk gereden en kregen wel honger dus in het eerstvolgende dorpje gestopt en naar een snackbarretje gegaan. Wij lopen daar naartoe, loopt er tegelijk met ons een vrouw ook richting het snackbarretje. Ik liep wat te treuzelen dus mijn moeder zegt: "loop nou door anders gaat dat mens nog voor" (blijkbaar had mijn moeder erge honger ) maargoed, de mevrouw gaat voor ons naar binnen, loopt door tot ze achter de balie staat en vraagt met een big smile in het Nederlands aan ons "waar kan ik jullie mee helpen"
Mijn moeder ik: de mevrouw kon er gelukkig wel om lachen
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_37408683
Wij zijn in Thailand onze paspoorten kwijtgeraakt Gelukkig konden we met kopieen van onze paspoorten overal heen... maar alleen in Thailand. Toen moesten we dus naar Bangkok naar de nederlandse ambassade om nieuwe paspoorten te maken. Gelukkig duurde dat maar 2 dagen ofzo Maar het was wel ff schrikken zeg..
pi_37532809
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 18:52 schreef -Dries- het volgende:
Wij zijn in Thailand onze paspoorten kwijtgeraakt Gelukkig konden we met kopieen van onze paspoorten overal heen... maar alleen in Thailand. Toen moesten we dus naar Bangkok naar de nederlandse ambassade om nieuwe paspoorten te maken. Gelukkig duurde dat maar 2 dagen ofzo Maar het was wel ff schrikken zeg..
Hoe raak je die kwijt dan?
  donderdag 4 mei 2006 @ 01:30:28 #82
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37532865
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 01:28 schreef Irakkie het volgende:

[..]

Verloren ofzo?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_37533784
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 01:28 schreef Irakkie het volgende:

[..]

Laten liggen in een tuk-tuk

pi_37546535
Dat is dan mooi kut-kut
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
  donderdag 4 mei 2006 @ 15:44:44 #85
130803 Gripper
Get a grip
pi_37546958
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 15:30 schreef rameijer het volgende:
Dat is dan mooi kut-kut

*veegt stukjes kiwi van z'n beeldscherm*
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  donderdag 4 mei 2006 @ 15:54:17 #86
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_37547298
Ik was eens op reis in Parijs, komt er een groepje Fransen vragen of ik mee wil voetballen met wat vriendin. Dus ik zeg ja, krijg ik me na 2 minuten toch een kans voor open doel a la Wim Kieft tegen San Marino, en wat denk je: knal ik hoog over. Dat was dus wel een blunder op reis, oftewel een echte reisblunder.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  donderdag 4 mei 2006 @ 16:03:28 #87
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_37547643
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 15:54 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Ik was eens op reis in Parijs, komt er een groepje Fransen vragen of ik mee wil voetballen met wat vriendin. Dus ik zeg ja, krijg ik me na 2 minuten toch een kans voor open doel a la Wim Kieft tegen San Marino, en wat denk je: knal ik hoog over. Dat was dus wel een blunder op reis, oftewel een echte reisblunder.
Ik denk dat jij je ondertitel moet herzien
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_37561831
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 15:30 schreef rameijer het volgende:
Dat is dan mooi kut-kut
whehe
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  zondag 7 mei 2006 @ 06:10:55 #89
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_37621398
Hier komt mijn verhaal
We waren bij vrienden aan het logeren in Albany, New York. Onze terugvlucht vertrok omn 15.00 's middags vanuit JFK en we zouden dezelfde ochtend er naar toe rijden.

Ten eerste vertrokken we veels te laat met als gevolg dat ik de hele weg letterlijk 140 km per uur heb moeten rijden. Vlakbij New York kwamen de laatste tolpoortjes en toen kwamen we erachter dat mijn vriend zijn laatste losgeld aan een zwever bij een benzinepomp had gegeven Ik werd helemaal hysterisch (we waren behoorlijk in tijdnood) en was zo in paniek dat de man van het tolpoortje ons gelukkig door liet gaan

Vlakbij JFK is het een wirwar van wegen en het is o zo moeilijk om de juiste afslag te nemen. Op een gegeven moment reed ik helemaal aan de linkerkant van de weg terwijl de juiste afslag rechts was. En niemand liet mij er natuurlijk tussen, maar met veel kunst en vliegwerk lukte het mij om me er tussen te proppen. Veroorzaakte bijna een ongeluk maar we hadden net aan de afslag! We waren zo opgelucht

Snel leverden we de auto in en we namen het 'treintje' naar de luchthaven. Toen kwam ik erachter dat ik de paspoorten in de auto had laten liggen Wij weer helemaal in paniek, we hadden nog zo weinig tijd over! Bij het eerste beste punt eruit gestapt en mijn vriend is toen snel terug gegaan naar het autoverhuurbedrijf.

Uiteindelijk kwamen we veel te laat bij de incheckbalie aan. Gelukkig werd er nog omgeroepen of er nog mensen in de rij stonden voor onze vlucht. Wij naar voren, maar het vrouwtje dat ons zou helpen was in ene een hele tijd weg Gelukkig wilde iemand anders ons helpen, maar ze wist niet of we nog wel op de vlucht konden Na een telefoontje naar de gate kregen we te horen dat het nog wel zou lukken. Versneld gingen we door alle veiligheidsprocedures heen en op onze sokken (geen tijd meer om onze schoenen aan te trekken) renden we naar de gate.

Daar stapten net de laatste mensen in en wij waren zo blij! Toen we eenmaal opgelucht in het vliegtuig zaten gingen een paar Nederlanders nog klagen dat wij op hun plek zaten Jawel, we zaten een rij te ver naar voren

Tot op de dag van vandaag kunnen we niet geloven dat we alsnog de vlucht hebben gehaald
  zondag 7 mei 2006 @ 08:33:40 #90
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37621566
Wat een verhaal. Die Nederlanders aan het eind...
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_37621905
Oh, maar dat doe ik ook hoor. Ik ga niet het hele vliegtuig doorzoeken of er nog een plekje vrij is, waar ik zelf dan mogelijk weer weg gejaagd kan worden. Ik wil gewoon mijn plekje.
  zondag 7 mei 2006 @ 09:47:58 #92
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_37621984
Dat doe ik alleen als het om een hele andere plek gaat
Wij hadden precies dezelfde stoelen, raam en gangpad. als de andere Nederlanders. Dus er was daadwerkelijk geen verschil.

En het was gewoon onwerkelijk om dat te horen na al dat gestress wat we de hele dag hadden gehad.
pi_37622025
Ja, maar dat weet je niet op dat moment. Je ziet alleen dat er mensen op je plekje zitten, niet waar die mensen eigenlijk horen te zitten.
  zondag 7 mei 2006 @ 09:57:55 #94
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_37622082
Ik weet wat je bedoelt. In dit geval zat iedereen al. Deze mensen tikten vanuit hun stoel op onze schouders dat wij verkeerd zaten

Maar laatst heb ik ook nog iemand van mijn plekje weggejaagd omdat ik foto's wilde maken
pi_37663393
ik heb weleens 1,90 euro voor een rol mentos betaald op t vliegveld in parijs. Dat is eigenlijk wel het stomste wat ik ooit gedaan heb op reis.
  maandag 8 mei 2006 @ 17:57:33 #96
130803 Gripper
Get a grip
pi_37663626
quote:
Op zondag 7 mei 2006 06:10 schreef poohy het volgende:
<JFK verhaal>
Wees blij dat je er geen middag hebt hoeven doorbrengen, maar dat je in 1 keer de vertrekhal kon doorrennen... Er is daar werkelijk geen ruk te doen.
In Januari was ik er voor m'n werk, en op de heenweg vanaf JFK naar werk (Net buiten NY, in Connecticut) had ik er met de huurauto bijna 3 uur over gedaan. Dus, terug maar wel op tijd weggegaan, dat leek me verstandig. Was ik er met een uurtje, heb bijna 5 uur op het vliegveld spelletjes op m'n telefoon zitten spelen....
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_37684009
Tip: boek
the shore
pi_37684460
Op de boot van Engeland naar Frankrijk..

We reden met 2 auto's weg van het vakantiepark.
Auto 1: mijn Pa, ma, broertje en zusje
Auto 2: Ik en mijn toenmalige vriendin

Aangekomen bij de boot paspoortcontrole gehad etc en we kregen ieder verschillende rijen aangewezen en wat ook resulteerde in een totaal andere plek op de boot offcourse.

MIjn broertje wilde vanaf Frankrijk met mij meerijden en dat was geen probleem, voordat de boot aanmeerde stapte hij bij mij in zonder paspoort mee te nemen want die paspoortcontrole hadden we immers in Engeland al gehad en uit ervaring weten we dat je die normaal maar een x krijgt.
Ik rij dus in Frankrijk de boot af (zonder een idee te hebben waar auto 1 is) en het gaat ellendig langzaam, we rijden een bocht om en jawel: paspoortcontrole .

Toen ik bij die 2 beambtes aankwan en vroegen naar onze paspoorten heb ik die van mij en mijn vriendin afgegeven en vriendelijk uitgelegd dat die van mijn broertje in de andere auto lag en dat ik niet wist of deze al voor ons was gepasseerd of nog moest komen...
Die kerels werden vrij pissig en onvriendelijk en ik kreeg een hele preek waar ik verder weinig aandacht aan heb geschonken met het resultaat dat ik mijn auto naast dat hokje kon zetten en kon wachten op goed geluk dat ze achter ons zouden staan...

Ondertussen staat iedereen je raar aan te kijken omdat je langs de kant ben gezet..

En wat bleek, de enerlaatste auto bleek auto 1 te zijn.. Ik was ondertussen al behoorlijk gaan zweten want ik stond al 15 minuten naast de auto te wachten...

Paspoort gepakt nog een preek gehad van die fransoos en toen konden we doorrijden...
pi_37685672
Wat een zeikerds Maar ja, Frankrijk...
the shore
pi_37686665
In 1998 woonde ik een jaartje in Frankrijk en had daar een Zweedse vriendin die geen Frans sprak. Mijn eigen Frans was destijds niet zo vloeiend als dat het nu is. Die vriendin was helemaal McDonalds fan en wilde graag wteen of er een McDonalds in de buurt van Biarritz was. Dus ik ga naar de VVV en vraag:

Il y a un Mac ici?
Waarop er raar naar me gekeken werd. Dus ik herhaal mijn vraag: Il y a un Mac ici?
Ze keken me aan alsof ik van Mars kwam dus ik besloot mijn vraag toe te lichten:
C'est délicieux et pas trop cher.

Waarop het hele kantoor niet meer bijkwam van het lachen. Ik zeg nogmaals MacDonalds. " Aaaaaaaah le MacDo". Blijkt dat ze de Mac in Frankrijk de MacDo noemen. Een Mac ofwel in het frans een mec is een kerel. Ik vroeg dus eigenlijk:

Is er een kerel hier in de buurt? Hartstikke lekker en niet te duur?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')