abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 april 2006 @ 13:17:49 #1
119078 McCarthy
communistenjager
pi_36605464
huursubsiside, hypotheekrente aftrek, het zijn van die "cadeautjes" (noem het subsidie, vrijstelling van betalen, whatever) van de staat waarvan we allemaal wel weten of we er voor in aankerking komen of recht op hebben.

Er zijn echter veel cadeautjes van de staat waarvan we niet weten dat we er recht op hebben. Zo kunnen ouders die zoon/dochter-lief gedurende hun studie financieel ondersteunen een cadeautje krijgen van de overheid (max 300 euro vrijstelling van belastignbetalen per maand). Dat wist bijna niemand totdat de vader van een studente het een paar maanden terug definitief uit vocht in de rechtzaal.

Er zijn zo zat voorbeelden te bedenken. Politici zijn hier ook van op de hoogte en willen er dan ook best wat aan doen.

In het oerwoud van de sociaal democratie waar veel gestuurd wordt en veel cadeautjes klaarliggen is het IMO onvermijdelijk dat er cadeautjes zijn waar je wel recht op hebt, maar geen weet van. Ondanks goeie bedoelingen van politici. Ik vind dit een groot nadeel van de soc.demo. Wat vinden jullie?
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  maandag 3 april 2006 @ 13:56:44 #2
121707 5112
Iedereens lievelingsgetal
pi_36606622
quote:
Op maandag 3 april 2006 13:17 schreef McCarthy het volgende:
Wat vinden jullie?
Dat het een warrige OP is. Verder zijn het natuurlijk geen kadootjes maar meer sigaren-uit-eigen-doos. En als laatste vind ik dat dit natuurlijk weinig te maken heeft met een sociale democratie (alle politike stromingen doen aan 'kadootjes'. Het enigste verschil is in welke mate, en aan wie die gegeven worden)
Someone you trust is one of us...
  maandag 3 april 2006 @ 14:00:00 #3
130955 Floripas
Blast from the past
pi_36606735
Ik ben het met TS eens dat we een te groot woud aan regeltjes en regelingen hebben in de land.
  maandag 3 april 2006 @ 14:04:35 #4
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36606872
McC. zou je een andere TT willen overwegen? Zo ja, -> FB
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_36607035
Ik vind het wel een aardig topic, eindelijk kunnen wij vrije markt adepten ook 'ns zeggen dat de overheid niet werkt omdat zij niet transparant is!
pi_36608731
quote:
huursubsiside, hypotheekrente aftrek, het zijn van die "cadeautjes" (noem het subsidie, vrijstelling van betalen, whatever) van de staat waarvan we allemaal wel weten of we er voor in aankerking komen of recht op hebben.

Er zijn echter veel cadeautjes van de staat waarvan we niet weten dat we er recht op hebben. Zo kunnen ouders die zoon/dochter-lief gedurende hun studie financieel ondersteunen een cadeautje krijgen van de overheid (max 300 euro vrijstelling van belastignbetalen per maand). Dat wist bijna niemand totdat de vader van een studente het een paar maanden terug definitief uit vocht in de rechtzaal.

Er zijn zo zat voorbeelden te bedenken. Politici zijn hier ook van op de hoogte en willen er dan ook best wat aan doen.

In het oerwoud van de sociaal democratie waar veel gestuurd wordt en veel cadeautjes klaarliggen is het IMO onvermijdelijk dat er cadeautjes zijn waar je wel recht op hebt, maar geen weet van. Ondanks goeie bedoelingen van politici. Ik vind dit een groot nadeel van de soc.demo. Wat vinden jullie?
Vlaktaks, senator McCarthy?
  maandag 3 april 2006 @ 17:24:07 #7
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_36613208
quote:

Volgens mij is dit voorbeeld geen doelbewuste subsidiemogelijkheid van de staat, maar een maas in de wet die iemand heeft ontdekt. En er is nu gevonnist dat de interpretatie van de man juist was.
  maandag 3 april 2006 @ 17:58:39 #8
119078 McCarthy
communistenjager
pi_36614174
quote:
Op maandag 3 april 2006 17:24 schreef freako het volgende:

[..]

Volgens mij is dit voorbeeld geen doelbewuste subsidiemogelijkheid van de staat, maar een maas in de wet die iemand heeft ontdekt. En er is nu gevonnist dat de interpretatie van de man juist was.
ja kijk ik leg geen dosier aan van subsidies/vrijstellingen waar mensen geen gebruik van maken maar wel recht op hebben alleen lees ik er wel eens over en is het ook aannemelijk gezien de vele regeltjes en subsidietjes die er zijn
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  maandag 3 april 2006 @ 18:06:45 #9
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_36614463
die regeltjes moeten inderdaad op de schop. Vooral die hypotheekrenteaftrek. Komt er weer een hoop poen vrij
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  maandag 3 april 2006 @ 18:39:12 #10
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_36615489
quote:
Dit is de reden dat politici mooi weer kunnen spelen met een zogenaamd sociaal beleid, als immers iedereen aanspraak zou maken op elke regeling waar hij of zij recht op heeft dan wordt het in de ogen van diezelfde politicus al snel onbetaalbaar.

Niets goede bedoelingen dus, maar eerder kwade opzet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')