Derde aflevering en terwijl we al lang en breed weten dat Bianca een labiel figuur is met een gezicht waar alleen een moeder echt van houden is, zijn we vandaag te weten gekomen dat de vrijgezellige Yves ook niet een van de meest normale figuren is, misschien is de proteīne -shake hem naar het hoofd gestegen, het is altijd een raadsel bij Temptation Island wat voor vlees je in de kuip hebt.
Is het neurotisch, paranoīde, schizofreen, manisch depressief, heeft het misschien borderline, ADHD, dyslexie, een ingegroeide teennagel, of moeten we toch weer vaststellen dat we met een kasthomo te maken hebben? Zoveel stoornissen, zo weinig tijd, maar dat Yves een verloren zaak is, dat is na drie afleveringen alweer overduidelijk.
Ondertussen gaat Len op stap met Rebecca Loos.
Het verschil tussen Len en Andries is vrij simpel. Len wil maar wat graag op televisie komen en laten zien hoe kansloos hij wel niet is, hij heeft geen pretenties, hij is gewoon aandachtsgeil.
Andries heeft zijn vijftien minuten van roem geproefd en wil die vijftien magere minuutjes verlengen met een zielige vijf. De manier waarop hij zijn geregisseerde bagger voor de camera spuwt is triest om te zien, maar zo inhoudsloos en onzinnig dat je Andries gewoon heel braaf weg kunt denken uit het hele programma en dan nog niets mist.
Len is in zijn nopjes omdat hij met Rebecca op date mag, en hij mag haar zelfs aanraken, wat een pret. Het scharminkel denkt dat Rebecca hem echt wil. Ongelofelijk ze blijven telkens weer in de waan dat de ingehuurde hulp echt nog iets van gevoelens koestert of oprechte interesse heeft in de verloren zieltjes.
Len voelt zich de man, een figuur als Len zit er ieder jaar weer in. De traditie begon met ons aller Jan, de slungelige Belg die van een goede week sprak als hij met een stok van drie meter geslagen werd, maar op het eiland dacht dat hij de meester pooier van het stel was. Len zet die traditie voort, eigenlijk een akelige paria die het alleen geregeld kan krijgen met dronken hockeymeisjes.
Bianca laat nog eens zien dat ze echt ver weg is, dat de redding misschien al lang te laat is. Dat meisje leeft in een wereld waar wij als normale mensen niet kunnen komen. Het is een angstaanjagend oord waar het weer om kan slaan in een oogwenk en waar het pillen regent. Rode pillen, blauwe pillen, de arme Bianca weet nog steeds niet welke pil haar kan redden van de ondergang.
Kevin, de lelijkste man, gaat met Evey, de lelijkste vrouw, en met lelijk bedoel ik ook echt lelijk, met haar rare alien-hoofd. Niet alleen een raar hoofd heeft de feeks, maar ze heeft nog meer gebreken, namelijk een raar gepruttel dat uit haar angstaanjagend misvormde smoeltje komt, het geluid is moeilijk te ontcijferen, en het is dat er ondertiteling staat, want anders had ik de hoop op een herkenbaar woord al lang opgegeven. Meisje doe eens wild, doe eens gek, articuleer eens.
Overigens wat ik zei over Yves… blijkbaar is hij niet de enige man zonder ballen. Huilen bij het zwembad… ik dacht dat we dat truucje voor de dames hadden gereserveerd, blijkbaar niet dus.
Hoe vaak heb ik die flash-forward nu al gezien?
Aaah de hoeren gaan de confrontatie aan, het is een slecht geregisseerde scčne, en we weten nu officieel dat die vrijgezelle hompen vlees zich nog niet uit een natte papieren zak kunnen acteren.
Voor de rest… miauw!
Eindelijk het kampvuur, laat de tranen maar vloeien! Belofte maakt schuld Veronica…
De eerste overleeft de vuurdoop. Jammer.
De tweede slikt moedig, maar overleeft het. Jammer.
De derde lijkt niet zo zeker te zijn van haar zaak, maar overleeft het. Jammer.
Tijd voor Bianca…
Wacht… is dat alles? Is ons labiele lelijke eendje flipt van het beeld dat haar vriendje het handje van een meisje vasthoudt?
Coke-ai, ik geloof dat we dan eindelijk een grietje hebben gevonden dat nog stompzinniger en zwakbegaafder is dan jij. Het was moeilijk, het kostte ons een seizoen, maar we hebben eindelijk iemand gevonden die nog erger is dan jij.
Bianca gaat voor de hoofdprijs, lang leve de medicatie!
Opmerkelijk genoeg is er dit jaar nog iets van reden en gezond verstand aanwezig op dat subtropisch zwemparadijs. De anderen wijzen het zwakbegaafde hondenkopje er toch eens subtiel op dat ze zich aanstelt.
Oh en kijk, Bjorn is hetero want zijn ultieme fantasie is om twee meisjes achter een doek te zien dansen… hoe opwindend.
Vriend van de hongerige kindjes in Biafra, trekt alvast zijn plannen.
Kijk, kijk, kijk, mijn vriendin doet dit dus mag ik dat ook doen, en dan nog iets verder.
Oh Len, je bent echt onze lange iele ridder op de vernachelde drachtige knol uit het voormalige Oostblok… jij zal je vriendin wel eens laten zien hoe volwassen jij bent.
Temptation Island… ook dit jaar zijn er weer genoeg sukkels en labiele stoeptegels gevonden om het circus mee te vullen
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!