abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 17:24:10 #201
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_41169055
Kom maar op
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_41198716
Mijn friendcode =

798294
520340

Naam = Alex

Welke rating hebben jullie?
pi_41198816
6350
Game Over :: Anoniem torrents downloaden @ Seedr :: Lees hier waarom
pi_41199204
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 17:06 schreef Webby het volgende:
6350
Ik schommel nogal veel, mijn hoogste stand is 6000 geweest maar ik wil nog wel eens gaan spelen nadat ik van werk kom en nogal moe ben, dan ben ik nogal sloom en verlies ik vaak terwijl dat 'normaal' niet zou gebeuren.

Ik heb Tetris op de oude Gameboy gespeeld maar nooit versus en sowieso niet op een serieuse manier. Dat is al weer 10 jaar terug ofzo, dus t duurt nog wel ffe voordat ik t helemaal doorheb.
Belangrijk punt vind ik dat ik A nooit gebruik wat wel moet om snel te zijn en dat ik nog steeds te weinig rechtsboven kijk.

Jouw friendcode staat op wikipedia of FOK?
  zondag 27 augustus 2006 @ 01:26:23 #205
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_41213165
6500 ofzo nu
pi_41246807
Ik kan ook meedoen heb het spel ook gekocht alleen nog niet via wifi
Op de marathon haal ik de 200 lijnen niet hoor wat gaan die blokken snel
ACWW : 2191-9227-8630 / Fun4Two / McReal
  maandag 28 augustus 2006 @ 09:32:06 #207
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_41248363
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 04:15 schreef McReal het volgende:
Ik kan ook meedoen heb het spel ook gekocht alleen nog niet via wifi
Op de marathon haal ik de 200 lijnen niet hoor wat gaan die blokken snel
Geheimpje, als je dat eenmaal beetje kent dan ga je met die snelheid zelfs nog fastdroppen

Ben nu record aan het verbeteren in marathon 200 lines. Zat op 676.000 en ben daarna op 802.000 geweest en zit nu op 996.000. Nog even doorgaan voor het miljoen dus Maar probleem is dat je alleen maar tetrissen en/of tspins moet maken. Maar na line of 100 wordt het lastig om geen gaatjes te laten vallen
pi_41249680
Dan zitten we ongeveer gelijk duck. Ik heb ook net geen miljoen als highscore. En nee ik heb je 25 lines record nog niet verbroken, Ik had 2 t-spins en alleen tetrissen dacht ik, maar ik had per ongeluk 1 line gecleared, dus kwam een tetris te kort
  Donald Duck held maandag 28 augustus 2006 @ 13:07:38 #209
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_41253617
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 28 augustus 2006 @ 13:11:39 #210
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_41253733
quote:
Toen ik dat filmpje vorige week zag wist ik niet eens dat zij het was . Vond er trouwens best wel goed
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_41254860
  maandag 28 augustus 2006 @ 16:11:31 #212
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_41259329
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 13:46 schreef Webby het volgende:
dit filmpje ook al gezien: http://touch-ds.jp/news/tetris_event/movie2.html ?
Ze aarskickt die dude wel Ze is stukken beter dan ze pretendeert te zijn. Vooral in de 1e potten allemaal misdrops enzo en in de laatste pot kickt ze hard.

Maar ik ben ervan overtuigd dat we van die 2 lelijkerds met gemak winnen
  maandag 28 augustus 2006 @ 20:48:13 #213
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_41268876
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 10:38 schreef Webby het volgende:
Dan zitten we ongeveer gelijk duck. Ik heb ook net geen miljoen als highscore. En nee ik heb je 25 lines record nog niet verbroken, Ik had 2 t-spins en alleen tetrissen dacht ik, maar ik had per ongeluk 1 line gecleared, dus kwam een tetris te kort
Nice! Kheb net me record op 998.000 gezet in de Marathon (misdrop na 100 lines tetrissen ofzo). Kwil over dat miljoen

Die andere ga ik ook nog ff verbeteren, alleen om het moeilijker te maken
pi_41281523
zal wel aan mij liggen maar hoe doe je fastdroppen ??
ACWW : 2191-9227-8630 / Fun4Two / McReal
pi_41282724
Pijltje omhoog ...
pi_41349355
Hey, hebben de 6500+ers hier nog tips hoe je Tetris speelt op zo'n snelle manier? Ik verlies bijna altijd tegen die gasten hoewel ik vaak wel mooie rechte lijnen heb en veel Tetrissen. Toch krijg ik na een minuut of vijf ineens een SHITLOAD aan garbageblocks tegen me aan gesmeten.

t Is nogal
pi_41352028
Oefenen op garbage opruimen. Leren clockwise rotation te gebruiken. En oefen met spelen zonder shadow block, wat is de standaard positie waarin een blok verschijnt en hoe vaak moet je op welke knop drukken om hem op een plek te droppen.

En leer tspin doubles herkennen, die leveren 4 lines garbage op.

1
2
XX   XX
XXX XXX

Dek deze af, bijv:

1
2
3
4
      X
    XXX
XX   XX
XXX XXX

Draai daar een T tussen:

1
2
3
4
      X
    XXX
XXTTTXX
XXXTXXX
pi_41353080
En ik bedoel ook echt herkennen, niet maken, je primaire doel is stapelen voor tetrissen. Het gaat om potentiele tspins, waar je 1 blok voor nodig hebt en dan een t. check wel of er een t aankomt in je next blocks. Als je eenmaal garbage hebt wat je weg moet werken kun je daar meestal wel een t-spin double uit halen, welke ook nog eens meetelt voor back-to-back bonus, maak je na een t-spin double een tetris, dan is die tetris back-to-back, yay 5 lines garbage

Hier nog wat s en z tspin doubles:

1
2
XX    X
XXX XXX

1
2
3
4
    S
    SS
XX   SX
XXX XXX

En:

1
2
X    XX
XXX XXX

1
2
3
4
  Z
 ZZ
XZ   XX
XXX XXX

En:

1
2
     XX
XXX XXX

1
2
3
 SS
SS   XX
XXX XXX

En:

1
2
XX
XXX XXX

1
2
3
    ZZ
XX   ZZ
XXX XXX
pi_41354522
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 09:16 schreef Webby het volgende:
En ik bedoel ook echt herkennen, niet maken, je primaire doel is stapelen voor tetrissen. Het gaat om potentiele tspins, waar je 1 blok voor nodig hebt en dan een t. check wel of er een t aankomt in je next blocks. Als je eenmaal garbage hebt wat je weg moet werken kun je daar meestal wel een t-spin double uit halen, welke ook nog eens meetelt voor back-to-back bonus, maak je na een t-spin double een tetris, dan is die tetris back-to-back, yay 5 lines garbage

Hier nog wat s en z tspin doubles:
[ code verwijderd ]

[ code verwijderd ]

En:
[ code verwijderd ]

[ code verwijderd ]

En:
[ code verwijderd ]

[ code verwijderd ]

En:
[ code verwijderd ]

[ code verwijderd ]
Thanks, ik was dr al bang voor idd dat ik ook T-spins moest doen. kHeb ze wel een paar keer gedaan alleen is t een groot risico om die blokjes zo te krijgen voor T-spins.
Ik denk dat ik eerst nog ffe moet oefenen op het WETEN wat er gebeurt als je draait met B of A. Soms komt het nog weleens voor dat ik een blokje eerst 360graden laat draaien voordat ik de goede kant heb. Tegen die gasten is dat dodelijk als je dat te vaak doet.

Enne, waarom is het niet goed om een reserve blok achter de hand te houden?
pi_41355818
Ik zei shadow block, niet reserve block. In options kan je shadow block uitzetten, je ziet dan niet meer waar je blokje gaat vallen. In de eerste instantie gooi je alles mis, maar je leert erdoor tellen.

Oefen ermee tegen de cpu level 4 bijv.

Zie hier iemand die daar te veel mee geoefend heeft: http://www.youtube.com/watch?v=Vaeznv0SCAI

En dat van die t-spins valt wel mee. Als je er op gaat letten ondek je ze vanzelf.

Probeer eerst het eerste voorbeeld wat ik gaf te ontdekken, dat is een makkelijke, je speelt, maakt 1 of 2 tetrissen en je moet garbage cleanen, daardoor ziet je scherm er zo uit:

1
2
3
4
5
6
XXX   XXXX
XXXX XXXXX
XXXX XXXXX
XXXX XXXXX
XXXX XXXXX
XXXX XXXXX

Dan zie je een potentiele tspin en een tetris
pi_41356289
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 11:20 schreef Webby het volgende:
Ik zei shadow block, niet reserve block. In options kan je shadow block uitzetten, je ziet dan niet meer waar je blokje gaat vallen. In de eerste instantie gooi je alles mis, maar je leert erdoor tellen.

Oefen ermee tegen de cpu level 4 bijv.

Zie hier iemand die daar te veel mee geoefend heeft: http://www.youtube.com/watch?v=Vaeznv0SCAI

En dat van die t-spins valt wel mee. Als je er op gaat letten ondek je ze vanzelf.

Probeer eerst het eerste voorbeeld wat ik gaf te ontdekken, dat is een makkelijke, je speelt, maakt 1 of 2 tetrissen en je moet garbage cleanen, daardoor ziet je scherm er zo uit:
[ code verwijderd ]

Dan zie je een potentiele tspin en een tetris
Is dat plaatje ook een T-spin mogelijkheid (vanwege het korte stuk dat eronder valt)? Zo'n steen gooi ik wel vaker, wist niet dat dat een Tspin was.

Ik ga t eens proberen zonder shadowblock.

En wat doe jij met reserveblokken? Ik houd vaak de lange Tetris blokken vast maar ik heb er eens over na zitten denken en volgens mij is het wisselen van reservestenen efficienter omdat je meer mogelijkheden dan hebt.
pi_41359106
Je kan er dmv. 1 block een T-spin mogelijkheid van maken:

1
2
3
4
5
6
7
8
       L
     LLL
XXX   XXXX
XXXX XXXXX
XXXX XXXXX
XXXX XXXXX
XXXX XXXXX
XXXX XXXXX 

Dan T blok er zo in:

1
2
3
4
5
6
7
8
       L
    TLLL
XXXTT XXXX
XXXXTXXXXX
XXXX XXXXX
XXXX XXXXX
XXXX XXXXX
XXXX XXXXX 

En dan op zijn plek draaien:

1
2
3
4
5
6
7
8
       L
     LLL
XXXTTTXXXX
XXXXTXXXXX
XXXX XXXXX
XXXX XXXXX
XXXX XXXXX
XXXX XXXXX 

Dan over blokken bewaren, ik bewaar ook gewoon een I, maar als ik met mijn huidige blok een gat zou moeten maken, omdat het echt niet anders kan, dan offer ik hem op. Als je er dan toch geen I in hebt, dan wissel ik er erg vaak mee, om zo'n gelijke mogelijke stack zonder gaatjes te krijgen.

Als ik begin laat ik altijd rechts van mijn stack een rij open voor de I. Dan zorg ik dat ik mijn stack rechts lager laat dan links. Op die manier kan je als het echt nodig is en er geen I in het vooruitzicht is 'skimmen'.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
XXXXXXXX  |
XXXXXXXXX |
XXXXXXXXX |
XXXXXXXXX |
XXXXXXXXX |
XXXXXXXXX |
XXXXXXXXX |
XXXXXXXXX |
XXXXXXXXX |

1 line er af met een Z:

1
2
3
4
       ZZ |
XXXXXXXXZZ|
XXXXXXXXX |
XXXXXXXXX |

2 lines er af met een S:

1
2
3
4
        S |
XXXXXXXXSS|
XXXXXXXXXS|
XXXXXXXXX |

3 lines er af met een L

1
2
3
XXXXXXXXLL|
XXXXXXXXXL|
XXXXXXXXXL|

En denk ook aan dit soort dingen, als je met een blok een gat zou moeten maken kan je ook alternatieven er mee uithalen:

1
2
3
4
5
6
7
X X X X
XXXXXXXXOO|
XXXXXXXXOO|
XXXXXXXXX |
XXXXXXXXX |
XXXXXXXXX |
XXXXXXXXX |

Denk ook aan :

1
2
3
4
XXXXXXXXL |
XXXXXXXXL |
XXXXXXXXLL|
XXXXXXXXX |

1
2
3
4
XXXXXXXXJJ|
XXXXXXXXJ |
XXXXXXXXJ |
XXXXXXXXX |

1
2
3
4
XXXXXXXXT |
XXXXXXXXTT|
XXXXXXXXT |
XXXXXXXXX |

[ Bericht 25% gewijzigd door Webby op 31-08-2006 13:08:39 ]
pi_41360237
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 12:55 schreef Webby het volgende:
Je kan er dmv. 1 block een T-spin mogelijkheid van maken:
[ code verwijderd ]

Dan T blok er zo in:
[ code verwijderd ]

En dan op zijn plek draaien:
[ code verwijderd ]

Dan over blokken bewaren, ik bewaar ook gewoon een I, maar als ik met mijn huidige blok een gat zou moeten maken, omdat het echt niet anders kan, dan offer ik hem op. Als je er dan toch geen I in hebt, dan wissel ik er erg vaak mee, om zo'n gelijke mogelijke stack zonder gaatjes te krijgen.

Als ik begin laat ik altijd rechts van mijn stack een rij open voor de I. Dan zorg ik dat ik mijn stack rechts lager laat dan links. Op die manier kan je als het echt nodig is en er geen I in het vooruitzicht is 'skimmen'.
[ code verwijderd ]

1 line er af met een Z:
[ code verwijderd ]

2 lines er af met een S:
[ code verwijderd ]

3 lines er af met een L
[ code verwijderd ]

En denk ook aan dit soort dingen, als je met een blok een gat zou moeten maken kan je ook alternatieven er mee uithalen:
[ code verwijderd ]

Denk ook aan :
[ code verwijderd ]

[ code verwijderd ]

[ code verwijderd ]
Interessant, bedankt.

Als ikzelf een tip zou mogen geven ( ) , ik zet de blokken in het begin aan beide kanten neer, links en rechts dus en werk dan door naar het midden. Of als het echt niet meer kan al eerder. Op die manier creeer je meer mogelijkheden dan wanneer je je concentreert op 1 zijkant aangezien je dan een extra additionele zijkant mist. Werkt veel beter dan hoe ik t vroeger deed (zelfde als jij nu dus).
Het voordeel hiervan is ook dat je in het begin de stenen sneller naar beneden kan rammen omdat de mogelijkheden nog flink zijn. De eerste 3/4 lijnen kun je dan zo maken, dus met iets minder denktijd.

Misschien is t niet zo'n toffe tip voor een pro zoals jij
pi_41360946
Een I gebruik je maar af en toe, dus je opening hou je aan de zijkant. Dan kan je alle andere blokken sneller droppen, soms zelfs zonder bewegen. Blokken verschijnen dichter naar links, dan naar rechts. Het speelveld is 10 breed en het midden van 10 bestaat niet. Daarom kiest iedereen voor een opening rechts, dan hoef je met alle andere blokken zo min mogelijk te bewegen en speel je het snelst.
pi_41362849
Maar heb je msn, dan kunnen we elkaar eens aanspreken om een mactch te spelen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')