abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 april 2006 @ 14:52:59 #1
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_36608270
Eindelijk gerechtigheid!
quote:
DEN HAAG - Een meerderheid in de Tweede Kamer wil zo snel mogelijk af van de 80-kilometerzones op de rijkswegen rond de grote steden. CDA, VVD en LPF gaan dat bepleiten bij verkeersminister Peijs (CDA).

De Kamerleden Van Hijum (CDA), Hofstra (VVD) en Hermans (LPF) reageren op cijfers van de VerkeersInformatieDienst (VID). Daaruit blijkt dat de filedruk, de lengte van de files maal de duur, in de eerste drie maanden van 2006 met 19,2 procent is toegenomen.

Dit is volgens de dienst in belangrijke mate te wijten aan de 80-kilometerzones, die op 1 november werden ingesteld op snelwegen rond de grote steden. Op die trajecten steeg de filedruk gemiddeld met 28,8 procent.

Files

In de afgelopen maanden waren het CDA, de VVD en de LPF ook al kritisch over de 80-kilometerzones. De VVD stelt vast dat de doelstellingen van de maatregel, een betere luchtkwaliteit, minder geluidshinder en minder files, niet allemaal zijn gehaald."Nu blijkt dat het aantal files sterk toeneemt en dat de milieueffecten ook niet positief zijn. Er moet snel iets gebeuren", zegt Hofstra.

Net als het CDA en de LPF pleit de VVD voor het naar boven bijstellen van de maximumsnelheid op plekken waar de instelling van de 80-kilometerzones niet heeft gewerkt. Volgens Hofstra kan het systeem voor trajectcontrole wel blijven bestaan. "Het moet mogelijk zijn om binnen een paar dagen de maximumsnelheid aan te passen naar 100 kilometer per uur", aldus de parlementariër.
http://www.nu.nl/news/705(...)-kilometerzones.html
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  maandag 3 april 2006 @ 14:54:26 #2
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_36608296
Als Peijs dat dan meteen opvat als een wantrouwen kan ze ook met onmiddellijke ingang opstappen. Als dat waarheid wordt geef ik een feestje.
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  maandag 3 april 2006 @ 14:57:04 #3
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_36608378
Goed plan!
Ze hebben gelet op de POLL
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_36608403
  maandag 3 april 2006 @ 15:00:10 #5
140612 Metz
SuperMotard 4 life.
pi_36608474
Wat een hoofdloze daar in DH...
Fear is not an option.
pi_36608765
Volgens mij was de conclusie over die files hier op Fok! in de tweede week na de invoering van die 80km-zones al getrokken. Goed bezig Den Haag..
  maandag 3 april 2006 @ 15:15:59 #7
140612 Metz
SuperMotard 4 life.
pi_36608916
Sneller rijden werkt dus? Maak er dan ineens 160 van
Fear is not an option.
pi_36609266
quote:
Op maandag 3 april 2006 14:57 schreef Sjoem het volgende:
Wat hij zegt!
pi_36609513
Jeeeh eindelijk!
pi_36609570
HIIIIEEEEEEEHHHHHAAAAAAA

* PeuRac rond danst.

Eindelijk worden ze wakker en krijgen ze door wat de meeste mensen na een paar weken al door hadden.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  maandag 3 april 2006 @ 15:41:44 #11
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_36609793
Na een paar weken???? Na de proef op de a13 al...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_36613975
quote:
Op maandag 3 april 2006 15:26 schreef Cosworth het volgende:

[..]

Wat hij zij zegt!
Hopeloos benzine verslaafd
  maandag 3 april 2006 @ 17:55:17 #13
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_36614059
quote:
Op maandag 3 april 2006 17:52 schreef Youp het volgende:

[..]

Dan willen we ook foto's zien.
deed het licht uit
pi_36616627
Op het journaal hoorde ik wel dat Peijs eerst "haar eigen onderzoek wil afwachten". Ik heb al zo'n flauw vermoeden wat er uit "haar eigen onderzoek" gaat komen
  maandag 3 april 2006 @ 19:19:11 #15
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_36616989
Als ze dan die trajectcontroles op die plaatsen ook meteen even opruimen....
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_36623774
Als ze nou eens bij al die bordjes voor de 80 een 1 schilderen dan word het misschien nog wat hier. Nu vrees ik dat we terug gaan naar een 100km/h zone.
pi_36624824
quote:
Op maandag 3 april 2006 19:08 schreef johnwoo het volgende:
Op het journaal hoorde ik wel dat Peijs eerst "haar eigen onderzoek wil afwachten". Ik heb al zo'n flauw vermoeden wat er uit "haar eigen onderzoek" gaat komen
ja dat soort onderzoeken zijn toch altijd zo krom als het maar zijn kan....
Hopeloos benzine verslaafd
pi_36625000
Peijs zou ze opheffen als blijkt dat ze niet werken, maar ze vinden vast wel een manier om die 30%+ stijging van de files recht te praten....

Als ze dan meteen die trajectcontroles ook even weghalen... Die zorgen ook niet voor een goede doorstroming. Ervaring: de snelheid ligt zo'n 10 - 15km/h onder de maximumsnelheid afgedwongen door trajectcontrole, in niet-file-situaties.

Oplossing voor het fileprobleem: Meer asfalt. 20 jaar lang ging alle wegenbelasting en accijns naar het OV, het wordt tijd dat er weer eens geinvesteerd wordt in het wegennet! Dat zou op zn minst netjes zijn tegenover de automobilist gezien de struikroverij van de afgelopen tientallen jaren. Sommige snelwegen zoals de A4 liggen er nog steeds met 2x2 bij. Gezien de intensiteit had dat minstens 2x4 moeten zijn
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
  maandag 3 april 2006 @ 22:51:11 #19
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_36625549
quote:
Op maandag 3 april 2006 22:39 schreef highway101 het volgende:
Oplossing voor het fileprobleem: Meer asfalt. 20 jaar lang ging alle wegenbelasting en accijns naar het OV, het wordt tijd dat er weer eens geinvesteerd wordt in het wegennet! Dat zou op zn minst netjes zijn tegenover de automobilist gezien de struikroverij van de afgelopen tientallen jaren. Sommige snelwegen zoals de A4 liggen er nog steeds met 2x2 bij. Gezien de intensiteit had dat minstens 2x4 moeten zijn
Feit is wel dat ruimte in Nederland schaars is, en dat de aanleg van extra banen lastig is. Ik heb liever dat het geld in beter openbaar vervoer gaat zitten zodat iedereen met het ov gaat en ik met de auto kan
deed het licht uit
pi_36626028
quote:
Op maandag 3 april 2006 22:51 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Feit is wel dat ruimte in Nederland schaars is, en dat de aanleg van extra banen lastig is. Ik heb liever dat het geld in beter openbaar vervoer gaat zitten zodat iedereen met het ov gaat en ik met de auto kan
Juist ja.....60% aan boerenland....al moet ik inderdaad toegeven dat het in de steden wat lastiger is...maar je kunt altijd nog de hoogte in bouwen
  maandag 3 april 2006 @ 23:03:23 #21
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_36626080
Goed plan. Ik heb al twee boetes te pakken op de Ring Amsterdam
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
  maandag 3 april 2006 @ 23:06:47 #22
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_36626209
quote:
Op maandag 3 april 2006 23:03 schreef Wickedangel het volgende:
Goed plan. Ik heb al twee boetes te pakken op de Ring Amsterdam
* MikeyMan Mompelt iets over een ezel en een steen
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  maandag 3 april 2006 @ 23:18:17 #23
114305 Gizmore
En aldus zal geschieden.
pi_36626703
quote:
Op maandag 3 april 2006 22:51 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Beter openbaar vervoer bestaat amper (als in; niet reeel) Dan nog, die zijn onafhankelijk van de overheid dus dat gaat ook niet zo makkelijk meer als vroegah.
Het zou alleen beter zijn als ze er overal een uitgebreide taxi-service bij zouden doen, maar dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk
Maar toch niet helemaal.
  maandag 3 april 2006 @ 23:20:10 #24
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_36626783
quote:
Op maandag 3 april 2006 23:18 schreef Gizmore het volgende:

[..]

Beter openbaar vervoer bestaat amper (als in; niet reeel) Dan nog, die zijn onafhankelijk van de overheid dus dat gaat ook niet zo makkelijk meer als vroegah.
Het zou alleen beter zijn als ze er overal een uitgebreide taxi-service bij zouden doen, maar dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk
Er zijn nog genoeg trajecten waar je in de spits moet staan, dat kan beter. En vooral de prijs kan beter. Als je trajectkaarten goedkoper maakt wordt het een stuk aantrekkelijker voor mensen om met de trein naar het werk te gaan. Losse kaartjes verlagen zal niet zo veel effect hebben denk ik.
deed het licht uit
  maandag 3 april 2006 @ 23:27:36 #25
114305 Gizmore
En aldus zal geschieden.
pi_36627051
quote:
Op maandag 3 april 2006 23:20 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Er zijn nog genoeg trajecten waar je in de spits moet staan, dat kan beter. En vooral de prijs kan beter. Als je trajectkaarten goedkoper maakt wordt het een stuk aantrekkelijker voor mensen om met de trein naar het werk te gaan. Losse kaartjes verlagen zal niet zo veel effect hebben denk ik.
Vertel mij wat, ik zal morgenochtend ook wel weer moeten staan tussen Leiden en Den Haag
Tsja, maar de prijs zal niet lager worden. Nooit. Want als de treinen meer op tijd gaan rijden, mag de prijs omhoog. Afgelopen jaar is het percentage treinen dat op tijd reed geloof ik gedaald, maar de prijzen dus niet (voor zover ik weet, kan toch gratis)...
Maar dan nog, je kunt wel zeggen van 'iedereen met het OV' maar dat werkt niet. Te weinig capactiteit en daarbij is het ook nog eens niet praktisch.
Maar toch niet helemaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')