Omdat het nu in is om Anti-usa te zijn, ( en uiteraard wel nog met de zomervakantie te genieten van een vakantie naar NY , en dan zeggen dat de Amerikanen hypocriet zijnquote:Op donderdag 6 april 2006 21:59 schreef Viajero het volgende:
[..]
Maar waarom wordt die kritiek dan altijd op Amerika gericht en hoor ik nooit iemand over China, Iran, Sudan, etc?
Weet ikquote:Op donderdag 6 april 2006 21:57 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Je bent nu anti-Amerikaans bezig![]()
![]()
Waarom niet? Ik denk zelfs dat foto's uit Abu Ghraib mensen juist motiveerd om terrorist te worden, om eerlijk te zijn... Weten die meeste mensen veel dat ze daarmee even erg worden. Moet je je eens voorstellen als je je eigen broer terug ziet op die Abu Ghraib foto's. Je gaat mij niet vertellen dat je dan denkt 'och, zijn fout'.quote:Op donderdag 6 april 2006 21:58 schreef LrdMetalSonic het volgende:
[..]
Voorstander van de trias politica zijn is goed, Amerika niet steunen maar aanvallen in tijden dat ze de hulp nodig hebben is niet goed,
Euh, nee.quote:maar ik weet niet of jij ook tot die mensen behoort die met die complot theoriën komen. Tegen die mensen kan ik alleen maar zeggen dat Balkenende eigenlijk een aliën is, en van pluto komt, ohja en beatrix euh die is een kloon van een vrouw uit afrika![]()
Oh, als er 1 land is waar ik een hekel aan heb, is het China wel. Geen mensenrechten, maar wel investeringen binnenhalen. 30.000 mensen het internet laten censureren, het internet zelfs proberen de nek om te draaien, martelingen, etc. En het meest erge vind ik dan wel, dat ik mensen in Business Class ziet praten over investeren in China. Dan denk ik, wat is er mis met Taiwan ofzo? Flikker op uit China, nu koop ik je product ook niet meer.quote:Op donderdag 6 april 2006 21:59 schreef Viajero het volgende:
[..]
Maar waarom wordt die kritiek dan altijd op Amerika gericht en hoor ik nooit iemand over China, Iran, Sudan, etc?
kweenie hoor, je kan het lang of kort maken maar het gaat slechts over ordehandhaving. M.a.w. dat geleuter over mensenrechten gaat helemaal nergens meer over. Respect komt uit de loop van een geweer als het er op aankomt.quote:Op donderdag 6 april 2006 21:53 schreef Yildiz het volgende:
Iedereen die dat verdrag ook maar met een kleine teennagel schendt, veracht ik, heb ik geen respect voor.
Omdat China, Iran, Sudan, etc geen andere landen binnenvallen om te zeggen dat ze die regels na moeten leven.quote:Op donderdag 6 april 2006 21:59 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ja, ik vind dat wel gek.quote:Op donderdag 6 april 2006 20:22 schreef Viajero het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar intussen wel kritiek op Amerika en alleen op Amerika hebben, terwijl andere landen veel ergere dingen doen. Vind je het gek dat ik je als anti-Amerikaans zie?
Wist je dat ze bij het NOS journaal , en 2 vandaag en netwerk ook conspiracy theoriën vertellen ??quote:Op donderdag 6 april 2006 21:58 schreef LrdMetalSonic het volgende:
[..]
Voorstander van de trias politica zijn is goed, Amerika niet steunen maar aanvallen in tijden dat ze de hulp nodig hebben is niet goed, maar ik weet niet of jij ook tot die mensen behoort die met die complot theoriën komen. Tegen die mensen kan ik alleen maar zeggen dat Balkenende eigenlijk een aliën is, en van pluto komt, ohja en beatrix euh die is een kloon van een vrouw uit afrika![]()
Gelukkig maar, anders hadden de Nazi's nog wat langer Nederland bezet gehouden, en waarschijnlijk daarna de Russen nog een tijdje.quote:Op donderdag 6 april 2006 22:04 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Omdat China, Iran, Sudan, etc geen andere landen binnenvallen om te zeggen dat ze die regels na moeten leven.
Amerika is als een pacifist die de hele wereld pacifistisch wil maken, desnoods met geweld.
En dan zou ik het ineens moeten geloven ? Ze willen gewoon meer kijkers, en dan spelen ze goed in op een populaire gedachte. Marketingtechnisch gezien dus een goede zetquote:Op donderdag 6 april 2006 22:05 schreef atmosphere1 het volgende:
[..]
Wist je dat ze bij het NOS journaal , en 2 vandaag en netwerk ook conspiracy theoriën vertellen ??
zoals over geheim gehouden detentie kampen van de CIA, en geheime vluchten . Maar ook over bv 11 september bij 2 vandaag bv http://www.2vandaag.nl/index.php?module=PX_Story&func=view&cid=2&sid=29834#
Flikker op met die nazi vergelijkingen.quote:Op donderdag 6 april 2006 22:09 schreef Viajero het volgende:
[..]
Gelukkig maar, anders hadden de Nazi's nog wat langer Nederland bezet gehouden, en waarschijnlijk daarna de Russen nog een tijdje.
Ja, dat is geschiedenis, inderdaad. Lang geleden. En omdat mensen zoals jij nooit iets van de geschiedenis willen leren zal de geschiedenis zich altijd blijven herhalen.
Je hoeft mijn post ook niet serieus te nemen. Voor serieus posts ga je maar naar Yildiz ofzo. Ik laat aleen mijn verontwaardiging blijken, dat er mensen zijn die een alom gerespecteerd organisatie als AI geen daglicht gunnen.quote:Op donderdag 6 april 2006 21:34 schreef LrdMetalSonic het volgende:
gaap, na schooltijd ? jij neemt jou vrienden mee ik die van mij ? plz, alleen al door te flamen neem ik je hele post niet serieus, jammer hoor.......
Ik geef hem anders helaas wel weer gelijk, veel mensen staan er gewoon niet bij stil wat Amerika voor ons betekent heeft, zoals ik ook al in de OP aangaf. Amerika heeft nu een andere regering, maar de basis van Amerika was altijd hetzelfde. Ondernemend zijn, de wereld democratisch maken, en landen die het slecht voor hebben aanpakken. NOu ik ben blij dat Amerika toen Europa hielp, en ja ze hebben zelf ook veel gewonnen, maar mag dat niet ? Een land helpen en zelf ook rijker worden ? Velen doen dingen en krijgen er meerdere dingen voor terug. Als ik werk zie ik en collegas waar ik het goed mee kan verdienen, en ik verdien lekker geld ? Tja.....quote:Op donderdag 6 april 2006 22:12 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Flikker op met die nazi vergelijkingen.
De amerikanen die ons bevrijd hebben zijn allemaal zo goed als dood. Die zitten niet in het witte huis.
quote:Op donderdag 6 april 2006 22:12 schreef Yildiz het volgende:
[..]
En nu ga ik echt, anders wordt ik nog depressief hier.
de aivd laat de info toch weer lekken.....quote:Op donderdag 6 april 2006 22:16 schreef popolon het volgende:
[..]![]()
Rustig maar, de AIVD luistert/kijkt met je mee.
Nou, China met Tibet... daar zou de VS of Europa eens wat over moeten zeggen!quote:Op donderdag 6 april 2006 22:04 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Omdat China, Iran, Sudan, etc geen andere landen binnenvallen om te zeggen dat ze die regels na moeten leven.
Amerika is als een pacifist die de hele wereld pacifistisch wil maken, desnoods met geweld.
Da's waar, kunnen we er allemaal van genieten.quote:Op donderdag 6 april 2006 22:17 schreef LrdMetalSonic het volgende:
[..]
de aivd laat de info toch weer lekken.....
Ik denk dat als de amerikanen na terugkomst uit Europa, na een gevecht voor vrijheid deze 'Bush' in het witte huis zagen, ze dat met de resterende munitie hadden platgewalst, maar dat is mijn gedachte. Bush is absoluut niet democratisch bezig.quote:Op donderdag 6 april 2006 22:15 schreef LrdMetalSonic het volgende:
[..]
Ik geef hem anders helaas wel weer gelijk, veel mensen staan er gewoon niet bij stil wat Amerika voor ons betekent heeft, zoals ik ook al in de OP aangaf. Amerika heeft nu een andere regering, maar de basis van Amerika was altijd hetzelfde. Ondernemend zijn, de wereld democratisch maken, en landen die het slecht voor hebben aanpakken. NOu ik ben blij dat Amerika toen Europa hielp, en ja ze hebben zelf ook veel gewonnen, maar mag dat niet ? Een land helpen en zelf ook rijker worden ? Velen doen dingen en krijgen er meerdere dingen voor terug. Als ik werk zie ik en collegas waar ik het goed mee kan verdienen, en ik verdien lekker geld ? Tja.....
Hey wat tof, je kent mij. Nee echt, geschiedenis leer ik helemaal niets van, neuh, heb ook geen weet van geschiedenis. Vandaar dat ik C&H mod was natuurlijk.quote:Op donderdag 6 april 2006 22:09 schreef Viajero het volgende:
[..]
Gelukkig maar, anders hadden de Nazi's nog wat langer Nederland bezet gehouden, en waarschijnlijk daarna de Russen nog een tijdje.
Ja, dat is geschiedenis, inderdaad. Lang geleden. En omdat mensen zoals jij nooit iets van de geschiedenis willen leren zal de geschiedenis zich altijd blijven herhalen.
Die Amerikanen vochten voor een land waar al hun landgenoten van Japanse afkomst vier jaar lang zonder proces opgesloten werden, zwarten minder rechten hadden, en een paar jaar voor WO2 de laatste grote slachtpartij op de indianen plaatsvond.quote:Op donderdag 6 april 2006 22:12 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Flikker op met die nazi vergelijkingen.
De amerikanen die ons bevrijd hebben zijn allemaal zo goed als dood. Die zitten niet in het witte huis.
Die amerikanen vochten voor burgervrijheden die ze nu inleveren met een Patriot Act. Je gaat mij niet vertellen dat een Patriot Act amerikaans is.
Hadden we trouwens niet uit de geschiedenis geleerd dat martelen niet werkt?
Nee, wat doen we nu, we gaan snijden in de penis. Alleen heet dat geen martelen omdat je er 'geen blijvend fysiek letsel' aan overhoudt.
Wat voor fucking definitie is dat.
En nu ga ik echt, anders wordt ik nog depressief hier.
Ik maak me er niet zo druk om, is veel rustiger zo.quote:Op donderdag 6 april 2006 22:18 schreef Yildiz het volgende:
Kijk anders eens op www.eff.org , en zie hoe het er daar aan toe gaat. Dat is gewoon niet leuk meer.
Ja draaf effe door zeg, concentratiekampen bestaan al duizenden jaren.quote:Op donderdag 6 april 2006 22:19 schreef Dagonet het volgende:
Je weet dat de VS in de jaren 20 mensen zonder vorm van proces opsloten omdat ze zich tegen de regering uitspraken? Dat de eerste concentratiekampen in de VS stonden?
Mja. Nu ben ik de zwart-wit kijker.quote:Op donderdag 6 april 2006 22:20 schreef Viajero het volgende:
[..]
Die Amerikanen vochten voor een land waar al hun landgenoten van Japanse afkomst vier jaar lang zonder proces opgesloten werden, zwarten minder rechten hadden, en een paar jaar voor WO2 de laatste grote slachtpartij op de indianen plaatsvond.
En toch ben ik blij dat ze voor vrijheid vochten. Moeilijk he, een wereld die niet zwart/wit is.
ooit van watergate gehoord?quote:Op donderdag 6 april 2006 22:18 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik denk dat als de amerikanen na terugkomst uit Europa, na een gevecht voor vrijheid deze 'Bush' in het witte huis zagen, ze dat met de resterende munitie hadden platgewalst, maar dat is mijn gedachte. Bush is absoluut niet democratisch bezig.
Met zijn afluisteren, en god weet wat. Man, het is voor het eerst in de geschiedenis van het witte huis dat er mensen strafrechtelijk vervolgd worden, zoals 'scooter' Libby.
Kijk anders eens op www.eff.org , en zie hoe het er daar aan toe gaat. Dat is gewoon niet leuk meer.
Zonder ons geen Amerika, waar is hun dankbaarheid jegens ons? Ze weten het niet eens, hell, hun onafhankelijkheidsverklaring is bijna letterlijk die van ons.quote:Op donderdag 6 april 2006 22:15 schreef LrdMetalSonic het volgende:
[..]
Ik geef hem anders helaas wel weer gelijk, veel mensen staan er gewoon niet bij stil wat Amerika voor ons betekent heeft, zoals ik ook al in de OP aangaf.
Je hebt je verdiept in de nation-making policies van de jaren 50? Al die bananenrepubliekjes enzo?quote:Amerika heeft nu een andere regering, maar de basis van Amerika was altijd hetzelfde. Ondernemend zijn, de wereld democratisch maken, en landen die het slecht voor hebben aanpakken.
Inderdaadquote:Op donderdag 6 april 2006 22:17 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Nou, China met Tibet... daar zou de VS of Europa eens wat over moeten zeggen!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |