Aah weer wat geleerdquote:Op zondag 2 april 2006 21:49 schreef DaFan het volgende:
Gelukkig hoef je niet elke snaar apart te kopen, die zitten gewoon per 6 in een pakje
Volgende les:quote:
MAAR NATUURLIJK!quote:Op zondag 2 april 2006 21:50 schreef guitarist.nl het volgende:
heeft je gitaarleraar geen gitaar waar je ff op mag spelen ?
Ja, zoals ik al zei in de OP:quote:Op zondag 2 april 2006 21:57 schreef crackhead het volgende:
Een beetje gitarist heeft altijd nog wel een pakje snaren liggen.
Hoeft niet. Die pakt gewoon zijn 2e, 3e of 4e gitaar tot de tijd dat ie een keer een pakje snaren voor zijn 1e gitaar gaat halen...quote:Op zondag 2 april 2006 21:57 schreef crackhead het volgende:
Een beetje gitarist heeft altijd nog wel een pakje snaren liggen.
Staat er in de opquote:Natuurlijk niet slim om reservesnaren te hebben
Je bespeeld een rijkeluis instrument, dan betaal je de snaren ook maarquote:Op zondag 2 april 2006 22:04 schreef Philosocles het volgende:
Mazzelpik
Bij sprong er een peperdure cellosnaar. Het ging behoorlijk vaag, enige uren na het spelen ineens een krakend geluid dat steeds harder werd; eer ik doorhad vanwaar het geluid kwam was het *pats*.
Het was gelukkig 'maar' de C-snaar. Ik heb een 6-snarig instrument; als de lage F was gebroken had ik er drie weken op mogen wachten - die zijn zo'n beetje alleen in Amerika te koop. Daar ga ik er dus toch maar alvast een paar van bestellen denk ik.De hele set was overigens 300 euro, afzetters.
Ja maar ik speel er armeluismuziek opquote:Op zondag 2 april 2006 22:06 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Je bespeeld een rijkeluis instrument, dan betaal je de snaren ook maar![]()
![]()
quote:Op zondag 2 april 2006 22:04 schreef Philosocles het volgende:
Mazzelpik
Bij sprong er een peperdure cellosnaar. Het ging behoorlijk vaag, enige uren na het spelen ineens een krakend geluid dat steeds harder werd; eer ik doorhad vanwaar het geluid kwam was het *pats*.Net zoiets als bij jou dus, alleen ik stond erbij toen het gebeurde.
Het was gelukkig 'maar' de C-snaar. Ik heb een 6-snarig instrument; als de lage F was gebroken had ik er drie weken op mogen wachten - die zijn zo'n beetje alleen in Amerika te koop. Daar ga ik er dus toch maar alvast een paar van bestellen denk ik.De hele set was overigens 300 euro, afzetters.
Draai er dan een stel gitaarsnaren op. Dat is veel goedkoper.quote:Op zondag 2 april 2006 22:04 schreef Philosocles het volgende:
Mazzelpik
Bij sprong er een peperdure cellosnaar. Het ging behoorlijk vaag, enige uren na het spelen ineens een krakend geluid dat steeds harder werd; eer ik doorhad vanwaar het geluid kwam was het *pats*.Net zoiets als bij jou dus, alleen ik stond erbij toen het gebeurde.
Hahaquote:Op zondag 2 april 2006 22:07 schreef Philosocles het volgende:
[..]
Ja maar ik speel er armeluismuziek opJazz, funk, blues & rock.
Dat doet pijn aan m'n ogenquote:Op zondag 2 april 2006 22:02 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Had je hem een lange tijd niet gebruikt? Dan moet je de snaren ontspannen. Schijnt. Maar waarom sla je je gitaar niet gewoon kapot op de grond?
Veel leuker joh[afbeelding]
Dan moet je wat verder van je af proberen te slaan, of even een beetje de andere kant op kijken zodra de gitaar de grond raakt. Succesquote:
Voor de hoge E schijnt dat een mogelijkheid te zijn maar ik heb gelukkig een adresje in GB gevonden die goedkope echte cello E-snaren heeft. Verder ga ik die dure set natuurlijk nooit meer kopen. Ik bestelde ze bij een vioolwinkel met een tegoedbon en pas toen ze binnenkwamen hoorde ik de totaalprijs. Nou dan sla je wel ff stijl achterover. En de aankoop afblazen kon dus al niet meer.quote:Op zondag 2 april 2006 22:07 schreef crackhead het volgende:
[..]
Draai er dan een stel gitaarsnaren op. Dat is veel goedkoper.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |