http://www.nu.nl/news/705(...)-kilometerzones.htmlquote:DEN HAAG - Een meerderheid in de Tweede Kamer wil zo snel mogelijk af van de 80-kilometerzones op de rijkswegen rond de grote steden. CDA, VVD en LPF gaan dat bepleiten bij verkeersminister Peijs (CDA).
De Kamerleden Van Hijum (CDA), Hofstra (VVD) en Hermans (LPF) reageren op cijfers van de VerkeersInformatieDienst (VID). Daaruit blijkt dat de filedruk, de lengte van de files maal de duur, in de eerste drie maanden van 2006 met 19,2 procent is toegenomen.
Dit is volgens de dienst in belangrijke mate te wijten aan de 80-kilometerzones, die op 1 november werden ingesteld op snelwegen rond de grote steden. Op die trajecten steeg de filedruk gemiddeld met 28,8 procent.
Files
In de afgelopen maanden waren het CDA, de VVD en de LPF ook al kritisch over de 80-kilometerzones. De VVD stelt vast dat de doelstellingen van de maatregel, een betere luchtkwaliteit, minder geluidshinder en minder files, niet allemaal zijn gehaald."Nu blijkt dat het aantal files sterk toeneemt en dat de milieueffecten ook niet positief zijn. Er moet snel iets gebeuren", zegt Hofstra.
Net als het CDA en de LPF pleit de VVD voor het naar boven bijstellen van de maximumsnelheid op plekken waar de instelling van de 80-kilometerzones niet heeft gewerkt. Volgens Hofstra kan het systeem voor trajectcontrole wel blijven bestaan. "Het moet mogelijk zijn om binnen een paar dagen de maximumsnelheid aan te passen naar 100 kilometer per uur", aldus de parlementariër.
Dan willen we ook foto's zien.quote:
ja dat soort onderzoeken zijn toch altijd zo krom als het maar zijn kan....quote:Op maandag 3 april 2006 19:08 schreef johnwoo het volgende:
Op het journaal hoorde ik wel dat Peijs eerst "haar eigen onderzoek wil afwachten". Ik heb al zo'n flauw vermoeden wat er uit "haar eigen onderzoek" gaat komen
Feit is wel dat ruimte in Nederland schaars is, en dat de aanleg van extra banen lastig is. Ik heb liever dat het geld in beter openbaar vervoer gaat zitten zodat iedereen met het ov gaat en ik met de auto kanquote:Op maandag 3 april 2006 22:39 schreef highway101 het volgende:
Oplossing voor het fileprobleem: Meer asfalt. 20 jaar lang ging alle wegenbelasting en accijns naar het OV, het wordt tijd dat er weer eens geinvesteerd wordt in het wegennet! Dat zou op zn minst netjes zijn tegenover de automobilist gezien de struikroverij van de afgelopen tientallen jaren. Sommige snelwegen zoals de A4 liggen er nog steeds met 2x2 bij. Gezien de intensiteit had dat minstens 2x4 moeten zijn![]()
Juist ja.....60% aan boerenland....al moet ik inderdaad toegeven dat het in de steden wat lastiger is...maar je kunt altijd nog de hoogte in bouwenquote:Op maandag 3 april 2006 22:51 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Feit is wel dat ruimte in Nederland schaars is, en dat de aanleg van extra banen lastig is. Ik heb liever dat het geld in beter openbaar vervoer gaat zitten zodat iedereen met het ov gaat en ik met de auto kan![]()
* MikeyMan Mompelt iets over een ezel en een steenquote:Op maandag 3 april 2006 23:03 schreef Wickedangel het volgende:
Goed plan. Ik heb al twee boetes te pakken op de Ring Amsterdam![]()
Beter openbaar vervoer bestaat amper (als in; niet reeel)quote:Op maandag 3 april 2006 22:51 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Feit is wel dat ruimte in Nederland schaars is, en dat de aanleg van extra banen lastig is. Ik heb liever dat het geld in beter openbaar vervoer gaat zitten zodat iedereen met het ov gaat en ik met de auto kan![]()
Er zijn nog genoeg trajecten waar je in de spits moet staan, dat kan beter. En vooral de prijs kan beter. Als je trajectkaarten goedkoper maakt wordt het een stuk aantrekkelijker voor mensen om met de trein naar het werk te gaan. Losse kaartjes verlagen zal niet zo veel effect hebben denk ik.quote:Op maandag 3 april 2006 23:18 schreef Gizmore het volgende:
[..]
Beter openbaar vervoer bestaat amper (als in; niet reeel)Dan nog, die zijn onafhankelijk van de overheid dus dat gaat ook niet zo makkelijk meer als vroegah.
Het zou alleen beter zijn als ze er overal een uitgebreide taxi-service bij zouden doen, maar dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk
Vertel mij wat, ik zal morgenochtend ook wel weer moeten staan tussen Leiden en Den Haagquote:Op maandag 3 april 2006 23:20 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Er zijn nog genoeg trajecten waar je in de spits moet staan, dat kan beter. En vooral de prijs kan beter. Als je trajectkaarten goedkoper maakt wordt het een stuk aantrekkelijker voor mensen om met de trein naar het werk te gaan. Losse kaartjes verlagen zal niet zo veel effect hebben denk ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |