abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 april 2006 @ 15:34:04 #1
43790 IJzercookie
De specialiteit uit Vld
pi_36709801
Ik heb sindskort een nieuwe compactcamera, de Panasonic FZ7.

Vorig weekend was ik in Amerongen en heb ik weinig ongefotografeerd gelaten.

Nu kan ik de eerste resultaten laten zien. (uiteraard een beetje bewerkt)

Laat maar komen de kritiek!

That's the way the cookie crumbles
  donderdag 6 april 2006 @ 15:56:32 #2
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_36710486
Ik vind #5 de mooiste uit de serie, zou 'm graag wat symmetrischer hebben gezien en in ZW

de rest vind ik wel okee maar niet bepaald spannend
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  donderdag 6 april 2006 @ 16:08:50 #3
43790 IJzercookie
De specialiteit uit Vld
pi_36710844
Hoe symmetrischer? Dan kan ik het misschien nog aanpassen?

En spannend, tja.. de omgeving was nu eenmaal niet spannender het is meer: hoe werkt de camera en welke resultaten zijn er te behalen.
  donderdag 6 april 2006 @ 16:17:26 #4
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_36711141
Door van het hekje het rechtervoorpootje af te knippen, maar dan kloppen de ramen bovenin weer niet. Deze foto kun je weinig meer aan doen maar de volgende keer dat je zo'n soort foto maakt, goed opletten of je alles symmetrisch hebt.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_36711213
quote:
Op donderdag 6 april 2006 15:34 schreef IJzercookie het volgende:
heb ik weinig ongefotografeerd gelaten.
Een heel begrijpelijke reflex als je een nieuwe camera hebt. Maar het verklaart wel een beetje de reactie van Puckzzz dat het niet zo spannend is. Probeer je in te leven in de kijker. Is dit interessant voor iemand die er niet bij was? Hoe maak ik het nog interessanter? Een paar aandachtspunten bij de plaatjes:

#1: Boeiend aan dit plaatje zijn imho de kleuren van het laken en de ballen. De rest is storend. Je kunt dit vangen door dicht op je onderwerp te kruipen en je standpunt zo te kiezen dat de boeiende aspecten dominant in beeld komen.

#2 uhm, ja. Een schuur. En dan? Denk eens met me (de kijker) mee. Wat moet ik hier aan zien? Waarom breng je het in beeld?

#3 Paardjes, leuk. Maar je onderwerp beslaat ongeveer 10% van je beeld. Je moet er echt dichter op gaan zitten voor een boeiend beeld (erheen lopen, zoomen, of achteraf croppen: je maakt foto's van 3000 pixels breed, je gaat voor Fok terug naar 550, dus je hebt flink ruimte om wat weg te gooien)

#4 zie #2

#5 hier heb je een beeld dat wat 'doet'. Goed gezien. Jammer van die afgesneden raampjes bovenin, maar dat is een detail

#6 Op zich een leuk beeld, maar kruip er ook hier wat dichter op en het wordt boeiender

#7, #8, #9: zie #2

#10: Ook hier kun je veel bereiken door dichterbij je onderwerp te komen. Het beeld heb je goed gezien iig.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  donderdag 6 april 2006 @ 17:15:13 #6
43790 IJzercookie
De specialiteit uit Vld
pi_36713211
@puckzzz: je hebt gelijk, nu zie ik het ook alles is symmetrisch behalve de hekwerken! Thnx!

@Vliegvrager: in eerste instantie was het voor mij niet de bedoeling om het voor de kijker zo interessant mogelijk te maken, maar meer om mijn camera uit te testen en te kijken hoe ik technisch de beste plaatjes kan maken, wat betreft licht/scherpte/kleuren enz. Maar het is absoluut een goed uitgangspunt om te hebben als ik mijn camera volledig onder de knie heb!!!!! Thnx daarvoor!

#1: hier had ik duidelijk een ander doel, buiten de kleuren vond ik het heel leuk dat de lichtinval door het raam over de ballen verder gaat op de muur er achter. Maar idd, het plaatje zal interessanter zijn als ik de uitsnede zo gedaan had dat alleen de ballen en het kleed er op stonden.

#2 waarom breng ik het in beeld: eigenlijk omdat ik de vlakverdeling erg leuk vind en het kleurcontrast tussen lucht en schuur.

#3 deze foto is een experiment met de zoom: ik heb zover mogelijk gezoomd (12x) en stond op een soort van uitkijktoren er was geen mogelijkheid om dichterbij te komen. Wat zoomen betreft vind ik het erg geslaagd omdat ze echt heel ver weg stonden. Ik zal eens kijken wat ik met nog meer croppen kan bereiken! Thnx voor de tip.

#5 ik zal eens kijken of ik de bovenste raampjes er af kan croppen!

#8 vind ik vooral heel leuk vanwege de lichtval.

#9 vanwege de symmetrie

#10 hier zat ik al in de boom met de camera

Bedankt allebei!
  donderdag 6 april 2006 @ 17:33:46 #7
40714 Subhuman
Televised confession
pi_36713895
Heb even showcase in de titel gezet.
  donderdag 6 april 2006 @ 20:07:13 #8
43790 IJzercookie
De specialiteit uit Vld
pi_36718562
  zaterdag 8 april 2006 @ 15:02:14 #9
46758 sgoldie
-= L.A.V.A.B =-
pi_36766460
hoort die driehoek niet andersom te liggen (foto #1)
  maandag 10 april 2006 @ 16:12:58 #10
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36825662
nee hoor, met de punt naar de korte kant van de tafel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')