quote:Op woensdag 5 april 2006 15:05 schreef Hubo het volgende:
Hi,
Was er nog een speciaal SPSS topic of moet het in het Beta huiswerkvragen topic of mag ik voor mijn SPSS ellende een nieuw topic maken? Of moet ik in Dig zijn (aangezien het laatste centrale SPSS topic gesloten is en daarheen werd verwezen)?
In overleg met de moderator Jumpquote:Op woensdag 5 april 2006 16:51 schreef Renesite het volgende:
Bij nader inzien toch meer wat voor Digital Corner![]()
ik weet niet wat je precies bedoelt, maar je wil toch gewoon multipele regressie uitvoeren?quote:Op donderdag 18 mei 2006 13:35 schreef Keksi het volgende:
Is hier niemand die hier het antwoord op weet?
Maar dan heb je het niet echt precies.quote:Op donderdag 18 mei 2006 20:43 schreef firstwollie het volgende:
Dat is heel makkelijk, gewoon compute en dan recode into different variable kiezen en dan doe je 2006 - gebroortejaar. Wat dus resulteert in een leeftijd.
Dacht dat daar meer vragen gesteld werden over het programma zelf, en niet over de interpretatie van de output. Nu ik trouwens net nogmaals gezocht heb, vind de search veel meer spss topics??quote:Op vrijdag 26 mei 2006 15:31 schreef Litso het volgende:
Waarom kan dit niet in het DIG topic dan?
Deze redenatie klopt zeker. Je kunt trouwens ook de t waarde vergelijken met de waarde in een t tabel (Aron & Aron, statistics for psychology). Je kunt trouwens beter zeggen: de kans op mijn gevonden resultaat als de nulhypothese waar is, is kleiner dan 0.01. Je mag namelijk op basis van je steekproef niet meteen je nulhypothese compleet verwerpen.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:48 schreef Cutebutpsycho het volgende:
Dus daarom.. zou iemand met verstand van SPSS dit even na kunnen lezen, en mij vertellen of mijn gedachtengang juist is, en of het resultaat klopt??
NB: Het zijn alle3 interpretaties van T-toetsen voor twee onafhankelijke steekproeven.
1
In de tabel blijkt de waarde van de t-toets voor Equal Variances Assumed 9,498 te zijn. Deze waarde ligt niet tussen de 59,288 en 103,734, die de uiterste waarden vormen van de 99%-betrouwbaarheidsinterval. De significantie bij gelijke varianties (Equal Variances Assumed) is dan ook kleiner dan 1% (α=0,01). Dit betekent dat de nul-hypothese met een zekerheid van 99% wordt verworpen.
2
Ook hier heb je de conclusie juist getrokken. Ik noteer het trouwens vaak zo:quote:De steekproefuitkomst van de t-toets voor Equal Variances Assumed bedraagt 0,679, zo is af te lezen uit de tabel. De 95%-betrouwbaarheidsinterval loopt van -1,046 tot en met 2,151. De toetsingsgrootheid t valt binnen dit gebied. De exacte overschrijdingskans is 0,498 (49,8%). De nul-hypothese wordt niet verworpen bij een betrouwbaarheid van 95%. Er is geen significant verschil.
3
Zo ik heb ook ff gezocht. Ik dacht al, heb ik al de uitleg voor niets getypt. Ik ben blij dat je er wat aan hebt. Dan zijn die 2 blokken statistiek toch nog duidelijk blijven hangenquote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:49 schreef Cutebutpsycho het volgende:
Thanks! ( en tegelijkertijd een TVP, he modje...rommelen met mijn postsgeschiedenis he..)
Echt super antwoord!! Had even wat bevestiging nodig, en super uitleg!!! Kan ik het weer even wat uitbreiden..:)
Ik haat het ook!quote:Op zondag 25 februari 2007 20:41 schreef marcb1974 het volgende:
Wat een pokke programma is dit zeg
Ben er nu ook mee bezig maar hang al vast. En moet aan de hand van het boek spss 11.0 werken in 15.0
Met SPSS willen werken zonder statistiek te hebben gehadquote:Op dinsdag 25 december 2007 00:07 schreef Frezer het volgende:, wellicht moet je eerst eens een cursusje statistiek nemen, voordat je op SPSS gaat mauwen?
Tja, hij kan alleen op cijfertjes analyses uitvoeren. Waarom weet ik niet.quote:Op zondag 6 april 2008 12:16 schreef marijke888 het volgende:
Beetje gekke vraag:
Waarom moet je eigenlijk cijfers invullen bij het verwerken van spss-enquete-antwoorden?
(vb: man = 1 en vrouw = 2) (waarom niet gewoon man = m en vrouw = v?)
Help!
Je denkt dat ze het niet gehaald heeft?quote:Op zondag 6 april 2008 12:34 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Met SPSS willen werken zonder statistiek te hebben gehad![]()
![]()
![]()
. Je weet niet eens wat je doet dan
.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |