@puckzzz: je hebt gelijk, nu zie ik het ook
![]()
alles is symmetrisch behalve de hekwerken! Thnx!
@Vliegvrager: in eerste instantie was het voor mij niet de bedoeling om het voor de kijker zo interessant mogelijk te maken, maar meer om mijn camera uit te testen en te kijken hoe ik technisch de beste plaatjes kan maken, wat betreft licht/scherpte/kleuren enz. Maar het is absoluut een goed uitgangspunt om te hebben als ik mijn camera volledig onder de knie heb!!!!! Thnx daarvoor!
#1: hier had ik duidelijk een ander doel, buiten de kleuren vond ik het heel leuk dat de lichtinval door het raam over de ballen verder gaat op de muur er achter. Maar idd, het plaatje zal interessanter zijn als ik de uitsnede zo gedaan had dat alleen de ballen en het kleed er op stonden.
#2 waarom breng ik het in beeld: eigenlijk omdat ik de vlakverdeling erg leuk vind en het kleurcontrast tussen lucht en schuur.
#3 deze foto is een experiment met de zoom: ik heb zover mogelijk gezoomd (12x) en stond op een soort van uitkijktoren er was geen mogelijkheid om dichterbij te komen. Wat zoomen betreft vind ik het erg geslaagd omdat ze echt heel ver weg stonden. Ik zal eens kijken wat ik met nog meer croppen kan bereiken! Thnx voor de tip.
#5 ik zal eens kijken of ik de bovenste raampjes er af kan croppen!
#8 vind ik vooral heel leuk vanwege de lichtval.
#9 vanwege de symmetrie
#10 hier zat ik al in de boom met de camera
![]()
Bedankt allebei!