http://www.nu.nl/news/705(...)-kilometerzones.htmlquote:DEN HAAG - Een meerderheid in de Tweede Kamer wil zo snel mogelijk af van de 80-kilometerzones op de rijkswegen rond de grote steden. CDA, VVD en LPF gaan dat bepleiten bij verkeersminister Peijs (CDA).
De Kamerleden Van Hijum (CDA), Hofstra (VVD) en Hermans (LPF) reageren op cijfers van de VerkeersInformatieDienst (VID). Daaruit blijkt dat de filedruk, de lengte van de files maal de duur, in de eerste drie maanden van 2006 met 19,2 procent is toegenomen.
Dit is volgens de dienst in belangrijke mate te wijten aan de 80-kilometerzones, die op 1 november werden ingesteld op snelwegen rond de grote steden. Op die trajecten steeg de filedruk gemiddeld met 28,8 procent.
Files
In de afgelopen maanden waren het CDA, de VVD en de LPF ook al kritisch over de 80-kilometerzones. De VVD stelt vast dat de doelstellingen van de maatregel, een betere luchtkwaliteit, minder geluidshinder en minder files, niet allemaal zijn gehaald."Nu blijkt dat het aantal files sterk toeneemt en dat de milieueffecten ook niet positief zijn. Er moet snel iets gebeuren", zegt Hofstra.
Net als het CDA en de LPF pleit de VVD voor het naar boven bijstellen van de maximumsnelheid op plekken waar de instelling van de 80-kilometerzones niet heeft gewerkt. Volgens Hofstra kan het systeem voor trajectcontrole wel blijven bestaan. "Het moet mogelijk zijn om binnen een paar dagen de maximumsnelheid aan te passen naar 100 kilometer per uur", aldus de parlementariër.
Dan willen we ook foto's zien.quote:
ja dat soort onderzoeken zijn toch altijd zo krom als het maar zijn kan....quote:Op maandag 3 april 2006 19:08 schreef johnwoo het volgende:
Op het journaal hoorde ik wel dat Peijs eerst "haar eigen onderzoek wil afwachten". Ik heb al zo'n flauw vermoeden wat er uit "haar eigen onderzoek" gaat komen
Feit is wel dat ruimte in Nederland schaars is, en dat de aanleg van extra banen lastig is. Ik heb liever dat het geld in beter openbaar vervoer gaat zitten zodat iedereen met het ov gaat en ik met de auto kanquote:Op maandag 3 april 2006 22:39 schreef highway101 het volgende:
Oplossing voor het fileprobleem: Meer asfalt. 20 jaar lang ging alle wegenbelasting en accijns naar het OV, het wordt tijd dat er weer eens geinvesteerd wordt in het wegennet! Dat zou op zn minst netjes zijn tegenover de automobilist gezien de struikroverij van de afgelopen tientallen jaren. Sommige snelwegen zoals de A4 liggen er nog steeds met 2x2 bij. Gezien de intensiteit had dat minstens 2x4 moeten zijn![]()
Juist ja.....60% aan boerenland....al moet ik inderdaad toegeven dat het in de steden wat lastiger is...maar je kunt altijd nog de hoogte in bouwenquote:Op maandag 3 april 2006 22:51 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Feit is wel dat ruimte in Nederland schaars is, en dat de aanleg van extra banen lastig is. Ik heb liever dat het geld in beter openbaar vervoer gaat zitten zodat iedereen met het ov gaat en ik met de auto kan![]()
* MikeyMan Mompelt iets over een ezel en een steenquote:Op maandag 3 april 2006 23:03 schreef Wickedangel het volgende:
Goed plan. Ik heb al twee boetes te pakken op de Ring Amsterdam![]()
Beter openbaar vervoer bestaat amper (als in; niet reeel)quote:Op maandag 3 april 2006 22:51 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Feit is wel dat ruimte in Nederland schaars is, en dat de aanleg van extra banen lastig is. Ik heb liever dat het geld in beter openbaar vervoer gaat zitten zodat iedereen met het ov gaat en ik met de auto kan![]()
Er zijn nog genoeg trajecten waar je in de spits moet staan, dat kan beter. En vooral de prijs kan beter. Als je trajectkaarten goedkoper maakt wordt het een stuk aantrekkelijker voor mensen om met de trein naar het werk te gaan. Losse kaartjes verlagen zal niet zo veel effect hebben denk ik.quote:Op maandag 3 april 2006 23:18 schreef Gizmore het volgende:
[..]
Beter openbaar vervoer bestaat amper (als in; niet reeel)Dan nog, die zijn onafhankelijk van de overheid dus dat gaat ook niet zo makkelijk meer als vroegah.
Het zou alleen beter zijn als ze er overal een uitgebreide taxi-service bij zouden doen, maar dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk
Vertel mij wat, ik zal morgenochtend ook wel weer moeten staan tussen Leiden en Den Haagquote:Op maandag 3 april 2006 23:20 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Er zijn nog genoeg trajecten waar je in de spits moet staan, dat kan beter. En vooral de prijs kan beter. Als je trajectkaarten goedkoper maakt wordt het een stuk aantrekkelijker voor mensen om met de trein naar het werk te gaan. Losse kaartjes verlagen zal niet zo veel effect hebben denk ik.
Die prijs zou dus meer gecompenseerd moeten worden door de overheid. Pas dán trek je meer mensen naar het openbaar vervoer. Anders blijf je wegen aanleggen ja.quote:Op maandag 3 april 2006 23:27 schreef Gizmore het volgende:
Tsja, maar de prijs zal niet lager worden. Nooit. Want als de treinen meer op tijd gaan rijden, mag de prijs omhoog.
Ik zal je het nog mooier vertellen... Gemiddelde reistijd van Zoetermeer naar Rotterdam (hemelsbreed +/- 20 km) = 25 minuten met de auto en 75 minuten met het OV...quote:Op maandag 3 april 2006 23:32 schreef NoComment het volgende:
Zou mooi zijn, de 80km stukken wegDaar rij ik namelijk bijna iedere week en het staat er elke keer vast..
En openbaar vervoer... tsja, ik gebruik het nog om van mijn kamer in Haarlem naar mijn stage in Delft te gaan, maar als ik naar mijn ouders ga (Zeeuwsch Vlaanderen) dan neem ik in het vervolg de auto wel... afgelopen week wéér een uur vertraging, hoezo verschil in tijd... Met de auto: 1 uur en 45 minuten (inclusief wat file), met het OV 3 uur minimaal, maar 9 van de 10 keer ben ik 4 uur onderweg
Als al die mensen met de trein konden, waarom denk je dat ze dan aanschuiven in de filequote:Op dinsdag 4 april 2006 00:10 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Die prijs zou dus meer gecompenseerd moeten worden door de overheid. Pas dán trek je meer mensen naar het openbaar vervoer. Anders blijf je wegen aanleggen ja.
Ik ben 't er overigens niet mee eens dat het niet zou werken door te weinig capaciteit of praktische onhaalbaarheid. Capaciteit kun je maken (wegen verbreden is ook een vorm van capaciteit uitbreiding) en praktisch kan het met gemak. De reden dat veel mensen het niet doen is gemakzucht. Dat kun je reduceren door het ov aantrekkelijker te maken met een prijsreductie.
Ooit gezien hoeveel mensen in hun eentje in de file staan? Die kunnen allemaal met de trein, mits het ongemak tegen de kostenbesparing opweegt. Dat lukt je absoluut niet door de auto duurder te maken. Wel kun je met het ov twee kanten op: goedkoper, of comfortabeler. Dat is imho de enige manier om dit land mobiel te houden.
Maar ik ga tukken want ik ben hartstikke zat![]()
Om je multiriem draaiende te houdenquote:Op dinsdag 4 april 2006 09:19 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
En nog erger: het rendement van een auto die stilstaat met lopende motor is 0.
je verbruikt immers energie en gebruikt die nergens voor.
En die drijft je dynamo die je accu oplaadt die vervolgens je boordcomputer weer kan laten draaien zodat je motor het blijft doenquote:
Vergeet niet dat het via de trajectcontroles ook veel oplevert.quote:Op dinsdag 4 april 2006 11:09 schreef Fiets-toeter het volgende:
ben benieuwd wat dat hele 80km geintje gekost heeft
Jij woont toch vlak bij de grensquote:Op dinsdag 4 april 2006 13:52 schreef Tjabbo het volgende:
Great!
Nu de rest van de maximumsnelheden nog
Overdag ook nietquote:Op dinsdag 4 april 2006 14:01 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Jij woont toch vlak bij de grensEn 's nachts controleren ze niet zoveel op de A35
Veel:quote:Op dinsdag 4 april 2006 11:09 schreef Fiets-toeter het volgende:
ben benieuwd wat dat hele 80km geintje gekost heeft
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |