abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37033791
Ja, het zijn inhaalduels. Toevallig twee keer thuis afgelast.

Tussenstanden van de duels van 14.30:

Deltasport - SHO 1-1
Kozakken Boys - IJsselmeervogels 0-1
SDC Putten - Heerjansdam 0-1
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_37034141
Vogels inmiddels 0-3, dus als ASWH niet wint kan de botter uit het vet.

Heerjansdam op 0-2 en dus daalt Putten af.

Deltasport nog altijd 1-1.
www.thuisuiteten.nl
pi_37034616
Niets veranderd aan die standen, nog enkele minuten.

ASWH weet dus wat het moet doen, wil het een Vogel-feestje een week uitstellen.
www.thuisuiteten.nl
pi_37034992
quote:
Op maandag 17 april 2006 16:13 schreef methodmich het volgende:
Niets veranderd aan die standen, nog enkele minuten.

ASWH weet dus wat het moet doen, wil het een Vogel-feestje een week uitstellen.
Een feestje thuis is veel gezelliger, dus jullie mogen winnen
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_37038522
ASHW gelijk dus, Vogels nu kampioen?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_37039296
IJselmeervogels kampioen dus

Gewoon het meest constant dit seizoen
pi_37040228
Dat mag je wel zeggen, als ASWH er blijkbaar een sport van maakt om teams in nood aan punten te helpen.

MATIG ASWH SPEELT GELIJK TEGEN DOVO

Op het ongebruikelijke tijdstip van vijf uur trapte ASWH vanmiddag op een toch redelijk gevuld sportpark Schildman af tegen DOVO. Deze roemruchte club uit Veenendaal bezet de twaalfde plaats en had dus alle reden om punten mee te nemen. Omdat IJsselmeervogels eerder op de dag al had gewonnen, zou puntverlies betekenen dat de titel naar Spakenburg zou gaan. Dat was geen verrassing meer, maar ASWH kon dus een rol spelen in het tijdstip waarop dit zou gebeuren. Met dit gegeven en de 4-0 nederlaag in Veenendaal in het achterhoofd, was het niet vreemd om te verwachten dat ASWH voor de winst zou gaan.

Dit moest dan gebeuren met Boudy Hoogendoorn, zaterdag tegen VVOG nog matchwinner, in de basis. De eerste helft voltrok zich echter in een bijzonder laag tempo. ASWH speelde plichtmatig en kon nauwelijks fatsoenlijke aanvallen produceren. Lange tijd was een vrije trap van Alex de Jong die naast vloog het enige serieuze aanvallende wapenfeit. Sjoerd van der Waal kon zijn goede vorm van zaterdag geen moment benaderen en kreeg ook veel te weinig steun vanuit het middenveld. Ondertussen groef DOVO zich bepaald niet in en kreeg het meer mogelijkheden om te scoren dan ASWH, zonder dat daar nu echt grote kansen tussen zaten.

Het was uiteindelijk toch ASWH dat de score wist te openen. Een goede pass van de beste man op het veld, Alex de Jong, belandde bij Johan Sturrus. De aanvoerder kwam het strafschopgebied in en werd ernstig gehinderd. De scheidsrechter leek al te willen fluiten voor een strafschop, maar Johan zette door en kon terugleggen op gelegenheidsspits Stefan van Dam. Diens inzet met stuiter was te veel voor keeper Stefan Toonen en was tegelijkertijd het beste wat Stefan deze middag liet zien. Met de 1-0 voorsprong kon ASWH gaan rusten, na een uiterst povere vertoning.

Bij aanvang van de tweede helft bleek Sjoerd geblesseerd achtergebleven in de kleedkamer en stond Rick Verbrugge in het veld. Met zijn snelheid kon ASWH wellicht profiteren van de ruimte die DOVO ongetwijfeld weg moest gaan geven, want de bezoekers hadden helemaal niets aan een nederlaag. Die ruimte kwam er dan ook. In het eerste kwartier na rust speelde ASWH wel aanvaardbaar voetbal en had de score uitgebouwd moeten worden. Dit lukte echter niet. Rick Verbrugge kreeg een kans, maar schoot te gehaast. Alex deed alleen voor de keeper hetzelfde, toen Stefan van Dam hem door de lucht aanspeelde en Ferry van Lare kon na een snel genomen vrije trap van Alex vogelvrij het strafschopgebied in lopen. Zijn inzet vloog echter voorlangs, waar breed leggen misschien nog een betere optie was geweest.

Dan is er in het voetbal een ongeschreven wet die stelt dat als je zelf niet scoort, de tegenstander dat wel doet. Dat die wet er terecht is, bleek vanmiddag wel weer. DOVO kwam op rechts het strafschopgebied in, de bal viel voor de goal en werd door een inkomende DOVO-speler binnen geschoten. Uiteraard gingen de bezoekers uit hun dak, terwijl ASWH zich achter de oren mocht krabben, want de wedstrijd had op dat moment al beslist moeten zijn.

In de nog aardig lange resterende tijd straalde ASWH veel te weinig uit dat het nog graag wilde winnen. Het gevolg was dat er dan ook amper kansen werden afgedwongen. De aanvallen waren voorspelbaar en ASWH ontbeerde een spits. Zowel Rick Verbrugge als Stefan van Dam kwam er niet aan te pas tegen de ervaren Karsten Wierenga en Jermaine Holwijn, waarbij Stefan ook nog eens vrijwel overal te laat kwam. Het was dan ook opmerkelijk dat de wel hard werkende Danny Versluis het slachtoffer werd van een wissel. Zijn vervanger Marphe Redjosetiko kon echter ook geen openingen vinden in de Veenendaalse defensie.

DOVO kwam zelfs nog dichter bij een treffer dan ASWH en bleef uiteindelijk moeiteloos op de been. De thuisploeg, waar Bram Plomp nog gekomen was voor Boudy Hoogendoorn, sleepte zich naar het eindsignaal. Dat de schade beperkt bleef tot een gelijkspel was voor het grootste deel te danken aan de tot man van de wedstrijd gekozen Richard Lodder, maar duidelijk is dat ASWH nooit tevreden mag zijn met dit resultaat. Het laaggeklasseerde DOVO vierde het gelijkspel als een overwinning, terwijl er in Spakenburg ook ongetwijfeld een groot feest losgebarsten zal zijn na het horen van de uitslag. Het verschil met de wedstrijd tegen VVOG was wel heel erg groot en ASWH zal aanstaande zaterdag in de derby tegen Heerjansdam een stuk beter voor de dag moeten komen dan vandaag.

Andere uitslagen:

Kozakken Boys - IJsselmeervogels 0-3 (al snel 0-1 door Van der Steen, na rust twee goals binnen vijf minuten van Kwong-Wah Steinraht, waaronder een penalty die ook rood voor Antoine Wellens betekende)

SDC Putten - Heerjansdam 0-2 (SDCP degradeert na vijf seizoenen naar de eerste klasse, Heerjansdam pakt belangrijke punten dankzij twee goals van Chris Koremans)

Deltasport - SHO 1-3 (lange tijd leken de Vlaardingers een punt te pakken, maar in de slotfase boekte SHO toch een zege)

Spakenburg - Sparta Nijkerk 1-0 (belangrijke zege in de strijd om de derde periode)

VVOG - Geinoord 0-0 (vooral voor Geinoord een fijn resultaat!)

GVVV - Bennekom is nog bezig geloof ik. Uitslag straks en dan ook de nieuwe stand.
www.thuisuiteten.nl
pi_37040511
De NOS heeft het nog niet door geloof ik...
In Southern Sun
pi_37040558
Ach, als ze het zelf maar weten. Over 4 minuten vaart de botter binnen en op de website is de MP3 van Queen al ingevoegd.
www.thuisuiteten.nl
pi_37041531
GVVV - Bennekom geëindigd in 2-2.

Dit is nu de stand:

1. IJsselmeervogels 23-51 *

2. ASWH 23-40
3. GVVV 23-38
4. Spakenburg 23-36
5. Sparta Nijkerk 23-35

6. SHO 23-34
7. Bennekom 23-34
8. Kozakken Boys 23-32
9. Geinoord 23-31
10. Heerjansdam 23-30
11. VVOG 23-28

12. DOVO 23-26

13. Deltasport 23-24
14. SDC Putten 23-14 **

* = kampioen
** = gedegradeerd
www.thuisuiteten.nl
  maandag 17 april 2006 @ 21:15:56 #61
59819 deejaylethal
Nieuw voetbalseizoen
pi_37043566
Klopt het dat Holwijn geblesseerd is geraakt? Verder hebben we niet veel aan een punt. Bij winst hadden we iig geen last meer gehad van Deltasport.

GVVV speelde niet geweldig, maar dicteerde wel. Bennekom zat vol op de counter te spelen en wist zo voor te komen. In de tweede helft toch nog de 2-2 die verdiend voor van Hoof (prachtig) werd ingeschoten.
Be your best
vv DOVO, AFC AJAX, FC Groningen
This Year: Dublin - Belfast - Barcelona - Paris - Lowlands
  maandag 17 april 2006 @ 22:20:01 #62
95576 geenaam
Met één N ja!
pi_37046182
Jaa kampioen!! Had het liever gezien dat we komende zaterdag kampioen waren geworden, maar ik ben er niet minder blij om.
Not that dangerous!
Wat een eer, wat een eer.. Teveel eer voor mij:
Op donderdag 28 juni 2007 17:06 schreef Biogarde het volgende:
Ah, vroeg me al af waar onze FOK!-clown was :')
  dinsdag 18 april 2006 @ 09:53:58 #63
59819 deejaylethal
Nieuw voetbalseizoen
pi_37054701
Het zal mij benieuwen of de Vogels zaterdag spelers rust gaan gunnen. Het zou DOVO niet verkeerd uitkomen wanneer een paar spelers gespaard worden voor de kampioenspoule.
In de hoofdklasse C is de spanning na gisteren trouwens ook weer toegenomen. Wel moet ik zeggen dat het niveau in de hoofdklasse B dit jaar lager ligt. Er wordt niet constant gespeeld. Maar wanneer de ploegen met hun beste opstellingen spelen en op dreef zijn kan bijna iedereen van iedereen winnen. Dat is dan wel weer leuk. Ik hoop alleen dat ik over 4 weken opgelucht adem kan gaan halen. Bij GVVV wordt het echter een grote strijd. DOVO móet winnen en GVVV zal de punten niet aan de rooien laten. Toch weet DOVO vaak te winnen aan de blauwe kant. Laten we hopen dat het ook deze keer zo zal zijn.
Be your best
  dinsdag 18 april 2006 @ 10:10:41 #64
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_37054994
Tegen wie moet DOVO nog spelen buiten GVVV en de Vogels?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  dinsdag 18 april 2006 @ 10:14:19 #65
59819 deejaylethal
Nieuw voetbalseizoen
pi_37055056
Heerjansdam... Dat is de wedstrijd die gewonnen moet worden.
Be your best
  dinsdag 18 april 2006 @ 10:17:06 #66
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_37055100
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 10:14 schreef deejaylethal het volgende:
Heerjansdam... Dat is de wedstrijd die gewonnen moet worden.
Dat zou toch moeten lukken. En tegen de Vogels heeft DOVO het in tegenstelling tot bijna alle andere ploegen meestal ook niet zo moeilijk, vreemd genoeg.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  dinsdag 18 april 2006 @ 10:19:25 #67
59819 deejaylethal
Nieuw voetbalseizoen
pi_37055137
Omdat DOVO dezelfde stijl als de vogels heeft. Nu hebben we wel een probleem met onze verdediging: Biezen en Holwijn geblesseerd, Toonen uit vorm, Karsten met zn foutjes en de rest is onder t niveau (op van der Tier na dan).
Be your best
pi_37071014
quote:
Op maandag 17 april 2006 22:20 schreef geenaam het volgende:
Jaa kampioen!! Had het liever gezien dat we komende zaterdag kampioen waren geworden, maar ik ben er niet minder blij om.
Van harte! Nog naar Werkendam / de huldiging geweest?

@deejaylethal: Holwijn idd flink geblesseerd geraakt. Zie ook hoofdklasse A topic voor een situatieschets.

Wellicht kunnen wij DOVO nog wat helpen door zaterdag bij Heerjansdam te winnen.
www.thuisuiteten.nl
pi_37071634
Zaterdag denk ik even naar IJselmeervogels - DOVO, ik moet na de wedstrijd toch in Spakenburg zijn en dit is mooi te combineren.
pi_37071657
Successupporter.
www.thuisuiteten.nl
pi_37071799
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 19:38 schreef methodmich het volgende:
Successupporter.

Ze zijn al kampioen hoor
pi_37071885
Ik vergeef het je hoor. Je hebt ook nooit gezegd een echte supporter van Vogels te zijn, dus dan is het niet erg.
www.thuisuiteten.nl
pi_37072013
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 19:44 schreef methodmich het volgende:
Ik vergeef het je hoor. Je hebt ook nooit gezegd een echte supporter van Vogels te zijn, dus dan is het niet erg.
Klopt, ik ben natuurlijk wel voor de Vogels, alleen ben ik niet iemand die naar elke thuiswedstrijd ga. Wel vind ik het leuk om af en toe eens te gaan kijken. Zou de vierde keer worden dit jaar.
pi_37072093
Als je de krenten eruit pikt is dat zeker niet onaardig. De derby uiteraard, de toppers.

Niets van de huldiging meegekregen?
www.thuisuiteten.nl
pi_37072612
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 19:49 schreef methodmich het volgende:
Als je de krenten eruit pikt is dat zeker niet onaardig. De derby uiteraard, de toppers.

Niets van de huldiging meegekregen?
Ik ga bijvoorbeeld niet bij de blauwe kijken, dus dat verschil is er wel degelijk. Ja alleen als ze tegen de Vogels spelen.

Heb eigenlijk niks van de huldiging meekregen, alleen dat ik die vriend(die wel elke wedstrijd gaat) van mij belde om te feliciteren en die stond wel bij de huldiging, dat was wel aan de herrie te horen.
pi_37073181
http://sport.fok.nl/voetbal/nieuws/23304

Heb hem gesubmit en hij is geplaatst.
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 19 april 2006 @ 10:04:56 #77
59819 deejaylethal
Nieuw voetbalseizoen
pi_37088278
Van Holwijn is t niet zo best. Zal Henny Lee ook niet echt op prijs stellen.

Ik zou inderdaad graag zien dat Heerjansdam even van het spreekwoordelijke matje wordt geveegd. DOVO gaat namelijk winnen van de Vogels zaterdag, dus dat staan we er wel heel dicht achter. Vervolgens hier thuis winnen zou ons veilig spelen.

Nog transferperikelen??
Be your best
  woensdag 19 april 2006 @ 10:39:49 #78
59819 deejaylethal
Nieuw voetbalseizoen
pi_37089150
Is er trouwens al nieuws over de nieuwe indeling? Binnenskamers zal het hier vast over gaan... Ik heb nog geen nieuws doorgekregen.

Ik heb er trouwens ook mn twijfels bij of DOVO wel door moet gaan met Oostermeijer... Hij is echter 10x beter dan Lee, die veel te verdedigend speelde. Hij haalde te weinig uit het materiaal. Oostermeijer heeft natuurlijk veel slechter materiaal. Alleen al het feit dat we als DOVO zijnde (4-3-3) geen fatsoenlijke buitenspelers hebben is gewoon belachelijk.
Be your best
pi_37096503
Ik hoop dat wij weer bij de bollenclubs komen. Toch leuker qua sfeer. DOVO, Vogels, Spakenburg is altijd leuk, maar de reisjes naar Nijkerk, Nieuwegein en Putten kunnen me gestolen worden. Met mogelijke promoties voor VVGZ en Barendrecht is de kans wel groter dat we meer regioduels krijgen.

De geschiedenis is in Ambachts voordeel tegen Heerjansdam, dus ik verwacht dat we gewoon winnen. Mag ook wel, want lager dan tweede is echt een schande met ons materiaal.
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 19 april 2006 @ 15:30:12 #80
59819 deejaylethal
Nieuw voetbalseizoen
pi_37096748
Volgend jaar wordt Kozakken Boys trouwens ook asociaal sterk... Ik vraag me af hoe lang het geld daar zo rijkelijk zal kunnen blijven stromen... Zoveel sponsoren heeft de club toch niet? Het zal wel een goede hoofdsponsor zijn.
Verder hoop ik dat ASWH in B blijft. Toch een sterke ploeg erbij. Daarnaast heb ik dan een goed persoon voor in het forum om mee te lullen
Be your best
pi_37096835
Wordt KB zo sterk? Dat weet ik niet hoor. Er gaat daar vooralsnog meer weg dan erbij komt, heb ik het idee. En die kopen jaarlijks een hele zooi spelers en een trainer en worden toch geen kampioen. Wel leuke concurrentie zo dichtbij.

Als overigens TOGR of Vitesse Delft ook nog promoveert via de play-offs, kan ik een aardige westelijke indeling maken. Anders DOVO gewoon mee naar A. ;l)
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 19 april 2006 @ 16:50:21 #83
59819 deejaylethal
Nieuw voetbalseizoen
pi_37099724
Ik denk dat ASWH in B wordt gelaten, ook omdat A redelijk volloopt en hier in de buurt verder geen club promoveert (ja, SDVB)...
Be your best
pi_37103799
Hoeza kan een reisje naar nijkerk je gestolen worden..? Ik vind Sparta een leuke ploeg hoor en ze staan nu ook nog aardig hoog.!!
pi_37105206
Kan ook deejaylethal, maar als ze weer gaan mixen (zoals vorig seizoen) is alles weer mogelijk.

Niks ten nadele van Nijkerk hoor Nicky, maar het is een eind weg en dan speel ik liever op een sfeervoller terrein in de Bollenstreek.
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 20 april 2006 @ 09:25:07 #86
59819 deejaylethal
Nieuw voetbalseizoen
pi_37118930
Sparta heeft wel een ouderwets sportpark met sfeer, maar dan moet het ook volgepakt zijn. Vroeger was dat nog wel eens zo. Het nadeel is echter dat het veld daar altijd slecht was en er geen goede zit/staanplaatsen waren (waarschijnlijk nog steeds zo)... Je had alleen drassig veld om op te staan.
Ik hoop iig dat Hoek er niet bijkomt... Dat is zo'n achterlijk eind weg!
Be your best
  donderdag 20 april 2006 @ 11:11:18 #87
59819 deejaylethal
Nieuw voetbalseizoen
pi_37121502
De geruchten gaan dat Karsten Wieringa naar GVVV gaat. Dit zou echt het ergste zijn wat er kan gebeuren...
Wle is het zo dat Karsten heel erg veel betaald krijgt op dit moment. Dat zal de reden zijn dat hij weggaat, omdat DOVO niet meer zoveel wil en kan bieden.
Be your best
pi_37121649
quote:
Op donderdag 20 april 2006 09:25 schreef deejaylethal het volgende:
Sparta heeft wel een ouderwets sportpark met sfeer, maar dan moet het ook volgepakt zijn. Vroeger was dat nog wel eens zo. Het nadeel is echter dat het veld daar altijd slecht was en er geen goede zit/staanplaatsen waren (waarschijnlijk nog steeds zo)... Je had alleen drassig veld om op te staan.
Ik hoop iig dat Hoek er niet bijkomt... Dat is zo'n achterlijk eind weg!
Tenzij je ook gaat degraderen zal dat niet het geval zijn.
Maar Kloetinge gaat nog wel?
In Southern Sun
  donderdag 20 april 2006 @ 12:42:16 #89
59819 deejaylethal
Nieuw voetbalseizoen
pi_37124012
Nee, das ook kut... Net zoals Marken... Wie bedenkt zoiets?
Be your best
pi_37137008
Marken was wel reuze gezellig altijd.

Maar Wierenga naar GVVV, dat zal zeker pijnlijk zijn. Vond ik de beste man aan DOVO-zijde maandag.
www.thuisuiteten.nl
pi_37169973
Deejay lethal sparta heeft wel mooie sfeer, en ze hebben nu kunstgras dus echt prachtig om te zien :d
  zaterdag 22 april 2006 @ 01:39:43 #92
59819 deejaylethal
Nieuw voetbalseizoen
pi_37177206
Even goed lezen wat ik schrijf, dan zal je zien dat ik het met je eens ben (maar kunstgras vind ik dan weer wel kut).
Be your best
pi_37181199
http://www.ijsselmeervoge(...)hil_tussen_deze_.htm

Programma van vandaag, ronde 24:

Bennekom - Geinoord
De promovendus uit Nieuwegein is vrijwel veilig en kan bij winst zelfs in punten gelijk komen met Bennekom. De thuisploeg kan met heel veel geluk nog meedoen in de strijd om de derde periode.

GVVV - Spakenburg
Interessant duel. Het goed opgeklommen Spakenburg doet bij winst zeer goede zaken in de derde periode en kan dan GVVV zelfs van de derde plek verdrijven.

Heerjansdam - ASWH
De derby! ASWH wil graag tweede worden en zal dus de goede reeks van de laatste jaren tegen Heerjansdam willen voortzetten. De thuisploeg heeft echter nog wel een paar puntjes nodig om echt zeker te zijn en zal graag eens een goed resultaat tegen de "grote" buurman willen neerzetten.

Kozakken Boys - Deltasport
De mannen van de Zwaaier zijn een beetje gezakt en moeten nog met een schuin oog naar beneden kijken. In die zin is winst op degradatiekandidaat Deltasport wenselijk, al zal het verjongde team van Ton Du Chatinier vooral al bezig zijn met de kwartfinale van de districtsbeker later deze week.

SDC Putten - VVOG
Bij de degradant uit Putten moet VVOG de broodnodige driepunter gaan pakken om zich te verzekeren van een verlengd verblijf in de hoofdklasse.

SHO - Sparta Nijkerk
De bezoekers zullen met het oog op de derde periode graag de punten meenemen uit Oud-Beijerland, waar een zwalkend SHO twijfelt tussen het opstellen van de gevestigde namen, die echter wel vertrekken, of de meer gemotiveerde blijvers.

IJsselmeervogels - DOVO
Zal de kampioen, die toch DOVO wel een beetje dankbaar zal zijn voor de titel van maandag, clementie tonen met de nog altijd in gevaar verkerende kleurgenoten uit Veenendaal? Is de drank al uit de benen? Of willen de Vogels in de eerste thuismatch na de titel nog even vlammen?
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 22 april 2006 @ 13:22:32 #94
59819 deejaylethal
Nieuw voetbalseizoen
pi_37183525
quote:
GE-WEL-DIG!
Be your best
pi_37184280
pi_37190588
Tjonge, ASWH laat de boel gewoon lopen nu de titel niet meer kan worden bereikt zeg.

ASWH LAAT ZICH IN SLOTFASE DERBY VERRASSEN

Op een koud sportpark de Molenwei in Heerjansdam trad ASWH vanmiddag aan voor een echte derby. Tegen het Heerjansdam van voormalig ASWH-trainer Hans Maus mocht de ploeg proberen om de punten te behalen die nodig zijn in de strijd om de belangrijke tweede plaats. Dit diende te gebeuren zonder het geblesseerde kwartet Roël Gorré, Arjan Human, Marphe Redjosetiko en Jordi Boogers. Zodoende waren er weer basisplaatsen voor Boudy Hoogendoorn en Danny Versluis, terwijl Stefan van Dam wederom in de spits stond naast Sjoerd van der Waal.

Het elftal van Jack van den Berg begon prima aan de wedstrijd. Heerjansdam, nog altijd niet helemaal zeker van lijfsbehoud op het hoogste niveau, tolde al direct op de benen na een snelle aanval van ASWH. De eerste kans was nog niet succesvol, maar in de vijfde minuut was het bij de tweede poging van onze jongens wel raak. Sjoerd van der Waal ging door op links en gaf goed voor op Alexander de Jong. Alex behield het overzicht en bediende Izaäk Verhoeven, die vervolgens zonder problemen kon scoren.

Het gevolg van deze snelle goal was dat Heerjansdam wel moest gaan aanvallen en ASWH kon gaan proberen de zo ontstaande ruimte te benutten. Helaas wist ASWH het niveau van de sterke opening niet vast te houden, want gaandeweg zakte het spel van ASWH in. De door het drukke programma van de laatste weken ongetwijfeld vermoeide spelers vonden elkaar steeds moeilijker. Gelukkig voor ASWH was Heerjansdam niet bij machte om in aanvallende zin gevaarlijk te worden, hoewel keeper Willem-Jan Barendregt wel een enkele keer redding moest brengen. Ondertussen had de scheidsrechter de Ambachters een goal door de neus geboord, want als Johan Sturrus na een hoge voorzet waaruit Sjoerd scoorde al hands maakte, was dit toch zeker niet bewust. De arbiter gaf de protesterende Johan ook nog eens geel. Ook Izaäk Verhoeven zag een kaart met die kleur, net als de al vlug voor Boudy ingevallen Bram Plomp.

Na rust had ASWH een al even vliegende start. Alex de Jong moest al vlug gewisseld worden. Zijn vervanger was Louis van Kleef, die na lange tijd zijn rentree maakte. Met succes, want Louis was koud in het veld toen hij werd doorgestuurd op de linkerflank. De lange spits had een goede voorzet in huis, die door Sjoerd prima werd afgerond. Na diens zevende competitietreffer kreeg ASWH mogelijkheden om de score verder uit te bouwen. De kansen gingen echter verloren, waarbij ASWH af en toe ook pech had dat er net nog een verdediger tussen zat. Ook werd in de gretigheid te scoren soms verzuimd een ploegmaat die er beter voor stond aan te spelen. Het leek ASWH echter niet te deren, want hoewel Heerjansdam het wel probeerde, kon de thuisploeg eigenlijk zelden echt indruk maken.

In de slotfase liet ASWH zich tegen de verhoudingen in echter nog compleet verrassen door de thuisploeg. Een riskante terugspeelbal bracht Willem-Jan dusdanig in problemen dat hij in de fout ging, waarna invaller Marvin Richard de groenzwarten aan een aansluitingstreffer hielp. ASWH, waar Marco Nijssen in het veld was gekomen voor Stefan van Dam, vergat daarna om het duel rustig uit te spelen. Als één van de voorwaartsen de bal ontving, verspeelde die het leer vaak te snel. Zo kon het gebeuren dat Heerjansdam in de extra tijd de gelijkmaker achter Willem-Jan wist te proppen. Voorstopper Arie Lock was mee naar voren gekomen en kwam als winnaar uit de bus bij een bal die in het strafschopgebied viel. Hij schoot de bal in de hoek en bezorgde ASWH een kater. Voor de thuisclub was dit een bijzonder belangrijk punt, wat dan ook uitbundig werd gevierd.

Gezien de verhoudingen op het veld, had ASWH de voorsprong nooit meer uit handen mogen geven. Jammer genoeg gebeurde dit wel, wellicht typerend voor een derby. Doordat GVVV wel won, heeft die ploeg ASWH van de tweede plaats verdreven en zal er over twee weken op eigen veld van de Veenendalers gewonnen moeten worden om deze positie te heroveren. Tussendoor volgt nog de uitwedstrijd bij Rijsoord in de kwartfinale van de districtsbeker aanstaande vrijdag. Bij winst kwalificeert ASWH zich voor de Gatorade Cup van volgend seizoen, iets wat de ploeg ongetwijfeld graag zal willen bewerkstelligen.

Andere uitslagen:

Bennekom - Geinoord 2-2 (Geinoord is door dit gelijke spel rekenkundig nog niet officieel veilig, maar mag zich dat wel voelen nu. Een knappe prestatie!)

GVVV - Spakenburg 5-2 (was bij rust al 4-0, de ploeg uit Veenendaal gaat nog op weg naar plek 2 op deze manier)

Kozakken Boys - Deltasport 1-2 (belangrijke zege voor Deltasport op de Zwaaier!)

SDC Putten - VVOG 0-3 (VVOG pakt ook belangrijke punten, bij de degradant)

SHO - Sparta Nijkerk 0-5 (ik zeg wat van ASWH, maar wat SHO doet is helemaal schandalig! Sparta Nijkerk blijft in de race om de derde periode en lijkt die te kunnen winnen)

IJsselmeervogels - DOVO 3-0 (DOVO hoopte wellicht op een mak IJsselmeervogels, maar verloor "gewoon" met 3-0 en staat nu op een degradatieplaats)

STAND:

1. IJsselmeervogels 24-54*

2. ASWH 24-41 (+20)
3. GVVV 24-41 (+6)
4. Sparta Nijkerk 24-38
5. Spakenburg 24-36
6. Bennekom 24-35
7. SHO 24-34
8. Kozakken Boys 24-32 (+4)
9. Geinoord 24-32 (-2)
10. VVOG 24-31 (0)
11. Heerjansdam 24-31 (-17)

12. Deltasport 24-27

13. DOVO 24-26
14. SDC Putten 24-14**

*=kampioen
**=gedegradeerd

Programma onderin is belangrijk.

Deltasport, nu op de plek die P/D duels inhoudt, gaat op 6 mei naar Bennekom en eindigt een week later thuis tegen VVOG.

DOVO speelt op 6 mei thuis tegen Heerjansdam en sluit af met de derby tegen GVVV. Een erg nadelig scenario, want de blauwen zullen vast geen problemen hebben met een degradatie van de concurrent.

Het lijkt dus tussen deze twee teams te gaan.

ASWH speelt op 6 mei tegen GVVV om de tweede plaats.
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 22 april 2006 @ 19:16:57 #97
59819 deejaylethal
Nieuw voetbalseizoen
pi_37191876
DOVO zal waarschijnlijk degraderen. Het is gewoon ernstig om te zien hoe weinig kwaliteit er in het elftal zit. Waar IJsselmeervogels op 11 plekken kwaliteit heeft staan had DOVO dat vandaag maar op 3 á 4 plekken. Het is gewoon frustrerend om te zien hoe weinig DOVO kan doen.
Nu moet DOVO zaterdag winnen en hopen op een wondertje (Deltasport verliezen en zelf winnen). VVOG zal in de laatste wedstrijd nog steeds wel alles willen geven, dus ik ga er vanuit dat zij van Deltasport gaan winnen. DOVO moet dan winnen van Heerjansdam en eigenlijk ook van GVVV. Dan zal de club om P/D kunnen gaan spelen.
Be your best
pi_37191908
Van Heerjansdam moet je kunnen winnen, dat is een slecht team. Extra zuur dus dat ASWH die gasten gewoon laat terugkomen tot 2-2.
www.thuisuiteten.nl
pi_37196172
Huizen is vandaag kampioen geworden dus die zal volgend jaar weer gezellig in de Hoofdklasse B vertoeven
My life is mine, My right is mine
pi_37199471
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 21:38 schreef Avenger84 het volgende:
Huizen is vandaag kampioen geworden dus die zal volgend jaar weer gezellig in de Hoofdklasse B vertoeven
Gezellig met de halve bank van de Vogels.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')