Een frees huren voor pak'm beet 2 minuten frezen vind ik ook wat te gekquote:Op dinsdag 4 april 2006 19:31 schreef deGVR het volgende:
Heel lang en heel precies schuren?
Huur een frees...
Wel gehad, maar inmiddels niet meerquote:Op dinsdag 4 april 2006 19:40 schreef Martijn_77 het volgende:
Heb je een dremmel misschien?
Ik denk dat dit het enige redelijke alternatief is t.o.v. frezen. Alleen: op deze manier krijg je ronde uiteinden aan de sleuf (tenzij deze helemaal door-en-door gaat). Bij frezen heb je rechte uiteinden (dat wil zeggen: vlakke uiteinden. De sleuf zal aan de uiteinden wel de vorm van de frees hebben).quote:Op dinsdag 4 april 2006 19:44 schreef bonke het volgende:
een cirkelzaag met zaaggeleider en dan je zaag niet te diep zettendesnoods de zaaggeleider bij een tweede zaagsnee ff verschuiven
als je de lijnen goed en precies uittekent en dan de lijn volgt met je bijten en uithouwt met je bijtel moet dat goed gaan jah. Ik zou toch gaan voor een frees (lenen)quote:
Beitel lukt niet in mdf. geen sleuf in ieder gevalquote:Op dinsdag 4 april 2006 19:59 schreef edjuh18 het volgende:
[..]
als je de lijnen goed en precies uittekent en dan de lijn volgt met je bijten en uithouwt met je bijtel moet dat goed gaan jah. Ik zou toch gaan voor een frees (lenen)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | | 1 | | | || || || || ||____|| |------| | ---- | || 2 || || || __|____|___ 3 ___________ |
u profiel.?quote:Op dinsdag 4 april 2006 23:19 schreef ElmowwW het volgende:
Geen MDF gebruiken om er op de kopse kant kracht op uit te oefenen. Hooguit (en dan nog steeds lliever niet) bv een frontplaatje voor een bureaublad erop lijmen.
Om dit te doen zou ik voor een aluminium H profiel gaan (zijaanzicht), links is de voorkant, rechts de binnenkant van de kast):
[ code verwijderd ]
1 is het schuivende deurtje
2 is een aluminium volle vierkantstaf, waarover het H profiel geleidt
3 is de bodem
Bijdehandjequote:Op woensdag 5 april 2006 23:09 schreef X_X het volgende:
Dat lijkt mij ook het handigst ja, want frezen zonder frees gaat em toch niet worden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |