abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 april 2006 @ 02:52:45 #1
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_36728640
Reisblunders. Geen idee of dat normaal is maar laat ik maar beginnen.

De 18- jarige Erik met een half jaar rijbewijs op zak en sinds 3 maanden een auto rijdt in z'n eentje naar Zuid-Frankrijk toe. Hij is er al zo vaak geweest dat t allemaal zo simpel lijkt.

Moet je echter niet zonder creditcard bij de rij voor creditcards aansluiten bij de tol . Daar kwam ik erg moeilijk tussenuit en m'n mede-weggebruikers konden het niet zo waarderen

Van de week zat er een man tegenover me in de trein op Amersfoort. Daar heb je zo'n standaard overstapmoment. De ene trein gaat richting Enschede en die aan de andere kant van het perron gaat naar Zwolle. Zegt ie ik zit verkeerd...en dan zie je zo de trein die je eigenlijk moest hebben naast je oprijden .... denk dat je d'r bij had moeten zijn om t grappig te vinden

Maar goed er zijn vast exotischere blunders dan die van mij ..... vertel ze hier.
pi_36728705
Ik moest van Madr5id naar Amsterdam vliegen.

Op die borden staan tot 2 uur vooruit de vertrektijden.
Ik was ruim van te voren aanwezig, althans dat dacht ik.
Het was 13.00 uur en eindelijk zou mijn vlucht op het bord komen, ik vloog namelijk om 15.00 uur

maar er kwam niets
dus ging ik dat hele bord nog maar eens langs.
Stond mijn vlucht goddomme helemaal bovenaan! bij Final Call

Helemaaaaal para. (vooral omdat ik al ruim 3 kwartier een boek had gelezen op het vliegveld omdat ik echt ruiiim op tijd was)

Heeeeel snel rennen, echt heeeel snel, bagage niet afleveren.

Moest ik met hand en gewone bagage door die poortjes, (ik was voorgekropen) ondertussen stroomde het zweet al van me kop. Zat er een zakmes in me gewone bagage....
dikke chaos, alles uitpakken, zakmes wegflikkeren...

en weer door rennen, natuurlijk de verste gate...

Eindelijk aangekomen, maarja, natuurlijk te laat....
ik was wel zuur, maarja, dikke pech, boek wel een nieuwe vlucht.
Er was echter ook nog een moeder met een klein kind en een ander meisje die de vlucht gemist hadden. Zij dik chaos schoppen, janken, schreeuwen, allerlei redenen dat ze wel moesten wachten.

Kwam er opeens voor ons speciaal een bus.. die ons naar het vliegtuig toe reed.
Instappen in het vliegtuig, ze waren ondertussen al met die rare nooduitgang show bezig.

Ik heb wel tot zo'n beetje Nederland zitten hyperventileren
Life sucks
pi_36728720
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 03:13 schreef mr.marcus het volgende:
-verhaal-

Dan heb je wel echt strontgeluk gehad zeg, damn!
pi_36728729
Niet echt een reisblunder, maargoed dit past toch ook vast wel in dit topic.

Ik was 'n aantal jaren terug (zes jaar ofzo?) met m'n ouders en m'n jongere broertje op vakantie naar Gran Canaria. We zaten in een appartementje. Heel leuk enzo.

Op de dag van de terugreis zetten mijn broertje en mijn vader alvast de spullen aan de straat.. De bus richting het vliegveld kon er elk moment aankomen. Liepen ze weer het appartement binnen om nog wat koffers en tassen op te halen, kwamen ze terug, m'n broertjes vishengels gestolen mét al z'n visspullen (net nieuw, d-r-a-m-a ).

Tip voor de volgende keer: laat geen spullen onbeheerd aan de straatkant staan, ook al is het maar voor twee minuten.
pi_36728756
Toen ik nog een kleine cracker was zouden we op vakantie gaan naar Mallorca. Mijn vader, broer en ik. Aangezien wij nog jonge knaapjes waren had mijn vader alles geregeld.
Wij zaten 's nachts rond een uurtje of 01:00 te wachten met al onze spullen tot een kennis ons op zou komen halen. 5 minuten gingen voorbij, 10......15 toen vond mn vader het welletjes en zegt tegen mn broer: "Zet teletekst is aan volgens mij loopt mijn horloge niet goed." Zo geschiedde, zegt onze ouwe heer heel droog:"O, het is 4 Augustus in plaats van 5, we kunnen weer naar bed."
  † In Memoriam † vrijdag 7 april 2006 @ 03:35:57 #6
25682 2cv
Niet subtiel
pi_36728776
2 keer in 1 week om Utrecht gereden met de auto
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  vrijdag 7 april 2006 @ 06:19:21 #7
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_36729014
Van de vier keer dat ik op vakantie ging naar de VS voordat ik emigreerde is twee keer m'n koffer niet aangekomen. Je begrijpt denk ik wel dat ik behoorlijk pisssig was.

Moet erbij zeggen dat de vliegmaatschappij netjes de koffers de volgende dag aan huis kwam brengen met excuses en een gratis lunch voor op 't vliegveld als ik weer wegging.

Geen blunder van mij maar wel van de vliegmaatschappij. (United Airlines)
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 7 april 2006 @ 06:32:27 #8
76339 woeshie
Let your mind go
pi_36729024
Ik weet niet echt of mijn verhaal hier ook in past ..
Maar ik ben van Belgie .. en daarom, Nederland is altijd een beetje reizen voor mij

Een maand geleden ben ik met mijn vriend naar Rotterdam geweest
Ik was zo 'dom' om "eentje te gaan roken" .. weetjewel .. een Belg in Nederland .. Coffeeshop .. wauw .. ..

Terug op terugreis naar Belgie (met auto dus) .. ik begreep niets meer van alle borden en wegaanduidingen (het nederlands was plots chinees voor mij). Ik heb er eerst en vooral bijna 2 uur over gedaan om Rotterdam buiten te geraken !
Belandde ik uiteindelijk gelukkig toch op de Ring rond Rotterdam .. Opnieuw 2 uur !! Rondjes gereden .. de naam "ring" heeft zijn naam dus niet gestolen
(kleine opmerking hierbij: jullie w**d is té goed hehe )

Kwamen we dan uiteindelijk ergens aan waar we moesten 'oversteken' richting Terneuzen.
Ik tegen mevrouw in het loket : "wanneer vertrektie???"
Mevrouw : "Vertrektie wat??"
Ik : "Welja, wanneer vertrektie en komtie aan in Belgie?????"
Mevrouw : "Eh .. ?"
Ik : "DE BOOT!!!??"
Mevrouw : ".... Er is geen boot .. dit is een ondergrondse tunnel"
Ik : "... *domme belg-look* .. "

vrijdag 7 april 2006 @ 06:34:11 #9
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_36729028
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 7 april 2006 @ 07:04:39 #10
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_36729066
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 03:13 schreef mr.marcus het volgende:

Ik heb wel tot zo'n beetje Nederland zitten hyperventileren
whehehe
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  vrijdag 7 april 2006 @ 07:09:36 #11
141482 Q.
JurassiQ
pi_36729075
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 06:32 schreef woeshie het volgende:
-knip-
Bevestigd door vooroordelen over Belgen wel weer.
For great justice!
  vrijdag 7 april 2006 @ 07:25:51 #12
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_36729138
Onze reisblunder: interrailen
We gingen weer richting Nederland en waren op dat moment in Frankrijk.
Zoals je misschien weet worden plaatsnamen op z'n Frans vaak iets anders geschreven dan in het Nederlands.

Dus één van ons zegt: "Hey, laten we naar Verduin gaan!"
Ja, tuurlijk! Beetje bunkers kijken enz, tof.

We zaten op het station van Bordeaux ons af te vragen hoe daar te komen.
Dus het grote opzoeken is begonnen.

"Hoe heet het ook alweer op z'n Frans? Verdun o.i.d. toch?"
-"Eh ja, geloof het wel."
"Hey, kijk daar! Op het treinbord: Le Verdon. Gaat over een half uur"
-"Was het niet Verdun?"
"Ja zoiets, ze nemen het hier niet zo nauw, je weet toch?"

Opgestapt natuurlijk. Uren in die trein gezeten. En die trein ging steeds langzamer rijden. Kwam op een steeds kleiner spoor. En langs gehuchtjes. En stopte, in een bos

Stond een klein gebouwtje: "Le Verdon sur Mer"

"huh, wat? sur Mer?"

Aardrijkskundelesje: Verduin ligt helemaal rechtsboven in Frankrijk.
Le Verdon(sur Mer) ligt hier (linksboven)

Zoals je ziet zit je in een kutgehucht waar je niet even het water oversteekt
We hebben er 2-3 dagen gezeten en het waren zo'n beetje de meest relaxte dagen van de hele vakantie, dat moet dan wel weer gezegd worden
pi_36729143
Ik stond in de stationshal op utrecht centraal op dat gele bord te kijken met alle tijden erop, de trein naar eindhoven zou over 2minuten vertrekken en anders moest ik een uur wachten (zondag avond) dus ik ren naar parron 11/12, snel de roltrap af.. links geen trein te zien, rechts een stampvolle dus ik probeer nog een bord boven me te lezen maar er was al gefloten dus ik duik die trein in en een seconde later gaan de deuren dicht, kijk ik op het bordje achter me.. enschede.
Toen ben ik bij amersfoort maar weer omgedraaid.
-
pi_36729326
Onderweg naar een dorpje in Frankrijk...weet bij God niet meer hoe dat dorpje heette.
Keurig ingesteld op de routplanner, alles komt vanzelf goed.

De vriendelijke stem van de routeplanner begelidt mij inderdaad keurig door Frankrijk richting dorp. Ongeveer 30 kilometer voor aankomst bel ik vast even naar de mensen waar ik de sleutel van het huisje moest gaan halen.

Blijken er meerdere dorpjes met dezelfde naam in Frankrijk te zijn, moest ik nog 300 kilometer rijden....
aibohphobia ;The fear of palindromes
pi_36729405
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 06:32 schreef woeshie het volgende:
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
  vrijdag 7 april 2006 @ 09:04:23 #16
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_36730014
Zelf niet echte reisblunders, maar wel een blunder met het reizen naar school. (woon in Utreg en moet naar A'dam)

Op CS stoppen de intercity's naar A'dam en R'dam/Den Haag op spoor 5 en 7. De trein naar A'dam stopt altijd om 2 over heel en 2 over half op spoor 7. Op dezelfde tijden stopt de trein naar R'dam op spoor 5 (ernaast dus).
Treinen van 16 over en 46 stoppen op spoor 5 (A'dam) en spoor 7 (R'dam/den Haag), dus precies andersom.
Ik kwam een keer rond kwart over aan op het perron en zag op het bord staan dat de intercity van 16 over op spoor 5 zou binnen komen.
Er kwam een trein aan dus ik stapte in met mijn slaperige harses, het was een koploper. (die gaan normaal nooit naar A'dam!)
Dus ik dacht het zal allemaal wel, dus de trein vertrekt en hoor de conducteur 'Welkom in de trein naar Rotterdam Alexander en Rotterdam CS etc.)
Bleek het dus een vertraagde intercity the zjin naar R'dam, en werkten de borden niet helemaal goed. (werden pas geupdate nadat ik erin zat denk ik)

Eerste stop was niet Woerden maar R'dam Alexander, dat is toch al met al een dik half uur met de trein en moest dus ook nog terug... Daarna nog naar Amsterdam, heeft me al met al een dik anderhalf uur tot twee gekost!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  vrijdag 7 april 2006 @ 09:05:06 #17
43626 ElCondor
Geluk is Onmisbaar
pi_36730031
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 08:06 schreef mortar999 het volgende:
Onderweg naar een dorpje in Frankrijk...weet bij God niet meer hoe dat dorpje heette.
Keurig ingesteld op de routplanner, alles komt vanzelf goed.

De vriendelijke stem van de routeplanner begelidt mij inderdaad keurig door Frankrijk richting dorp. Ongeveer 30 kilometer voor aankomst bel ik vast even naar de mensen waar ik de sleutel van het huisje moest gaan halen.

Blijken er meerdere dorpjes met dezelfde naam in Frankrijk te zijn, moest ik nog 300 kilometer rijden....
Dit is wel een HEEEL groot probleem in Frankrijk ja!
Mèn! Hoeveel dorpjes er wel niet zijn met dezelfde naam, alleen dan vaak een nèt wat andere toevoeging. Saint Andre des Alpes, Saint Andre sur Mer, Saint Andre sur Rhône, en ga zo maar door. Als je daar met een Routeplanner, TomTom oid heen moet, dan heb je echt een probleem

Even weer wat meer ontopic:
ElCondor gaat voor de eerste keer naar zijn geboorte land (adoptie) en is daar koud tien minuten.
Komt hij een spiegelwand tegen, en denkt: DIT is HET moment voor een foto. ElCondor, voor de eerste keer sinds 25 jaar terug in zijn geboorte land. Waar is mijn mooie Olympus camera? Ohw nee!!!
In het vliegtuig over een paar prachtige wolken gevlogen en daar mooi een aantal plaatjes van geschoten. Vervolgens het toestelletje naast me neergelegd, en in alle opwinding van het aankomen in het bleloofde land, toestelletje laten liggen in het toestel
Jammerrrrr... was inderdaad al weg, nooit meer gezien. Toen maar een Pentax gekocht.
Er zitten 365 dagen in een jaar en er zijn 366 redenen om te feesten (Boliviaans spreekwoord)
pi_36730102
Een vriendin van me en ik gingen naar Portugal op vakantie en zouden elkaar op Schiphol ontmoeten.
Ik sta er ruim vantevoren, maar die vriendin komt maar niet. Een uur voor vertrek van het vliegtuig komt ze eraan rennen, in paniek, en zegt dat haar vriend die haar gebracht had, de autosleutel in de auto had laten zitten en toen de deur op slot had gegooid. Op zich niet ons probleem.. ware het niet dat haar bagage nog in de kofferbak zat
Tijdens het bellen naar de ANWB hebben we nog de voorbijkomende politie aangeschoten "goh, kunnen jullie niet helpen? misschien? please??" Politie (uiteraard): "Nee dat mogen wij niet doen.. wacht maar op de ANWB".
Ik ben vast in gaan checken, zodat dat alvast gebeurd was. In die tijd kwam de ANWB en die hebben 'm snel open gekregen. Dus wij met de bagage rennen en gelukkig waren we nog NET op tijd.. oef
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 7 april 2006 @ 09:17:52 #19
43626 ElCondor
Geluk is Onmisbaar
pi_36730282
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 09:04 schreef Public_NME het volgende:
...
Bleek het dus een vertraagde intercity the zjin naar R'dam, en werkten de borden niet helemaal goed. (werden pas geupdate nadat ik erin zat denk ik)
...
Dude, ik ga nooit af op die borden. Ik zit soms in de trein naar Roosendaal, terwijl die naar het noorden rijd vanuit Rotjeknor... dus...
Er zitten 365 dagen in een jaar en er zijn 366 redenen om te feesten (Boliviaans spreekwoord)
pi_36730440
tijdens een feest in Varanasi (India) door een menigte naar de Ganges gesleurd en me daar tegen beter weten in laten onderdompelen. Op zich een geweldige ervaring ware het niet dat de Ganges een van de goorste rivieren van de wereld is.
Gevolg: Bij thuiskomst had ik een dubieuze infectie aan mijn dikke teen. Daar heb ik anderhalf jaar last van gehad en ben ik tig keer voor naar de huisarts geweest en een paar keer naar het ziekenhuis. Mijn teen doet het weer maar is een beetje verminkt.
Dom dom dom
Wel een mooi aandenken....
  vrijdag 7 april 2006 @ 09:31:43 #21
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_36730582
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 09:17 schreef ElCondor het volgende:

[..]

Dude, ik ga nooit af op die borden. Ik zit soms in de trein naar Roosendaal, terwijl die naar het noorden rijd vanuit Rotjeknor... dus...
Ja ik dus ook niet meer... Maarja ik ben al niet zo'n ochtendmens
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  vrijdag 7 april 2006 @ 09:34:42 #22
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_36730644
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 09:25 schreef snivoos het volgende:
tijdens een feest in Varanasi (India) door een menigte naar de Ganges gesleurd en me daar tegen beter weten in laten onderdompelen. Op zich een geweldige ervaring ware het niet dat de Ganges een van de goorste rivieren van de wereld is.
Gevolg: Bij thuiskomst had ik een dubieuze infectie aan mijn dikke teen. Daar heb ik anderhalf jaar last van gehad en ben ik tig keer voor naar de huisarts geweest en een paar keer naar het ziekenhuis. Mijn teen doet het weer maar is een beetje verminkt.
Dom dom dom
Wel een mooi aandenken....
Hmm..tja in India kan het overal vandaan komen
  vrijdag 7 april 2006 @ 09:37:28 #23
62913 Blik
The one and Only!
pi_36730708
Wij gingen afgelopen zomer naar San Fransisco, we vlogen met Lufthansa dus het ging via Frankfurt. In Frankfurt ruim genoeg overstaptijd, maar daar is dus geen flikker te doen. Dus wij lekker zitten in van die plastic stoeltjes. Beetje kaarten en yahtzee. Ondertussen wachten tot het moment dat de gate bekend werd. Hebben uiteindelijk 1 uur naar de gate lopen zoeken, voor de gates voor Amerikaanse vluchten moet je eerst door een klein gangetje, waar vervolgens daarachter alle Amerikaanse douane meuk zit. Hadden bijna het vliegtuig gemist.

Vervolgens komen we aan in San Fransisco, waren ondertussen al 14 a 15 uur onderweg ofzo. Dus we wilden wel naar het hotel. Zaten in Powell Hotel en hadden direct uitzicht op de Cable Cars die daar omdraaien, een geweldige plek dus. Dus wij daar inchecken. Blijken er maar 2 ipv 3 kamers geboekt te zijn. Na 15 minuten bakeleien kwam ik op het idee om te vragen aan de receptie welke mensen nog in moesten checken, bleek dus dat er 1 kamer op de naam van de vriend van mijn zus stond, foutje van het reisbureau.

En we zijn nog niet klaar. De volgende dag gingen we naar Fisherman's Wharf, we hadden namelijk kaartjes voor Alcatraz gekocht via internet. De boot vertrok rond 15:00 volgens mij. We gingen uiteraard met de Cable Car daarnaartoe. We waren ergens in Chinatown opgestapt. W ijwaren nog geen 20 uur in San Fransisco en wisten helemaal niet dat de Cable Car zich opsplitst en dus 2 aankomstlocaties heeft op Fisherman's Wharf. Maar goed, in de eerste Cable Car konden nog 4 mensen, dus ik, vriendin, zus en vriend daarin. Bij het eindstation zouden we wachten op mijn ouders. We hebben meer dan 3 uur gewacht op mijn ouders, hebben Alcatraz gemist. Waarom hadden we nou niet even gevraagd of er nog andere eindpunten waren

En tot overmaat van ramp was de Golden Gate Bridge de gehele 4 dagen gehuld in de mist , al schijnt dat vrij normaal te zijn in de zomer wegens het grote verschil tussen watertemperatuur en luchttemperatuur
  vrijdag 7 april 2006 @ 09:40:17 #24
62913 Blik
The one and Only!
pi_36730771
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 09:34 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Hmm..tja in India kan het overal vandaan komen
laatst een documentaire gezien over de Ganges in India, ongeveer half India gooit daar hun afval in, en ook de lijken van overleden familieleden worden daarin gedropt.

Mees smerige rivier ooit

En het ging toen ook over een kerel die de lijken uit de rivier moest opvissen, die dook dus het water in om die lijken van de grond te halen
  vrijdag 7 april 2006 @ 11:22:32 #25
24606 edsuit
kind of blue
pi_36733107
In augustus 2004 ben ik met een paar vrienden met de trein naar het Sziget Festival in Boedapest, Hongarije geweest. We gingen door Duitsland, door Oostenrijk, en op een gegeven moment kom je op het laatste station voor de grens van Oostenrijk en Hongarije, een klein station in the middle of nowhere. Eerst kwam de Oostenrijkse douane langs. Toen kon een van ons zijn paspoort niet vinden.. maar hij had nog wel een kopie. Ok, dat was ook goed.
Maar daarna kwam de Hongaarse douane. "PASPORT KONTROL!" Wij hadden geen idee dat je door beide landen gecontroleerd moest worden, dus wij probeerden uit te leggen dat we net al gecontroleerd waren. Verstond 'ie blijkbaar niet: "PASPORT KONTROL!". Met de paspoortkopie nam hij geen genoegen. Wij probeerden het op een of andere manier uit te leggen, maar de beambte zei alleen maar: "PRIVATPROBLEME, AUFSTEIGEN!". Wat? "AUFSTEIGEN!". Wij probeerden verhaal te halen maar die gast kon geen Engels, slechts een paar woorden Duits en hij deed absoluut geen moeite om ons te verstaan. En daar ging onze vriend, met nog een stel andere mensen (er zaten nogal wat festivalgangers in de trein) moest hij achterblijven op het station. Wij dachten toen echt dat 'ie gewoon terug zou moeten. Wij gingen maar verder.. achteraf hadden we misschien met 'em mee moeten gaan, maar we waren te verbaasd en verbouwereerd om even helder na te denken en we konden het eigenlijk gewoon niet geloven.
Gelukkig mocht 'ie alsnog door, hij kreeg een tijdelijk paspoort en mocht op de volgende trein naar Boedapest, waar we hem weer zagen.
Natuurlijk kunnen we er nu om lachen, maar toen was het iets minder leuk In ieder geval zal geen van ons ooit zijn paspoort nog vergeten!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')