abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 september 2007 @ 14:25:22 #76
103108 KaiN
Itchy Fingers
pi_52937685
Gratis goud? Ik zie niks....
pi_52938541
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 14:25 schreef KaiN het volgende:
Gratis goud? Ik zie niks....
Inloggen op de server en dan zie je aan de linkerkant in groene letters "travian plus" staan.

Klikken en dan zie je de mogelijkheden.
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
  dinsdag 4 september 2007 @ 15:33:47 #78
67385 ROG
Go on, say it.
pi_52938965
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 17:26 schreef Jump het volgende:
Ik ben er ook eens met begonnen. Wat zijn goede strategieėn voor in het begin? Geen nutteloze gebouwen gaan plaatsen lijkt me er al een van
Heheh, zo bouwde ik een Pallisade..
  dinsdag 4 september 2007 @ 16:14:25 #79
103108 KaiN
Itchy Fingers
pi_52939472
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 15:07 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Inloggen op de server en dan zie je aan de linkerkant in groene letters "travian plus" staan.

Klikken en dan zie je de mogelijkheden.
Bedoel je 10 dagen gratis plus? Dat is wel gelukt.
pi_52940409
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 16:14 schreef KaiN het volgende:

[..]

Bedoel je 10 dagen gratis plus? Dat is wel gelukt.
Ja dan is je goud op denk ik, ik kon er in ieder geval voor kiezen 25% meer graan te produceren etc.
  dinsdag 4 september 2007 @ 17:55:34 #81
103108 KaiN
Itchy Fingers
pi_52940832
Ow dat heb ik niet gezien
  dinsdag 4 september 2007 @ 18:15:29 #82
67385 ROG
Go on, say it.
pi_52941167
Wat zijn eigenlijk de best te ondernemen (bouw)stappen als beginnende speler?
pi_52951877
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 18:15 schreef ROG het volgende:
Wat zijn eigenlijk de best te ondernemen (bouw)stappen als beginnende speler?
Staat een aantal posts terug, je zoveel mogelijk concentreren op grondstoffen. De hele eerste week ofzo.

Wel een schuilplaats maken, maar als je steeds zorgt dat je je grondstof velden steed opwaardeerd valt er sowieso niet veel te halen
  woensdag 5 september 2007 @ 12:10:32 #84
67385 ROG
Go on, say it.
pi_52957228
quote:
Op woensdag 5 september 2007 02:06 schreef mcintosh het volgende:
De hele eerste week ofzo.
Even oogsten dus, kopje koffie en wachten maar.. Thanks!
pi_52966841
Deze ochtend een accountje aangemaakt, weet alleen zo gauw niet meer op welke server ik zit, waar kan ik dat checken?

En kan ik niet aangevallen en geplunderd worden zolang ik zelf geen militaire units heb?

Anyway, ik heb na het spenderen van alle beschikbare grondstoffen 4 graanakkers op level1, 2 klei afgravingen op level1, 2 houthakkers op level1, en 1 ijzermijn op level1. Verder heb ik in mijn nederzetting een pakhuis, een graansilo, een verbergplaats, stadsmuren, en een level2 hoofdgebouw. Is dat een beetje een redelijke opzet om een nieuw spel te beginnen?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 5 september 2007 @ 21:57:55 #86
67385 ROG
Go on, say it.
pi_52968927
quote:
Op woensdag 5 september 2007 20:32 schreef Hathor het volgende:
Deze ochtend een accountje aangemaakt, weet alleen zo gauw niet meer op welke server ik zit, waar kan ik dat checken?

En kan ik niet aangevallen en geplunderd worden zolang ik zelf geen militaire units heb?

Anyway, ik heb na het spenderen van alle beschikbare grondstoffen 4 graanakkers op level1, 2 klei afgravingen op level1, 2 houthakkers op level1, en 1 ijzermijn op level1. Verder heb ik in mijn nederzetting een pakhuis, een graansilo, een verbergplaats, stadsmuren, en een level2 hoofdgebouw. Is dat een beetje een redelijke opzet om een nieuw spel te beginnen?
Zoiets heb ik ook, minus de graansilo en plus hoofdgebouw niveau 4. Nu moet ik oogsten/sparen..
De eerste xx dagen ben je immuun trouwens, geen idee of dat samenhangt met wel of geen eigen leger?
pi_52969439
Na drie dagen ofzo ben je vogelvrij, dus kun je aangevallen worden.

Ik heb nog helemaal niks behalve een schuilplaats en een hoofdgebouw in het nieuwe spel. Morgen ga ik denk ik m'n barak maken.

Je kan trouwens zien op welke server je zit aan de url.

s1-s6 waarbij het cijfer voor de server staat.
  Lieve Belg woensdag 5 september 2007 @ 22:38:29 #88
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_52970162
Of welke server niet in het grijs staan bij het inloggen. Op die dat in kleur staan ben je de laatste dagen nog geweest, of zo iets.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_52970724
In dat geval zit ik op server 1.

Het zou inderdaad wel jofel zijn als je de eerste paar dagen niet aangevallen kunt worden, temeer omdat ikzelf voorlopig helemaal geen plannen heb die neigen naar een militaire stategie, ik zou het liefst gewoon eerst eens wat goede handelsbetrekkingen opbouwen zo links en rechts zodat het zaakje een beetje gaat draaien. Is het trouwens een veel voorkomend geval in Travian dat relatieve nieuwkomers gelijk een kopje kleiner worden gemaakt? Ik heb begrepen dat dat bij Tribal Wars wel het geval is, en dat maakt het wel meteen een stuk minder leuk moet ik zeggen. Het is natuurlijk ontzettend makkelijk om van iemand die zich amper of niet kan verdedigen zijn resources te pikken, maar wat is daar nou voor lol aan?

Is het wel raadzaam dan om snel troepen te gaan produceren, of wekt dat alleen maar agressie op?
pi_52972355
Nog steeds op server 5 rond de ~1500 inwoners inmiddels.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_52972570
quote:
Op woensdag 5 september 2007 23:54 schreef Pritt het volgende:
Nog steeds op server 5 rond de ~1500 inwoners inmiddels.
En word je nou regelmatig aangevallen of valt dat wel mee?
  donderdag 6 september 2007 @ 02:56:57 #92
67385 ROG
Go on, say it.
pi_52973957
quote:
Op woensdag 5 september 2007 22:56 schreef Hathor het volgende:
..ik zou het liefst gewoon eerst eens wat goede handelsbetrekkingen opbouwen zo links en rechts zodat het zaakje een beetje gaat draaien.
Idem dito. Morgen (over een uurtje/anderhalf uurtje volgens de inkomsten) kan ik een marktplaats bouwen, jeuj!
Ik zit overigens op X 72, Y -11 met 26 inwonertjes.
  donderdag 6 september 2007 @ 11:42:19 #93
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_52978500
heb het vorig jaar maart ongeveer voor 4 maanden gespeeld, daarna werd het te serieus allemaal dat ik maar gestopt ben. Je moet je wel bedenken dat het steeds meer tijd gaat kosten!

eerste 2 maanden zijn relaxt
3e maand begint al vervelender te worden
begin 4e maand vond ik het gewoon vervelend en ben gestopt toen ik 5 dorpen had.
pi_52982637
quote:
Op donderdag 6 september 2007 11:42 schreef Grumpey het volgende:
heb het vorig jaar maart ongeveer voor 4 maanden gespeeld, daarna werd het te serieus allemaal dat ik maar gestopt ben. Je moet je wel bedenken dat het steeds meer tijd gaat kosten!

eerste 2 maanden zijn relaxt
3e maand begint al vervelender te worden
begin 4e maand vond ik het gewoon vervelend en ben gestopt toen ik 5 dorpen had.
Ja, zo zal het met mij ook wel gaan waarschijnlijk. De eerste tijd ben ik serieus bezig met upgraden en bouwen, en dan na verloop van tijd als er niks echt noemenswaardigs gebeurd verlies ik interesse. Zo heb ik bijvoorbeeld op een ander forum meegedaan aan een battlesysteem, waarbij je je kan aansluiten bij gildes, en samen, of in je uppie als je dat liever doet, aanvallen uitvoeren op andere gildeleden, of loners. Je kon kiezen uit drie wapens, honkbalknuppel, dolk, of pistool, en om de twee uur kon je een aanval uitvoeren. Hoe hoger je level, hoe korter het duurde voordat je weer opnieuw kon aanvallen, en ook het aantal personen dat je kon aanvallen per ronde ging omhoog naarmate je level steeg. Ik zat op het moment dat dat spel begon langdurig in de ziekenwet, en kon dus in principe 24 uur per dag online zijn en de aanvallen stipt op tijd bijhouden, en er tevens op toezien dat aanvallen op mij persoonlijk geparreerd konden worden. Daardoor werd ik binnen twee weken zo sterk, dat zelfs een gecoordineerde aanval van 5 of 6 man van een vijandelijk gilde me amper nog schade toebracht. Ik had dus de eerste twee weken zoveel aandacht aan dat spel besteed, dat de lol en de uitdaging eigenlijk compleet verdwenen waren. Kijken of ik wat dat betreft mijn lesje geleerd heb dit keer.
pi_52987262
Ik ben pas 1 keer aangevallen op server 1. Maar dat was eigenlijk niet eens een aanval volgens mij aangezien er niets werd 'gestolen'.

Ik zorg er gewoon zoveel mogelijk voor dat als ik weg ga mijn grondstoffen op zijn.

Op een andere server ga ik eens even oefenen met overvallen :'9
pi_52989598
Ik vind het zo gek dat ik nog niet een enkele aanbieding binnen heb om in een alliantie te gaan zitten, met Tribal Wars vlogen de aanbiedingen me links en rechts om de oren.

Maarreh.....wat gaat dit ontzeeeeeeettend traaaaaaag zeg, het is net als gras zien groeien.
pi_52990529
quote:
Op donderdag 6 september 2007 20:45 schreef Hathor het volgende:
Ik vind het zo gek dat ik nog niet een enkele aanbieding binnen heb om in een alliantie te gaan zitten, met Tribal Wars vlogen de aanbiedingen me links en rechts om de oren.

Maarreh.....wat gaat dit ontzeeeeeeettend traaaaaaag zeg, het is net als gras zien groeien.
In het begin gaat het eeeeerg traag ja, maar maak je geen zorgen, ff doorbijten.

En ik heb al aardig wat aanbiedingen gekregen, moet nog ff kijken bij wie ik aansluit

Ligt er ook een beetje aan hoe groot je al bent. De aanbiedingen die ik kreeg waren allianties die alleen leden van 40+ populatie wilde hebben.
  Lieve Belg donderdag 6 september 2007 @ 21:22:31 #98
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_52990594
Ik weet nu niet op welke ik moet verder spelen. Ik was begonnen op s5, maar nu met een nieuwe server erbij heb ik me daar ook geregistreerd. Het lijkt me niet handig voor twee accounts
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_52991123
quote:
Op donderdag 6 september 2007 21:22 schreef Jump het volgende:
Ik weet nu niet op welke ik moet verder spelen. Ik was begonnen op s5, maar nu met een nieuwe server erbij heb ik me daar ook geregistreerd. Het lijkt me niet handig voor twee accounts
Ik speel ook met 2 accounts.

Degeen waarmee ik eerst begon gebruik ik nu als oefendorp. Alles een beetje mee uit proberen
pi_52991275
quote:
Op donderdag 6 september 2007 21:22 schreef Jump het volgende:
Ik heb er ook 2. Op NL1 speel ik nu en roof alles om me heen leeg. Heb alleen mijn hoofdgebouw naar level 3 gebracht en barakken gebouwd. Hele lage populatie, maar al wel een leger. Krijg nu zoveel smeekbedes. Allemaal gastjes die onnodige gebouwen plaatsen.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')