abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36714343
TT klopt niet helemaal. Ligt niet aan de voeding!!

Hey all,

Ik ben sinds gister al bezig om Windows XP Pro te installeren op een nieuwe hard disk. Het gaat om een Western Digital Raptor 36GB hard disk die gekoppeld is aan een ASUS P5WD2 Premium moederbord.

Ik ben al bezig geweest om met alleen die nieuwe hard disk en een cd-rom station te proberen om Windows geïnstalleerd te krijgen, maar tot nu toe is me dit nog niet gelukt. Krijg een blauw scherm te zien met de volgende melding "0x0000007B" nadat de bestanden geladen zijn die nodig zijn voor de installatie. Krijg dezelfde melding ook als ik een andere hard disk gebruik.

Probeer ik de installatie te starten d.m.v. de boot diskettes dan krijg ik een melding dat er geen cd-rom stations aangekoppeld zijn. Dit terwijl ik wel alle schijven en cd-rom stations kan benaderen en gebruiken op de oude Windows partitie.

Heb het bios al geupdate om te kijken of dit het probleem zou verhelpen, maar ook dit heeft niet geholpen. En wat er in de handleiding van het moederbord staat maakt het ook niet duidelijker.

Weet iemand een oplossing?

[ Bericht 58% gewijzigd door BugWorks op 07-04-2006 19:59:42 ]
pi_36714919
Heb je master/slave instellingen van de schijven ingesteld?
pi_36715181
Master/Slave voor SATA? Staat namelijk een raptor schijf "Master/Slave jumper not required for SATA". Dus antwoord op je vraag is dus nee. Voor de dvd-branders staan ze wel goed.

Kreeg overigens bij de eerste poging om te installeren de volgende foutmelding (BSOD):
Stop 0x0000007B (plus nog een paar paremeters)

Het bios ziet de dvd spelers wel, maar als ik de setup probeer te starten via diskettes worden ze weer niet gezien.
  donderdag 6 april 2006 @ 18:23:17 #4
93731 Luukzor
Le vent nous portera
pi_36715189
Ik zou degene waarop je wilt installeren er ff solo aan hangen.
Een stad is slechts een bos met her en der wat huizen en wat apen
  donderdag 6 april 2006 @ 18:29:10 #5
85129 dikkedorus
connaisseur van de wansmaak
pi_36715367
Misschien wel handig als je er niet uitkomt:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;324103

Maar misschien had je hier al gekeken
Mini smilies tool voor alle [sub] en [sup] liefhebbers.
pi_36717410
Die pagina had ik al gevonden, alleen niet aandacht doorgelezen .

Probeer nu met die ene schijf aan de slag te gaan maar zoals het er nu naar uitziet gaat ook dat niet werken
pi_36718682
TT is eigenlijk verkeerd, ligt helemaal niet aan de voeding maar aan een probleem dat te maken heeft met de dvd-spelers en de hdd's. Merk ik net
pi_36718942
Welk merk is je voeding?
Een 300 Watt voeding van een A merk (Tagan, AOpen, Antec, Zalman, etc Bron) is namelijk veel beter dan een 500 Watt van een B merk (sweex), die laatste levert namelijk zelden dat vermogen, terwijl de eerste dit wel doet.
Hier kun je (ongeveer) berekenen hoeveel je systeem nodig heeft.

[edit]
Whehe, ik allemaal dingen opzoeken enzo, is het niet nodig.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  donderdag 6 april 2006 @ 21:19:50 #9
85129 dikkedorus
connaisseur van de wansmaak
pi_36721154
Als merk B zegt dat ie 500 Watt kan leveren kan ie meestal ook 500E Watt leveren. (Welk merk je A beschouwt en welk merk als B laat ik even achterwege). Wat vaak uitmaakt is hoeveel vermogen de voeding per voedingsnet kan leveren. (Dus per spanningsgroep).
Mini smilies tool voor alle [sub] en [sup] liefhebbers.
  donderdag 6 april 2006 @ 21:30:41 #10
93731 Luukzor
Le vent nous portera
pi_36721581
B-merk voedingen kunnen de piekspanning (van bv 500 watt) maar heel kort volhouden. In de praktijk kunnen ze maar 250 watt continuvermogen leveren, dus wat op de doos staat is misleidend.

Als je dus een zware grafische kaart hebt komt je continuvermogen tijdens gamen al snel boven wat een 500w b-voeding kan leveren.
pi_36723716
Zoals ik al eerder vermelde ligt het dus niet aan de voeding (is trouwens een Antec van 480Watt). Sorry voor de misleidende TT, dacht namelijk eerst dat het daar wel aan lag.

Maar om de situatie beter te schetsen:
Probeer Windows opnieuw te installeren op een nieuwe WD Raptor (36GB) schijf. Heb verder nog een Raptor (74GB) en een Maxtor (300GB) in mijn computer geplaatst. Die Maxtor had ik al een hele tijd, stond/staat Windows ook nog op geinstalleerd.

Het booten van cd gaat inmiddels alweer, had de instellingen in het bios verkeerd staan . Nadat de bestanden zijn geladen die je nodig hebt voor de installatie kies ik voor de optie "Installeren". Probleem dat zich dan voordoet is dat ik dan een melding krijg dat er geen cd-rom station in mijn systeem aanwezig is, en dat terwijl hij daar van geboot heeft . Installatie starten via diskettes heeft ook geen zin. Heb het geprobeerd met alle schijven aangekoppeld en met de 36GB schijf alleen. Dit heeft nog geen oplossing opgeleverd.

Ben nu aant kijken of de cd-rom stations onder Windows nog werken (Windows die op de 300GB schijf staat). Doen die het zal het wel aan het bios liggen, één of andere instelling die niet goed werkt.

Extra info:
Moeder is een ASUS P5WD2 Premium
  vrijdag 7 april 2006 @ 01:01:08 #12
93731 Luukzor
Le vent nous portera
pi_36727601
Beetje omslachtig maar je kan een andere schijf kloonen
pi_36731200
Het enige probleem dat ik met de schijven heb is dat ik ze buiten Windows en het bios niet kan gebruiken. In Windows zelf werkt alles perfect. Weet dan niet wat ik zou moeten bereiken met dat kloonen?
  vrijdag 7 april 2006 @ 13:41:17 #14
93731 Luukzor
Le vent nous portera
pi_36736967
Norton ghost kan je op een diskette zetten vandaar
pi_36745033
Wat heb ik aan kloonen als ik Windows opnieuw wil installeren? Iets meer duidelijkheid graag
pi_36747786
Ik heb zelf een Enermax Liberty 500Watt...

Niet duur voor een a klasse voeding! en uiterst stabiel!

Als je gaat overwegen om een nieuwe aan te schaffen en je wil een stille pc denk dan om een voeding die een 120mm fan heeft die automatisch na de temperatuur geregeld wordt
quote:
Op donderdag 6 april 2006 20:18 schreef BOKA het volgende:
Welk merk is je voeding?
Een 300 Watt voeding van een A merk (Tagan, AOpen, Antec, Zalman, etc Bron) is namelijk veel beter dan een 500 Watt van een B merk (sweex), die laatste levert namelijk zelden dat vermogen, terwijl de eerste dit wel doet.
Hier kun je (ongeveer) berekenen hoeveel je systeem nodig heeft.

[edit]
Whehe, ik allemaal dingen opzoeken enzo, is het niet nodig.
pi_36748643
Kan een modje de TT aanpassen a.u.b. naar bijv. "Windows install lukt niet"? En eventueel de post eruit halen die over de voedingen gaan? Sorry voor de onduidelijkheid enzo
  Lieve Belg vrijdag 7 april 2006 @ 21:38:16 #18
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_36751327
TT gewijzigd, maar zie het nut er niet van in om post weg te halen.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  zaterdag 8 april 2006 @ 04:29:13 #19
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_36768637
Jammer maar helaas, ook daar kom ik niks geen oplossing tegen.
pi_36775627
Het ziet ernaar uit dat mijn probleem opgelost is. Heb de dvd-station aan een andere ide poort gekoppeld en nu doet hij het allemaal zonder problemen.

En daar heb ik dan 3 dagen over gedaan om daar achter te komen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')