Rot dan lekker opquote:Op vrijdag 31 maart 2006 02:51 schreef Little_Meanie het volgende:
voor 50 lees ik dit topic nog niet
Bedankt, maar in mijn geval gaat het om een SATA schijf, die heeft geen master/slave instellingen.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 02:53 schreef APK het volgende:
Ik had afgelopen week ook zo'n probleem.
Bleek dat de nieuwe HDD niet slechts een master of slave setting had, maar ook een 'master only', zonder slave dus.![]()
Succes.
quote:Op vrijdag 31 maart 2006 03:11 schreef Drugshond het volgende:Zijn de Sata bestanden XP compatible ?! Heb je wel de juiste bestanden op floppy gezet ? Heb je in de BIOS alle instellingen wel goed staan ?. Dat Sata of iets dergelijks enabled is. Hier liep ik in het begin mijn installatie ook een beetje stuk. ff goed de handleiding doornemen. Verder klinkt je probleem als een Asus MoBo met een AMD64 cpu... ik had min of meer dezelfde problemen. Maar upgraden naar een recente versie van de BIOS lost vele (zo niet alle) problemen op. Maar dat kun je straks on-the fly met Windows... Of nu door middel van een floppy... (maar daar zit volgens mij nu niet het echte probleem).
Conclusie : Controleer je BIOS instellingen... en je SATA drivers.
Wat is je MoBo en CPU type. ?! want dat praat een stuk makkelijker.
Heb je na het laden met de F6 toets optie de diskette laten zitten in de verdere installatie tot aan het kopieren van de bestanden van CD? Na de F6 optie moet je de driverdisk nog even laten zitten namelijk, net voor het kopieren van de bestanden vanaf CD haalt hij eerst nog de sata drivers van de diskette. Is de diskette dan al weg dan kan je errors krijgen bij de eerste herstart aangezien hij dan de drivers niet meer kan vinden en je een blue screen krijgt.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 02:42 schreef Lestat het volgende:
-knip-
quote:Op vrijdag 31 maart 2006 03:50 schreef Dubbeldrank het volgende:
Heb je na het laden met de F6 toets optie de diskette laten zitten in de verdere installatie tot aan het kopieren van de bestanden van CD? Na de F6 optie moet je de driverdisk nog even laten zitten namelijk, net voor het kopieren van de bestanden vanaf CD haalt hij eerst nog de sata drivers van de diskette. Is de diskette dan al weg dan kan je errors krijgen bij de eerste herstart aangezien hij dan de drivers niet meer kan vinden en je een blue screen krijgt.
Daar zit het probleem niet. Asus is resoluut met geheugen... Als het niet klopt krijg je het systeem nog niet eens opgestart. Het wierde is dat de eerste reep in bank 3 moet.. de tweede in bank 1.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 03:41 schreef schvvmert het volgende:
Probeer 't eens met maar 1 reep geheugen.
Een beetje een workarround, maar volgens mij kun je in het bestand boot.ini wel aanpassen dat de windows installatie op de SATA HD default is, vervolgens de time-out heel laag zetten. Probleem is dat je hiermee nog wel afhankelijk bent van de IDE HD.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 15:00 schreef Lestat het volgende:
Ook kan ik mijn nieuwe schijf niet als 1st boot device instellen in bios; nouja het kan wel, maar hij start dan niet op. Ik heb dus nu mn IDE schijf nog steeds als 1st boot device staan, en dan kan ik bij het opstarten kiezen tussen de twee windows installaties. Pas dan start het systeem dus vanaf de nieuwe schijf op.
Hoe verhelp ik dat?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |