abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36590985
Grrrrr daar baal ik dus ontzettend van

Morgen weer mn wekelijkse gitaarles dus ik wilde vanavond ff uitgebreid oefenen. Tref ik mn geliefde gitaar aan met een gesprongen snaar...WTF hoe kan dat nou! Vanmiddag was die nog in een normale toestand en nu opeens gesprongen

Heb geen extra snaren dus daar ben ik klaar mee. Speel ook nog maar een klein half jaartje, dus ditheb ik nog nooit meegemaakt. Morgen gaan de winkels om 13.00u open en dan zit ik precies op school. En nee, dat skip ik niet, laat geen tentamen daarvoor skippen. Hopelijk heeft mn leraar een extra snaar, anders kan ik dus morgen niet lessen....Het is al fuking duur maar toch .
Gelijk de eerstvolgende les inplannen hoe je gitaarsnaren moet spannen. Handig om te weten. Tevens van de week van iedere snaar ff reserves kopen.
Natuurlijk niet slim om geen reservesnaren te hebben, domweg nooit aan gedacht . Lesje nu wel geleerd.

Nu ga ik mn leraar niet meer bellen, beetje asotijd voor een zondag.

Ik zie morgen wel wat er gebeurt

[ Bericht 1% gewijzigd door renz0r op 02-04-2006 21:58:59 ]
pi_36591035
Gelukkig hoef je niet elke snaar apart te kopen, die zitten gewoon per 6 in een pakje
pi_36591089
heeft je gitaarleraar geen gitaar waar je ff op mag spelen ?
PS4 online: micro_nl
pi_36591169
quote:
Op zondag 2 april 2006 21:49 schreef DaFan het volgende:
Gelukkig hoef je niet elke snaar apart te kopen, die zitten gewoon per 6 in een pakje
Aah weer wat geleerd
pi_36591229
quote:
Op zondag 2 april 2006 21:52 schreef renz0r het volgende:

[..]

Aah weer wat geleerd
Volgende les:
Het is wel het handigst om ze dan direct alle 6 te vervangen, hangt wel een beetje van de staat van de oude af. Vraag daar sowieso je leraar even naar
pi_36591289
quote:
Op zondag 2 april 2006 21:50 schreef guitarist.nl het volgende:
heeft je gitaarleraar geen gitaar waar je ff op mag spelen ?
MAAR NATUURLIJK!

Hij heeft altijd een electrische en akoestiche bij...Soms de één en soms de ander.

Morgen ff bellen of die beide meeneemt. Kan ik op zn akoestische en hij op de electrische. Moet die wel ff aangeven welke snaren ik moet kopen (of alle snaren voor akoestisch zijn hetzelfde, nog makkelijker). Ik neem aan dat de winkel de snaar kan vervangen normaal gesproken???
Zo niet, dan heb ik alsnog het probleem dat ik niet kan spelen....kan moeilijk zijn gitaar voor een week lenen. Ff mensen zoeken uit de omgeving me dat kunnen leren

=edit van post boven me=

Snaren zijn nu een half jaar oud....Vervang gelijk de hele zooi maar, je ziet bij de stalen snaren al wat roestvlekjes
pi_36591393
Tot zover opgelost dus, morgen ff een belletje doen.

I keep u guys updated
pi_36591431
Een beetje gitarist heeft altijd nog wel een pakje snaren liggen.
I never saw a purple cow
I hope I never see one,
But I can tell you this right now:
I'd rather see than be one.
pi_36591491
quote:
Op zondag 2 april 2006 21:57 schreef crackhead het volgende:
Ja, zoals ik al zei in de OP:

'Natuurlijk niet slim om geen reservesnaren te hebben, domweg nooit aan gedacht . Lesje nu wel geleerd'.

Beginnelingsfoutje
  zondag 2 april 2006 @ 21:58:50 #10
101274 Burbo
Ajax dus.
pi_36591497
-edit-

[ Bericht 98% gewijzigd door flugeltje op 02-04-2006 22:01:28 (geen lege quotes, zie policy) ]
  zondag 2 april 2006 @ 22:00:17 #11
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_36591553
quote:
Op zondag 2 april 2006 21:57 schreef crackhead het volgende:
Hoeft niet. Die pakt gewoon zijn 2e, 3e of 4e gitaar tot de tijd dat ie een keer een pakje snaren voor zijn 1e gitaar gaat halen...
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_36591622
Zou ze gewoon zelf vervangen, moet je ook kunnen als gitarist. Geen idee hoe het moet ? -> Internet!
Ook op het pakje zelf staat het meestal wel uitgelegd.
  zondag 2 april 2006 @ 22:02:08 #13
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_36591629
quote:
Natuurlijk niet slim om reservesnaren te hebben
Staat er in de op

Snaren kunnen zomaar knappen zonder waarschuwing. Als ze nog niet te oud zijn kun je een losse snaar kopen, maar vaak loont het om in 1 keer de hele boel te vervangen. Klinkt ook veel beter.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_36591638
Had je hem een lange tijd niet gebruikt? Dan moet je de snaren ontspannen. Schijnt. Maar waarom sla je je gitaar niet gewoon kapot op de grond?

Veel leuker joh
De status 'bagger-user' voorbij
  zondag 2 april 2006 @ 22:04:48 #15
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_36591716
Mazzelpik

Bij sprong er een peperdure cellosnaar. Het ging behoorlijk vaag, enige uren na het spelen ineens een krakend geluid dat steeds harder werd; eer ik doorhad vanwaar het geluid kwam was het *pats*. Net zoiets als bij jou dus, alleen ik stond erbij toen het gebeurde.

Het was gelukkig 'maar' de C-snaar. Ik heb een 6-snarig instrument; als de lage F was gebroken had ik er drie weken op mogen wachten - die zijn zo'n beetje alleen in Amerika te koop. Daar ga ik er dus toch maar alvast een paar van bestellen denk ik. De hele set was overigens 300 euro, afzetters.
iedereen is uniek behalve ik
pi_36591766
quote:
Op zondag 2 april 2006 22:04 schreef Philosocles het volgende:
Mazzelpik

Bij sprong er een peperdure cellosnaar. Het ging behoorlijk vaag, enige uren na het spelen ineens een krakend geluid dat steeds harder werd; eer ik doorhad vanwaar het geluid kwam was het *pats*.

Het was gelukkig 'maar' de C-snaar. Ik heb een 6-snarig instrument; als de lage F was gebroken had ik er drie weken op mogen wachten - die zijn zo'n beetje alleen in Amerika te koop. Daar ga ik er dus toch maar alvast een paar van bestellen denk ik. De hele set was overigens 300 euro, afzetters.
Je bespeeld een rijkeluis instrument, dan betaal je de snaren ook maar
  zondag 2 april 2006 @ 22:07:25 #17
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_36591821
quote:
Op zondag 2 april 2006 22:06 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Je bespeeld een rijkeluis instrument, dan betaal je de snaren ook maar
Ja maar ik speel er armeluismuziek op Jazz, funk, blues & rock.
pi_36591830
quote:
Mazzelpik

Bij sprong er een peperdure cellosnaar. Het ging behoorlijk vaag, enige uren na het spelen ineens een krakend geluid dat steeds harder werd; eer ik doorhad vanwaar het geluid kwam was het *pats*. Net zoiets als bij jou dus, alleen ik stond erbij toen het gebeurde.

Hoeveel betaal je voor een goede snaren? Dus zo'n setje van 6?
pi_36591845
quote:
Mazzelpik

Draai er dan een stel gitaarsnaren op. Dat is veel goedkoper.
I never saw a purple cow
I hope I never see one,
But I can tell you this right now:
I'd rather see than be one.
  zondag 2 april 2006 @ 22:08:44 #20
67670 Skv
Cynist.
pi_36591887
Allemaal tegelijk vervangen. Anders heb je over 2 weken weer een geknapte snaar.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_36591897
quote:
Op zondag 2 april 2006 22:07 schreef Philosocles het volgende:

[..]

Ja maar ik speel er armeluismuziek op Jazz, funk, blues & rock.
Haha Die lui in de ghetto allemaal spelen met flesjes en touwtjes en jij gewoon met een vet dure cello
  zondag 2 april 2006 @ 22:09:04 #22
67670 Skv
Cynist.
pi_36591904
En als je een nieuwe dr op hebt gezet, elke dag even goed bijstemmen, er zit rek in nieuwe snaren
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_36591948
quote:
Op zondag 2 april 2006 22:02 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Had je hem een lange tijd niet gebruikt? Dan moet je de snaren ontspannen. Schijnt. Maar waarom sla je je gitaar niet gewoon kapot op de grond?

Veel leuker joh [afbeelding]
Dat doet pijn aan m'n ogen
Brutal. Fucking. Metal.
pi_36592130
quote:
Op zondag 2 april 2006 22:09 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Dat doet pijn aan m'n ogen
Dan moet je wat verder van je af proberen te slaan, of even een beetje de andere kant op kijken zodra de gitaar de grond raakt. Succes
  zondag 2 april 2006 @ 22:15:02 #25
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_36592170
quote:
Op zondag 2 april 2006 22:07 schreef crackhead het volgende:
[..]
Draai er dan een stel gitaarsnaren op. Dat is veel goedkoper.
Voor de hoge E schijnt dat een mogelijkheid te zijn maar ik heb gelukkig een adresje in GB gevonden die goedkope echte cello E-snaren heeft. Verder ga ik die dure set natuurlijk nooit meer kopen. Ik bestelde ze bij een vioolwinkel met een tegoedbon en pas toen ze binnenkwamen hoorde ik de totaalprijs. Nou dan sla je wel ff stijl achterover. En de aankoop afblazen kon dus al niet meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')