abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36639157
Ik heb even een beetje hulp nodig...

Ik heb net mijn motorrijbewijs gehaald en ik heb een Honda CB750K uit 1980 van een collega gekocht, omdat hij 'm niet meer kwijt kon. Het was voor mij een mooie kans om voor niet zo veel geld toch motor te kunnen gaan rijden.Nu heb ik deze motor laten nakijken bij de Honda dealer, maar blijkt dat er nogal wat onderhoud moet worden gedaan voordat deze motor echt veilig de weg op kan. Als ik dit bij Honda laat doen kost me dit 1060 euro exclusief uurloon monteur, en ik weet niet of deze motor dat waard is.

Hij is motorisch helemaal in orde, maar er moeten dingen gebeuren zoals:
- nieuwe achterband
- nieuwe remschijven voor en achter
- nieuwe choke- en remkabels
- paar nieuwe pakkingen

Wie kan me vertellen hoeveel is zo'n motor waard? Als hij namelijk niet zo veel waard is, dan is het misschien niet de moeite om 'm voor zoveel geld te laten opknappen, en op zoek te gaan naar een andere motor. Hoeveel zou ik in dat geval kunnen vragen voor zo'n motor op marktplaats (zonder reparaties)?
  dinsdag 4 april 2006 @ 13:58:06 #2
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_36639305
Onderhoud heb je altjid.
Ook bij een andere motor, onthoud dat iig.

Verder geen verstand van motoren sorry.
pi_36639395
ja tuurlijk dat snap ik, maar dit is erg veel onderhoud in één keer... en dat maakt het bijzonder kostbaar voor mij, aangezien ik dit niet zomaar kan ophoesten... en nu is het dit, what's next, hij is wel 26 jaar oud.

en daarmee is nog steeds mijn vraag niet beantwoord, hoeveel zijn dergelijke motoren waard, zowel in deze staat als volledig opgeknapt?

[ Bericht 25% gewijzigd door Thomzzzzz op 04-04-2006 14:18:28 ]
  dinsdag 4 april 2006 @ 15:01:38 #4
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_36641179
kijk eens op www.motortrader.nl naar een gelijkwaardige motor en wat ze er daar voor vragen.
Ik heb helaas ook te weinig verstand van motoren om er een oordeel over te geven.

Maar een deel van de plezier van motorrijden is toch juist de motor onderhouden. Ik zie mijn pa in ieders geval in de winter flink klussen aan zijn motor, zodat die zomers weer goed rijdt.
(hij rijdt een Suzuki GS1100 van 15-20 jaar oud)
pi_36641412
Tuurlijk is onderhoud iets wat je zelf kunt doen, maar dit soort dingen kan ik gewoon niet zelf doen omdat ik er niet genoeg verstand van heb... schoonmaken en klein technisch onderhoud is geen probleem, maar remschijven etc. vervangen is niet zo'n goed idee voor iemand als ik. En als er problemen in het blok ontstaan, kan ik daar ook helemaal niets aan doen omdat ik daar niet handig genoeg in ben... daarom vraag ik me ook af of het wel de moeite waard is...
  dinsdag 4 april 2006 @ 15:10:30 #6
118973 Whizkid_RaiLmAn
Beschreven figuur
pi_36641473
Misschien heb ik een adresje voor je...

Mail me even erover
When something drops I'm like:
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
  dinsdag 4 april 2006 @ 15:13:39 #7
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_36641565
Owww de eerste motor waar ik ooit achterop zat.

Foto
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  dinsdag 4 april 2006 @ 15:18:04 #8
118973 Whizkid_RaiLmAn
Beschreven figuur
pi_36641711
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 15:13 schreef ondeugend het volgende:
Owww de eerste motor waar ik ooit achterop zat.

Foto


Dees heeft alleen dubbele einddempers erop zitten
When something drops I'm like:
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
pi_36642542
Hij ziet er exact zo uit als deze foto, alleen heb ik achter een trommelrem en geen schijfrem

  dinsdag 4 april 2006 @ 15:44:28 #10
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_36642615
Jaaaaaa !
Eigenlijk nog steeds best wel stoer.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_36642662
jawel, hij is ook wel cool, en hij klinkt echt zo dik!!

maarja, wat is ie waar... that's the question?
  dinsdag 4 april 2006 @ 15:58:10 #12
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_36643052
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 15:45 schreef Thomzzzzz het volgende:
jawel, hij is ook wel cool, en hij klinkt echt zo dik!!

maarja, wat is ie waar... that's the question?
Ik snap je probleem niet eigenlijk? Bandjes, schijven en kabels is gewoon standaard slijtagespul, dat weet je als je gaat motorrijden.
Pakkingen is even vervelend maar ook niet onoverkomelijk.

Ander idee, weet niet waar je woont maar bij bijv. Motorxtra kan je "begeleid" sleutelen.
Leuk om te doen en als je er echt niet meer uitkomt kan Zot je altijd wel helpen. Gereedschap is ruim voor handen, ze hebben mooie en schone sleutelplaatsen en de expertise in huis.
Ook hebben ze een vermogensbank staan en kan ie meteen goed afgesteld worden zodat je er een hoop plezier van hebt.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  dinsdag 4 april 2006 @ 15:59:59 #13
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_36643108
Bandjes moet je laten doen, over het algemeen kan niet iedereen dat zelf. Remmen zou zelf nog wel moeten lukken. Choke en remkabels kan je ook zelf doen, welke pakkingen moeten er vervangen worden? Koppakking neem ik aan?

Dit risico heb je altijd met 2dehands motoren, banden en remmen hoort er altijd wel bij. Als je geluk hebt niet, maar meestal toch wel. Ken je niemand die wat kan klussen?
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_36643448
quote:
Ik snap je probleem niet eigenlijk? Bandjes, schijven en kabels is gewoon standaard slijtagespul, dat weet je als je gaat motorrijden.
Pakkingen is even vervelend maar ook niet onoverkomelijk.
Nee het is allemaal niet onoverkomelijk, maar het is nu allemaal in een keer zo veel... en ik kan het niet en ken eigenlijk niemand die met motoren werkt of vrienden die daar in zijn geïnteresseerd... en om nou zelf te gaan klungelen vind ik met remmen niet zo'n goed idee... en daarbij komt dat dit nou niet echt de motor van m'n dromen is... dus ik vind het niet erg om op zoek te gaan naar wat anders...
pi_36643541
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 15:58 schreef hollander172 het volgende:
Ik snap je probleem niet eigenlijk? Bandjes, schijven en kabels is gewoon standaard slijtagespul, dat weet je als je gaat motorrijden.
Pakkingen is even vervelend maar ook niet onoverkomelijk.
Remschijven zijn nou niet bepaald standaard onderhoud bij een motor en die zullen we redelijk aantikken. Monteren heb je wel zo gedaan, de rest van de dingen zijn nou ook niet bepaald gigantisch moeilijke dingen. Remleidingen is ook wel iets wat je kunt vervangen met stalen remleidingen ofzo en dan heb je er geen omkijken meer aan, maar tis niet bepaald een poserfiets dat ie dat misschien doet.

Maar hij kijkt gewoon of het het geld waard is, lijkt me duidelijk. Noob, help hem aan een prijs
pi_36643775
Trouwens, je hebt hem zelf toch voor een bepaalde redelijke prijs gekocht? Ik zou sowieso dan niet meer het dubbele erin investeren. Een CB70K uit 1983 wordt aangeboden voor 1025, dus dan vind ik de kosten die je noemt nogal hoog.

Alleen dat ligt weer aan de prijs die je zelf ervoor hebt betaald, heb je er een prijs voor betaald waarbij er rekening is gehouden met al dat onderhoud of een prijs waarvoor je hem in goede staat zou verwachten
  dinsdag 4 april 2006 @ 16:20:18 #17
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_36643833
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 16:12 schreef worldpimber het volgende:

[..]

Remschijven zijn nou niet bepaald standaard onderhoud bij een motor en die zullen we redelijk aantikken.
Bij eentje van een dergelijk bouwjaar niet? Ik vind het niet wereldschokkend eigenlijk.

Prijs? Tsja in goede staat hoogstens 1000,- denk ik? Met het onderhoud zoals hij er nu blijkbaar bij staat wordt het echt "wat de gek ervoor" geeft en mag je denk ik met een paar honderd euro je handjes dichtklappen. Tijdje terug nog een dergelijk motorke gezien op www.gratisoptehalen.nl
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_36643945
Hmm, wel leuk ja:
quote:

Motor Motor susuki gs 550 t opknapper 1983
5142 WE/Waalwijk Contact
Voor in de schuur een beetje mee spelen en hem rijdende krijgen
  dinsdag 4 april 2006 @ 16:27:11 #19
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_36644059
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 16:23 schreef worldpimber het volgende:
Hmm, wel leuk ja:
[..]

Voor in de schuur een beetje mee spelen en hem rijdende krijgen
Staat met enige regelmaat weleens wat motorspul op.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_36644474
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 16:18 schreef worldpimber het volgende:
Trouwens, je hebt hem zelf toch voor een bepaalde redelijke prijs gekocht?
200 euro!! Verklaart misschien waarom ik niet sta te springen om er ca. 1300 euro tegenaan te gooien... via een lokale dealer ben ik ook terecht gekomen bij een vrouwtje dat een GS500 voor 1000,- te koop aanbiedt, die is vorige najaar helemaal opgeknapt en dat klinkt dan wel behoorlijk aantrekkelijk
  dinsdag 4 april 2006 @ 16:40:50 #21
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_36644528
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 16:39 schreef Thomzzzzz het volgende:

[..]

200 euro!! Verklaart misschien waarom ik niet sta te springen om er ca. 1300 euro tegenaan te gooien... via een lokale dealer ben ik ook terecht gekomen bij een vrouwtje dat een GS500 voor 1000,- te koop aanbiedt, die is vorige najaar helemaal opgeknapt en dat klinkt dan wel behoorlijk aantrekkelijk
Zeker een nette prijs, maar een GS500 is natuurlijk maar een 2 cil. en nu heb je een mooie 4 cil

Er is trouwens genoeg leuks te vinden voor weinig hoor, je moet alleen een beetje mazzel hebben.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_36644816
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 16:39 schreef Thomzzzzz het volgende:

200 euro!! Verklaart misschien waarom ik niet sta te springen om er ca. 1300 euro tegenaan te gooien... via een lokale dealer ben ik ook terecht gekomen bij een vrouwtje dat een GS500 voor 1000,- te koop aanbiedt, die is vorige najaar helemaal opgeknapt en dat klinkt dan wel behoorlijk aantrekkelijk
Mjah, denk wel dat als je er tijd in stopt en een beetje gaat hobbieën en rondkijken dat je een leuk fietsje heb. Maar kennelijk is dat niet je intenetie en dan zit je met de verkeerde motor ja.

Een goed rijdende GS500 met een niet achterlijke km stand voor 1000 euro is wel een redelijk prijs volgens mij... maar ik zit niet zo in de GS500 wereld dus dat moet je voor jezelf bepalen
pi_36644904
ja dat is zeker een prima prijsje... maar ik zal even eerlijk zijn en zeggen dat ik 2 weken geleden mn rijbewijs gehaald heb en eigenlijk niet zo'n moeite heb met een 500cc 2 cil.

maar ik denk dat het "dilemma" voor zover dat er is wel duidelijk is... 1300 betalen voor een wat oudere motor en dan hopen dat ie de komende tijd niet te veel problemen gaat opleveren, of deze suzuki, die nu helemaal goed is voor 1000. Je snapt natuurlijk wel, zeker omdat ik mn rijbewijs net heb, ik wil gewoon graag rijden, en die GS500 is denk ik dan eigenlijk helemaal niet zo'n slechte keus... hij is alleen wel wat aan de smalle, kleine kant.
pi_36644964
stand is 17700 mijl, dus dat is iets minder dan 30000, hij is van 1989
  dinsdag 4 april 2006 @ 16:57:22 #25
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_36645074
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 16:54 schreef Thomzzzzz het volgende:
stand is 17700 mijl, dus dat is iets minder dan 30000, hij is van 1989
Als je voor dat dingetje gaat kijken let dan wel even op de slijtageonderdelen.

Ander puntje is dat zo'n fietsje redelijk overeenkomt met je lesmotor en je er dus waarschijnlijk snel op uitgekeken bent.

Er zit hier ook een niet nader te noemen persoon die hem al zat was voor ze uberhaubt haar rijbewijs had.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_36645187
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 16:57 schreef hollander172 het volgende:

[..]
Ander puntje is dat zo'n fietsje redelijk overeenkomt met je lesmotor en je er dus waarschijnlijk snel op uitgekeken bent.
dat wel natuurlijk, maar goed, dan kan ik wel nu lekker rijden, zelf een beetje het gevoel krijgen van het alleen rijden zonder iemand die in je oor tettert de hele tijd... en dan kan ik van A naar B. Een andere motor kan ik dan gewoon rustig voor gaan sparen. Als ik nu kan rijden ben ik niet gelijk volgende week uitgekeken... en dan kan ik bijv. volgend jaar een nieuwe motor kopen, iets wat meer in mijn straatje past i.p.v. zoiets, terwijl ik nu lekker ervaring op doe (en van het komende lekkere weer kan genieten)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')