Nee.quote:Op vrijdag 7 april 2006 23:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als jij nu tot in het diepst van je wezen door iets geroerd wordt, of het nu een muziekstuk is, een boek, of een filosofie, en je geliefde heeft dat niet, voelt dat niet en begrijpt dat niet, kun je daarmee leven?
Maar sommige dingen zijn te belangrijk. Ze niet op waarde kunnen schatten is een miskenning van wie jij bent.quote:Op vrijdag 7 april 2006 23:59 schreef k_man het volgende:
Nee?
Me dunkt dat dat moet kunnen, mits het aantal gevallen waarin dat voorkomt enigszins binnen de perken blijft, natuurlijk.
Ik zou niet met iemand kunnen leven, als geliefde, die mijn passies niet deelt of begrijpt. Die niet begrijpt waarom het mijn passie is.quote:Op vrijdag 7 april 2006 23:59 schreef k_man het volgende:
Nee?
Me dunkt dat dat moet kunnen, mits het aantal gevallen waarin dat voorkomt enigszins binnen de perken blijft, natuurlijk.
Ja.quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:02 schreef k_man het volgende:
Begrijpen dat het jouw passie is, is wat anders dan zelf ook die passie voelen, toch?
Daar ben ik het niet met je eens. Kun je één concreet voorbeeld noemen hiervan?quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:01 schreef Claudia_x het volgende:
Maar sommige dingen zijn te belangrijk. Ze niet op waarde kunnen schatten is een miskenning van wie jij bent.
Waarom ik The Fountainhead zo mooi vind, bijvoorbeeld, of muziek van Radiohead. Waarom ik van Parijs houd.quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:04 schreef LXIV het volgende:
Daar ben ik het niet met je eens. Kun je één concreet voorbeeld noemen hiervan?
En heb je zelf dan een partner die alles wat jij écht belangrijk vindt ook kan waarderen?
En is dat af en toe ook niet saai dan?
Daar ben ik het ook mee eens. En een béétje gevoel erbij is natuurlijk nooit weg.quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:16 schreef wyccie het volgende:
Ik ben 2 keer in Parijs geweest, 2 keer naar Radiohead, en heb vanavond gelezen wat The Fountainhead is.
Het zou wel fijn zijn als je geliefde je 'passie' respecteert. Dat hij/zij niet hetzelfde voelt, is niet erg.
Geen ultieme synergetische verbondenheid voor jou?quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:17 schreef LXIV het volgende:
Daar ben ik het ook mee eens. En een béétje gevoel erbij is natuurlijk nooit weg.
Dat is een boek.quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:16 schreef k_man het volgende:
Wat moet ik me bij The Fountainhead voorstellen?
Heb je enig idee hoe lang je daarnaar zou moeten zoeken, als het al bestaat?quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Geen ultieme synergetische verbondenheid voor jou?
Is het niet moeilijker genoegen te nemen met minder?quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:19 schreef wyccie het volgende:
Heb je enig idee hoe lang je daarnaar zou moeten zoeken, als het al bestaat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |