Verslagenheid na overlijden Frédérique punaise
3 april 2006 - Collega's hebben ontzet gereageerd op het overlijden van Frédérique Huydts. De actrice stierf op 38-jarige leeftijd aan de gevolgen van kanker.
Ontdaan
"Het is vreselijk. Ik ben behoorlijk ontdaan", aldus Rick Engelkes. De acteur en producent werkte meerdere malen samen met Frédérique Huydts. Hij hoorde afgelopen vrijdag dat de actrice stervende was. "Ik wist dat het ging gebeuren, maar het blijft onwerkelijk."
Lief
Engelkes leerde Huydts kennen op de set van de soap Goede Tijden Slechte Tijden, waarin hun personages een relatie hadden en uiteindelijk gingen trouwen. Later speelden de acteurs nog samen in het toneelstuk Gek van liefde. "Ik deelde tijdens GTST een kleedkamer met Frédérique en we hebben toen veel gelachen. Ze had veel humor en was lief."
Bijzonder
De acteur denkt met een warm gevoel terug aan zijn collega. "Het was een bijzondere vrouw, die een speciaal plekje had in mijn leven. Ze heeft veel indruk op me gemaakt en ik heb veel mooie en fijne herinneringen aan de periode die ik met haar heb gedeeld."
Zielsgelukkig
In het programma RTL Boulevard reageerde actrice Liz Snoyink op het overlijden van haar collega. Afgelopen zomer waren ze nog samen in Argentinië voor de opnamen van Wie is de mol? "Ze was zielsgelukkig en vol levenslust. Ze trok gekke bekken en maakte vreugdedansjes. Ze was ervan overtuigd dat ze haar ziekte had overwonnen."
Afgepakt
"Ze stond zo krachtig in het leven", zegt Milouska Meulens, presentatrice van het Jeugdjournaal en Wie is de mol-collega. "Dat beeld van haar zag ik in Argentinië bevestigd. Maar alles wat ze had gepakt is haar weer afgepakt. Het is moeilijk te geloven."
Niet te bevatten
Cabaretier Richard Groenendijk vindt het overlijden van zijn goede vriendin 'niet te bevatten'. "Drie weken terug kwam ze nog bij mijn theatervoorstelling kijken. Ruim een week geleden belde ik haar op en toen lag ze in het ziekenhuis. De kanker heeft haar als een dief in de nacht overvallen. Ik ben er echt kapot van."
Volle teugen
Groenendijk kende Huydts eveneens van Wie is de mol?. "Ze was als een kwispelende puppy. Overal sprong ze in. Ze was echt één van de meest levenslustige, positieve mensen die ik ken. Frédérique heeft me geleerd met volle teugen te genieten."
(Bron: RTL Nieuws)
Liz: ‘Ze zou de strijd gewonnen hebben’3 april 2006 - Actrice Liz Snoyink is geschokt door het overlijden van Frédérique Huydts. "Ik hoorde het verschrikkelijke nieuws een uur nadat ze was overleden."
"Frédérique had vlak voor haar overlijden een geluidsband opgenomen. Met voor iedereen een persoonlijke boodschap. Ze zei dat ik altijd een bekende vertrouwde aanwezigheid was. Zo lief", vertelt een hevig geëmotioneerde Snoyink, die samen met Frédérique in de dramaserie Meiden van De Wit heeft gespeeld.
De 'Meiden van De Wit' leefden erg met de zieke actrice mee. "Voor de operatie hebben we haar opgezocht, we hadden kleine cadeautjes voor haar meegebracht. Ze was nog zo sterk."
De twee actrices zijn momenteel samen op tv te zien in eerder opgenomen afleveringen van Wie is ... de Mol? Afgelopen zomer waren ze nog samen in Argentinië voor de opnamens. "Na het Mol-avontuur zijn we bij elkaar gekomen. Frédérique had een verschrikkelijke strijd gevoerd. Maar het was klaar. Ze was ervan overtuigd dat ze haar ziekte had overwonnen. Ze was zielsgelukkig en vol levenslust. Ze trok gekke bekken en maakte vreugdedansjes. Ze was zo blij met het leven. Ze leek net een kwispelend hondje."
"Vanaf het begin af aan had ze het gevoel: 'Ik ga dit winnen," vertelt Snoyink. Het heeft niet zo mogen zijn.
(Bron: Telegraaf)
widm.com