abonnement Unibet Coolblue
pi_2405246
Morgen vertrek ik om 7.15 uur richting Barcelona en de 13e gaan we door richting Madrid. En dit alles omdat mijn ouders 30 jaar getrouwd zijn (Egypte is dus voorlopig van de baan! )! Dinsdag 18 december komen we ergens laat in de avond weer terug.

Omdat ik er vanuit ga dat ze extreem veel internet cafe's hebben in Barcelona en Madrid ga ik m'n best doen om zo af en toe een verhaaltje te posten! Heb ik tenminste nog een goede reden ook om Fok! te kunnen blijven volgen!

Ga ik nu verder met mn rugzak pakken!

  vrijdag 7 december 2001 @ 12:28:54 #2
13949 spauw
hans und heidi haben spass
pi_2405619
veel plezier dan maar
LowLands 2002......here i come
  vrijdag 7 december 2001 @ 12:30:43 #3
16142 SignOTheTimes
Symathiek & schattig
pi_2405642
Geniet er lekker van...
Op 14 mei 2003 zei Amber: "Kortom, SOTT is de charmantste en liefste vader van de wereld."
pi_2405690
Véél Plezier!

Ik verheug me weer op je verhalen!

eigenlijk ben ik een straathond
pi_2406151
Leuk hoor!

Ik zit ook in Spanje tijdens een deel van die periode. Van 14 t/m 17 december ga ik naar Bilbao.

pi_2419870
Hey Liejannuh, als het goed is zit je al in Spanje. Bij deze alsnog een heerlijke vakantie!
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  zaterdag 8 december 2001 @ 20:03:04 #7
5537 HighLander
Insane in the birdbrain
pi_2420114
prettige vakantie en we wachten je verslagen af.
O really? And why would I care?
000000000010000000000/100101101011110100000/011010011111001110001/110100101101010001001/000011000100101011000/ [2/3]
  zaterdag 8 december 2001 @ 20:06:57 #8
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_2420145
Veel plezier! en we willen alles weten!
pi_2427390
Het eerste verslagje uit Spanje!

We zijn gister veilig aangekomen in Barcelona en het is hier fantassssssssstisch! Het was de eerste keer dat mn ouders vlogen en omdat ik lekker eigenwijs vroeg in Barcelona wilde zijn hadden we dus een vlucht die om kwart over 7 vertrok! Dag nachtrust en om half 4 je bed uit!

Maar na een onwijs strenge controle (NOT!!!), een rustige vlucht (gelukkig maar voor mn ouders, anders hadden ze vast nooit meer in een vliegtuig gestapt! ) waren we gister om een uur of half 11 in ons Hostal. www.hostalcentralbarcelona.com. Ziet er goed uit, aardige mensen en slechts 10 minuten lopen naar het centrum en de Sagrada Familia.

Eerste indrukken van Barcelona zijn dat het een onwijs mooie stad is, onwijs lekker weer heeft(graadje of 18 je hoort mij dus niet klagen) en de zon de hele dag schijnt! Het leven is soms zo zwaar...

Gister en vandaag het Barri Gotic verkend en morgen gaan we aan Gaudi beginnen in het Parc Guell, de Sagrada Familia en nog veel meer! Ook staan het Picasso musuem, het maritieme museum en het Dali Museum nog op het programma. Op de een of andere manier heb ik het vermoeden dat wij ons hier wel gaan vermaken!

Mocht iemand nog onwijs goede ideeen hebben over waar we moeten gaan eten: graag! Ben namelijk nog niet echt onder de indruk van de Spaanse cuisine op de Bocadilla´s con Jamon Serano na!

Donderdag vertrekken we in ieder geval met een vroege trein naar Madrid, maar ik laat vast wel weer wat van me horen voor die tijd!

  zondag 9 december 2001 @ 17:26:17 #10
9263 D2k
Shoots 2 kill
pi_2427523
Tibidabo

is een berg
naar boven met een tram en een soort kabelbaan
een fantastisch mooi uitzicht over de stad

* D2k likes barcelona

  zondag 9 december 2001 @ 19:32:20 #11
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_2429038
Yes, reisverslagen! Ga verder!
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_2430719
quote:
Op zondag 09 december 2001 17:11 schreef Liejannuh het volgende:
Mocht iemand nog onwijs goede ideeen hebben over waar we moeten gaan eten: graag! Ben namelijk nog niet echt onder de indruk van de Spaanse cuisine op de Bocadilla´s con Jamon Serano na!
Op het Plaza Reial zit een goed, bekend en redelijk betaalbaar restaurant waarvan ik de naam vergeten ben. Dat is sowieso een erg mooi plein met plambomen, fontein en oude mannetjes.

Dus ga daar eens kijken.

  zondag 9 december 2001 @ 22:11:37 #13
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_2431280
quote:
Op zondag 09 december 2001 17:11 schreef Liejannuh het volgende:
...
Liejannuh!!!!!!!! Hallow! :-)

Ik heb ff op de kaart gekeken en je hotel ligt idd op een leuke plek

En Barcelona is zeker geweldig

Veel plezier nog verder.

Qua uitzicht is het trouwens wel leuk aan het einde van de middag een keertje op de boven verdieping van de grote El Corte Ingles te kijken, vanuit het restaurant dus.

Voor de thuisblijvers: er is geloof ik nu een programma over Barcelona op Yorin.

[Dit bericht is gewijzigd door aa op 09-12-2001 22:12]

[b]Stapelverliefd op Emel O+ | EMEL IS VAN MIJ!!![/b][br]"Van de maan af gezien zijn we allen even groot."
  zondag 9 december 2001 @ 22:11:58 #14
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_2431287
quote:
Op zondag 09 december 2001 21:33 schreef k_man het volgende:

[..]

Op het Plaza Reial zit een goed, bekend en redelijk betaalbaar restaurant waarvan ik de naam vergeten ben. Dat is sowieso een erg mooi plein met plambomen, fontein en oude mannetjes.


Je bent vergeten de politiemannen te vermelden.
[b]Stapelverliefd op Emel O+ | EMEL IS VAN MIJ!!![/b][br]"Van de maan af gezien zijn we allen even groot."
pi_2433485
Waar blijft de hulp van dè Barcelona expert: Juan Zueco?
eigenlijk ben ik een straathond
  maandag 10 december 2001 @ 11:26:28 #16
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_2435330
In Barcelona: Het Miró museum
In Madrid: Het Reina Sophia

Ok, ok ik ben een Miró-fan
Maar Reina Sophia is echt een múst imho! Zoek ff een rustig tijdstip uit zodat je niet ingeklemd zit tussen alle tourgroups en je in alle rust "La Guernica" op je in kunt laten werken...Wow!

Que te diverte!

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_2435345
quote:
Op zondag 09 december 2001 22:11 schreef aa het volgende:
Je bent vergeten de politiemannen te vermelden.
Die zijn wat minder idyllisch.
pi_2458757
quote:
Op zondag 09 december 2001 21:33 schreef k_man het volgende:

[..]

Op het Plaza Reial zit een goed, bekend en redelijk betaalbaar restaurant waarvan ik de naam vergeten ben. Dat is sowieso een erg mooi plein met plambomen, fontein en oude mannetjes.

Dus ga daar eens kijken.


Je bedoelt waarschijnlijk Les Quinze Nits?
Is idd lekker eten en ZEER betaalbaar.

Mijn ervaringen op het gebied van Plaça Reial zijn zeer goed. Veel negativiteit altijd. Heb er in de vele malen dat ik er ben geweest bijzonder weinig guardia civil gezien.

* superrat LOOOOOOOVES Barcelona!!

pi_2458828
quote:
Op dinsdag 11 december 2001 23:19 schreef superrat het volgende:
Je bedoelt waarschijnlijk Les Quinze Nits?
Is idd lekker eten en ZEER betaalbaar.

Mijn ervaringen op het gebied van Plaça Reial zijn zeer goed. Veel negativiteit altijd. Heb er in de vele malen dat ik er ben geweest bijzonder weinig guardia civil gezien.

* superrat LOOOOOOOVES Barcelona!!


Zou goed kunnen.

En mijn hotelletje lag aan het Plaça Reial. Ik vond het een erg charmant plein, lekker om 's ochtends in alle rust even in het zonnetje te gaan zitten en verder wakker te worden. En daar ook niks negatiefs meegemaakt.

pi_2458864
quote:
Op zondag 09 december 2001 17:11 schreef Liejannuh het volgende:
Het eerste verslagje uit Spanje!

We zijn gister veilig aangekomen in Barcelona en het is hier fantassssssssstisch! Het was de eerste keer dat mn ouders vlogen en omdat ik lekker eigenwijs vroeg in Barcelona wilde zijn hadden we dus een vlucht die om kwart over 7 vertrok! Dag nachtrust en om half 4 je bed uit!

Maar na een onwijs strenge controle (NOT!!!), een rustige vlucht (gelukkig maar voor mn ouders, anders hadden ze vast nooit meer in een vliegtuig gestapt! ) waren we gister om een uur of half 11 in ons Hostal. www.hostalcentralbarcelona.com. Ziet er goed uit, aardige mensen en slechts 10 minuten lopen naar het centrum en de Sagrada Familia.

Eerste indrukken van Barcelona zijn dat het een onwijs mooie stad is, onwijs lekker weer heeft(graadje of 18 je hoort mij dus niet klagen) en de zon de hele dag schijnt! Het leven is soms zo zwaar...

Gister en vandaag het Barri Gotic verkend en morgen gaan we aan Gaudi beginnen in het Parc Guell, de Sagrada Familia en nog veel meer! Ook staan het Picasso musuem, het maritieme museum en het Dali Museum nog op het programma. Op de een of andere manier heb ik het vermoeden dat wij ons hier wel gaan vermaken!

Mocht iemand nog onwijs goede ideeen hebben over waar we moeten gaan eten: graag! Ben namelijk nog niet echt onder de indruk van de Spaanse cuisine op de Bocadilla´s con Jamon Serano na!

Donderdag vertrekken we in ieder geval met een vroege trein naar Madrid, maar ik laat vast wel weer wat van me horen voor die tijd!


Ow Liejannuh!!

Ik ben echt wel jaloers!!! Barcelona is mijn favo place to be, ik vind het daar zo mooi!!! Vooral Park Guell

Nou ik ga gauw meegenieten in jouw topic, een heel fijn verblijf gewenst!!!!

#geen
pi_2458873
quote:
Op zondag 09 december 2001 17:26 schreef D2k het volgende:
Tibidabo

is een berg
naar boven met een tram en een soort kabelbaan
een fantastisch mooi uitzicht over de stad

* D2k likes barcelona


#geen
  dinsdag 11 december 2001 @ 23:29:21 #22
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_2458916
quote:
Op dinsdag 11 december 2001 23:26 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Barcelona is mijn favo place to be, ik vind het daar zo mooi!!! Vooral Park Guell


Inderdaad een erg mooi park, maar ik vond Parc Ciutadell nog een stuk mooier
[b]Stapelverliefd op Emel O+ | EMEL IS VAN MIJ!!![/b][br]"Van de maan af gezien zijn we allen even groot."
pi_2458918
Ben onwijs jaloers. Barcelona is geweldig. Ben er dit jaar voor het eerst geweest. Was 10 daagjes op bezoek bij mijn vriendinnetje die daar toen studeerde. Ze woonde op de Via Laietana (parallel aan de Ramblas, dichtbij de Kathedraal). De Gothische wijk is geweldig qua sfeer! Geniet ervan!!
pi_2461676
We zijn nog steeds in Barcelona (laatste dag alweer) en het is echt nog onwijs leuk en mooi!

De Sagrada Familia gezien (is nog steeds niet af, planning is dat ie pas in 2020 af is) en daar minimaal 1 rolletje van volgeschoten.

Casa Mila gezien en met een open mond van verbazing daar rondgelopen in de categorie O, wat mooi!

Verder zijn we natuurlijk naar Parc Guell geweest, hebben we de hele stad doorgelopen ongeveer en komen we absoluut tijd tekort (letterlijk ook voor het mailen, want ik heb nu nog 12 minuten! :-)).

We zijn naar het Picasso museum geweest (je moet er een keer geweest zijn!), we hebben de cathedraal bezichtigd met bijbehorende kerstmarkt (druk!!!!!!!!), we zijn in het Palau de la Musica Catalana geweest (balen dat ik er binnen dus geen foto´s mocht maken, maar wel super mooi!) en simpelweg zijn we gewoon een beetje verliefd geworden op Barcelona en dan vooral het werk van Gaudi! :-))

Gelukkig werkt het weer dan ook nog mee hier en ik hoop dat Madrid net zo lekker is qua weer! Vandaag gaan we nog naar Palaus Guell, het maritieme museum en het Museu d´historia de la ciutat. Aan het einde van de middag storten we dan waarschijnlijk neer in het park La ciutadella! En dan morgen weer heeeeeeeel vroeg op voor de trein naar Madrid!

Tnx allemaal voor de tips en ik weet dus al waar we straks gaan lunchen!

  woensdag 12 december 2001 @ 10:44:53 #25
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_2461798
quote:
Op woensdag 12 december 2001 10:27 schreef Liejannuh het volgende:
We zijn nog steeds in Barcelona (laatste dag alweer) en het is echt nog onwijs leuk en mooi!

De Sagrada Familia gezien (is nog steeds niet af, planning is dat ie pas in 2020 af is) en daar minimaal 1 rolletje van volgeschoten.

Casa Mila gezien en met een open mond van verbazing daar rondgelopen in de categorie O, wat mooi!

Verder zijn we natuurlijk naar Parc Guell geweest, hebben we de hele stad doorgelopen ongeveer en komen we absoluut tijd tekort (letterlijk ook voor het mailen, want ik heb nu nog 12 minuten! :-)).

We zijn naar het Picasso museum geweest (je moet er een keer geweest zijn!), we hebben de cathedraal bezichtigd met bijbehorende kerstmarkt (druk!!!!!!!!), we zijn in het Palau de la Musica Catalana geweest (balen dat ik er binnen dus geen foto´s mocht maken, maar wel super mooi!) en simpelweg zijn we gewoon een beetje verliefd geworden op Barcelona en dan vooral het werk van Gaudi! :-))

Gelukkig werkt het weer dan ook nog mee hier en ik hoop dat Madrid net zo lekker is qua weer! Vandaag gaan we nog naar Palaus Guell, het maritieme museum en het Museu d´historia de la ciutat. Aan het einde van de middag storten we dan waarschijnlijk neer in het park La ciutadella! En dan morgen weer heeeeeeeel vroeg op voor de trein naar Madrid!

Tnx allemaal voor de tips en ik weet dus al waar we straks gaan lunchen!


Oe wat gaaf Liejannuh

*jaloers is*

[b]Stapelverliefd op Emel O+ | EMEL IS VAN MIJ!!![/b][br]"Van de maan af gezien zijn we allen even groot."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')