Het voordeel wordt juist vergroot denk ik. Als je het minimumloon gaat opheffen, krijg je te maken met veel immigranten die onder de prijs willen werken.quote:Op zondag 9 april 2006 22:58 schreef Douwe het volgende:
Ik bedoel meer, als je het volledige minimumloon opheft is er geen economisch voordeel meer om naar Nieuw Zeeland te verhuizen (of Nederland, Spanje, Brunei, whatever).
Is er zoveel vraag naar Nederlandse leraren dan?
Ik weet het antwoord!quote:Op zondag 9 april 2006 22:57 schreef k_man het volgende:
Goh, heb jij geen msn Douwe?
Alles kan natuurlijk.quote:Op zondag 9 april 2006 23:01 schreef Douwe het volgende:
Kun je niet gewoon zwart werken, dan?
Dat mag niet.quote:Op zondag 9 april 2006 23:01 schreef Douwe het volgende:
Kun je niet gewoon zwart werken, dan?
Bruinwerker.quote:
Het is een zichzelf oplossend 'probleem'. Mensen zullen meer moeten doen om hun baan te behouden, inflatie zal eerder dalen dan stijgen, Nederland kan zich op een dergelijke manier erg scherp in de markt zetten.quote:Op zondag 9 april 2006 23:01 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Het voordeel wordt juist vergroot denk ik. Als je het minimumloon gaat opheffen, krijg je te maken met veel immigranten die onder de prijs willen werken.
Stel dat Nederland het minimumloon afschaft. Dan krijg je hier een hele massa Polen, Tsjechen en Litouwers die werk doen voor 4 euro per uur, terwijl een Nederlander minimaal 8 euro per uur wil.
En wat voor opleiding doe je ook maar weer?quote:Op zondag 9 april 2006 23:05 schreef Douwe het volgende:
[..]
Het is een zichzelf oplossend 'probleem'. Mensen zullen meer moeten doen om hun baan te behouden, inflatie zal eerder dalen dan stijgen, Nederland kan zich op een dergelijke manier erg scherp in de markt zetten.
Ja grappig.quote:Op zondag 9 april 2006 23:06 schreef Douwe het volgende:
Communicatiesystemen.
Wat heeft dát er mee te maken?
Nederland krijgt dan ook te maken met heel veel Nederlanders die gaan teren op het sociale stelsel in plaats van te werken.quote:Op zondag 9 april 2006 23:05 schreef Douwe het volgende:
[..]
Het is een zichzelf oplossend 'probleem'. Mensen zullen meer moeten doen om hun baan te behouden, inflatie zal eerder dalen dan stijgen, Nederland kan zich op een dergelijke manier erg scherp in de markt zetten.
Ja, ik zeg ook niet dat je er met het opheffen van het minimumloon al bent, er zijn meer maatregelen voor nodig, zoals een complete hervorming van het sociale stelsel.quote:Op zondag 9 april 2006 23:13 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Nederland krijgt dan ook te maken met heel veel Nederlanders die gaan teren op het sociale stelsel in plaats van te werken.
Zeker. Ben overigens geen tegenstander van het afschaffen van het minimumloon. Wel in combinatie met een pakket andere maatregelen.quote:Op zondag 9 april 2006 23:16 schreef Douwe het volgende:
[..]
Ja, ik zeg ook niet dat je er met het opheffen van het minimumloon al bent, er zijn meer maatregelen voor nodig, zoals een complete hervorming van het sociale stelsel.
quote:
En, is dit positief te noemen?quote:Ollanta Humala 29.6%
Alan García 24.5%
Lourdes Flores 24.2%
Martha Chávez 6.9%
Valentín Paniagua 6.5%
Humberto Lay 4.1%
Natale Amprimo 0.8%
Otros 3.4%
Je hoefde toch alleen de taxes te betalen?quote:Op zondag 9 april 2006 23:43 schreef Douwe het volgende:
Was t maar zoTotaalprijs van die 'gratis' tickets was ¤290 p/p, wat me iets té gortig werd. Als compensatie vorige week dus maar Athene
Al begin ik wel weer enigszins te twijfelen door die aanbieding van United Airlines die me er voor ¤302 inclusief alles wel heen wil brengen. Hmmmmmmmmmm
Nee, dat is of een nazi (Humala) aan het bewind of iemand die jaren terug al heeft gezorgd voor 2000% inflatie, dood en verderf (Garcia).quote:
Dus Lourdes is de beste optie?quote:Op zondag 9 april 2006 23:47 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Nee, dat is of een nazi (Humala) aan het bewind of iemand die jaren terug al heeft gezorgd voor 2000% inflatie, dood en verderf (Garcia).
Ja, dan wordt het huidige beleid doorgezet. Er is nu in elk geval economische groei en geen dood en verderf in de provincias.quote:
Ja. Dat wáren alleen de taxes. Ik begon de mevrouw aan de telefoon uit te lachen, ik dacht serieus dat ze een grapje maaktequote:Op zondag 9 april 2006 23:46 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Je hoefde toch alleen de taxes te betalen?![]()
Of de persoon die je dat heeft wijs gemaakt dat je alleen de taxes moest betalen.quote:Op zondag 9 april 2006 23:49 schreef Douwe het volgende:
[..]
Ja. Dat wáren alleen de taxes. Ik begon de mevrouw aan de telefoon uit te lachen, ik dacht serieus dat ze een grapje maakte
CMT: Hoe is het bewind nu?
Is 5% nog een beetje te doen?quote:Op zondag 9 april 2006 23:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ja, dan wordt het huidige beleid doorgezet. Er is nu in elk geval economische groei en geen dood en verderf in de provincias.
Probleem is de electorale macht van de provincias...
Via Londen, Hongkong en Chicaco?quote:Op zondag 9 april 2006 23:52 schreef Douwe het volgende:
Jag, nee. Probeer maar eens een retourtje NYC te boeken met British Airways via hun eigen site. Kom je ook op ¤290 tax uit.
BA komt hier niet.quote:Op zondag 9 april 2006 23:56 schreef Douwe het volgende:
Het schijnt zelfs dat je Auckland nog even aandeed
Toledo is gewoon 'n cholo.quote:Op zondag 9 april 2006 23:56 schreef Jaguarized het volgende:
Toledo was toch die Filippijn of Japanner?
Ik dacht dat het een Japanner was.quote:
Dat is Fujimori.quote:
Als niemand een absolute meerderheid haalt, komt er een tweede ronde. Als Humala wint, dan denk ik dat het regionalisme heel erg zal toenemen. Ieder voor zich, veel polarisatie en veel kapitaalvlucht. Ook veel geweld en problemen met buurlanden.quote:Op maandag 10 april 2006 00:00 schreef Douwe het volgende:
[..]
Dus wat is de conclusie? Humala wint, en verandert Peru in een ultra-nationalistische staat?
Ja, duurt nog wel even. Al zal men dadelijk wel met resultaten gaan komen. Er komt ook nog een 2e ronde zo te zien.quote:Op maandag 10 april 2006 00:00 schreef Jaguarized het volgende:
Duurt de verkiezing de hele dag nog CMT?
Dan wordt Peru dus een bestemming waar we niet zo snel naar toe willen?quote:Op maandag 10 april 2006 00:01 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Als niemand een absolute meerderheid haalt, komt er een tweede ronde. Als Humala wint, dan denk ik dat het regionalisme heel erg zal toenemen. Ieder voor zich, veel polarisatie en veel kapitaalvlucht. Ook veel geweld en problemen met buurlanden.
Dan wordt het 'n beetje het Peru van jaren terug, veel geweld en economisch verval. Daar gaat het toerisme ook wel wat van merken inderdaad.quote:Op maandag 10 april 2006 00:04 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Dan wordt Peru dus een bestemming waar we niet zo snel naar toe willen?
Jammer.quote:Op maandag 10 april 2006 00:06 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dan wordt het 'n beetje het Peru van jaren terug, veel geweld en economisch verval. Daar gaat het toerisme ook wel wat van merken inderdaad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |