abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36616129
"My name is Sam Tyler.
I had an accident and I woke up in 1973. Am I mad, in a coma... or back in time?
Whatever has happened, it's like I've landed on a different planet.
Now, maybe if I can work out the reason, I can get home..."

Life on Mars is de opvallende politieserie die afgelopen januari is uitgezonden op BBC1 en nu herhaald wordt op BBC4 (zondagavond, 23.05) en op een wat minder christelijk tijdstip op BBC1 (de nacht van maandag op dinsdag, om 2.15).
Life on Mars is een hedendaagse kijk op de ouderwetse politieserie.

De hoofdpersoon is Sam Tyler (gespeeld door John Simm). Hij is een succesvolle inspecteur die in een moordzaak verwikkeld raakt, waarbij zijn vriendin verdwijnt. Als hij in zijn auto zit en de controle over zijn emoties verliest, stapt hij even uit... Op het moment dat hij weer wil instappen, wordt hij geschept door een andere auto.
Als hij wakker wordt is alles anders... Alles, behalve het lied wat draait: Life On Mars (David Bowie). Sam is terecht gekomen in het Manchester van '73.

Zoals gezegd is Life On Mars voornamelijk een politieserie. Sam Tyler komt te werken in het team van Gene Hunt (Philip Glenister), een harde, bijna sherrif-achtige old-school inspecteur. Sam en Gene hebben (door Sam's moderne opleiding) totaal andere manieren van werken, en dat botst geweldig met elkaar.
Maar Sam krijgt regelmatig signalen door van het ziekenhuis waar hij (in 2006) in coma ligt, waardoor hij behoorlijk gek kan doen. Hij zit opgesloten in '73 en wil naar huis.

De hoofdpersonen:
  • DI (Detective Inspector) Sam Tyler

Verzeild geraakt in '73 en daardoor nogal 'n vreemde eend in de bijt. Maar hij heeft een sterke wil en weet al vrij snel wat veranderingen te maken binnen het team. Wordt echter geplaagd door pogingen tot contact uit 2006.

• DCI (Detective Chief Inspector) Gene Hunt
    The Gene Genie. Ruige inspecteur die zich vaak laat leiden door zijn instinct. Sexistisch, grof in de mond, zuipschuit, maar hij krijgt met wat rake klappen een boel voor elkaar.

• WPC (Woman Police Constable) Annie Cartright

Annie is een gewone agent, maar ze heeft een achtergrond in de psychologie. Zij is degene die Sam steun biedt in zijn situatie. Hoewel ze één van de weinige vrouwen op het bureau is, weet ze behoorlijk haar mannetje te staan.

• DC (Detective Constable) Chris Skelton

Chris is een beetje de loopjongen van Gene en Ray. Hij is nogal onhandig en slungelig... niet al te helder figuur. Als Sam bij het team komt, is hij behoorlijk onder de indruk van zijn moderne manier van werken. Binnen het team is Chris dus de enige waar Sam een beetje op kan bouwen.

• DC Ray Carling

Net als Gene iemand van de oude stempel, maar hij is er niet bepaald blij mee dat hij door de komst van Sam een rang lager komt te staan. Gene bespreekt de zaken eerder met Sam dan met Ray.

Naast de geweldige sfeer en aankleding van de serie, valt ook op dat er gebruik wordt gemaakt van stevige 70's rock, wat echt voor kippenvelmomenten kan zorgen. Wat screenshotjes uit aflevering 7 (geen spoilers)

Ik heb echt genoten van deze serie, toen 'ie in januari werd uitgezonden, en hij is het kijken waard. De serie is ook behoorlijk succesvol gebleken, want in 2007 komt een tweede seizoen. Ik ben er dan ook van overtuigd dat je deze serie nog wel op de Nederlandse zenders te zien zult krijgen.

Dus:
    Zondag rond 23:00 op BBC4 (voor de mensen die digitale tv hebben)
    Maandagnacht rond 2:00 op BBC1 (voor de mensen die een videorecorder en/of slaapproblemen hebben)

De afleveringen zijn ook op internet opgedoken, maar downloaden is bad, mmkay?
  • Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
    pi_36616281
    De eerste aflevering is dus vannacht te zien op BBC 1.
    Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
    pi_36616429
    3 afleveringen van gezien ofzo paar weken geleden.
    Ik vind het een erg leuke serie met toffe 70's muziek

[ Bericht 9% gewijzigd door SPiDeY. op 04-04-2006 16:10:42 ]
    "The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."
    pi_36643446
    Oh, had er maar 3 gezien dus.
    Net aflevering 4 bekeken, beste tot nu toe imho. Erg goed !
    "The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."
    pi_36681025
    Vanavond nog een keer op BBC4, om 23.00

Volgens de listings is het aflevering 4, waarin Sam een poging doet om de corruptie wat aan te pakken.
    Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    pi_36681181

Goeie serie!

Mooi ook, zoals op de BBC-site wordt verteld hoe de serie is ontstaan. Drie schrijvers die samen bedenken dat ze ziek zijn van politieseries, want die zijn er al zoveel. En daarna besluiten ze dat de BBC een nieuwe politieserie nodig heeft.

Life On Mars
    I intend to live forever, or die trying.
    pi_36681223
    Ohja, en de muziek is ook geweldig.
    pi_36685197
    Er was zondag een uitzending van creating Life on Mars...

Heel gesprek met de makers... Over dat 't nogal lastig was om deze serie te verkopen ("het is een politieserie met tijdreizen erin")... En dat het karakter van Gene nogal was aangepast (hij's nou enkel seksistisch, maar zou eigenlijk ook racistisch moeten zijn), etc...
    pi_36702148
    goede serie met flink wat humor, toen het voor het eerst op tv kwam heb ik ze allemaal gezien.
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    pi_36703095
    Ik had in de OP al aangegeven dat er een tweede seizoen zou zijn. Dit was ook voor het uitzenden van de laatste aflevering van het eerste seizoen al bekend.

En ik moet zeggen dat ik er blij mee ben. Uitmelken is idd niet de bedoeling, maar ik zou graag nog 8 of 16 afleveringen van deze geweldige serie zien...
    pi_36704679
    oh sorry, dat had ik gemist, ik wilde het nog niet zeggen omdat je dan toch echt met een andere blik naar de serie kijkt, ik wist het inderdaad voor het einde van de laatste aflevering en daardoor was die gewoon minder leuk. ik had 1 serie afleveringen verwacht met als einde dat ie terug zou komen, dat het niet gebeurt vind ik nog steeds jammer. je moet gewoon oppassen dat die stukjes over zijn huidige leven niet een soort sleur worden.
      zondag 7 januari 2007 @ 18:13:14 #12
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_45115117
    Vanaf vandaag dus ook in Nederland te zien.
    Nederland 3, 22:50

Ben benieuwd.
    There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
    Poef.....gone! ©golfer
    pi_45115288
    Goed tijdstip ook. Dat verdient de serie. De Nederlandse omroepen weten wel hoe ze met kwaliteit om moeten gaan. The Soprano's, West Wing, Boston Legal, downloaden of desnoods opnemen.
      zondag 7 januari 2007 @ 18:18:26 #14
    61646 Copycat
    I am a trigger hippie
    pi_45115314
    quote:
    Op zondag 7 januari 2007 18:13 schreef golfer het volgende:
    Vanaf vandaag dus ook in Nederland te zien.
    Nederland 3, 22:50

Ben benieuwd.
    Ik ook. Dus een reminder tvp .
    Curiosity cultured the cat
    Hoge dames vangen veel wind
    Whadda ya hear! Whadda ya say!
    What is any ocean but a multitude of drops?
      zondag 7 januari 2007 @ 22:38:55 #15
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_45126827
    *herinneringsschopje*
    There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
    Poef.....gone! ©golfer
      zondag 7 januari 2007 @ 23:45:54 #16
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_45129535
    Leuk gegeven en erg leuk om al die retro-spullen en auto's uit 1973 weer terug te zien.
    Ik ga dit zeker verder volgen de komende weken.
    Poef.....gone! ©golfer
      zondag 14 januari 2007 @ 19:40:18 #17
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_45352496
    Vanavond dus weer.
    Poef.....gone! ©golfer
      zondag 14 januari 2007 @ 19:58:28 #18
    117680 JelleS
    film- en muziekreviewer
    pi_45353138
    Zou iemand in een spoilertagje even willen vertellen wat er in de eerste aflevering allemaal is gebeurd?
    pi_45585090
    superserie dit.

keek het begin vorig jaar.
    seizoen twee komt een keer dit jaar op de BBC.

aanrader!
    Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
    pi_45606175
    seizoen 2 komt volgende maand op de BBC ben ik nu achter.
    Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
    pi_45610475
    weet je ook wanneer precies?
      dinsdag 23 januari 2007 @ 21:02:58 #22
    61646 Copycat
    I am a trigger hippie
    pi_45610867
    De BBC zelf zegt van nog geen uitzenddatum te weten:
    quote:
    John Simm and Philip Glenister are to return in a second 8-part series of Life On Mars to be shown on BBC ONE in 2007. An exact transmission date has not yet been announced.

The second series will mark the thrilling finale of the show, as we finally learn the truth about Sam's situation.

"We decided that Sam's journey should have a finite lifespan and a clear-cut ending," explains writer and co-creator Matthew Graham.

"We feel that we have now reached that point after two series; so, although it is sad that we have finished filming Sam's final scenes, it's also been incredibly exciting!"

Executive Producer Jane Featherstone adds: "Obviously, we will not be revealing in advance what eventually happens to Sam as we wouldn't want to spoil everyone's enjoyment of series 2.

"But they can certainly expect some shocking revelations. We have even filmed two endings because we want to keep everyone guessing."

Executive Producer Claire Parker says: "We were blown away by the reaction to the first series and of course it was tempting to go beyond two series. But we felt strongly that Sam's story reaches its natural and explosive climax after two.

"Hopefully, we will leave the audience wanting more yet having fond memories of Life on Mars for years to come."

Returning for the second series are Liz White as the intelligent and resourceful WPC Annie Cartwright, Dean Andrews as recently demoted DC Ray Carling and Marshall Lancaster as the keen to learn DC Chris Skelton.

The new series will reunite the same team of writers who worked on the critically acclaimed Series 1: co-creators and writers Matthew Graham, Tony Jordan and Ashley Pharoah and writer of Episode 7 Chris Chibnall, alongside two new writers to the series, Julie Rutterford (Hustle) and Guy Jenkin (The Private Life of Samuel Pepys)

Claire Parker, producer of Series 1, is co-executive producer with Jane Featherstone and Matthew Graham, with Cameron Roach (Footballers Wives, Bad Girls) producing.
    http://www.bbc.co.uk/drama/lifeonmars/series2.shtml

Hopelijk begint de BBC met het tweede seizoen als serie 1 op Nederland stopt, zou mooi aansluiten.
    pi_45611241
    precieze datum weet ik niet.
    maar ik zag een trailer voor het nieuwe seizoen.
    degene die de trailier had ge-upload vermeldde dat de uitzendingen in februari beginnen.
    quote:
    Life On Mars - Series 2 Animated Tease
    Duration: 20 seconds

This is a "viral" that has been released via the
    internet to promote the forthcoming series 2 of
    "Life On Mars". The promotional campaign starts
    with billboards and TV promos on 27th January and
    the series rerturns next month (Feb 2007).

This viral is part of a dream sequence that Sam
    has in episode five.
    (suffe trailer trouwens. 20 sec. lange cartoon)

hier staat ook februari 2007:
    http://www.imdb.com/title/tt0901222/

[ Bericht 40% gewijzigd door Caesu op 23-01-2007 21:16:35 ]
      zondag 28 januari 2007 @ 22:44:32 #24
    61646 Copycat
    I am a trigger hippie
    pi_45775125
    Over een minuut of twintig weer!
      zondag 28 januari 2007 @ 22:53:08 #25
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_45775457
    quote:
    Op zondag 28 januari 2007 22:44 schreef Copycat het volgende:

Over een minuut of twintig weer!
    Poef.....gone! ©golfer
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')