Dus hoofddoekjes, keppeltjes en kruisjes verbieden op school?quote:Op maandag 3 april 2006 14:01 schreef du_ke het volgende:
Ik vind dit een hele lastige maar ga toch lichtjes voor het Franse model. Maar dat is vooral ook omdat ik zelf niet gelovig ben denk ik.
Tja ik ind het lastig maar het is denk ik wel de beste optie. Maar ik moet zeggen dat ik er nog niet over uit ben.quote:Op maandag 3 april 2006 14:19 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dus hoofddoekjes, keppeltjes en kruisjes verbieden op school?
Weer een typisch voorbeeld van een probleem dat helemaal geen probleem hoeft te zijn maar het pas wordt als je als overheid het onderwijs meent te moeten reguleren.quote:Op maandag 3 april 2006 14:19 schreef Floripas het volgende:
Dus hoofddoekjes, keppeltjes en kruisjes verbieden op school?
Wat vindt jij dan bijvoorbeeld van streng-islamitische scholen waar vrouwen tweederangsscholieren zijn en kinderen wordt geleerd hoe ze met wapens om moeten gaan om joden, homo's en westerlingen te bestrijden? Dat is het andere uiterste van het spectrum.quote:Op maandag 3 april 2006 14:26 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Weer een typisch voorbeeld van een probleem dat helemaal geen probleem hoeft te zijn maar het pas wordt als je als overheid het onderwijs meent te moeten reguleren.
Ik ben niet zo van de "Ik heb een andere mening/geloof dan jij, dus zal ik jouw mening/geloof maar gaan verbieden"quote:Vrijheid van religie is absoluut gegarandeerd
Dan ben je vast ook niet blij met het Turkse model? Want dat is gestoeld op het Franse model van laïcité.quote:Op maandag 3 april 2006 14:35 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Angelsaksisch. Waarom?
[..]
Ik ben niet zo van de "Ik heb een andere mening/geloof dan jij, dus zal ik jouw mening/geloof maar gaan verbieden"
Daar zou ik ons kind dan ook nooit van m'n leven heen sturenquote:Op maandag 3 april 2006 14:29 schreef Floripas het volgende:
Wat vindt jij dan bijvoorbeeld van streng-islamitische scholen waar vrouwen tweederangsscholieren zijn en kinderen wordt geleerd hoe ze met wapens om moeten gaan om joden, homo's en westerlingen te bestrijden? Dat is het andere uiterste van het spectrum.
Daar kotst ik inderdaad op. Sterker nog. Na die kotssessie doe ik er ook nog eens mijn behoefte op. Om het af te maken spuug ik er ook nog op.quote:Op maandag 3 april 2006 14:37 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dan ben je vast ook niet blij met het Turkse model? Want dat is gestoeld op het Franse model van laïcité.
Die krijgen we juist door het voor de niet-extremistische, maar wel streng-gelovige (en daar zit een groot verschil tussen) moslims onmogelijk te maken hun kinderen naar de openbare scholen te sturen omdat ze zich daar moeten houden aan nodeloos discriminerende regeltjes. Dus worden er veel meer kinderen naar exclusief-islam scholen gestuurd.quote:Op maandag 3 april 2006 14:29 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat vindt jij dan bijvoorbeeld van streng-islamitische scholen waar vrouwen tweederangsscholieren zijn en kinderen wordt geleerd hoe ze met wapens om moeten gaan om joden, homo's en westerlingen te bestrijden? Dat is het andere uiterste van het spectrum.
quote:Op maandag 3 april 2006 14:40 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Daar kotst ik inderdaad op.
Sterker nog.
Na die kotssessie doe ik er ook nog eens mijn behoefte op. Om het af te maken spuug ik er ook nog op.
Volgens mij vat dit wel samen wat ik er ongeveer van vind.
En wat zou je ervan vinden als alle andere kinderen in jouw straat wel naar zo'n school gaan?quote:Op maandag 3 april 2006 14:38 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Daar zou ik ons kind dan ook nooit van m'n leven heen sturen
Dat kan niet in Frankrijk: daar zijn alle scholen openbaar.quote:Op maandag 3 april 2006 14:43 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Die krijgen we juist door het voor de niet-extremistische, maar wel streng-gelovige (en daar zit een groot verschil tussen) moslims onmogelijk te maken hun kinderen naar de openbare scholen te sturen omdat ze zich daar moeten houden aan nodeloos discriminerende regeltjes. Dus worden er veel meer kinderen naar exclusief-islam scholen gestuurd.
Dan zou ik naar een andere straat verhuizen.quote:Op maandag 3 april 2006 14:46 schreef Floripas het volgende:
En wat zou je ervan vinden als alle andere kinderen in jouw straat wel naar zo'n school gaan?
Ik dacht dat je het "dan verhuis je maar"-argument goedkoop vond?quote:Op maandag 3 april 2006 14:50 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Dan zou ik naar een andere straat verhuizen.
Pistache was het he?quote:Op maandag 3 april 2006 14:51 schreef Floripas het volgende:
Ik dacht dat je het "dan verhuis je maar"-argument goedkoop vond?
Ik worstel met precies hetzelfde.quote:Op maandag 3 april 2006 16:06 schreef Aurelianus het volgende:
Moeilijk. Aan de ene kant zou ik voor het Franse model willen gaan omdat ik zelf vind dat religie een persoonlijke zaak behoort te zijn en geen publieke. Aan de andere kant zou ik gaan voor het Angelsaksische model omdat ik het niet rechtvaardig vind om overheidswege te verbieden hoe mensen zich (religieus) willen uiten.
Probleem is dat geloven vaak wel zoiets hebben.quote:Op maandag 3 april 2006 14:35 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Angelsaksisch. Waarom?
[..]
Ik ben niet zo van de "Ik heb een andere mening/geloof dan jij, dus zal ik jouw mening/geloof maar gaan verbieden"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |