abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36591913
Ik bied hierbij mijn Marshall MG100DFX gitaarversterker te koop aan. Deze 100Watt versterker heeft de volgende features:

• Clean/Crunch kanaal
  • Overdrive1/ Overdrive2 kanaal
  • (met elk aparte 3-bands equalizer)
  • Countour Control. Regelt de verhouding tussen de hoog-/laagfequenties en de middenfrequentie. Volledig open gedraaid, wordt het midden eruit gefiltert waardoor er een 'scooped'distortion geluid ontstaat perfect voor trash- metal geluiden. Wanneer deze control dicht wordt gedraaid, wordt het midden benadrukt voor een vettere toon.
  • 4 digitale effecten(Chorus, Delay, Chorus/Delay, Flanger)
  • digitale reverb
  • Footswitch (kanaalkeuze en effectschakeling)
  • Effectsloop

• En uiteraard de FDD, Frequency Dependent Damping-circuit, waarmee de interactie tussen een buizenversterker en luidspreker wordt nagebootst.

De versterker is 1,5 jaar oud en verkeerd in absolute nieuwstaat. Ik heb m nooit naar gigs gesleurd, dus heeft al die tijd stil gestaan.

Hier een stuk uit de review van het tijdschrift Gitarist
    quote:
    'De cleane kanalen van de beide vesterkers (MG50 en MG100 - Hammet) leveren een massief en warm geluid, waarbij de MG50 en de MG100 niet voor elkaar onderdoen. Je hebt meer dan genoeg ruimte om zowel neuzilige single-coils als modderige humbuckers tot hun recht te laten komen, en bij het opendraaien van de gain krijgt het geluid een prettige bluesy grom die net niet overgaat in een echte crunch. Met een Strat en een stevige dosis reverb is dit een uitstekend geluid voor Knopfler adepten; mocht je meer gain willen, dan levert de crunch-optie een flinke dosis distortion en volume waar het leadkanaal van menig versterker bij verbleekt.

Zoals het een Marshall betaamt zijn er wat het leadkanaal betreft geen compromissen gesloten. Het kanaal reikt van een agressieve JCM800-achtige crunch bij lagere gaininstellingen tot een verbazend lange sustain bij vol open. Het verschil tussen deze versterker en een pure buizenbak is nauwelijks te horen; net als bij de AVT zit er een warme respons en diepte in het geluid dat deze versterkers verslavend maakt. Het geheim van het perfecte leadgeluid is de contourregelaar, die reikt van een overdreven mid-range boost tot een uiterst uitgehold geluid waaruit al het midden is weggezogen.
    [...]

Marshalls FDD (frequency dependent damping) circuit scheelt een slok op de borrel. Met de FDD-switch aan klinkt alles een stuk vetter, dynamischer - in feite meer als een buizenversterker. Voor het mooiste effect hou je de gain van het cleane kanaal en de overdrive lekker hoog en je beloning is een verbluffend goed geluid dat absoluut niet past bij het prijskaartje van deze versterker.
    [...]

Voor absolute overkill levert de OD2 enorme hoeveelheid gain, met een sustain als resultaat waar Steve Vai- en Joe Satrianifans ongetwijfeld van zullen kwijlen, zeker wanner je er een beetje chorus en delay aan toevoegt.

Net als bij de AVT-reeks missen de effecten het korrelige karakter dat we zo langzamerhand standaard associëren met budget digitale effecten: alles klinkt alsof het uit een veel duurdere rekprocessor. Het bereik van elk effect afzonderlijk is misschien wat beperkt maar voor de meeste situaties hebben de versterkers meer dan genoeg in huis.
    [...]

De parallelle effectsloop van de MG100 met de mixregelaar op het frontpaneel is een van de beste interfaces van dit type die we hebben gehoord. Bij gebruik van een effectprocessor met een volledig 'nat' uitgangssignaal (honderd procent effect) bereikten we in een vloek en een zucht een stel superieure geluiden.
    [...]

Wat betreft volume staan beide versterkers - ook op een podium vol luidruchtige medemuzikanten - hun mannetje. Zoals te verwachten wint hier de MG100 met meer headroom - altijd handig wanner je toevallig naast die over-enthousiaste drummer staat. Voor extra volume kun je altijd de koptelefoonuitgang gebruiken om je signaal naar een PA-mixer te sturen. We hebben het uitgeprobeerd en na enig experimenteren met uitgangsniveaus krijg je een uitstekend geluid en bovendien veel sneller omdat je geen gedoe hebt met plaatsen van je microfoon.

[...]

Ongeacht je muziekstijk: wanneer je uitstekend geluid zoekt voor een lage prijs, zet dan deze versterkers boven aan je boodschappenlijstje. Een betaalbaar rockgeluid klonk nog nooit zo goed

Uit: Gitarist, Nr 10, 2002.
    Dit verhaal spreekt voor zich lijkt mij .

Plaatjes:

Richtprijs: ¤365,-
  •   maandag 3 april 2006 @ 00:01:46 #2
    104160 Nihil
    stelt niks voor
    pi_36595721
    dus is 100 niet genoeg zeker?
    pi_36603890
    quote:
    Op maandag 3 april 2006 00:01 schreef Nihil het volgende:
    dus is 100 niet genoeg zeker?
    Waarom denk je dat?

100watt is zat. Als je het volume volledig opendraait wil je er echt niet met je hoofd naast zitten hoor, geloof me.
    pi_36604153
    Ik heb een versterker van 80 watt van Laney en dat klinkt al flink hard en een Marshal klinkt nog eens super goed ook. Dus 100 watt is meer dan genoeg iig.

Waar zou hij eventueel opgehaald kunnen worden ?
    pi_36604345
    quote:
    Op maandag 3 april 2006 12:32 schreef Nick1983 het volgende:
    Ik heb een versterker van 80 watt van Laney en dat klinkt al flink hard en een Marshal klinkt nog eens super goed ook. Dus 100 watt is meer dan genoeg iig.

Waar zou hij eventueel opgehaald kunnen worden ?
    In Goedereede (Goeree-Overflakkee dus) of eventueel in Delft.
    pi_36637916
    Met 100 watt kan je je broekspijpen ook wel laten wapperen hoor.
    pi_36638190
    Waarom bied niemand?
    pi_36638991
    quote:
    Op dinsdag 4 april 2006 13:16 schreef Aneurism het volgende:
    Met 100 watt kan je je broekspijpen ook wel laten wapperen hoor.
    ik heb dat een keer getest.. maar dat is niet waar
    met een 100 watt basversterker wel
    100 geboden
    PS4 online: micro_nl
      dinsdag 4 april 2006 @ 23:12:36 #9
    104160 Nihil
    stelt niks voor
    pi_36658422
    110
    pi_36659085
    Onder de 275 hoef je echt niet te bieden, want dan gaat ie toch niet weg.
    pi_36660647
    interesse,.. even een tvp
    Morgen meer
    "If some sissy chick tried to kick my ass I would say hey, missy, go knit me a sweater before I slap you in the face!”
    pi_36682624
    helaas op dit moment wat andere uitgaven die voor gaan.
    Veel succes met de verkoop
    "If some sissy chick tried to kick my ass I would say hey, missy, go knit me a sweater before I slap you in the face!”
      donderdag 6 april 2006 @ 16:06:19 #13
    104160 Nihil
    stelt niks voor
    pi_36710758
    -edit-

[ Bericht 100% gewijzigd door Adelante op 08-04-2006 22:19:13 (doe 'ns niet zo onmeunig triets Nihil) ]
    pi_36869796
    tvp, wacht op vakantiegeld ^^
    pi_37324527
    Ik ben wel geïnteresseerd, geldt het aanbod nog steeds?
    pi_37324592
    quote:
    Op woensdag 26 april 2006 21:16 schreef Lars_Weckhuysen het volgende:
    Ik ben wel geïnteresseerd, geldt het aanbod nog steeds?
    Als je bod hoog genoeg is, in principe wel .
    pi_37325422
    Als ik nou eens geld poepte
    Ik heb nooit geld als ik iets moois zie staan
    ......Signature-loos......
    pi_37325512
    Laat ik die eerder vermelde 275 aanhalen.
    pi_42459554
    quote:
    Op woensdag 26 april 2006 21:37 schreef Even het volgende:
    Als ik nou eens geld poepte
    Ik heb nooit geld als ik iets moois zie staan
    En ik heb weer geld

Heb je em nog?

[ Bericht 4% gewijzigd door Even op 07-10-2006 21:26:05 ]
      zaterdag 7 oktober 2006 @ 19:32:25 #20
    138120 Yozzz
    Éireann go Brach
    pi_42460408
    Hij is bij de feedback in Apeldoorn goedkoper dan je vraagprijs
    pi_42460947
    quote:
    Op zaterdag 7 oktober 2006 19:32 schreef Yozzz het volgende:
    Hij is bij de feedback in Apeldoorn goedkoper dan je vraagprijs
    Echt niet
      zaterdag 7 oktober 2006 @ 22:06:47 #22
    138120 Yozzz
    Éireann go Brach
    pi_42465216
    quote:
    Op zaterdag 7 oktober 2006 19:52 schreef Even het volgende:

[..]

Echt niet

* Yozzz kruipt stilletjes terug onder zijn steen
    pi_42465581
    quote:
    Op zaterdag 7 oktober 2006 22:06 schreef Yozzz het volgende:

[..]

* Yozzz kruipt stilletjes terug onder zijn steen
    pi_42468671
    Jep, ik heb m nog. Maar ik heb het geld nu niet meer nodig, dus hij hoeft niet weg. Tenzij je met een érg goed bod komt .
    pi_42477465
    quote:
    Op dinsdag 4 april 2006 23:28 schreef Hammet het volgende:
    Onder de 275 hoef je echt niet te bieden, want dan gaat ie toch niet weg.
    275 dan maar?
    pi_42483680
    Zoals ik al zei, hij hoeft nu niet weg, dus voor het minimum blijft ie gewoon.
    pi_42484580
    Wat is dan echt het minimale wat je er voor wilt hebben?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')